Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Allerhande vragen omtrent huisdieren

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Okt 2021 09:09

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wat een rijkdom, al die poezenbeesten!

Onze oudste hond was er al voor de kinderen en geeft niks om de kinderen, dat komt nu een beetje nu ze wat ouder zijn. De jongste hond is zo’n trauma hond dat hij alleen op mij gericht is.
Het zou me wel leuk lijken om tzt een keer een hond te hebben die ook opgroeit met de kinderen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 30 Okt 2021 09:20

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Aaahhh wat schattig zo, mooie katten hoor 🥰
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Okt 2021 12:37

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ohhhh die foto’s!! 😍😍😍 Te schattig! Goed om jullie verhalen te lezen. Leuk! Ik zal jullie op de hoogte houden van onze beslissing. 😅
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 30 Okt 2021 21:05

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Moederkoekje jullie patch lijkt op die poes uit die leuke kpn reclame 😍
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Okt 2021 22:21

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wij hebben twee katten, één uit het asiel en de andere hebben we als kitten genomen toen onze andere kat een jaar of 6 was. Ik juich het erg toe als mensen een kat uit het asiel halen maar je moet wel zeker weten dat hij dan met kinderen kan. Onze asielkat kan dat zeker niet, is niet te vertrouwen met kinderen. Onze andere kat, die we dus als kitten hebben genomen, is echt een geweldig lief beest. Ik zou zo nog een keer een kitten willen nemen, het hele proces van opvoeden en zien opgroeien vond ik super leuk. Als je een kitten neemt zou ik er wel meteen twee nemen zodat ze een speelmaatje hebben.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 160

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 01 Nov 2021 17:33

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Het asiel hier in de buurt heeft eigenlijk altijd wel kittens beschikbaar, de meeste in gastgezinnen.
Je kunt ook hier zoeken, wellicht is iets verder weg een optie? https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/

Heb er zelf ruim 3 jaar terug ook eentje uit het asiel gehaald, 150 euro en daar zat sterilisatie bij de dierenarts vh asiel bij in begrepen. Vond ik erg goed geregeld allemaal.

Een kleintje lijkt me voor een kind ook wel erg leuk, groeien ze samen op :) en twee kittens lijkt mij ook beter dan eentje.

Zelf zit ik na te denken over een derde kat. Tussen mijn twee katten zit een behoorlijk leeftijdsverschil. De jongste is nu 3,5. Waar ik tegenaan loop, is dat bijna alle volwassen asielkatten naar buiten moeten kunnen. Dat kan hier niet, maar als het wel kon zou ik het alsnog niet willen. Ook kunnen veel van de dieren niet met andere katten. En met een kitten is er weer een behoorlijk leeftijdsverschil. Vind het ook jammer dat ze nu alleen nog maar op afspraak werken. Je moet via de mail een vragenlijst insturen als reactie op een specifiek dier, en als ze je een goede match vinden mag je langs komen. Tijdens openingstijden er heen gaan en kijken wat er zit, kan dus niet meer. Afgeschaft in coronatijd en komt ook niet meer terug.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Nov 2021 18:00

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Op Ik Zoek Baas staat er vaak standaard bij dat ze niet met kinderen kunnen, terwijl dat niet altijd het geval is. Ik zou het lokale asiel even mailen of bellen, want het hangt er ook erg van af hoe je kind is, druk of juist rustig. Zij kunnen je dan wel vertellen welke kat geschikt zou zijn als je aangeeft wat je verder belangrijk vindt.

Ik heb momenteel vier opvangkittens van tien weken en een vriend kwam langs met z'n zoontje van anderhalf. Drie zaten er achter de bank en eentje bleef gewoon zitten, die was niet onder de indruk. Het is altijd even afwachten hoe dat gaat, maar bij kittens ga je sowieso eerst bij het gastgezin kennismaken met je hele gezin.
Kittens worden ook alleen per paar geplaatst, dus als je dat niet ziet zitten zou ik voor een volwassen kat gaan.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Dec 2021 13:29

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Als je een kat krijgt van 6 maanden oud hè, en hij heeft echt oprecht een vréselijke naam. Kan je dat dan nog aanpassen of is dat zielig?
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1034

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 30 Dec 2021 13:34

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

SoGood schreef:Als je een kat krijgt van 6 maanden oud hè, en hij heeft echt oprecht een vréselijke naam. Kan je dat dan nog aanpassen of is dat zielig?


Dat kan gewoon hoor! Onze katten luisteren niet echt naar hun naam, wel naar de intonatie waarmee we hen roepen. Ik kan dat willekeurig vervangen voor gekke woorden en dan komen ze alsnog aangerend ☺️.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Dec 2021 13:53

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Gewoon veranderen! Daar wennen ze heus wel aan!
Ik heb er nog altijd spijt van dat ik de naam van onze nieuwe (2 jarige buitenlandse) hond niet heb veranderd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Dec 2021 13:55

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Mijn hond was ongeveer 10 maanden toen ik 'm kreeg en luisterde binnen 3 dagen naar z'n nieuwe naam! Moet wel toegeven dat hij z'n oude naam ook niet lang gehad heeft want hij is op straat gevonden en heeft geloof ik maar een maandje in de opvang gezeten en dus een naam gehad.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Dec 2021 13:58

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Gelukkig! 😅😅😅
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Dec 2021 14:03

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik ben wel benieuwd wat de huidige naam is 😜
10.04.17
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 30 Dec 2021 17:26

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik ben ook benieuwd! 😅
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Dec 2021 20:26

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Het is een sausje bij de snackbar. 😑 Oh wat erg dit, we zitten in de fase voor de adoptie van een poes. Ze is al 1 jaar en ze is niet wat ik voor ogen had (kan ik niet uitleggen, ik had een ander beeld voor ogen) maar het voelt goed, ze kan ook goed met kinderen. Ze woont op 2 uur rijden hier vandaan.

Nu krijgen we net bericht dat een kitten in de buurt waar we eerder op gereageerd hadden alsnog beschikbaar is.

En nu dan? Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen?

Oh, we willen er echt maar 1!
<<

Anoniem331

Bericht 30 Dec 2021 20:32

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ik zou voor Curry gaan 🤣
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Dec 2021 20:34

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Voor Joppie, ja? 😀 Niet voor de kitten?
<<

Anoniem331

Bericht 30 Dec 2021 20:55

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Ja als je zegt dat het goed voelt, dan moet je daar niet meer aankomen toch? Bedenk je dat je huisdier wel de komende 10 jaar je huisgenoot kan zijn, en Joppie goed voelt. Dan zou ik hem die mooie jaren samen bieden.
En rap een andere naam geven 😛
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Dec 2021 21:00

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Joppie is een poes! Ook dat nog! Het arme ding, wie verzint dat nou toch.

Ik vind een kitten wel heel leuk voor ons kind, maar ja; die wordt natuurlijk ook binnen een paar maanden groot. Hij is wel enórm cute. Joppie is slank en schrielig, ja ik denk dat ik misschien meer een dikke gezelligerd voor ogen had en daar even aan moet wennen.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Dec 2021 21:03

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Haar dan :)

Liefde zit niet in molligheid ❤️
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 30 Dec 2021 21:07

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Karnemelk schreef:Haar dan :)

Liefde zit niet in molligheid ❤️

Helemaal mee eens!
Mijn kat is een kleine, iele dame, maar ze is heel gezellig en knuffelig 😻.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 30 Dec 2021 21:09

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Hier een schrielkat en een dikzakje, en de schrielkat is absoluut gezelliger, liever en aanhankelijker dan de dikke :love: Ik zou voor Joppie gaan dus!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Dec 2021 21:15

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Haha! Mooi zo! 💖

Ik vind het allemaal maar spannend joh!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 30 Dec 2021 21:32

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Wel heel leuk, SG.

Laat je t.z.t. een foto van Joppie zien?
To travel is to live
Mijn instagram
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Dec 2021 21:55

Re: Allerhande vragen omtrent huisdieren

Jazeker! Mijn man kiest ook helemaal voor Joppie gelukkig. 💖 Onze dochter weet nog van niks.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers