Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Pitty

Bericht 27 Okt 2021 12:13

Re: Coronavirus

Vaccineren is zeker van invloed.

Maar al in maart 2020 werd gezegd, bij de eerste lockdown: pas als er een vaccin is, kunnen we het virus wegwerken'. Ik denk dat je dat los moet laten. Dit virus gaat niet meer weg.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2021 12:17

Re: Coronavirus

Al in maart? Ik denk dat dat juist in maart werd gezegd en daarna niet meer zoveel. Dat het virus niet meer helemaal weggaat is al zo lang bekend en wordt volgens mij ook niet onder stoelen of banken gestoken. Het doel is dat de zorg niet meer wordt overbelast en daarmee dat de maatschappij niet wordt ontwricht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pitty

Bericht 27 Okt 2021 12:23

Re: Coronavirus

De zorg is al jaren overbelast, en zal dan ook komende winter overbelast worden als er echt een heel heftig griepvirus is. Moeten we ons dan ook allemaal voor de griep laten vaccineren? Of moeten we andere maatregelen gaan nemen? En welke dan?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2021 12:55

Re: Coronavirus

Ik heb geen idee wat daartegen gedaan gaat worden, maar logischerwijs scheelt het dus al als corona in elk geval zo goed mogelijk onder controle is. Dat de zorg evengoed overbelast zal (kunnen) zijn is geen reden om dat dan maar te laten gaan. Als het ook nodig is dat iedereen, of in elk geval een grotere groep, zich tegen griep laat vaccineren omdat er nu twee wintervirussen zijn dan neem ik aan dat we het vanzelf wel horen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Okt 2021 18:58

Re: Coronavirus

Ik ben vooral heel bang wat de gevolgen zijn van nieuwe maatregelen. Ik ben op zich niet voor of tegen een van de richtingen. Maar wat ik wel lastig vind is dat ik meerdere niet-gevaccineerden heb gehoord die zeggen dat het niet kan om onderscheid te maken. Daar ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Tegelijk zou bijv. een strenger thuiswerkadvies mentaal voor mij (gevaccineerd, alleenstaand) heel zwaar zijn. En dat voelt ook niet eerlijk. Weer meer afstand houden en mondkapjes heb ik niet zo’n problemen mee.

Maar waar ik bang voor ben is dat er mogelijk weer rellen komen volgende week. Als het kabinet besluit onderscheid te maken tussen wel of niet gevaccineerd zal een groep niet-gevaccineerden zich achtergesteld voelen. Als er geen onderscheid gemaakt wordt zal een groep gevaccineerden zich benadeeld voelen. Ik ben bang wat dat met mensen doet, aangezien heel veel lontjes inmiddels vrij kort zijn…
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Okt 2021 19:26

Re: Coronavirus

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet testen bij klachten van een groep gevaccineerden ook wel een soort van reactie is op de groep mensen die zich niet willen laten vaccineren. Het is uiteraard niet de bedoeling en ik wil het niet testen niet goed praten, maar ik denk ook wel eens voor wie zal ik mij nog laten testen? Dat doe je momenteel toch vooral voor ongevaccineerde mensen aangezien het virus minder toegankelijk en ernstig is bij gevaccineerden. En dan sluit ik mij volledig aan bij wat Teun eerder zei over het niet nemen van je verantwoordelijkheid. Moet ik dat die verantwoordelijkheid dan maar tot in de treurnis blijven pakken, terwijl een ander verzaakt?

En die tweedeling, ja die is er. Dat zie je hier ook, we verdelen iedereen in 2 groepen. Gevaccineerd of niet. Ik denk ook dat met name de gevaccineerden de mensen die niet gevaccineerd zijn vaak niet begrijpen. Ik in elk geval niet. Want geen prik van een virus, maar wel grote kans op het virus? Snap wel dat dit onbegrip niet leuk is hoor.
Maar die tweedeling is er toch niet als je kijkt naar wie wat mag? Iedereen mag vooralsnog hetzelfde. Jammeren over een qr code trek ik dan ook slecht.
<<

Anoniem323

Bericht 02 Nov 2021 18:09

Re: Coronavirus

Mondkapjes verplichten komt weer, ik heb daar zo geen zin in he.
En het ergste, ik ben de vorige kwijt dus ik mag weer gaan naaien. Krijg ze nergens gevonden. En toen dacht ik, ik leg ze daar neer want ze zullen wel weer terug komen.
Dus morgen ga ik weer naaien.

Wat vinden jullie van de regels?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Nov 2021 18:12

Re: Coronavirus

Oh bahh ik hoopte nog dat het toch niet nodig zou zijn in winkels. Was zo blij dat we daarvan af waren! Echt geen zin in. Gaat morgen meteen in zeker?
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Nov 2021 18:15

Re: Coronavirus

Bliss schreef:Oh bahh ik hoopte nog dat het toch niet nodig zou zijn in winkels. Was zo blij dat we daarvan af waren! Echt geen zin in. Gaat morgen meteen in zeker?


Vrijdag lees ik op nu.nl

Ik ben heel blij met dat ik wel weet waar ik ze opgeborgen heb. Dat zijn nou echt dingen die in een verhuizing makkelijk kwijt kunnen raken.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Nov 2021 18:18

Re: Coronavirus

Ik gebruik ze nog steeds wekelijks bij de fysio en huisarts etc., dus ik weet ze nog te vinden. Maar een gedoe is het wel. Als ik naar kantoor (= gemeentehuis) ga, zal ik ze ook wel weer nodig hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Nov 2021 18:21

Re: Coronavirus

Pfff ik vind die mondkapjes echt heel klote. Ik kan er gewoon niet goed tegen, ga sowieso al snel hyperventileren en met die dingen nog sneller. Weet wel dat je genoeg zuurstof krijgt met een mondkapje maar is gewoon een psychische reactie helaas.
<<

Anoniem328

Bericht 02 Nov 2021 18:47

Re: Coronavirus

In eerste instantie hadden ze het alleen over mondkapjes in openbare binnenruimtes. Winkels was nog niet duidelijk. Ben wel blij dat dat nu ook weer moet want anders vond ik de logica ver te zoeken.
Ik heb zelf geen probleem met mondkapjes en heb er ook geen last van dus dat scheelt.

Wat vinden jullie van de uitgebreide coronapas in bijvoorbeeld sportscholen? Ze denken ook na over de coronapas in het hoger onderwijs. Ik vind dat echt veel te ver gaan. Iedereen zou mijns inziens recht moeten hebben op onderwijs, wel of niet gevaccineerd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Nov 2021 18:52

Re: Coronavirus

Ik was laatst in Duitsland en dat was wel weer flink wennen om overal mondkapjes te dragen. Niet dat ik het erg vind (verre van eigenlijk, ik vind het heel eerlijk gezegd zelfs een soort prettig veilig gevoel geven momenteel) maar ik vergat het gewoon steeds. Zo snel afgeleerd. Maar denk ook dat we 't snel genoeg weer aanleren. Ik vond het in de winter iig ook wel wat warms hebben. Ik probeer het maar positief te benaderen want tja. We moeten maar weer. Het verbaast me niks in elk geval.

Wat rot Scandic. Dat lijkt me wel heel naar!

De rest van de exacte regels moet ik nog lezen.

Edit oh dat van Olijfje, qua recht op onderwijs vind ik wel een hele ingewikkelde ja.
Let's discover the world together.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 02 Nov 2021 19:03

Re: Coronavirus

Ik zou het logisch vinden als ze de quarantaine regels weer strenger maken, dat huisgenoten en nauwe contacten weer in quarantaine moeten ook als ze gevaccineerd zijn.
En bij grotere evenementen testen voor toegang ipv (alleen) een qr code.

Op meer plekken een QR code vragen of zelfs praten over alleen een geldige code na vaccinatie komt bij bij meer over dan een verkapte vaccinatie verplichting dan dat dit besmettingen tegen gaat.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Loempia

Bericht 02 Nov 2021 19:07

Re: Coronavirus

In Duitsland dragen ze al een hele tijd mondkapjes en de besmettingen lopen daar ook op. Het helpt dus niks. En ik denk ook dat het gros deze niet meer gaat dragen, hoorde toevallig vandaag iets over schadelijke deeltjes in mondkapjes die ze gingen onderzoeken. Gewoon op de radio bij Q music trouwens, dus geen wappie site.
De corona pas op meerdere plekken invoeren vind ik ook vreemd. Maar ik ben heel benieuwd of de cijfers dan gaan dalen, ik denk van niet namelijk.
Ik zou inzetten op het testen van iedereen bij evenementen en iedereen op het hart drukken om thuis te blijven bij klachten en eventueel testen. Ook als je gevaccineerd bent. Daar gaat het nu namelijk helemaal mis mee.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Nov 2021 19:21

Re: Coronavirus

De qr code in het hoger onderwijs vind ik echt onzin. Dat is inderdaad een soort verkapte vaccinatieplicht, want het is niet te doen om je elke dag te laten testen.

Zelf ben ik iig meer van het testen voor toegang, vooral voor evenementen. Zo'n qr code is leuk, maar als je toch besmet bent na 2 vaccinaties kom je gewoon overal binnen en kun je anderen besmetten. Dat vind ik vanaf het begin al stom aan die code. Meer aandacht voor testen bij klachten lijkt mij ook heel goed, want het zou me idd niks verbazen dat er best veel mensen zijn die dit nu niet meer doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem323

Bericht 02 Nov 2021 19:51

Re: Coronavirus

De qr code voor het hoger onderwijs vind ik ook niet nodig. Recht op onderwijs moet belangrijker zijn.
Overigens vind ik de qr code op andere plaatsen dan weer geen big deal.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Nov 2021 19:51

Re: Coronavirus

Het beleid is zo krom. Openbare ruimtes met mondkapje op, maar evenementen etc niet. Laatst gelukkig maar want ik ga komend weekend naar een evenement van 2 dagen. Daar is wel een streng beleid, want zonder geldig bewijs kom je er niet. Echter 1,5 m wordt daar dan vast niet nageleefd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 02 Nov 2021 19:57

Re: Coronavirus

Nee, beetje lastig spelletjes spelen op 1,5 meter.
Fijn dat het weer door kan gaan, helaas kunnen wij niet gaan.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Nov 2021 20:18

Re: Coronavirus

Inderdaad, jammer dat jullie niet kunnen gaan MrsMath. Ik heb er enorm veel zin in, want ik ga 2 dagen lang spelletjes uitleggen. Het is altijd leuk om de reacties te zien van mensen wat ze van een spel vinden. Beurs is 2x zo groot als in 2019.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Nov 2021 20:38

Re: Coronavirus

Heb de persconferentie niet gezien, maar ik lees net iets dat de qr code ook moet in zwembaden, ook als toeschouwer. Moet je dan ook zo'n code hebben voor de zwemles? Dan moet je je als niet gevaccineerde ouder dus elke week laten testen voor zwemles, dat is toch belachelijk..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Loempia

Bericht 02 Nov 2021 20:39

Re: Coronavirus

Klopt, of je kind buiten afzetten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Nov 2021 20:43

Re: Coronavirus

Maar gelukkig is vaccineren verder geen verplichting of zo..

Dit soort dingen, daar kan ik dus heel slecht tegen. Ik laat m'n kind van 6 echt niet alleen zichzelf omkleden en na de les douchen en omkleden. En ik kan haar moeilijk in de herfst/winter in haar natte badpak mee op de fiets naar huis nemen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 02 Nov 2021 20:51

Re: Coronavirus

Arwyn, waarom kan je dochter dat niet zelf? Elke week testen lijkt me echt vreselijk omslachtig ja.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Loempia

Bericht 02 Nov 2021 20:54

Re: Coronavirus

Arwyn schreef:Maar gelukkig is vaccineren verder geen verplichting of zo..

Dit soort dingen, daar kan ik dus heel slecht tegen. Ik laat m'n kind van 6 echt niet alleen zichzelf omkleden en na de les douchen en omkleden. En ik kan haar moeilijk in de herfst/winter in haar natte badpak mee op de fiets naar huis nemen.


Het gaat helemaal nergens meer over. De mensen die dit allemaal klakkeloos overnemen en toejuichen beginnen de wappies te worden in mijn ogen. Met een klein beetje gezond verstand kan iedereen toch zien dat die niks meer met volksgezondheid te maken heeft.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron