Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgelicht

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Nov 2021 13:14

Opgelicht

Via instagram volg ik iemand die een samenwerking aan ging met een bedrijf voor een horloge. Ze had hier foto’s van, mooi verhaal en dat je het met korting kon bestellen.

Dus ik dacht, mooi, bijna jarig, die wil ik wel als cadeau. Dus mijn man dat horloge besteld. Intussen kreeg ik via iemand anders die ook benaderd was door dat bedrijf, ook het horloge had toegestuurd gekregen maar het niet vertrouwde, een pm dat het allemaal niet te vertrouwen is en dat ik en alle andere dames zijn opgelicht want geen horloge krijgen wat gezegd wordt maar 1 via Amazon of alie.

Ik heb het horloge nog niet binnen maar track en trace komt uit China. Sommige hebben hem al binnen en is een goedkoop plastic ding.

Ik heb er serieus buikpijn van, toch 40 euro door de neus geboord.
Maar zouden alle dames die opgelicht zijn hier iets mee kunnen?

Kan toch niet zomaar dat dat bedrijf zomaar even van iedereen 40 euro opstrijkt en goedkope alie horloges verkoopt? Dat moet toch gestopt worden.
Website is ‘echt’ en het horloge bestaat ook

Inmiddels is degene die met deze actie kwam ook op de hoogte.
Zij had trouwens wel het echte horloge toe gestuurd gekregen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2021 14:35

Re: Opgelicht

Dat heet dropshipping en bestaat helaas inderdaad. Zonde van het geld. Uiteindelijk krijg je waarschijnlijk je horloge wel maar je had het waarschijnlijk voor veel minder geld zelf kunnen bestellen bij Ali oid.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2021 14:36

Re: Opgelicht

Mijn schoonouders hebben die fout trouwens ook gemaakt voor onze zoon z'n verjaardag dit jaar. 50 euro betaald voor een cadeau. Viel tegen, aan de kleine kant en zag er goedkoop uit. Hebben we het opgezocht, ja tuurlijk, 14 euro op Ali. Overigens vindt onze zoon het heel leuk speelgoed hoor gelukkig maar zo zonde van 't geld.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 05 Nov 2021 14:38

Re: Opgelicht

Zonde idd had mijn moeder laatst via bol.com ze kon het wel terug sturen en kreeg zelfs nog geld terug.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 05 Nov 2021 14:41

Re: Opgelicht

Heb ik ook eens gehad, paar jurken besteld op een website, kwam de track&trace ook vanuit China. Ik heb de foto’s van de jurken door AliExpress heen gehaald en daar werden ze inderdaad ook aangeboden, voor rond de €45 terwijl ik er €130 per stuk voor betaalde 😆. Heb mijn verlies maar genomen en ik kijk nu altijd eerst of iets niet toevallig ook op Ali staat, wanneer ik bestel hij een wat minder bekende website.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 08 Nov 2021 09:23

Re: Opgelicht

Dropshipping inderdaad en is niet verboden. Je ziet het vaak aan de levertijd, tussen de 10 en 30 dagen. Tip, je kunt op foto zoeken op AliExpress en dit soort bedrijfjes zijn te lui om zelf foto's te maken dus gebruiken gewoon dezelfde als op Ali. Zo zie je dus wat de echte prijs is en dan weet je ook wat voor kwaliteit je in huis haalt.

Naar mijn ervaring is zo goed als alles op FB en Instagram met dit soort reclames dropshipping. En inderdaad, op Bol.com moet je tegenwoordig ook al heel goed opletten al is het dan wel vaak zo dat ze het al hebben gekocht en binnen NL verzenden. Kwaliteit blijft anders dan je gewend bent natuurlijk als je op Bol.com koopt. Daarom koop ik liever dingen bij Bol.com zelf. Als het al bij een ander is, eerst op Ali zoeken dus...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 08 Nov 2021 16:09

Re: Opgelicht

Marin schreef:Mijn schoonouders hebben die fout trouwens ook gemaakt voor onze zoon z'n verjaardag dit jaar. 50 euro betaald voor een cadeau. Viel tegen, aan de kleine kant en zag er goedkoop uit. Hebben we het opgezocht, ja tuurlijk, 14 euro op Ali. Overigens vindt onze zoon het heel leuk speelgoed hoor gelukkig maar zo zonde van 't geld.


En het riskante is dat zulke spullen niet gecontroleerd of gekeurd worden, dus je weet ook niet zeker of het wel kindveilig en niet giftig is.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 08 Nov 2021 16:12

Re: Opgelicht

Ben er ook 1keer ingetrapt bij grandado 👎🏻👎🏻

Als het nog niet verzonden is kun je nog proberen te annuleren? Maar vrees ook dat dat lastig wordt
(In theorie mag je trouwens wel een artikel dat je online koopt altijd binnen zoveel tijd retourneren. Kans alleen aanwezig dat je dan wel zelf de verzendkosten moet betalen en t veel gedoe wordt als t toch van die oplichters zijn 😑)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2021 16:19

Re: Opgelicht

Derpy schreef:
Marin schreef:Mijn schoonouders hebben die fout trouwens ook gemaakt voor onze zoon z'n verjaardag dit jaar. 50 euro betaald voor een cadeau. Viel tegen, aan de kleine kant en zag er goedkoop uit. Hebben we het opgezocht, ja tuurlijk, 14 euro op Ali. Overigens vindt onze zoon het heel leuk speelgoed hoor gelukkig maar zo zonde van 't geld.


En het riskante is dat zulke spullen niet gecontroleerd of gekeurd worden, dus je weet ook niet zeker of het wel kindveilig en niet giftig is.



Ja ook dat inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem334

Bericht 08 Nov 2021 20:15

Re: Opgelicht

SophieZMY schreef:Ben er ook 1keer ingetrapt bij grandado 👎🏻👎🏻

Als het nog niet verzonden is kun je nog proberen te annuleren? Maar vrees ook dat dat lastig wordt
(In theorie mag je trouwens wel een artikel dat je online koopt altijd binnen zoveel tijd retourneren. Kans alleen aanwezig dat je dan wel zelf de verzendkosten moet betalen en t veel gedoe wordt als t toch van die oplichters zijn 😑)

Jep, ik heb het nu ook met grandado... baal er ook stevig van. Had meer kwaliteit gehoopt.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 08 Nov 2021 20:39

Re: Opgelicht

Ik heb begin september ook iets via Grandado besteld. Ik wacht nog steeds. Denk dat het nooit geleverd gaat worden. Goedkoop was echt duurkoop in dit geval.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2021 20:44

Re: Opgelicht

Ja twee jaar geleden ook iets voor de kerst besteld bij Grandado. Weet niet meer wanneer het kwam maar het was geen kerst meer... 😂
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Nov 2021 21:12

Re: Opgelicht

Ik heb in het voorjaar een paar Nike Air max besteld, via een of andere dubieuze site. Ze waren maar 50 euro en daar hadden natuurlijk alle alarmbellen al moeten gaan rinkelen. Na weken wachten kreeg ik uiteindelijk een nep Oakley zonnebril opgestuurd :palm: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem334

Bericht 09 Nov 2021 20:00

Re: Opgelicht

Oh zo te horen mag ik al lang blij zijn dat ik dus een van mijn hertjes via Grandado al ontvangen heb! Ben benieuwd of nummer twee nog gaat komen dan...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Nov 2021 21:13

Re: Opgelicht

Balen Shally! Ik heb het ook een paar keer gehad en inmiddels herken ik de signalen wel. Wat ik erg irritant vind is dat het via Bol.com dus ook vaak gebeurd, je kunt er helemaal niet meer van op aan dat wat je daar besteld goed van kwaliteit en origineel is. Ik kijk daar dus ook vaak naar wat voor bedrijf er tussen zit en zoek het dan op. Heel vaak is het dus inderdaad gewoon van alie-expres. Ook facebook advertenties zijn heel vaak dropshippers. Het is echt opletten geblazen.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 06 Dec 2021 19:52

Re: Opgelicht

Gympie schreef:Ik heb begin september ook iets via Grandado besteld. Ik wacht nog steeds. Denk dat het nooit geleverd gaat worden. Goedkoop was echt duurkoop in dit geval.


Ik kreeg vorige week ineens m’n bestelling geleverd. 3 maanden later! Had het dus niet meer verwacht.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 06 Dec 2021 20:39

Re: Opgelicht

Wij hadden dit pas ook met een armband voor mijn schoonvader, kregen we een ontzettend lelijk ali express ding.
We hebben dit bewijs meegestuurd, foto's van zowel de site van hun, ons product en ali express en we kregen vrij snel reactie.

Toen hebben we eigenlijk heel duidelijk aangegeven wat we verwachten, ik heb hun gegevens opgezocht op de kvk en dit weerlegt (kan je gewoon gratis doen) dat ze er niet in staan. We hebben zelfs gezegd aangifte te doen etc. Wel netjes, maar wel duidelijk. Uiteindelijk hebben we na heel veel mailen het volledige bedrag teruggekregen.

Pas hadden we dit overigens ook met iets voor mijn dochter van diamond painting, wat een deceptie toen het product binnen kwam. Het kwam totaal niet overeen met de foto's van hun site, dat vonden hun gelukkig ook en ze hebben gelijk het geld teruggestort en het product van hun site gehaald, heel netjes!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers