Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maastricht

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Aug 2020 11:06

Maastricht

Komend weekend zijn mijn man en ik 2 dagen in Maastricht.

Ik ben op zoek naar leuke, hippe plekken om te eten en te winkelen (kleding en interieur).
Het is alweer heel wat jaren geleden dat ik daar was, dus er is waarschijnlijk veel nieuws bijgekomen :)

Wie heeft goeie tips?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 18 Aug 2020 12:13

Re: Maastricht

Niet hip maar wij eten altijd ontzettend goed bij Sjiek. Leuke mensen die weten wat ze doen en waarbij je eigenlijk het beste kan zeggen dat ze maar iets lekkers op tafel moeten zetten met een goed glas wijn erbij.

Lunchen bij het wycker cabinet ook super lekker en een leuke tent!
<<

Anoniem313

Bericht 18 Aug 2020 12:15

Re: Maastricht

Leuk! Wij gaan wellicht binnenkort ook en heb net een vriendin om tips gevraagd. Zij noemde ook Sjiek als klassieker, en daarnaast Onglet en Witloof. En frietjes eten bij Reitz, en koffie/lunch bij Café Zondag en de Brandweerkazerne.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 18 Aug 2020 12:22

Re: Maastricht

Wij wonen er en zijn vaak te vinden bij café zondag, café sjiek, van wyck (Taartjes eten met m’n dochter) en charlemagne :).

Frietjes van Reitz is een must! Vooral de mayo (nu heb ik daar zin in).

Heb je de kids mee en is het warm? Dan moet je naar restobar mama, daar kun je lekker zitten en de kids met water knoeien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2020 12:23

Re: Maastricht

Ik vind de Koestraat altijd een leuk (lekker) straatje. Via Mucca is een leuke wijnbar en er tegenover zit de Kaasbar voor als je daar van houdt. Bij Taverna La Vaca lekkere tapas gegeten vorig jaar.
Restaurant Mes Amis vond ik ook erg goed en lekker, klein stukje buiten 't centrum.

Geen winkel tips verder, sorry!
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 18 Aug 2020 12:28

Re: Maastricht

Wij waren vorig weekend, ja toen t 230 graden celsius, was in Maastricht. Echt een leuke stad, overwegen een appartement te kopen. Maar ons hotel was hotel Britanique op het Vrijthof en daar aan de overkant zit Gio's. Je kan er niet reserveren en de kaart (die er niet is) is al 30+jaar het zelfde en het is autentiek Italiaans. Zó lekker niet normaal. Ik vond de wijk Wijck ook zó enorm leuk, bij het Cabinet kan je enorm lekker ontbijten. Je hebt de standaard winkels maar daar ook een heleboel leuke boetiekjes zoals Essentiel Antwerp en een héle mooie exusieve zaak waar ik de naam van kwijt ben, in een mooi pand!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Aug 2020 12:34

Re: Maastricht

We verblijven in hotel The Dutch. Die ligt in Wijck zag ik.

Charles, weet je verder nog leuke boetiekjes/winkeltjes?

Kinderen gaan deze keer niet mee :banaan:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Aug 2020 13:15

Re: Maastricht

Een mooi pand en een exclusieve zaak, daarvan heeft Maastricht er meerdere Chiq ;-)

Wat ik je nog kan aanraden is restaurant Rantree. Deze zit net buiten Maastricht, in een nieuw stuk dat ze aan het aanleggen zijn en daar kan je goed en mooi eten op 10 hoog. Overigens zeker een aanrader voor jou Caulfield!

Qua winkels is Wijck idd wat exclusiever, daar vind je meer de boetiekjes. Rondom de Grote Staat in Maastricht heb je meer de ketens liggen waar je ook prima kan winkelen maar dat is wat meer main stream. Wijck is zeker leuk om ook zo door rond te slenteren.

Qua terras-pleinen zou ik je eerder het Onze Lieve Vrouwenplein aanbevelen en niet alles rondom het Vrijthof of de Grote Markt. Dat is zo massaal en onpersoonlijk. Niet mijn meest favoriete stukje van Maastricht.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 18 Aug 2020 13:32

Re: Maastricht

Wat leuk om te lezen...wij wonen in Wyck sinds juni. Heerlijke wijk. Geen specifieke winkels maar gewoon rondstruinen in wyck en ook achter het vleeshuys (achter de bijenkorf) zitten leuke zaakjes en als je van planten houdt: wonderwoud altijd leuk om te kijken.
<<

ChiQ

Bericht 18 Aug 2020 13:41

Re: Maastricht

Caro schreef:Een mooi pand en een exclusieve zaak, daarvan heeft Maastricht er meerdere Chiq ;-)

Wat ik je nog kan aanraden is restaurant Rantree. Deze zit net buiten Maastricht, in een nieuw stuk dat ze aan het aanleggen zijn en daar kan je goed en mooi eten op 10 hoog. Overigens zeker een aanrader voor jou Caulfield!

Qua winkels is Wijck idd wat exclusiever, daar vind je meer de boetiekjes. Rondom de Grote Staat in Maastricht heb je meer de ketens liggen waar je ook prima kan winkelen maar dat is wat meer main stream. Wijck is zeker leuk om ook zo door rond te slenteren.

Qua terras-pleinen zou ik je eerder het Onze Lieve Vrouwenplein aanbevelen en niet alles rondom het Vrijthof of de Grote Markt. Dat is zo massaal en onpersoonlijk. Niet mijn meest favoriete stukje van Maastricht.


Ik vond dit reuze meevallen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 18 Aug 2020 15:26

Re: Maastricht

Het recent opgeknapte Sphinxkwartier is ook echt een aanrader, Lumière is leuk, de binnenhaven aan het Bassin ook.

Oh en het pas geopende Plantenasiel Maastricht is ook wel een bezoekje waard, op Facebook zie je wanneer ze open zijn.

Heel veel plezier alvast!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

ChiQ

Bericht 19 Aug 2020 17:02

Re: Maastricht

Aim Maastricht ook leuk geslaagd!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 20 Aug 2020 10:22

Re: Maastricht

Lumière is een van mijn favo restaurants, bij Tapijn zit je ook leuk. Ik ben zelf nog niet bij de Rooftop Bar geweest, maar die schijnt ook een aanrader te zijn. Ik heb laatst een erg goede high tea gehad bij So Delicious, daar kun je ontbijten, lunchen, taart eten en dineren. SAP op de markt is ook een leuke lunchplek als er plek is in de achtertuin.
Loods 5 is alleen voor het pand al de moeite waard om doorheen te lopen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Aug 2020 10:28

Re: Maastricht

Loods 5 stond inderdaad al op mn lijstje :banaan:

Kreeg net de city guide doorgestuurd door het hotel, daar staan veel van de dingen in die jullie genoemd hebben. Super leuk!

Waarschijnlijk heb ik een paar uurtjes in m'n eentje in de stad, want mn man ziet z'n kans schoon om de Cauberg op te fietsen :laughcry: Dus ik vermaak me wel! Winkelen vindt hij toch niet zo denderend dus prima!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Peanutbuttercup

Bericht 06 Nov 2021 20:46

Re: Maastricht

Ik ben eind november in Maastricht, en ben op zoek naar leuke hippe eettentjes, kroegen en borrelplekken. Wat hierboven is genoemd heb ik opgeslagen, misschien zijn er inmiddels leuke dingen bij gekomen?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Nov 2021 07:53

Re: Maastricht

Wij zijn dat weekend wezen eten bij Onglet. Zo onwijs lekker!

Verder hebben we vooral geslenterd door de stad ipv heel specifiek ergens naar toe 😅
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Nov 2022 19:09

Re: Maastricht

Ik geef deze even een up! Ik ga binnenkort een weekendje naar Maastricht. Alle tips zijn welkom!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers