Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

0 keer
14
12%
1-4 keer
65
56%
5 - 9 keer
28
24%
10 - 14 keer
8
7%
15 - 19 keer
1
1%
20 en meer
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 116
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 25 Okt 2021 11:41

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Jip schreef:Ik had een paar reacties gelezen dat mensen zelftesten doen bij klachten. Maar dat schijnt niet betrouwbaar te zijn...

De antigeentest is minder gevoelig dan de PCR-tests die de GGD gebruikt, meldt het RIVM. "Vooral als er weinig virusdeeltjes aanwezig zijn is de antigeentest vaak negatief. Helemaal in het begin van de infectie zijn er nog weinig virusdeeltjes, dan kan iemand daarna alsnog positief worden."

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... k-zelftest


Ja, dat is leuk en aardig maar mijn peuter testen ze dus niet bij het GGD. Meneer weigert, en als ouder heb je dan niks te zeggen en doen ze geen test bij hem. Want onder dwang doen ze het niet.
Er is een paar keer een besmetting geweest op zijn groep op het kdv en hij begon toen zelf ook te hoesten. Thuisgehouden en zelftest gedaan. Altijd negatief.

Ik heb zelf 1 keer een test gedaan. Negatief. Aan het begin van corona zijn we hier thuis allemaal best ziek geweest, en heeft schoonvader in ziekenhuis gelegen met corona. Sindsdien heb ik zelf geen enkel verkoudheidje meer gehad. En dat terwijl ik voorgaande jaren doorlopend verkouden was. Afstand houden werkt best goed.

Nu net wel zelftest gehaald. Dochter is vorige week op kamp geweest en in contact geweest met iemand met corona. Vanmorgen begon ze iets te hoesten. Dus ik laat haar zo een test doen. Is deze positief, of wordt het hoesten erger, dan doen we een test bij het GGD.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Okt 2021 18:19

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Vandaag mijn vierde test gedaan, was gelukkig zo gepiept. Kan tegenwoordig ook zonder afspraak hier. Hopelijk krijg ik morgen de uitslag want ik wil heel graag naar kantoor donderdag, denk eigenlijk dat het allergie-klachten zijn ipv verkoudheid.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Okt 2021 08:29

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Ik laat mij zo voor de zoveelste keer testen. Paar weken geleden flink verkouden geweest (test negatief). Daarna nog een keer gestest ivm vakantie en nu weer verkouden. Ben afgelopen dagen best onder de mensen geweest, maar hoop maar dat de verkoudheid gewoon door het weer komt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Okt 2021 08:33

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Die kans is gelukkig groot Jorja, succes met testen zo!

Ik heb mijn uitslag al binnen, lekker snel. Negatief gelukkig. Nu hopen dat mijn neusspray tegen allergie weer snel werkt, dan hoef ik me niet zo bezwaard te voelen steeds.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 20:07

Bericht 27 Okt 2021 09:57

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Nog niet, ik ben al bijna 2 jaar uberhaupt niet meer ziek/verkouden geweest. Scheelt dat ik ook geen kinderen in mijn omgeving heb, denk ik. Heb me ook altijd redelijk aan de maatregelen gehouden en ik heb/had niet echt een heel actief sociaal leven :laughcry:.

Sinds juli heb ik een kantoorbaan, ik zit te wachten op het moment dat het wel mis gaat. Mensen komen soms wel snotterend naar het werk.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 27 Okt 2021 22:41

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Fijn dat je test negatief was Scandic. Mijn uitslag komt net binnen, supersnel voor een reguliere pcr (binnen 10 uur) en is gelukkig negatief. Toch fijn om te weten, ben net op vakantie geweest en heb afgelopen weekend voor het eerst een feest gehad en dus bij veel mensen dicht in de buurt geweest.

Oh en voor de statistieken gelijk even gekeken, ben 9 keer bij GGD getest en 1 x commercieel.
De meeste waren wel met klachten, maar ben vaker verkouden (allergie en ben veel buiten in water te vinden) en omdat ik voor mijn werk met veel mensen in aanraking kwam liet ik mij vrij snel testen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 29 Okt 2021 10:42

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Scandic schreef:Vandaag mijn vierde test gedaan, was gelukkig zo gepiept. Kan tegenwoordig ook zonder afspraak hier. Hopelijk krijg ik morgen de uitslag want ik wil heel graag naar kantoor donderdag, denk eigenlijk dat het allergie-klachten zijn ipv verkoudheid.


Dat schijnt dus nu op alle ggd locaties te kunnen. Ik werd dinsdag getest en toen werd er aan de vrouw voor mij gevraagd of ze een afspraak had gemaakt, dit was niet het geval maar ze had begrepen dat het zo mocht en dat klopte. Toen ze datzelfde aan mij vroeg had ik gevraagd of deze locatie nu ook zonder afspraak was en die vrouw reageerde dat in principe alle ggd test locaties nu ook zonder afspraak te bezoeken zijn.

Gister is mijn man met onze dochter, die wel een afspraak had, meegegaan naar een andere locatie en hij kon ook getest worden inderdaad.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Okt 2021 22:41

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Sinds deze week drie keer. 1x vorig jaar kerst en vanwege onze vakantie heb ik vooraf een allergeen test moeten doen en op locatie moesten we ook testen. Baalde wel even dat ik op vakantie een mail kreeg dat een collega positief was getest. Wel iemand met wie ik minimaal contact heb. Maar toch
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 21:22

Bericht 10 Nov 2021 22:08

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

3x, helaas de laatste positief :omg:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Nov 2021 14:00

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

6 keer ofzo en de laatste was positief.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 26 Nov 2021 14:30

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Dinsdag voor het eerst, helaas positief.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 26 Nov 2021 15:55

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

4x negatief
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 26 Nov 2021 16:26

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Ik heb al die tijd nog geen 1x hoeven testen, gelukkig!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 26 Nov 2021 16:55

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Thunder schreef:1x een jaar geleden.

Man en jongste zoon 0x, oudste 2x.


Ik: inmiddels 3x, laatste keer positief.
Jongste: 1x, positief.
Oudste: 4x, negatief.
Man: 1x, negatief.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 26 Nov 2021 17:35

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Ik zelf al 8x allemaal negatief.
Oudste dochter 7x laatste positief
Jongste dochter 2 x negatief
Man 3x waarvan 1x positief vorig jaar

Morgen moeten mijn man jongste dochter en ik testen omdat we in quarantaine zitten en vrees dat die wel eens positief kan zijn van mij en mijn jongste.
Man heeft nergens last van, die heeft twee weken geleden booster prik gekregen misschien dat dit nog helpt 😅
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem325

Bericht 26 Nov 2021 18:09

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Ik ben 2x getest inmiddels, allebei negatief.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 27 Nov 2021 17:50

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Ik lees helaas een boel positieve testen op de laatste pagina. Ik ben inmiddels 10 keer getest. Ik heb een soort van contact beroep dus heb sinds vorig jaar geregeld getest bij milde klachten. Helaas was de test van eergisteren positief(nadat zoon en man al positief waren) nu alleen nog wachten op uitslag van dochter,hoop eigenlijk dat die ook positief is... dan gaan we over 2 maanden niet weer. Ik zit aankomende week bijna 3 weken in quarantaine.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Linvi

Bericht 27 Nov 2021 22:58

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Vandaag voor de zevende keer.... spannend nog even de uitslag!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 20 Dec 2021 12:17

Re: Hoe vaak ben je op Corona getest? (Geen zelftest)

Derpy schreef:Nog nooit, ik heb vanaf 1 maart 2020 thuisgewerkt en ook amper mensen gezien, dus ik heb gelukkig nog nooit klachten gehad. Sinds kort ga ik weer eens per week naar kantoor met de trein, dus ik zit er nu op te wachten tot ik een keer klachten krijg.


2 weken later dus. Gelukkig negatief.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers