Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kopenhagen/Malmö

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 26 Okt 2021 21:14

Kopenhagen/Malmö

Onze zoon is uitgenodigd voor een basketbaltoernooi in Zweden. Nu is hij pas 11, en vinden we het niet zo heel relaxed om hem alleen te laten gaan. Dus dachten we: we maken er een familie-uitstapje van!

Hij speelt in Lund, vlakbij Malmö, en we zouden dus op Kopenhagen vliegen. Kopenhagen lijkt me een leuke stad, maar niet per sé voor een hele week. Is Malmö ook leuk? En zijn er nog andere leuke steden/stadjes in deze omgeving?

Alle tips zijn welkom 🤗
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Okt 2021 23:03

Re: Kopenhagen/Malmö

Lund zelf is leuk! Verder is er volgens mij naast die drie steden en natuurlijk The Bridge geen highlight in de directe omgeving. Als je bereid bent wat verder te rijden is Karlskrona of Kalmar de moeite. Al ben in daar alleen een keer in de zomer geweest.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Okt 2021 06:28

Re: Kopenhagen/Malmö

Ik ben vanuit Kopenhagen een keer een dagje plus nachtje naar Malmö geweest en dat was leuk genoeg voor die periode. Het is een klein stadje waar je prima kan rondlopen maar ik zou idd zeker niet de hele tijd in Malmö gaan zitten.
Kopenhagen is wel echt een toffe stad, veel groter en kan je je prima meedere dagen vermaken. Kan me voorstellen dat jullie neigen naar een combi van Kopenhagen, Malmö en dan zou ik Lund ook mee pakken als hij daar toch zit. Dat ken ik niet maar is volgens mij een leuke studentenstad.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Okt 2021 08:54

Re: Kopenhagen/Malmö

Wat leuk dat hij daarvoor uitgenodigd is!
Ben er nooit geweest, maar zou graag zelf een keer die kant op willen :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 27 Okt 2021 08:57

Re: Kopenhagen/Malmö

Een week vind ik persoonlijk wel lang hoor alleen in deze steden! Wij zijn zelf twee dagen in Kopenhagen geweest (heel leuk) en een dag in Malmö. Daar zijn we in een fort met museum/aquarium geweest meer dan de helft van de dag (weet even wilde naam niet). Was heel tof!
Lund ben ik nooit geweest, maar hoor daar ik wel hele goede verhalen over. Dus die zou ik zeker meepakken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 27 Okt 2021 10:19

Re: Kopenhagen/Malmö

Ah, bedankt! Zo te lezen kunnen we er wel een paar leuke dagen van maken, zeker als we Malmö en Lund ook een dagje meepakken. Tussendoor kunnen we natuurlijk ook bij zijn wedstrijden gaan kijken, wel zo leuk voor de afwisseling.

Dat museum klinkt tof Bloom, ga ik eens opzoeken!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Okt 2021 10:57

Re: Kopenhagen/Malmö

Toen wij daar waren zijn we juist wel in Malmo gaan zitten, heel leuk en gezellig stadje vond ik het. Wij wilden toen naar Kopenhagen maar Malmo was veel voordeliger en met de trein ben je zo aan de andere kant. Ik weet niet of dat nu nog zo is maar ik zou zeker daar even naar kijken.
Ik ben gek op Denemarken maar Kopenhagen vond ik dan weer niet zo leuk op de een of andere manier. Zou er echter best nog een keer heen willen om te kijken of ik wat heb gemist of zo 😂.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Okt 2021 11:25

Re: Kopenhagen/Malmö

Hoeveel dagen is je zoon bezig met basketballen? Dan kan je misschien die dagen het beste wel in Lund of Malmö zitten. Want steeds een uur heen vanuit Kopenhagen lijkt me ook wat gedoe. En dan paar daagjes Kopenhagen ervoor of erna.

Mizz_s, ik vond Kopenhagen niet zo heel Scandinavisch. Echt een beetje de overgang van Nederlandse/Duitse naar Scandinavische steden. Misschien dat dat bij jou ook niet hielp qua leuk vinden? Ik had nooit 't idee echt ver weg te zijn.
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Okt 2021 11:56

Re: Kopenhagen/Malmö

Lund is een leuk en gezellige studentenstad, zoals ik het me herinner. Qua sfeer vond ik het wel vergelijkbaar met Groningen. Veel pleintjes met terrasjes en alles veelal op loopafstand. Er waren ook veel fietsers daar. Destijds ben ik naar dit museum geweest:
https://www.historiskamuseet.lu.se/welc ... university

Je kunt inderdaad prima met de trein vanuit Kopenhagen via Malmö naar Lund. Schrik overigens niet want Malmö is net een soort Utrecht Centraal (als je van Noorden naar westen reist), de trein vertrok toen dezelfde richting op als we waren aangekomen!

Kopenhagen is ook zeker een leuke stad en veel te zien (en te winkelen). Ik vond het wel een hele drukke stad qua verkeer en zou zelf wat meer op zoek gaan naar de rustige plekjes. Malmö ben ik niet geweest. Ik zou wel even kijken wat de kosten met de trein zijn, hotelverblijf en eten. Ik meen me te herinneren dat eten in Zweden stuk goedkoper was dan in Denemarken.
08/2018
05/2021

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers