Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Loempia

Bericht 26 Okt 2021 23:28

Re: Coronavirus

Van mij mag de QR code uitgebreid worden naar niet essentiële plaatsen, winkels etc. Ik ben inmiddels reuze benieuwd wat er dan gebeurd. De mensen die een vaccin wilden hebben die inmiddels, misschien komt daar nog wat bij. Maar ik vraag me oprecht af wat er gebeurd als mensen zonder vaccin echt helemaal nergens meer komen. Of dan de cijfers ook drastisch zakken of niet.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 27 Okt 2021 07:58

Re: Coronavirus

Wat mij vooral tegen de borst stoot is dat ongevaccineerden ook helemaal niets willen. Wel of niet vaccineren is een keuze en sommige mensen kunnen door ziekte niet vaccineren. Maar ze willen ook niet testen voor toegang. Ze willen helemaal niets en blijven beweren dat het hier om een griep gaat en dat mensen die wel meewerken slechts een stel domme schapen zijn.

En dan zijn er mensen die menen dat als we maar gewoon niet meer testen, Corona vanzelf wel weggaat. Ja, dat hebben we gezien hè, in de afgelopen 2 jaar.

Het is een pandemie, de wereld heeft er last van, maar nee... In dit land zijn Rutte en De Jonge verantwoordelijk. Voor wat precies? Ik word er zelfs een beetje boel boos van. Maar dat ligt in mij, kan niemand iets aan doen. :)
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 27 Okt 2021 08:43

Re: Coronavirus

Beau schreef:Wat mij vooral tegen de borst stoot is dat ongevaccineerden ook helemaal niets willen. Wel of niet vaccineren is een keuze en sommige mensen kunnen door ziekte niet vaccineren. Maar ze willen ook niet testen voor toegang. Ze willen helemaal niets en blijven beweren dat het hier om een griep gaat en dat mensen die wel meewerken slechts een stel domme schapen zijn.

En dan zijn er mensen die menen dat als we maar gewoon niet meer testen, Corona vanzelf wel weggaat. Ja, dat hebben we gezien hè, in de afgelopen 2 jaar.

Het is een pandemie, de wereld heeft er last van, maar nee... In dit land zijn Rutte en De Jonge verantwoordelijk. Voor wat precies? Ik word er zelfs een beetje boel boos van. Maar dat ligt in mij, kan niemand iets aan doen. :)



Ja, want alle mensen zonder vaccinatie denken zo 🤦‍♀️
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Okt 2021 08:46

Re: Coronavirus

Ik vind het ook ingewikkeld. Ik ben voor keuzevrijheid en tegen drang of dwang maar ondertussen vind ik ook dat mensen die niet willen vaccineren hun verantwoordelijkheid niet nemen.

En het argument dat je als gevaccineerde ook ziek kan worden, tja dat klopt. Maar als iedereen gevaccineerd was dan was het virus een smeulend vuurtje met minder verspreiding, lichtere uitbraken, lichtere verschijnselen (uitzonderingen daargelaten) in plaats van een steeds uitslaande brand waardoor er wéér druk op de zorg komt te liggen en er wéér maatregelen nodig zijn. Dat wringt en maakt me boos.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 27 Okt 2021 09:02

Re: Coronavirus

Ik sluit me helemaal bij de woorden van Teun aan.

Het lastige is dat beide partijen het grootste deel van de mensen over 1 kam scheert. Dat zie je hier ook gebeuren. Doordat er wordt gezegd ja mensen die gevaccineerd zijn blijven maar doorlopen met klachten. Terwijl ik dat in mijn omgeving dan weer niet zie. Ben zelf 2 keer gevaccineerd tussen beide vaccinaties corona gekregen dat is minder dan een half jaar gelden en toch vorige week weer bij de teststraat geweest ivm een zware verkoudheid.

Ongevaccineerden kun je ook niet allemaal als wappie wegzetten. Maar ik heb er persoonlijk wel enorm moeite mee dat er wordt gezegd dat ze nu al buiten de maatschappij geplaatst worden terwijl dat in Nederland echt niet het geval is. Je kunt gewoon gratis testen en mag gewoon werken etc dat is in andere landen toch wel anders.

Ik weet ook niet wat de oplossing is. Aparte regels voor mensen met en zonder vaccinatie zorgt voor behoorlijk wat ongemak bij mij. Maar het is een gegeven dat de zorg achterloopt als gevolg van de hele crisis en zolang er mensen ziek blijven worden en in het ziekenhuis belanden en op de IC moet er wel gekeken worden naar nieuwe regelgeving. En de vraag is dan inderdaad of je de meerderheid regels op kan blijven leggen om de groep te beschermen die bewust het risico loopt op een besmetting omdat ze zich bewust niet laten inenten.

Op een gegeven moment zijn de bedden op en om zorg maar uit te blijven stellen voor de reguliere zorg dat houdt op een gegeven moment ook op.
<<

Anoniem326

Bericht 27 Okt 2021 09:17

Re: Coronavirus

Ik sluit me volledig aan bij Teun. Ik vind gezien de druk op de zorg het niet vaccineren vrij egoïstisch. Ik spreek me daar verder niet over uit. Maar druk op de zorg en uitgestelde zorg is wel echt een probleem. Soms moet je verder kijken dan eigen belang/ eigen gevoel maar bijdragen aan het algemeen belang. Ik vind het lastig dat mensen niet over eigen gevoel kunnen heen stappen en kunnen kijken naar het grotere plaatje.

Ik vind overigens niet dat er alleen maatregelen moet komen voor niet gevaccineerden. Daar wordt de samenleving en houding t.o.v. elkaar niet beter op. Ik denk niet dat we mensen moeten gaan buitensluiten.

Als de 1,5 meter, thuiswerken en mondkapjes weer terugkomen, ook voor mij terwijl ik gevaccineerd ben, dan ben ik daar wel oké mee. Ik heb echt ontzettend te doen met mensen die in de zorg werken en mensen die wachten op uitgestelde operaties.
<<

Anoniem328

Bericht 27 Okt 2021 09:24

Re: Coronavirus

Waar ik ook oprecht benieuwd naar ben is wat volgens niet gevaccineerden wél de oplossing is om uit deze toestand te komen. Ik hoor vooral vanuit hun kant wat niet de oplossing is en wat er allemaal mis is met deze aanpak. Maar hoe moet het dan wél? Laten sluimeren is dan uiteraard een antwoord waar er niks mee kunnen met het oog op de (uitgestelde) zorg.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 27 Okt 2021 09:47

Re: Coronavirus

Huppekee schreef:
Beau schreef:Wat mij vooral tegen de borst stoot is dat ongevaccineerden ook helemaal niets willen. Wel of niet vaccineren is een keuze en sommige mensen kunnen door ziekte niet vaccineren. Maar ze willen ook niet testen voor toegang. Ze willen helemaal niets en blijven beweren dat het hier om een griep gaat en dat mensen die wel meewerken slechts een stel domme schapen zijn.

En dan zijn er mensen die menen dat als we maar gewoon niet meer testen, Corona vanzelf wel weggaat. Ja, dat hebben we gezien hè, in de afgelopen 2 jaar.

Het is een pandemie, de wereld heeft er last van, maar nee... In dit land zijn Rutte en De Jonge verantwoordelijk. Voor wat precies? Ik word er zelfs een beetje boel boos van. Maar dat ligt in mij, kan niemand iets aan doen. :)



Ja, want alle mensen zonder vaccinatie denken zo 🤦‍♀️


En waar staat dat? Aannames zijn dodelijk hè. :palm:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Okt 2021 09:47

Re: Coronavirus

Gelukkig is het niet zo dat alle ongevaccineerden niks willen. Ik wil me best laten testen als ik ergens naar toe ga, zo heb ik echt de zekerheid dat ik het niet heb. Stop dan dat wattenstaafje weer in m'n neus hoor, heb ik er best voor over.

Ik vind het dan weer vervelend dat er nu, naast ongevaccineerden die de boel ontkennen, genoeg gevaccineerden zijn die zichzelf nu superieur vinden en daarom niet meer testen. Want als je als ongevaccineerde ziek wordt is dat je eigen schuld en zoek je het zelf maar uit (hoewel dat dus niet altijd het geval is).

En het aller vervelendste vind ik nog de tweedeling die het nu al tijden veroorzaakt, waardoor er soms gewoon niet meer fatsoenlijk over te praten is. De ruzies die het veroorzaakt binnen vriendengroepen en families. De weerstand die er is tegen een andere mening.. Daar word ik verdrietig van..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 27 Okt 2021 09:49

Re: Coronavirus

Wij testen bij klachten ook nog gewoon. Voorkomen is beter dan genezen. Als ik klachten zou hebben, zou ik een leuk avondje aan mij voorbij gaan. Maar zo zou het voor iedereen moeten zijn.
<<

Anoniem323

Bericht 27 Okt 2021 09:49

Re: Coronavirus

Ik snap gewoon niet dat in de horeca niet strenger gecontroleerd wordt en dat het personeel daar ongevaccineerd mag rondlopen zonder testen.
Bv de familie Nagelkerkjes van Een huis vol. Zetten alles op instagram en facebook. Ze hebben er geen geheim van gemaakt dat ze niet gevaccineerd zijn. Ze laten zich alleen testen als ze op vakantie gaan.
Ze hebben verschillende bakkerijen en lunchrooms.
Ze mogen daar overal komen en blijven eten want dat is van hun.
Ze gaan ook gewoon uit eten zonder qr code, ze komen wel ergens binnen. En ze gaan ook regelmatig in België uit eten.

Zo'n mensen zorgt ervoor dat we nog steeds in deze shit zitten. Ik vind dat daar echt wel strenger op gecontroleerd mag worden. En dat ze zelf ook verantwoordelijkheid nemen ipv overal tegen aan schoppen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Okt 2021 10:02

Re: Coronavirus

Ik weet dat Nederlanders anders zijn maar hier zijn ze megastreng. In NSW zitten we bijna op 90% dubbele vaccinaties! En hebben dus ook maar 250 nieuwe gevallen per dag (zat vorige maand in de duizenden). Nu weet ik ook dat het warme weer een grote rol speelt maar het verspreidt zich dus ook minder onder de gevaccineerden. Mensen die in ziekenhuis belanden zijn voornamelijk ongevaccineerden.

Hier is vaccineren verplicht bij vele beroepen, en je kan ook echt niet aan het werk zonder. Gevaccineerden hebben sinds paar weken vrijheid, ongevaccineerden mogen nog alleen naar de supermarkt en buiten met 2 anderen picknicken, vanaf 1 december mag iedereen alles weer.
Ik zit te wachten tot de boostershots worden goedgekeurd. Het is voor mij bijna 6 maanden geleden dat ik gevaccineerd ben en ik ben zwanger dus wil zeker weten dat mijn kind hier in elk geval tegen beschermd is. Hopelijk snel.
Bij ons heb je ook QR code en die wordt overal gecheckt, de boetes zijn extreem als je niet doet als winkel of bedrijf. Maar ze zijn hier wat volgzamer ook.

Ik merk dat ik op zich wel begrip heb voor ongevaccineerden, als in: keuzevrijheid. Maar het zijn de redenaties van ongevaccineerden waar ik tegenaan loop, ik snap het écht niet. Helemaal als het een principe kwestie lijkt te worden. Of er als bronnen gekke websites worden aangedragen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Okt 2021 10:19

Re: Coronavirus

Weet iemand dit? In verschillende adviezen zie ik terugkomen dat je 1,5 meter afstand moet houden. Gisteren belde ik met de GGD voor een coronatest en toen vroegen ze of ik binnen 1,5 meter afstand contact met collega’s had gehad. Dus ik was een beetje verbaasd, want tsja, natuurlijk want je hoeft geen afstand meer te houden toch?
Hoe zit het nu met dit advies? Het is toch per 25 september afgeschaft, de 1,5 meter? Of is het toch een advies om wél afstand te houden? Ik vind het erg verwarrend zo! Wij zitten bijvoorbeeld gewoon weer naast elkaar tijdens meetings op kantoor, met zijn 8-en in één ruimte ook (wel allemaal gevaccineerd).
Laatst gewijzigd door Scandic op 27 Okt 2021 10:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2021 10:20

Re: Coronavirus

Bij klachten test ik ook nog steeds, vind dat niet meer dan logisch. Wel merk ik dat ik iets makkelijker ben geworden omdat ik ben gevaccineerd en mijn naasten ook. Ik knuffel m'n moeder weer bijvoorbeeld, dat vind ik heel fijn. Ik voel me wel iets veiliger nu ik en m'n naasten gevaccineerd zijn. Grote groepen voelen nog wat onwennig maar ik vind het niet meer zo spannend als eerst. Maar testen bij klachten als gevaccineerde vind ik niet meer dan logisch.

Ik vind een tweedeling ook naar voelen maar ik vind ook nog steeds dat er een prima oplossing voor is. Daarin ben ik het eens met Joey, Teun en Holly.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2021 10:25

Re: Coronavirus

Scandic schreef:Weet iemand dit? In verschillende adviezen zie ik terugkomen dat je 1,5 meter afstand moet houden. Gisteren belde ik met de GGD voor een coronatest en toen vroegen ze of ik binnen 1,5 meter afstand contact met collega’s had gehad. Dus ik was een beetje verbaasd, want tsja, natuurlijk want je hoeft geen afstand meer te houden toch?
Hoe zit het nu met dit advies? Het is toch per 25 september afgeschaft, de 1,5 meter? Of is het toch een advies om wél afstand te houden? Ik vind het erg verwarrend zo! Wij zitten bijvoorbeeld gewoon weer naast elkaar tijdens meetings op kantoor, met zijn 8-en in één ruimte ook (wel allemaal gevaccineerd).


Je hoeft in principe geen anderhalve meter afstand meer te houden, maar zodra er een besmetting is in je omgeving of als je zelf (mogelijk) besmet bent dan is die vraag natuurlijk wel relevant. De GGD vraagt het dus niet om je op de vingers te tikken, maar om een inschatting te maken van het risico en of ze die collega's als nauw contact moeten aanmerken of niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 27 Okt 2021 10:30

Re: Coronavirus

Wat mij vooral tegen de borst stoot is dat ongevaccineerden ook helemaal niets willen. Wel of niet vaccineren is een keuze en sommige mensen kunnen door ziekte niet vaccineren. Maar ze willen ook niet testen voor toegang. Ze willen helemaal niets en blijven beweren dat het hier om een griep gaat en dat mensen die wel meewerken slechts een stel domme schapen zijn.



Hier heb je het duidelijk over alle ongevaccineerden 🤷‍♀️

En wat jij doet zijn ook aannames he..🤦‍♀️
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 27 Okt 2021 10:53

Re: Coronavirus

Ik kan me best nog wel iets voorstellen bij de uitspraken van Beau, al kun je inderdaad niet iedereen over 1 kam scheren.

Zag vd week ook deze voorbij komen:
https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... -toeneemt/
Al hebben ze daar uiteraard ook niet alle ongevaccineerden (of alle gevacccineerden..) gevraagd :wink:

Wat betreft de 1,5 meter:

Deze wordt regelmatig uitgezonden op tv: https://www.youtube.com/watch?v=-B9jGTV_vvs
Maar dan lees ik dit: https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html

Over hoe verdere verspreiding van het coronavirus kan worden voorkomen, zijn alle OMT-leden die NU.nl sprak het eens: mensen moeten zich beter aan de regels houden.

"Hou 1,5 meter afstand aan en werk thuis wanneer mogelijk, blijf thuis bij klachten en laat je testen. Hanteer een QR-code bij bepaalde risicovolle activiteiten. Het zijn allemaal maatregelen die volgens mij nauwelijks zijn nageleefd", zegt Kluytmans. "Ik heb de persconferentie nog nagekeken en Mark Rutte heeft het allemaal genoemd, maar ik heb de angst dat mensen pas weer wat gaan doen als het écht misloopt."


Ja, als de overheid spotjes uit gaat zenden dat afstand houden niet meer nodig is, gaan de meeste mensen inderdaad geen afstand meer houden. Om dan nu de bevolking aan te wijzen en te zeggen dat ze zich niet aan de maatregelen houden.... :face:

Ben heel benieuwd wat ze volgende week besluiten. Gevoelsmatig zie ik aan de ene kant best iets in maatregelen gericht op ongevaccineerden, andere andere kant zorgt het alleen maar voor een grotere kloof ben ik bang. Maar, ik heb ook gehoord dat het niet effectief genoeg gaat zijn om deze golf af te remmen. Dat algemene maatregelen daar op dit moment toch echt nog voor nodig zijn. Zou wel heel erg balen zijn, het is gewoon ronduit klote dat we weer in deze positie zitten.

Voor de rest, het is misschien geen populair standpunt, maar ik vind het eigenlijk onterecht dat alleen ongevaccineerden hoeven te testen voor toegang. Gevacinneerden krijgen ook corona en kunnen het ook verspreiden. Minder snel dan een ongevaccineerde als het goed is, maar toch. Waarschijnlijk vaker met niet of nauwelijks klachten. Iedereen laten testen is natuurlijk niet leuk en voor veel mensen was het krijgen van meer vrijheid ook een reden om te laten prikken, maar het gaat denk ik wel effectief zijn tegen verspreiding. En strenger zijn op het controleren van de codes. Er zijn nog genoeg plekken waar je toch wel binnen komt zonder. :(

Al zullen de meeste besmettingen vermoed ik nog steeds in de privesfeer plaatsvinden en daar doe je nog altijd weinig aan.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 27 Okt 2021 11:02

Re: Coronavirus

Firefly schreef:
Voor de rest, het is misschien geen populair standpunt, maar ik vind het eigenlijk onterecht dat alleen ongevaccineerden hoeven te testen voor toegang. Gevacinneerden krijgen ook corona en kunnen het ook verspreiden. Minder snel dan een ongevaccineerde als het goed is, maar toch. Waarschijnlijk vaker met niet of nauwelijks klachten. Iedereen laten testen is natuurlijk niet leuk en voor veel mensen was het krijgen van meer vrijheid ook een reden om te laten prikken, maar het gaat denk ik wel effectief zijn tegen verspreiding. En strenger zijn op het controleren van de codes. Er zijn nog genoeg plekken waar je toch wel binnen komt zonder. :(
.



Ik deel deze mening ook hoor. Iemand met een permanente code kan 'lekker corona verspreiden' en een ongevaccineerde heeft het dan dus per definitie 'altijd gedaan'.

Prima die qr code, maar dan wel op basis van een negatieve test.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Okt 2021 11:12

Re: Coronavirus

Ik vind dat ze daar inderdaad vooral bij grotere evenementen echt wel weer iets mee moeten. Asymptomatisch testen van gevaccineerden voor alle horeca en uitjes lijkt me niet echt kosten effectief, maar mijn huisgenootje ging vorige week gewoon hoestende naar ADE en ze was vast niet de enige. Ik vind dat echt absurd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2021 11:20

Re: Coronavirus

Whatever schreef:Ik vind dat ze daar inderdaad vooral bij grotere evenementen echt wel weer iets mee moeten. Asymptomatisch testen van gevaccineerden voor alle horeca en uitjes lijkt me niet echt kosten effectief, maar mijn huisgenootje ging vorige week gewoon hoestende naar ADE en ze was vast niet de enige. Ik vind dat echt absurd.


Eens. Alle gevaccineerden gaan testen lijkt me ook onzin, maar gevaccineerd zou je ook niet met klachten binnen moeten komen (maar dat is helaas iets wat moeilijk te controleren is tenzij ze je echt goed observeren voor ze je toe laten aangezien je dat denk ik wel makkelijk kan verbergen, dat is echt een verantwoordelijkheid die mensen zelf moeten nemen) en het is helemaal raar dat je QR-code gewoon nog geldig is als je als gevaccineerde positief test.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Okt 2021 11:27

Re: Coronavirus

Het valt mij op dat iedereen verkouden is hoor. Ik was vanmorgen bij Intratuin en AH. Overal gehoest en gesnotter om mij heen. Ik ben afgelopen weekend netjes thuisgebleven omdat ik getest moest worden maar in mijn omgeving hoor ik veel andere verhalen.Tsjah zo gaat het ook mis natuurlijk.
Hier doet de GGD ook niet met sneltesten (doen ze dat uberhaupt nog? Want dit hoor ik weleens van mensen...) dus je zit al gauw 24 uur thuis als je je laat testen. Daar hebben veel mensen geen zin in.
2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2517

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 27 Okt 2021 11:28

Re: Coronavirus

Ik ben de discussie's ook zat, laat je vaccineren mensen. Ik ben gevaccineerd en pro vaccinatie (maar gun ieder z'n mening maar ik vind het wel heel lastig dat we daardoor in mijn ogen weer consequenties gaan krijgen). Ik ben gister positief getest omdat ja ook gevaccineerden het nog kunnen krijgen maar hopelijk niet zo erg.

Van mijn schoonmoeder hoor ik dat daar de ic weer vol ligt en er niet zomaar mensen bij kunnen. Plus, wat ik het meest lastig vindt, doordat mensen vaak lang op de ic liggen, kunnen veel anderen niet geopereerd worden en moet alles maar wijken voor corona. En dan heb ik toch meer begrip voor gevaccineerden die op de ic liggen dan ongevaccineerden. Terwijl zij zich misschien ook echt aan de regels gehouden hebben.

Maar goed, ik wil er niet perse een welles nietes van maken.
Ik verwacht maatregelen, ik vind het ook krom dat mijn Qr nu waarschijnlijk nog zou werken.. Maar ik ben ook voor dat gevaccineerden meer privileges hebben dan ongevaccineerden, zoals nu eigenlijk ook het geval is.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 27 Okt 2021 11:31

Re: Coronavirus

Susan schreef:
Whatever schreef:
Eens. Alle gevaccineerden gaan testen lijkt me ook onzin,


Hoezo? Van alle 100 besmettingen zijn er 48 gevaccineerd volgens het rivm 🤷‍♀️

RIVM: aantal positieve tests stijgt met 50 procent in week tijd - https://nos.nl/l/2403189
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Pitty

Bericht 27 Okt 2021 11:49

Re: Coronavirus

Ik heb hier al tijden niets meer geplaatst.

Ik ben niet anti-vaccinatie, maar ik ben wel een zeer kritische beperkte prikker. Uiteindelijk heb ik me vorige maand wel laten vaccineren, en krijg volgende week dus ook de qr-code. Ik heb bewust gewacht, omdat er op een gegeven moment vier vaccins waren waar nog wel veel onduidelijkheden over waren. Er is nu meer bekend over de vaccins en de bijwerkingen, en ik ben geprikt met Pfizer. Bewust ook gewacht tot oktober, omdat ik al voorzag dat er in de herfst weer een stijging zou komen met het aantal besmettingen. Dan ben ik liever nu optimaal beschermd, dan dat ik me in juni had laten vaccineren en in december al te maken zou hebben met de verminderde werking van het vaccin.

Ik vind het heel kwalijk dat er nu een scheiding tussen wel en niet- gevaccineerden ontstaat. Ik vind het wel een interessante vraag die iemand hier stelde: laten de niet-gevaccineerden eens zeggen hoe zij het zien. Ik heb er zelf eerlijk gezegd niet echt een antwoord op.

Ik denk dat we onder ogen moeten zien dat vaccineren niet de oplossing is die we allemaal hoopten. Virologen verwachten ook een extra zware griepgolf komende winter. Ik hou mijn hart vast. De enige oplossing voor nu lijkt me: ga de samenwerking aan met Duitsland zodat daar corona-patienten behandeld kunnen worden komende winter. En start alsjeblieft nu met een betere beloning van zorgpersoneel en maak het beroep aantrekkelijk. Ik hoop dat de komende jaren meer mensen kiezen voor een baan in de zorg, want we zullen het nodig hebben.

En, hoe erg het ook is, het leven is niet maakbaar, we moeten accepteren dat mensen nu eenmaal sterven. Heel naar, ik heb ook een oma van bijna 88, maar ik denk dat we niet meer de hele samenleving kunnen ontwrichten.

En, laten we eens met z'n allen inzien dat frisse lucht en ventilatie enorm belangrijk zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2021 11:51

Re: Coronavirus

Ik denk dat vaccineren wel degelijk een heel belangrijk onderdeel is van de oplossing, maar dat de vaccinatiegraad helaas niet hoog genoeg is, zeker niet nu met de besmettelijkere Deltavariant. Omgekeerd, als niemand nu gevaccineerd zou zijn zouden we echt nog veel verder van huis zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers