Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Nov 2021 23:13

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Updates op de computer (altijd als ik het druk heb)
Wachten op mensen die te laat zijn
Ramen wassen
R. 2013
D. 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Nov 2021 23:24

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Mensen die niet komen opdagen als ik iets verkoop via marktplaats.

Tanken, zonde van mijn tijd en ik vind het ook stom en duur.
⁠♡♡♡
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Nov 2021 23:33

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Uffe schreef:Mensen die niet komen opdagen als ik iets verkoop via marktplaats.

Tanken, zonde van mijn tijd en ik vind het ook stom en duur.


Haha ja tanken vind ik ook zo stom!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Nov 2021 06:32

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Ik heb hetzelfde als Zora!
En ik vind verplicht wachten (op bus, trein, kapper) best fijn eigenlijk. Soort van verplicht rust moment, je kan toch niks anders dus ik kan me daar dan wel aan overgeven.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Nov 2021 09:21

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Als ik van ZH naar Limburg ga in het weekend om mijn ouders op te zoeken en er zijn werkzaamheden aan het spoor en ik moet dan bepaalde delen met de bus of via Roermond omreizen (dus mijn stad voorbij en dan weer terug met Arriva). Dan ben ik zo 45 min tot een uur langer onderweg en mis ik deze tijd die ik met mijn familie had kunnen doorbrengen. Zo zonde van mijn tijd. Als de treinen wel goed gaan ben ik al 2,5u onderweg dus extra lange reistijd kan ik moeilijk hebben.

Edit: dit gebeurd dus super vaak, bijna elke keer wel als ik met de trein ga. Dus vaker wel dan niet gaan we met de auto.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem321

Bericht 15 Nov 2021 08:48

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Ik vind schoonmaken stom. Het duurt lang en moet elke week opnieuw. Ik doe het wel, want ik vind een smerig huis net iets vervelender dan schoonmaken.

Wat ik ook stom vind, is reclame op de radio. Ik zit naar werk maar 10 minuutjes in de auto. Als ik pech heb stap ik 5 voor het uur in met reclame, en stap ik 5 over het uur uit met reclame. Heb ik alleen reclame en nieuws gehoord en geen muziek. Dit gebeurt nogal vaak, aangezien ik 's ochtends 5 voor 7 de deur uit ga.
<<

Anoniem334

Bericht 25 Nov 2021 10:39

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Stomme dingen zoals wachten bij afspraken (vooral bij de verloskundige of in het ziekenhuis oid).
Het heen en weer rijden naar de opvang van mijn zoon.

Dat zijn denk ik de twee meest irritante dingen.
<<

Brooke

Bericht 25 Nov 2021 10:58

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Ramen wassen, wat een gedoe zeg. Ik doe het wel, maar eerlijk gezegd heel weinig, want we wonen in best wel natuurlijke omgeving, groot park direct naast de deur en heel veel bomen en het is hier dus echt zinloos om je ramen te wassen. Nog geen week later vooral als het regent, zit alles weer helemaal onder het zand en dan echt niet een beetje, maar echt heel veel. Dus dan lijkt het toch net of je ramen al meer dan anderhalf jaar niet gewassen zijn. Dus het werkt heel demotiverend om dat te doen haha.

Strijken, ook zonde met kinderen die knoeien en dus elke dag schonen kleding aan moeten. Doe het echt alleen als het anders echt geen gezicht is, maar het liefst koop ik dus ook kleding die niet gestreken hoeft te worden.

Je hele dag moeten aanpassen omdat je een afspraak hebt op een ongelukkige tijd en het niet anders kan en je heel je ritme moet omgooien, omdat de andere partij weer eens niet anders kan. En dan gaat de afspraak niet door en dan heb je daar voor niks rekening mee zitten houden en je zitten aanpassen.

Of net als een online afspraak via Teams en dat je helemaal in de stress zit om maar precies op tijd er online bij te zijn en je dus op de klok gaat zitten kijken continue en de ander gerust 7 minuten of nog later pas een keer aanschuift. Zo zonde. Ondertussen had ik dan nog wat andere dingen kunnen doen of aandacht aan de jongste kunnen besteden. Zo hatelijk.

Poetsen inderdaad, het is zo snel weer vies, maar een goor en niet opgeruimd huis vind ik nog erger, dus toch maar poetsen en alles bijhouden met regelmaat.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Nov 2021 13:32

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Ik moet hier aan denken wanneer ik RTL programma’s via Videoland kijk. Natuurlijk top dat er dan geen reclame is, maar je krijgt wel ‘straks in …’ en dan gelijk daarna ‘eerder zagen we …’. Vind ik irritant 😬
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 25 Nov 2021 14:26

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Haha herkenbaar Taeda!

Ik vind wachten op een auto die toch afslaat bij de rotonde omdat hij/zij zijn richting niet aangeeft heel zonde van mijn tijd. Blijf er ook maar boos over worden :thumbdown:
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 25 Nov 2021 15:28

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Oh ja zo irritant is dat, Elisabeth. Ik zit dan altijd te schelden op zo'n automobilist haha. Sukkels.

Ik vind een kast in elkaar zetten stom en zonde van mijn tijd. Zit een stomme onduidelijke beschrijving bij, ben met de kast zonder deuren al 3 dagen bezig geweest en nu met de deuren ook al twee dagen. Boehhh.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Nov 2021 16:22

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Een inefficiënte werkomgeving, ERP/administratie pakket.
<<

Anoniem326

Bericht 25 Nov 2021 16:24

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

sommige werkoverleggen. Praten om het praten en niks zeggen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Nov 2021 16:41

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

HollyGolightly schreef:sommige werkoverleggen. Praten om het praten en niks zeggen.

Ja en vooral als ik daar iets aan probeer te doen en dat niet werkt 😩.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Nov 2021 16:43

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

HollyGolightly schreef:sommige werkoverleggen. Praten om het praten en niks zeggen.


Inderdaad, als ik zie hoeveel tijd er op de werkvloer aan onzinnigheid wordt besteed en dat dus onnodig geld kost (mogelijk zou je zonder bijv de vele overleggen een medewerker minder nodig kunnen hebben). Ook bewust over capaciteit creëren is zonde van de tijd.
<<

Anoniem326

Bericht 25 Nov 2021 16:45

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

June schreef:
HollyGolightly schreef:sommige werkoverleggen. Praten om het praten en niks zeggen.

Ja en vooral als ik daar iets aan probeer te doen en dat niet werkt 😩.


Ja vreselijk. Ik had er vandaag een van 2 uur!!!!!

This could have been an email
This could have been a Teams message
This could have been a thought kept in your head
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Nov 2021 16:57

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

HollyGolightly schreef:sommige werkoverleggen. Praten om het praten en niks zeggen.


Dit ja! En team meetings waarbij we even kort moeten vertellen waar je momenteel aan werkt. We zijn een team van ongeveer 15 mensen dus een samenvatting van maximaal 2 minuten is voldoende, je hoeft geen 20 minuten te vertellen hoe druk je het wel niet hebt. We hebben het allemaal druk, dus laten we deze vergadering zo kort mogelijk houden! Het lijkt wel een competitie te worden wie het het drukste heeft.... PFFF. Ik zet altijd mijn camera uit en ga door met werken.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem326

Bericht 25 Nov 2021 17:00

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Nien_ schreef:
HollyGolightly schreef:sommige werkoverleggen. Praten om het praten en niks zeggen.


Dit ja! En team meetings waarbij we even kort moeten vertellen waar je momenteel aan werkt. We zijn een team van ongeveer 15 mensen dus een samenvatting van maximaal 2 minuten is voldoende, je hoeft geen 20 minuten te vertellen hoe druk je het wel niet hebt. We hebben het allemaal druk, dus laten we deze vergadering zo kort mogelijk houden! Het lijkt wel een competitie te worden wie het het drukste heeft.... PFFF. Ik zet altijd mijn camera uit en ga door met werken.


Dat is in mijn organisatie echt not done. Maar toch, als er een presentatie gedeeld wordt dan ben je maar heel klein in beeld en dan kan ik wel wat anders doen. Of tussendoor appen met een collega die zich er ook aan stoort. En dan net als June zegt proberen om er tevergeefs iets aan te doen.
<<

Anoniem323

Bericht 08 Dec 2021 13:59

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Wachten op de pakketbezorger! Hij zou komen tussen 10 en 1. Het is bijna 2 uur en geen update meer in de t&t.
En ik moet even naar de winkel anders kan ik niet verder.
En het mag niet bij de buren afgeleverd worden want het is met id controle en weet ik veel wat.
En het is bij een aanbieder die hier geen afhaalpunt heeft, moet ik een half uur voor rijden 😖
<<

Brooke

Bericht 08 Dec 2021 14:28

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Wat vervelend Calathea! Hopelijk is de pakketbezorger inmiddels geweest.
<<

Anoniem323

Bericht 08 Dec 2021 14:38

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Nee nog niet...
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Dec 2021 14:44

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Bestaat er een kans dat ze het in de brievenbus hebben gegooid?
<<

Anoniem323

Bericht 08 Dec 2021 15:03

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Nee, hebben we ook al gecontroleerd. Ik moet achterin het huis zijn maar dat durf ik zelfs niet. Ik zit voor in de keuken aan tafel te wachten.
<<

Anoniem323

Bericht 08 Dec 2021 16:50

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Nog steeds niet 🤨
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 08 Dec 2021 18:51

Re: Wat vind jij stom/zonde van je tijd?

Als ik in 't tijdvak dat ik de postbode verwacht écht even weg moet, hang ik altijd een briefje op de deur met mijn telefoonnummer. Ze zetten het dan eigenlijk altijd wel neer, ook als er een handtekening vereist is.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers