Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers #2

<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 21:22

Bericht 31 Okt 2021 19:10

Re: Weight Watchers #2

Ik begin morgen weer met WW, heb net mijn profiel weer geactiveerd. Afgelopen jaar 15kg afgevallen dus helemaal niet ontevreden maar (helaas) mag er nog zeker 20/25 af. Daar hoop ik vanaf nu weer een begin mee te maken met de stille hoop van -5 (dus totaal -20) te behalen voor kerst. Ik heb er weer zin in!
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 31 Okt 2021 20:36

Re: Weight Watchers #2

Ik ben nu 3,5 week bezig en 6,7 kwijt.
Het begin ging heel snel bij mij door het vocht verliezen.
Ik hoop over 2 dagen de -7 aan te tikken :-) misschien wel te snel ofzo maar het gaat goed zo. Geen honger maar ik eet ook totaal anders dan voorheen.
Er blijven rond de 15 weekpunten over elke week en de rest gaat alles op maar na een tijdje ga ik ze gewoon allemaal inzetten.
Ik wil 12,5 kilo afvallen het liefste. 70 kilo bij een lengte van 1,73 dus nog 6 kilo en hoop dit eind dit jaar te halen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Nov 2021 07:33

Re: Weight Watchers #2

Wat goed Bliss en Marlein! Dat is echt veel Marlein, fijn dat je geen honger hebt.

Succes Millie! Knap dat je al zoveel afgevallen bent zeg!

Ik ben niks afgevallen. Maar ik vind het ook enorm lastig om structuur te blijven houden. Heb wel echt paar goede keuzes gemaakt (bijv fruit ipv koekjes en niet langs de bakker gaan voor iets on the go).
Nou ja ik moet dus echt nog meer discipline hebben. Iets wat ik heel moeilijk vind.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Nov 2021 09:53

Re: Weight Watchers #2

Ik moet ook echt weer aan de slag. Ik ben diep ongelukkig met mezelf. Het afvallen is het probleem nooit zo, maar hoe vind ik nou de 'kracht' om het vol te houden?

Wat me wel opvalt, is dat ik me echt aan mijn dagpunten moet houden, als ik er weekpunten bijpak, val ik nauwelijks af.

En hoe berekenen jullie dingen als bakboter of olie? Reken je dat echt mee in je punten?
Ik ga vanmiddag eens een schema voor mezelf maken deze week, waarin ik ook echt weer wil gaan sporten.
Ik kan 100 smoezen verzinnen om het niet te doen, maar als ik 22 april er appetijtelijk uit wil zien in mijn trouwjurk, moet er heel simpel gezegd gewoon 10 kilo af.

Ik twijfel dan ook ontzettend om op woensdag weer naar de WW cursus te gaan, voor mijn gevoel heb ik dan veel meer een stok achter de deur.

Zet m op, Millie!
En Marlein, wat ben je goed bezig!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Nov 2021 14:21

Re: Weight Watchers #2

Nou het invullen en dus ook het eten gaat hier alweer helemaal ruk. Zo stom. Ik ga nu weer opnieuw proberen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Nov 2021 15:43

Re: Weight Watchers #2

Pff lastig lady! Is het bij jou niet ook lastig met je onregelmatige werktijden? Dat weet ik nog van mijn onregelmatige werk. Aan de ene kant plan je daardoor je eten wel van te voren vaak maar het was bij mij vaak dan wel slecht of makkelijk spul.

Ik zit vandaag alweer over m'n punten aantal heen (heb vast avondeten ingevuld). 't is echt zo weinig! Maar heb wel weer 8km gewandeld vandaag dus dat is iig wat!

Lejow heel goed van je! Jij hebt natuurlijk een prachtig doel dus hopelijk helpt dat je volhouden. Maar ik zou ook voor ogen houden dat het misschien geen dalende lijn naar beneden is, maar met wat hobbels gaat. Dat als 't even tegen zit je 't gewoon hopelijk gauw weer op kan pakken. Maar kan ik ook slecht hoor. Dan denk ik al gauw ja zie je het heeft toch geen nut. Dan maar weer lekker dit of dat want 't maakt toch niet uit.
Maar succes! You can do it!
Let's discover the world together.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 03 Nov 2021 08:57

Re: Weight Watchers #2

Afgelopen dinsdag weegdag en heb de -7 aangetikt :banaan:
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 03 Nov 2021 08:58

Re: Weight Watchers #2

Ik snap jullie helemaal de knop om is zo moeilijk !
Het moet ook goed zitten in je hoofd zeg maar anders lukt het niet, althans bij mij.

Ik ben al zo vaak afgevallen en al zo vaak weer terug gevallen want het dan vast houden lukt ook nooit bij mij.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 03 Nov 2021 09:02

Re: Weight Watchers #2

HOE krijgen jullie zo'n knop om? :D
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 03 Nov 2021 09:15

Re: Weight Watchers #2

Bij mij door met weight watchers te beginnen eerder ging hij ook niet om met gewoon gezond eten.
Zit nu in week 5 en is nog nooit zo lang achter elkaar om geweest :smile:
Hoop snel op de -10 te zitten eind deze maand (nog nooit gehaald)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Nov 2021 09:31

Re: Weight Watchers #2

Hebben jullie nog tips voor goede WW proof tussendoortjes met weinig punten? Ik heb zo snel zoveel honger. Ik zou nu wel drie boterhammen op kunnen maar dat gaat natuurlijk gewoon niet meer.
Ik eet als tussendoortje vaak crackers met beleg (smeerkaas, smeerworst, hummus). Het moet bij mij iig snel zijn want ik word echt heel snel hangry.

Burn, ik weet het antwoord helaas ook niet. Ik vind het ook echt heel moeilijk die zelf discipline. Ligt ook beetje in lijn met wat we gisteren bespraken in een ander topic hè. Goed voor onszelf zorgen. Daar valt dit ook onder. 😘
Let's discover the world together.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 04 Nov 2021 12:48

Re: Weight Watchers #2

Bij mij moet ook die knop om, 2 jaar terug ben ik 10 kilo afgevallen. Waarvan er nu wel weer 5 bij zit,maar het lukt me niet weer te beginnen.
Of ik begin vol goede moed en half de dag snaai ik weer vanalles.
Wat eten jullie op een dag?
Ik ga me eens verdiepen in w.w
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2021 06:31

Re: Weight Watchers #2

Vanochtend ineens 3 kilo eraf! Jeej! Wel ben ik altijd een beetje terughoudend daarin. Ik fluctueer heel snel tussen 2 kilo en dan noem ik het niet eens afvallen maar gezien dit toch meer was, durf ik 't wel te zeggen. Van 84 nog wat naar 81 nog wat.
🎉
Let's discover the world together.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 06 Nov 2021 10:52

Re: Weight Watchers #2

Ik ben het wel een beetje kwijt hoor en al veel lekkere dingen op maar ik beschouw dit maar als mijn balans week.
Eerst 4 weken streng gedaan/ 7 kilo kwijt. Deze 5de week laat ik het los (niet volledig) maar even wat lekkere dingen tussendoor (ben nu ook ongesteld).
En aankomende dinsdag als week 6 begint wil ik weer strenger voor mezelf zijn en de punten gaan volgen.

Wel beetje zwak van mezelf hoor! Maar het is zo gelopen.
Laatst gewijzigd door Marlein op 07 Nov 2021 08:41, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 06 Nov 2021 10:58

Re: Weight Watchers #2

Marin schreef:Vanochtend ineens 3 kilo eraf! Jeej! Wel ben ik altijd een beetje terughoudend daarin. Ik fluctueer heel snel tussen 2 kilo en dan noem ik het niet eens afvallen maar gezien dit toch meer was, durf ik 't wel te zeggen. Van 84 nog wat naar 81 nog wat.
🎉


Super goed Marin! :banaan:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2021 06:48

Re: Weight Watchers #2

En er zit alweer 2 kilo aan. Zie je. Mijn lichaam is zo raar met die sprongen. Altijd zo. Maar goed dat betekent dus dat er 1 kilo effectief af is. It's something.

Marlein, denk dat het goed is om het niet als zo'n zwakte te zien. Dat werkt alleen maar averechts.
Verder ben je goed bezig dus focus daar op.

Even een vraag: Ik logde zonet in en kreeg een vragenlijst (half in het Engels en half in het Nederlands, prima voor mij maar kan me zo ergeren aan een slechte app voor zo'n groot bedrijf) over een nieuw persoonlijk plan met nieuwe zero points. Heb de vragenlijst doorlopen (ik kwam er ook niet uit dus moest wel) en daarbij zag ik dat je nu door bijv groenten te eten dagpunten er bíj kan krijgen. En voor mij persoonlijk mocht ik nav de vragenlijst dan ook avocado en havermout gaan gebruiken als nul punten. M'n uiteindelijke dagtotaal ging dan van 23 naar 20. Daar schrok ik wel beetje van, dat is wel heel weinig, heb al moeite met 23. Heb aangegeven 'er nog niet klaar voor te zijn haha.

Iemand die dit al verder heeft ontdekt?
Let's discover the world together.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 09 Nov 2021 07:50

Re: Weight Watchers #2

Ik vind het ook helemaal niet fijn Marin dat ze alles ineens veranderd hebben midden in mijn dieet.
Je kunt nu extra punten verdienen door groente te eten/ water te drinken/ te bewegen en dat komt dan bovenop die 19 punten dus je dag budget is hoger eigenlijk.

Ik woog vanochtend ook weer ineens 1,5 kilo zwaarder sinds vorige week vrijdag. Zo demotiverend maar ik weet natuurlijk hoe het komt en nu ga ik weer braaf verder :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Nov 2021 10:15

Re: Weight Watchers #2

Ja. Het is weer even wennen! Ik heb 'm nu toch maar om gezet. Even een filmpje erover gekeken en nog een keer die vragenlijst beantwoord maar dan niet aangegeven dat ik graag avocado en havermout eet. Ik bedoel, ja dat eet ik wel graag, maar ik wil geen punten verdienen met dat eten. Ik vind avocado helemaal niet zo persé super gezond en het is ook nog eens slecht voor het milieu. Maar dat je punten verdient met groenten eten vind ik wel weer interessant. Water vind ik beetje irritant. Ik drink echt meer dan genoeg water maar geen zin om bij te houden. Maar goed, eerst maar eens zien. Ik kom nu uit op 25 punten ipv 23 dus die het als een stiekeme winst haha.
En ik heb m'n Google Fit er aan gelinkt, dat vind ik wel leuk. Zo zie ik m'n stappenaantal in beide apps en rekent het mee met de bewegingspunten. Over een uurtje ga ik weer sporten. En had uitgerekend dat ik vorige week in totaal zo'n 45 km heb gewandeld. 👍

Heb jij dus ook voor het nieuwe personal points gekozen? Iemand anders al?

Oh en ik schrik soms van kant en klare producten, hoe hoog die in punten zijn. Vanavond eet ik linzencurry (2pt) met naan brood en één zo'n Patak naan brood is 12 freaking punten. Holy moly. Dan kan ik beter bakje rijst erbij nemen (maar ja heb 't nou al gekocht dus).
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Nov 2021 14:28

Re: Weight Watchers #2

Ik heb m'n lidmaatschap opgezegd per eind van de maand. Ik weet nu zelf waar ik op letten en denk nu dat ik de app niet nodig heb daarbij. Zo wel, dan kan ik altijd weer opnieuw lid worden.

Veel succes allemaal!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Nov 2021 14:39

Re: Weight Watchers #2

Nou hartstikke goed toch Bliss! Je hebt wel bewezen dat dit een goede stap voor je is geweest.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Nov 2021 15:13

Re: Weight Watchers #2

Ja inderdaad. Ik wil nog steeds acht kilo kwijt ongeveer, maar ik zie wel wanneer precies. Momenteel heb ik andere dingen aan m'n hoofd.
❤ 7 juni 2018
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 11 Nov 2021 12:18

Re: Weight Watchers #2

Ik merk dat ik de nieuwe methode wel erg fijn vindt.

Ik kan nu veel meer eten voor mijn punten omdat veel dingen 0 punten zijn geworden en er extra punten verdient worden.

Wat vind jij er nu van Marin na een paar dagen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Nov 2021 12:21

Re: Weight Watchers #2

Ik merk in de praktijk niet zoveel verschil geloof ik, of ik snap het niet zo goed. Ik eet best wat groenten dus ik krijg er wel punten bij, dat is prettig. Maar verder zijn er niet zoveel zero punten bij toch? Wat is bij jou allemaal zero geworden dan?

Oh en staat het water bij jou ook op FL Oz? (fluid ounce). Ik kan dat nergens aanpassen, heel irritant.
Let's discover the world together.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 21:22

Bericht 11 Nov 2021 13:53

Re: Weight Watchers #2

Ik heb nog niet voor de nieuwe personal points gekeken eigenlijk, misschien morgen eens doen. Afgelopen weekend familie weeekend gehad en netjes gedaan maar wel gegeten waar ik zin in had (niet overgegeten). We waren oa naar abc restaurant (ja die gigantische vreetschuur) maar die Mexicaan heeft zulk heerlijk linzengehakt dus genoten van 2 goed gevulde burritos met wat rijst, quacamole en zure room erbij. Ik moet dat recept hebben!! Maar vast niet ww proof!

Helaas sinds maandag ziek en ik heb Corona. Heb sinds dinsdag geen smaak ook meer dus eet vrij weinig want het smaakt allemaal naar karton (ben ook echt wel ziek). Wel weer 2 kilo kwijt :p haha maar dat is waarschijnlijk meer vocht vanwege de koorts. Even volhouden en maandag netjes punten tellen weer.
Laatst gewijzigd door Millie op 11 Nov 2021 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 21:22

Bericht 11 Nov 2021 13:54

Re: Weight Watchers #2

Ik eet trouwens als tussendoortje graag een beetje kwark of een eitje. Soms eet ik stiekem vlees (doe ik eigenlijk vrijwel nooit) en eet ik bv kipfilet of ham met een augurk, lekker! Crackertjes vind ik altijd zo aantikken, dat vind ik zonde.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers