Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vinted

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Okt 2021 19:51

Re: Vinted

Ik heb het wel tegen de koper gezegd, maar kan het verder niet melden bij Vinted voor zover ik zie. En na vandaag wordt de koop volgens mij al ontbonden. Heb net nog de track & trace ingevuld, maar daar komt ook niks naar boven.
❤ 7 juni 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 21 Okt 2021 20:12

Re: Vinted

Normaal is er toch een knop met "ik heb het verzonden" oid?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Okt 2021 20:34

Re: Vinted

Ja klopt, had ik laatst bij DHL wel, maar nu staat er alleen maar een knop 'Verzendlabel aanmaken' 😭
❤ 7 juni 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 21 Okt 2021 20:43

Re: Vinted

En als je daar nou op klikt?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Okt 2021 20:53

Re: Vinted

Geprobeerd en dan komt er een foutmelding in beeld. Terwijl ik dus eerder wel het label heb aangemaakt. Zo frustrerend!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem334

Bericht 21 Okt 2021 20:59

Re: Vinted

Ik vind Vinted sowieso frustrerend als verkoper. Afgelopen week is er bij mij een advertentie verwijderd vanwege verkopen van fake merkkleding. Terwijl ik het er op had gezet met 'merk onbekend' en als 't-shirtjes maat 86'. Nergens gedaan alsof het van het merk was wat er op stond (was Ralph Lauren), want het ís inderdaad geen merk. Ik snap alleen niet goed waarom ik het dan niet mag verkopen. Ik heb al eerder shirts gekocht via Vinted waar letterlijk bij stond 'dit is geen merkkleding', maar waar wel een look-alike merkje op geplakt was.

Wat gebeurt er eigenlijk met het geld vanuit je portemonnee bij Vinted als je geblokkeerd zou worden? Of geld wat in behandeling staat? Want dat is bij mij behoorlijk wat. Als je geblokkeerd wordt, ben je dat dan ook kwijt? Of zou dat automatisch worden uitbetaald?

Ik heb die shirtjes er nu maar af gelaten en ga ze in de kledingcontainer gooien. Wel jammer, want had ze gewoon voor een euro door willen verkopen zodat iemand er nog blij mee had kunnen zijn. Het zijn gewoon mooie t-shirts.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 22 Okt 2021 08:21

Re: Vinted

Nixi schreef:Ik vind Vinted sowieso frustrerend als verkoper. Afgelopen week is er bij mij een advertentie verwijderd vanwege verkopen van fake merkkleding. Terwijl ik het er op had gezet met 'merk onbekend' en als 't-shirtjes maat 86'. Nergens gedaan alsof het van het merk was wat er op stond (was Ralph Lauren), want het ís inderdaad geen merk. Ik snap alleen niet goed waarom ik het dan niet mag verkopen. Ik heb al eerder shirts gekocht via Vinted waar letterlijk bij stond 'dit is geen merkkleding', maar waar wel een look-alike merkje op geplakt was.

Wat gebeurt er eigenlijk met het geld vanuit je portemonnee bij Vinted als je geblokkeerd zou worden? Of geld wat in behandeling staat? Want dat is bij mij behoorlijk wat. Als je geblokkeerd wordt, ben je dat dan ook kwijt? Of zou dat automatisch worden uitbetaald?

Ik heb die shirtjes er nu maar af gelaten en ga ze in de kledingcontainer gooien. Wel jammer, want had ze gewoon voor een euro door willen verkopen zodat iemand er nog blij mee had kunnen zijn. Het zijn gewoon mooie t-shirts.


Dit snap ik eigenlijk wel, dat deze advertenties worden verwijderd ook al benoem je dat het niet het merk is. Het is eigenlijk nep merkkleding en dat mag volgens mij gewoon al niet. Dus ik vind 't goed van Vinted dat ze daarop letten. Als ik Nikes of een designertas erop zet krijg ik ook een melding dat ik moet kunnen bewijzen dat het echt is.
Als je ze toch 'n zo graag wilt verkopen kun je ze toch ook op een facebookgroep of marktplaats (al denk ik wel dat die daar ook op letten) zetten.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 22 Okt 2021 11:14

Re: Vinted

Ik snap ook wel dat advertenties van kleding met merkjes die niet echt zijn worden verwijderd. Hopelijk krijg je wel je geld nog!

Ik ben wel tevreden als verkoper, maar heb nu wel weer iets vervelends. Ik had hele nieuwe Adidas-schoenen incl. doos en kaartjes er nog aan verkocht en nu vraagt die jongen of ze wel echt zijn, omdat het volgens hem geen echt leer is en het materiaal van de binnenkant geen goede kwaliteit is volgens hem. Ik weet 100% zeker dat ze echt zijn (ze komen bij Intersport vandaan), dus ik hoop dat hij die conclusie ook gaat trekken en ik er geen gedoe mee krijg.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Okt 2021 11:51

Re: Vinted

Ik heb vorige week een boek verkocht en die ligt nu al een week klaar om op te halen. Had haar berichtje gestuurd en ze zei woensdag dat ze hem die middag op ging halen. Ondertussen ligt hij daar nog steeds. Vind ik ook frustrerend.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Okt 2021 13:13

Re: Vinted

Nou bij het postpunt weten ze ook niks, dus ik heb geen poot om op te staan en de verkoop is nu geannuleerd. Geen jas en geen geld. Heb Vinted nog een bericht gestuurd, maar die willen natuurlijk ook bewijs.
❤ 7 juni 2018
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 22 Okt 2021 13:28

Re: Vinted

Kan je Mondial Relay zelf niet benaderen? Hij zou in het proces wel weer gescand moeten worden, en dus ‘opduiken’.
03/2019
11/2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Okt 2021 16:18

Re: Vinted

Ja heb ze gisteravond al een bericht gestuurd, kreeg terug dat ze het gaan onderzoeken. En intussen ook contact met iemand van Vinted die er ook achteraan gaat. Ben benieuwd of het ooit nog een keer opduikt.
❤ 7 juni 2018
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 24 Okt 2021 20:48

Re: Vinted

Oh wat balen Bliss!

Ik vind het alleen naar dat ik een jurkje vanuit Frankrijk gekocht heb, duurdere verzending heb gekozen zodat ik hem eerder heb want ik heb hem zaterdag nodig. En nu kan hij niet op mijn punt afgeleverd worden omdat ze daar corona hebben en blijft mijn pakketje op een tussenpunt liggen. Heel irritant, lever hem dan bij een ander punt in mijn dorp af of wat dan ook. Daar gaat mijn hele voordeel.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 25 Okt 2021 20:21

Re: Vinted

Nou gelukt om het ergens anders af te halen. Nu zit ik met het volgende, ik dacht van te voren vlekken te zien op het jurkje, waar de goudprint iets vanaf was zeg maar. Maar dit was volgens de verkoper niet zo, het kwam door de reflectie.

Nu is het jurkje binnen maar heeft hij toch die vlekken. Het valt niet super erg op, ligt aan de belichting. Wat zouden jullie ermee doen? En wat kan je ermee?
Het jurkje was niet duur, 4,50 plus 5 nog wat verzendkosten, maar het gaat mij er een beetje om dat ik het van te voren gevraagd heeft maar er toch in zit.
Ik heb het gelijk aangekaart, eerst ontkende ze dat het vlekken zijn, toen ik antwoordde dat wedaarib dan van mening verschillen omdat het vlekken zijn waar de goudprint iets vanaf was toen verontschuldigde ze zich en dat ze het niet geweten had.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 26 Okt 2021 06:50

Re: Vinted

Wat vervelend Viva! Volgens mij zijn er maar 2 opties; je houdt het jurkje of je stuurt hem terug en krijgt het geld terug.

Ik heb zelf iets geks. Ik kreeg opeens een mailtje van Homer dat er een pakketje lag te wachten terwijl ik niets meer verwacht had. Bleek dat een trui te zijn die ik 1,5 maand geleden verkocht heb aan iemand uit Frankrijk. Ik heb het geld gewoon al ontvangen en ook een automatische positieve review. En nu dus ook de trui terug. Mij hoor je niet klagen want ik verkoop hem gewoon opnieuw maar gek is het wel?!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Okt 2021 09:34

Re: Vinted

Tante Toos schreef:Wat vervelend Viva! Volgens mij zijn er maar 2 opties; je houdt het jurkje of je stuurt hem terug en krijgt het geld terug.



Er is nog een optie 3 nl dat de verkoper z’n verlies pakt en het geld terugstort en ze het jurkje mag houden.
2015 💙
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 26 Okt 2021 14:29

Re: Vinted

Hmmm, is er ook nog een optie 4, dat ik 'm hou maar een deel van het geld terug krijg?

Edit, ik hem hem op akkoord gedaan en de review iets minder sterren gegeven. Ook omdat het jurkje maar 4,50 was.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Okt 2021 06:05

Re: Vinted

Japie schreef:Ik heb ook sinds een week Vinted. Vorige week een jas verkocht en nu een boek. Alleen ligt dat boek al 3 dagen klaar om opgehaald te worden. Hoop dat het niet zo lang meer duurt, anders krijg ik mn geld niet.


Van de week kreeg ik eindelijk bericht dat het geld op mijn rekening gestort werd en inmiddels staat het erop.
Nu kreeg ik gister van die vrouw bericht dat zij te laat was met ophalen en of het terug gestuurd was. Als dat zo was dan had ik het geld niet gekregen toch? Het boek heb ik ook niet terug gehad.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Okt 2021 18:51

Re: Vinted

Oh YES! Zo blij! Mijn vermiste pakket is opgedoken en vandaag bezorgd bij de koper, die dit netjes heeft gemeld en ik heb haar de jas toen opnieuw 'verkocht'. Heb m'n 40 euro nu binnen, joehoe!

Ben echt supernetjes geholpen door zowel Vinted als Mondial Relay, dikke meevaller!
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Okt 2021 18:53

Re: Vinted

Zo inderdaad!! Fijn zeg!
⁠♡♡♡
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Okt 2021 18:55

Re: Vinted

Bliss schreef:Oh YES! Zo blij! Mijn vermiste pakket is opgedoken en vandaag bezorgd bij de koper, die dit netjes heeft gemeld en ik heb haar de jas toen opnieuw 'verkocht'. Heb m'n 40 euro nu binnen, joehoe!

Ben echt supernetjes geholpen door zowel Vinted als Mondial Relay, dikke meevaller!


En wat fijn dat die koper het ook netjes heeft gemeld nu zo, opgelost!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 30 Okt 2021 16:23

Re: Vinted

Japie schreef:
Japie schreef:Ik heb ook sinds een week Vinted. Vorige week een jas verkocht en nu een boek. Alleen ligt dat boek al 3 dagen klaar om opgehaald te worden. Hoop dat het niet zo lang meer duurt, anders krijg ik mn geld niet.


Van de week kreeg ik eindelijk bericht dat het geld op mijn rekening gestort werd en inmiddels staat het erop.
Nu kreeg ik gister van die vrouw bericht dat zij te laat was met ophalen en of het terug gestuurd was. Als dat zo was dan had ik het geld niet gekregen toch? Het boek heb ik ook niet terug gehad.

Ik heb dus een keer ene pakket retour gekregen. Geld stond gewoon op mn rekening. Volgens mij krijg je dit een week ofzo nadat het is bezorgd bij het afhaalpunt. Ik had dus geld en mn kleren terug. Nooit meer iets gehoord van die koper.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 31 Okt 2021 06:56

Re: Vinted

Plien schreef:
Japie schreef:
Van de week kreeg ik eindelijk bericht dat het geld op mijn rekening gestort werd en inmiddels staat het erop.
Nu kreeg ik gister van die vrouw bericht dat zij te laat was met ophalen en of het terug gestuurd was. Als dat zo was dan had ik het geld niet gekregen toch? Het boek heb ik ook niet terug gehad.

Ik heb dus een keer ene pakket retour gekregen. Geld stond gewoon op mn rekening. Volgens mij krijg je dit een week ofzo nadat het is bezorgd bij het afhaalpunt. Ik had dus geld en mn kleren terug. Nooit meer iets gehoord van die koper.


Nadat ik zei dat ik het niet retour gestuurd had gekregen, kreeg ik ineens bericht dat ze het wel kon ophalen. Gelukkig maar, want duurde al lang genoeg.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Nov 2021 22:58

Re: Vinted

Ik heb sinds kort vinted. Ook iets gekocht wat kapot aankwam. Kreeg netjes mijn geld terug.

Maar nu had ik er baby kleding op staan. Krijg ik een melding dat het verkocht is. De koper heeft ook al een verzendlabel aangemaakt. Dat moet ik gewoon printen en wegbrengen? En als de koper het heeft krijg ik mijn geld pas?
Afbeelding
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 25 Nov 2021 07:44

Re: Vinted

Klopt, het verzendlabel wordt door Vinted aangemaakt.
De koper heeft al betaald, Vinted bewaard het geld en jij krijgt het als de koper aangeeft dat hij het goed heeft ontvangen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers