Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed tip topic

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Okt 2021 20:37

Re: Speelgoed tip topic

Ik zal t eens nagaan!

Nog een ander vraagje. Wat is nu een hele leuke pop voor een 3 jarige? Als ik de boekjes open zie ik beschrijvingen met 7 functies, 12 functies, 24 functies, maar kan ik niet vinden wat voor iets.
Maar iets meer als mama en papa zeggen zou wel leuk zijn ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem323

Bericht 24 Okt 2021 21:33

Re: Speelgoed tip topic

Ik wil voor mijn dochter een xoomy kopen of iets soortgelijk. Maar welke moet ik hebben? De maxi of compact?
Is het leuk voor een 5 jarige?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Okt 2021 21:35

Re: Speelgoed tip topic

Wij hebben Desineo, dat is in stappen de afbeeldingen tekenen. Vindt dochter van 6 nog steeds erg leuk, hoewel het nu wat simpel wordt misschien. Ze tekent ook wel heeeeel veel.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem323

Bericht 25 Okt 2021 07:03

Re: Speelgoed tip topic

Arwyn schreef:Wij hebben Desineo, dat is in stappen de afbeeldingen tekenen. Vindt dochter van 6 nog steeds erg leuk, hoewel het nu wat simpel wordt misschien. Ze tekent ook wel heeeeel veel.


Wat is het verschil dan tussen desineo en xoomy? Kan je ze met elkaar uitwisselen?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 25 Okt 2021 07:38

Re: Speelgoed tip topic

@Elroya, Wij hebben baby annebel die kan eten. En die praat niet echt, maar je kan haar eten geven en als ze vol zit huilt ze. Ze kan ook poepen op het potje.
Ze lacht en maakt wat andere geluiden.
Hier wordt er veel mee gespeeld en is het echt wel een favoriet van onze dochter.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Okt 2021 07:56

Re: Speelgoed tip topic

Hoi!
Heeft er iemand ervaring met orbeez?
Kwam ik tegen en lijkt me wel wat voor dochter, lekker mee rommelen (en dan de ‘challenge’ set), maar ken eigenlijk niemand die het heeft, dus benieuwd naar ervaringen?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 25 Okt 2021 08:13

Re: Speelgoed tip topic

Arwyn schreef:Wij hebben Desineo, dat is in stappen de afbeeldingen tekenen. Vindt dochter van 6 nog steeds erg leuk, hoewel het nu wat simpel wordt misschien. Ze tekent ook wel heeeeel veel.


Is dit ook al leuk voor een meisje van 4,5? :)
Wij denken eraan om het voor N. te kopen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Okt 2021 08:18

Re: Speelgoed tip topic

SophieZMY schreef:Hoi!
Heeft er iemand ervaring met orbeez?
Kwam ik tegen en lijkt me wel wat voor dochter, lekker mee rommelen (en dan de ‘challenge’ set), maar ken eigenlijk niemand die het heeft, dus benieuwd naar ervaringen?


Zijn dat van die water beads? Ben ik ook benieuwd naar!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 25 Okt 2021 08:27

Re: Speelgoed tip topic

Ik ken waterbeads wel, grappig spul! Maar ik vraag me af wat je er meer dan alleen sensomotorisch (dus vastpakken, door je vingers laten gaan etc) mee kan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 25 Okt 2021 09:29

Re: Speelgoed tip topic

SophieZMY schreef:Hoi!
Heeft er iemand ervaring met orbeez?
Kwam ik tegen en lijkt me wel wat voor dochter, lekker mee rommelen (en dan de ‘challenge’ set), maar ken eigenlijk niemand die het heeft, dus benieuwd naar ervaringen?


Mijn kinderen van 6 en 4 vinden ze leuk! Wij hebben er gekleurde bakjes bij en verschillende pincetten en grijp-dingen.

De challenge set zou ik zelf niet kopen, gaat volgens mij vooral om verschillende manieren om ze kapot te maken? Lijkt mij veel rotzooi geven en vind het ook zonde om ze te "crushen"
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Okt 2021 10:18

Re: Speelgoed tip topic

Tom schreef:Ik ken waterbeads wel, grappig spul! Maar ik vraag me af wat je er meer dan alleen sensomotorisch (dus vastpakken, door je vingers laten gaan etc) mee kan.


Bijv in bad mee spelen, of sorteren op kleur, of oefenen met tellen, of verdelen in bakjes, of mt lepels heen en weer scheppen enzo. Zoiets? 😄
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Okt 2021 10:59

Re: Speelgoed tip topic

Snirp schreef:
Arwyn schreef:Wij hebben Desineo, dat is in stappen de afbeeldingen tekenen. Vindt dochter van 6 nog steeds erg leuk, hoewel het nu wat simpel wordt misschien. Ze tekent ook wel heeeeel veel.


Is dit ook al leuk voor een meisje van 4,5? :)
Wij denken eraan om het voor N. te kopen.


Denk ik wel. Bij Desineo zitten verschillende moeilijksheidsniveaus, dat is vanaf 4,5 wel te doen.

Calathea: Ik heb Xoomy gekocht voor 5 december, dus kan daar nog niet zoveel over zeggen. Heb het idee dat bij Xoomy je gewoon 1 plaatje hebt dat je dan kan overtrekken. Bij Desineo heeft elke plaat 4 stappen die je dan kan doorschuiven zeg maar. Dus bv eerste de buitenste lijnen en dan steeds meer detail. Dat zag ik bij Xoomy niet..
Maar die hebben we dus nog niet in gebruik, dus pin me er niet op vast, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem323

Bericht 25 Okt 2021 12:56

Re: Speelgoed tip topic

Ja dat is dus ook de reden dat ik twijfel tussen die 2. Maar ze is 5, is dat dan nog lang leuk? Wordt het niet snel te makkelijk?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Okt 2021 13:52

Re: Speelgoed tip topic

Blue Phone schreef:
SophieZMY schreef:Hoi!
Heeft er iemand ervaring met orbeez?
Kwam ik tegen en lijkt me wel wat voor dochter, lekker mee rommelen (en dan de ‘challenge’ set), maar ken eigenlijk niemand die het heeft, dus benieuwd naar ervaringen?



Mijn kinderen van 6 en 4 vinden ze leuk! Wij hebben er gekleurde bakjes bij en verschillende pincetten en grijp-dingen.

De challenge set zou ik zelf niet kopen, gaat volgens mij vooral om verschillende manieren om ze kapot te maken? Lijkt mij veel rotzooi geven en vind het ook zonde om ze te "crushen"


Ohhh rotzooi spreekt me niet aan 😂
Ik dacht juist die challenge omdat je er dan idd wat meer mee kan dan alleen sensorisch (mn dochter dan al 6,5). Al En je kan zo weer nieuwe laten groeien evt toch? 😅 nou ik twijfel er nog even over verder.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 25 Okt 2021 15:36

Re: Speelgoed tip topic

Calathea schreef:Ja dat is dus ook de reden dat ik twijfel tussen die 2. Maar ze is 5, is dat dan nog lang leuk? Wordt het niet snel te makkelijk?


Ik heb ze beiden.
De Xoomy is leuk, maar heel gedetailleerd en klein. Mijn bijna 7-jarige kan goed tekenen, maar raakt hier gefrustreerd van. Zij pakt ze daardoor niet zo vaak. Als er weleens oudere kinderen komen spelen van 9/10 jaar, dan pakken die ze wel. Hen lukt het ook beter.
Ik teken nu soms zelf de plaatjes over van de Xoomy, zodat dochter ze in kan kleuren.

De Desineo is leuk, voor mijn net 4-jarige is het nog wat moeilijk. Ze hebben ook verschillende moeilijkheidsgraden qua kaarten om te tekenen. En je draait het plaatje rond, dus je tekent stap voor stap zeg maar.
Mijn oudste (van bijna 7) kan dit wel goed zelf, maar vindt de plaatjes niet allemaal even leuk.

Ik zou voor een 5-jarige zelf voor de Desineo kiezen, tenzij ze al erg goed kan tekenen voor haar leeftijd, dan is ze er waarschijnlijk sneller op uitgekeken.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem323

Bericht 25 Okt 2021 16:28

Re: Speelgoed tip topic

Bedankt! Zo'n review is goud waard! Ik ga voor de dessineo want mijn dochter kan dus niet tekenen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Okt 2021 16:49

Re: Speelgoed tip topic

Dan zou ik zeker voor de Desineo gaan idd. De Xoomy is vanaf 7 jaar en van wat ik zag idd wel gedetailleerd. Onze oudste tekent heeeeel veel en ook al best gedetailleerde dingen, dus die gaat het wel leuk vinden denk ik.
Maar ze vindt de Desineo ook nog steeds leuk, dus voor een meisje van 5 zeker denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem323

Bericht 25 Okt 2021 17:01

Re: Speelgoed tip topic

Ik twijfel tussen de gewone en de Disney variant.
De afbeeldingen zijn niet los te krijgen? Als uitbreiding?
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 26 Okt 2021 20:04

Re: Speelgoed tip topic

Calathea schreef:Ik twijfel tussen de gewone en de Disney variant.
De afbeeldingen zijn niet los te krijgen? Als uitbreiding?


Dat weet ik niet, misschien kun je er op googelen. Dat zou wel leuk zijn, als het uit te breiden is!

@arwyn het is vooral lastig dat het door de kleine afbeeldingen slecht te zien is. Ik heb zelf ook echt moeite met het natekenen van de kleinste details (wij hebben de paarden- en eenhoornversie).
Hopelijk vind je dochter het leuk & anders groeit ze er vanzelf in. :)
Mijn dochter tekent ook super veel, komt vanzelf wel dat ze het weer gaat proberen 😄.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem323

Bericht 26 Okt 2021 20:07

Re: Speelgoed tip topic

Ik heb de dessineo besteld, ze zijn volgens mij niet los te krijgen. Ik heb voor nu de gewone gekozen want de disney variant leek mij moeilijker. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Okt 2021 20:55

Re: Speelgoed tip topic

Oh, dan hoop ik maar dat haar ogen goed genoeg zijn, haha. In grote lijnen gaat het vast lukken en anders helpen we haar idd een beetje :)

Calathea: Ik wist niet eens dat er een Disney variant was, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 27 Okt 2021 13:39

Re: Speelgoed tip topic

Wij hebben een Xoomy (kleine variant) er zitten moeilijke en makkelijke afbeeldingen bij en er zijn ook uitbreidingssets. Hier kunnen mijn 6 en 8 jarige echt prima mee overweg.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 08 Dec 2021 20:19

Re: Speelgoed tip topic

Onze tweede is nu ook weer bijna jarig. Ik vind van die knutselsetjes van ses bijv. wel leuk. Ze wordt 3, iemand tips welke leuk zijn?

Ze heeft nu prikken en mozaïeken.
⁠♡♡♡
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Dec 2021 20:55

Re: Speelgoed tip topic

Ik wil je djeco ook even tippen, die heeft ook heel veel leuke knutselsets. Ik heb daarvan wel eens iets gekocht bij Ilovespeelgoed (meen ik dat het heet). Ik kan geen specifieke dingen tippen, ik kocht er voor mijn kids van 6 en bijna 5, maar volgens mij is er ook voor 3-jarigen genoeg leuks.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2021 23:01

Re: Speelgoed tip topic

Blue Phone schreef:
Zora schreef:Ik heb nog een tip maar nog niet zelf geprobeerd: toy2 heeft een verbindingssysteem waarmee je Duplo en houten treinbanen op elkaar kunt laten aansluiten. Dit klinkt echt fantastisch vind ik! Gaan wij denken ik voor Sinterklaas geven.


Ja! Lijkt mij ook zo leuk! Ben benieuwd of het in het echt ook zo leuk is


Dit blijkt echt tof te zijn! Goeie kwaliteit en met een medium setje kun je al een hele leuke baan op hoogte maken 👌🏼
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers