Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stop de tijd!

<<

Anoniem323

Bericht 04 Nov 2021 20:39

Stop de tijd!

Morgen over een maand is het gewoon al sinterklaas! En over 2 maanden zit oud op nieuw er ook al op.

Jongens wat is er gebeurd met de tijd? Waar is het afgelopen jaar gebleven?
Door heel dat corona gedoe heb ik het gevoel dat ik een jaar amper geleefd heb.
We hebben geen verjaardagen gehad van vrienden, we zijn maar maximaal 5x uit eten geweest, 2x een dagje weg geweest.

Ervaren jullie dit ook zo of is het echt mijn gevoel?
Kijk je positief of negatief terug op het afgelopen jaar?
Wat hebben jullie dit jaar gemist, niet gedaan of juist wel gedaan?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Nov 2021 20:44

Re: Stop de tijd!

Ik heb voor mijn gevoel 2 jaar gemist. Ik was vandaag bezig met het pva voor het jaarplan 2022 en dan moet ik echt heel bewust nadenken dat het echt 2022 bijna is
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Nov 2021 20:46

Re: Stop de tijd!

Ja aan de ene kant is dit jaar en vorig jaar echt voorbij gevlogen. Aan de andere kant heeft het echt zo stil gestaan. Eindeloos.

Ik kijk vrij negatief terug op afgelopen twee jaar door wat persoonlijke issues en door Covid. Ik ben over 't algemeen een vrij positief persoon en heb alles zo goed mogelijk aangepakt en de impact was gelukkig voor ons vrij klein. Maar toch heeft het wel sporen achter gelaten hoor. M'n wereldje is wel heel klein geweest op het hoogtepunt van corona. Ik ben echt wel heel eenzaam geweest dus ik kijk wel echt negatief terug op afgelopen jaar / jaren.

Ik ben wel blij dat we dit jaar als gezin op vakantie hebben kunnen gaan en dat door vaccinaties de maatschappij weer een beetje open is. En ik ben ook het slow life wat ik best wel leef soms wat meer gaan waarderen. Dat gevoel wil ik graag voortzetten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 04 Nov 2021 20:54

Re: Stop de tijd!

Marin wat jammer om te lezen dat je zo negatief terug kijkt over de afgelopen 2 jaar. Hopelijk is volgend jaar een beter jaar voor jou! ❤

Minx dat heb ik ook, ik moet continu naar de datum kijken want ik weet het echt niet. Gisteren moest ik nog iets tekenen en zonder op te letten was het 3 oktober 2020. Verkeerde maand en jaar 😖
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 04 Nov 2021 21:14

Re: Stop de tijd!

Enerzijds gaat de tijd vrij snel inderdaad.
Maar aan de andere kant voelt het wel alsof mijn leven al 1.5 jaar op pauze staat. En daar word ik niet heel blij van.
Hopelijk zijn we ergens in de loop van volgend jaar van de ellende af en kan de play button weer ingedrukt worden
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Nov 2021 21:25

Re: Stop de tijd!

Ik voel dat eigenlijk helemaal niet zo. Vind het even snel gegaan als andere jaren. Er waren leuke en minder leuke dingen. Ik ben blij dat de afgelopen maanden veel maatregelen weer opgeheven zijn. Maar voel het niet dat ik veel gemist heb toen er van alles niet kon.
Ik denk dat het komt omdat ik zwanger was en een baby kreeg. Dus ik had het wel druk genoeg en vond het veel voordelen hebben in deze tijd een baby te krijgen. Aan de andere kant lees ik ook wel eens dat vrouwen het vervelend en jammer vonden in deze tijd een baby te krijgen. Dus of dat het nou dan is waarom ik het niet zo heel anders dan andere jaren beoordeeld, ik weet het niet. Ben er in ieder geval maar blij mee.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Nov 2021 21:28

Re: Stop de tijd!

het gaat veels te snel allemaal.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Nov 2021 21:43

Re: Stop de tijd!

Joey, fijn dat je dat zo ervaart. En ik snap wel wat je bedoelt met een baby krijgen in deze tijd en dat dat juist wel prima is. Dit is toch de levensfase waarin je veel aan huis gekluisterd bent. Dus wat dat betreft was het niet heel veel spannender geweest als het normaal was geweest inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Nov 2021 21:48

Re: Stop de tijd!

Ik vind dat de maanden na de zomervakantie altijd snel gaan, dan zijn mijn kinderen jarig, is het herfstvakantie, nichtjes jarig, en dan sinterklaas en kerst en huppakee einde jaar.
Rest van het jaar vind ik wel oke gaan altijd.

Ik was begin van het jaar wel wat negatief in, we kunnen en mogen niks, wat saai wat doe ik nou eigenlijk. Maar ik maak altijd fotoboeken van een jaar voor mijn kinderen en die had ik 2 weken geleden af en die ging ik rustig bekijken en toen kon ik wel zien dat we ondanks alles echt leuke dingen hebben gedaan en dat was wel ff goed besef voor mij.

Aan de andere kant ben ik corona zat, ben er klaar mee,ga er steeds meer van balen en dat terwijl mijn leven redelijk gelijk is doorgelopen (met uitzondering van de sociale contact dan een hele poos) Ik was 2 weken geleden op een evenement met mijn kinderen en die kaartje had ik gekocht toen ze 8 waren.. ze zijn 2 weken geleden 10 geworden.. foor corona zo vaak verplaatst. Daar schrok ik wel ff van.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem321

Bericht 04 Nov 2021 21:53

Re: Stop de tijd!

De tijd gaat verschrikkelijk snel. Ik heb zelf niet echt het gevoel dat ik iets gemist heb, of niet heb geleefd.
Ik ben zelf niet echt iemand die veel uitgaat (uit eten, iets drinken, bios, theater e.d., museum e.d.) dus in die zin was het een jaar 'as usual'.
Maar over een paar weken wordt onze zoon wel al 6 jaar. HOE DAN!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Nov 2021 22:01

Re: Stop de tijd!

Marin schreef:Joey, fijn dat je dat zo ervaart. En ik snap wel wat je bedoelt met een baby krijgen in deze tijd en dat dat juist wel prima is. Dit is toch de levensfase waarin je veel aan huis gekluisterd bent. Dus wat dat betreft was het niet heel veel spannender geweest als het normaal was geweest inderdaad.

Nee was goed voor m'n fomo.
Voor jou hoop ik dat je over een tijd positief op deze jaren terug kunt kijken als de tijd dat je aan jezelf werkte en er beter uit kwam.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Nov 2021 23:03

Re: Stop de tijd!

Voor mij ook echt bizar snel gegaan. Ik deel een jaar altijd op in tweeen, want zo werkt mijn werk en de eerste helft was hel. Voelde me lichamelijk ziek van de miskraam, moest PhD inleveren en werkte veel te veel uren. Ook nog verhuizen tussendoor, nee was niet leuk.
Maar tweede semester juist weer wel, en daarom voelt het jaar ook zo snel denk ik. Werk was te overzien, werd zwanger dus pijn weg (alhoewel natuurlijk wel andere kwaaltjes) en nu is het lente en voelt het helemaal als cadeautje. Maar ook ik schrik dat het al november is!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 04 Nov 2021 23:37

Re: Stop de tijd!

Ik heb ondanks corona een heel vol jaar gehad. Op werk grote projecten, opdrachten en samenwerkingen. Twee vakanties, twee weekendjes weg. Alle feestdagen en verjaardagen, ondanks in sommige gevallen kleinschalig, toch uitbundig gevierd. Ik heb dit jaar weer veel nieuwe inzichten opgedaan. Dus ik heb niet het gevoel dat er een jaar weggeglipt is.

Ik vind de tijd wel heel snel gaan. Vooral omdat de kinderen zo snel groot worden. Daar kan ik echt een soort van heimwee van krijgen. Komt nooit meer terug de baby, dreumes, peuter en kleutertijd. En ik word oud. Ik voel me altijd best jong. Maar ik ben al bijna 40. Zo voel ik me niet. Helemaal niet.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 05 Nov 2021 00:34

Re: Stop de tijd!

Ik vind de tijd ook heel snel gaan. Ik merk het vooral nu we weer een baby in huis hebben. Hij is gewoon alweer een half jaar!

Ondanks corona hebben wij ook de verjaardagen gevierd, zijn we op vakantie geweest, gaan we komend weekend weg. Dagjes uit hebben nee niet gedaan (als in pretpark/dierentuin) maar wel veel naar buiten geweest met de kinderen.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem323

Bericht 05 Nov 2021 05:29

Re: Stop de tijd!

Studiebol schreef: Ik was 2 weken geleden op een evenement met mijn kinderen en die kaartje had ik gekocht toen ze 8 waren.. ze zijn 2 weken geleden 10 geworden.. foor corona zo vaak verplaatst. Daar schrok ik wel ff van.


Ik had ook kaartjes voor het theater met mijn zoon. Gekocht voor zijn 5de verjaardag maar die ging niet door. Hij staat voor volgend najaar gepland, dan is hij 7,5. Ik heb hem maar geannuleerd want hij is er nu te groot voor, geen interesse in dat onderwerp meer.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 05 Nov 2021 07:07

Re: Stop de tijd!

Wat jammer Calathea van die kaartjes.

Sinds Corona wel wat ups en downs gekend. Het jaar is zeker voorbij gevlogen. Onze zoon alweer bijna 10 maanden. Vorig jaar zat ik in huis opgesloten vanwege complicaties in mijn zwangerschap. Dat was best deprimerend.

Dit jaar kraamtijd in Corona lockdown was eigenlijk best fijn. Geen verplichtingen en mijn moeder was er veel. Dit jaar ben ik een aantal keer uiteten geweest, naar een hotel en op vakantie naar Griekenland. Voelde wel enigszins normaal weer 😃.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 05 Nov 2021 11:57

Re: Stop de tijd!

Mijn wereld is niet zo groot dus voor mij veranderde er niet veel. Ik heb mn familie nog net zo vaak gezien en mn vrienden ook. Hooguit meer online geshopt dan voorheen en ik mis nog steeds om naar kantoor te gaan al zou ik ook niet meer fulltime die kant op hoeven. Ik mis het reizen maar we hebben wel leuke vakanties gehad. We zijn allemaal gezond gebleven. Voor mij was het een prima jaar.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Nov 2021 09:59

Re: Stop de tijd!

*weg*
Laatst gewijzigd door Olivia op 06 Nov 2021 10:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Nov 2021 10:00

Re: Stop de tijd!

Verkeerde topic Olivia?
Let's discover the world together.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Nov 2021 10:38

Re: Stop de tijd!

Marin schreef:Verkeerde topic Olivia?


Ja😆

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers