Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uit elkaar gaan met een kind

<<

El_la

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 31 Aug 2021 14:23

Bericht 22 Okt 2021 15:17

Uit elkaar gaan met een kind

Lastig om hier een goede titel voor te verzinnen merk ik, dus maar even gewoon de situatie. Mijn vriend en ik zijn uit elkaar en ik heb een dochter van bijna 4. Hij is niet haar vader maar inmiddels wel al 2 jaar bij haar betrokken waarvan hij ruim een jaar officieel bij ons woont. Mijn dochter is ongeveer 40% van de tijd bij haar vader en verder bij ons. Nu heb ik dus de verdrietige beslissing genomen om onze relatie te verbreken. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe is het contact tussen je ex en je kind verlopen? Ik wil ze niet zomaar uit elkaars leven halen maar uiteindelijk is het niet haar vader en lijkt het me ook niet goed voor haar om dat contact nog lang aan te houden. Ik hoor graag jullie ervaringen of ideeën hierover!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Okt 2021 15:34

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Wat verdrietig voor je.

Waarom lijkt het je niet goed om dat contact aan te houden? Je kind is erg jong en om dan een veilige ouder (wat jouw soon to be ex is) uit haar leven te laten vertrekken is erg gevoelig. Wat wil je aanstaande ex? En wat wil je kind?

Ik snap dat het voor jou weer anders is, maar ik zou het belang van dit meisje voorop stellen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 22 Okt 2021 15:58

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Ik sta er iets anders in dan UN. Ik zou niet nog een omgangsregeling opstarten. Ik zou het afbouwen, dus je ex nog een aantal keer op bezoek laten komen (vast frequentie) en dan steeds minder.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Okt 2021 17:14

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Wat heftig. Sterkte!

Hoe gaan jullie nog om met elkaar? Hebben jullie ruzie, of kunnen jullie nog goed door een deur?
Ik zou inderdaad aan je ex vragen hoe hij het voor zich ziet. Ik neem aan dat ze inderdaad beide gehecht zijn aan elkaar. Hij is de helft van haar leven al in beeld en zij weet waarschijnlijk niet beter dan dat hij er is.

Misschien zou je de omgang kunnen zien, zoals je die met een normale vriend hebt? Dus af en toe wat ondernemen met elkaar, of een drankje doen bij elkaar?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 22 Okt 2021 17:44

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Wat verdrietig. Geen ervaring of tips, maar wilde je wel sterkte wensen. Las laatst je topic over het verlies van een kind. Wat verdrietig dat jullie relatie over is.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 22 Okt 2021 17:58

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Geen ervaring, maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Verdrietig dat je relatie is stuk gelopen.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Anoniem326

Bericht 22 Okt 2021 18:06

Re: Uit elkaar gaan met een kind

De optie van Lejow vind ik ook een goede. Net zoals een vriend/goede kennis. Dus af en toe op bezoek. Misschien ook uitnodigen op verjaardag (zeker het eerste jaar). Ik mis de achtergrond. Maar het klinkt heel verdrietig.
<<

El_la

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 31 Aug 2021 14:23

Bericht 23 Okt 2021 06:56

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Dank jullie wel voor de reacties. Het is inderdaad een erg heftige en verdrietige situatie, zeker vanwege het grote verlies eerder dit jaar. Ik sta er hetzelfde in als Lejow, dat heb ik ook al met mijn dochter en mijn ex besproken. Ik was vooral benieuwd naar jullie ervaringen omdat ik het erg lastig vind allemaal.

Edit: nog even om antwoord te geven op jullie vragen, we hebben nog wel okay contact, we hebben geen ruzie ofzo. Hij woont nu nog bij ons in huis, ik ga hem niet op straat zetten maar hoop dat hij snel iets anders heeft gevonden, want deze situatie is voor ons alledrie niet goed.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Okt 2021 14:51

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Nee, samenwonen als het over is, is heftig.. Dat merkte ik ook met mijn ex en mij..

Hopelijk kunnen jullie het contact ok houden, geeft hij zelf aan wat hij wil mbt je dochter?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 25 Okt 2021 12:20

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Mijn situatie was wellicht net iets anders omdat de vader van mijn dochter niet betrokken is bij haar opvoeding en ze hem maar zelden ziet als de situatie het toelaat. Qua lengte relatie en samenwonen komt het wel overeen met jouw verhaal. Mijn dochter heeft het er erg moeilijk mee gehad, zeker omdat ze hem echt wel als vaderfiguur heeft gezien. In het begin zag ik hem nog weleens (samen met haar) maar uiteindelijk kreeg hij een nieuwe vriendin en toen was het wel over (en dat begrijp ik ook wel hoor). Ik heb er altijd over gepraat met haar als zij de behoefte had en haar gevoel er over mocht er altijd zijn en heb ik altijd begrip voor getoond. Ik heb haar ook uitgelegd dat waarom hij niet meer bij ons woonde en dat dat compleet los stond van haar. Het heeft al met al zeker wel 2 jaar geduurd voor ze niet meer naar hem vroeg.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

El_la

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 31 Aug 2021 14:23

Bericht 25 Okt 2021 19:07

Re: Uit elkaar gaan met een kind

Dankjewel DronkenTaart, ik kan me voorstellen dat de situatie nog weer net anders is wanneer de vader niet in beeld is, maar ik verwacht hier ook wel dat ze er nog lang mee bezig zal zijn. Lejow, hij wil überhaupt niet uit elkaar dus dat maakt het lastig om dat gesprek te voeren. We hebben wel afgesproken dat we gewoon als vrienden nog leuke dingen kunnen doen met haar en dan hoop ik dat daarmee de overgang voor haar zo soepel mogelijk verloopt. We hebben nu tegen haar gezegd dat hij een ander huisje gaat zoeken omdat we niet meer verliefd zijn maar dat we nog wel vrienden zijn en dat zij dat ook is. Het is lastig want ik wil het voor haar niet te groot maken, maar ook zeker niet te klein.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron