Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emoties sinds moeder zijn

<<

Anoniem323

Bericht 21 Okt 2021 19:20

Emoties sinds moeder zijn

Ik weet niet goed in welke pijler dit thuis hoort.

Vroeger kon het niet eng genoeg zijn, de engste films heb ik gezien. Een sawmarathon, bios van een angstaanjagende film. Ik zag het allemaal lachend voorbij komen.

Ik heb kinderen gekregen en tijdens de zwangerschap durfde ik al geen politieserie meer te kijken als er kinderen bij betrokken waren.
Vanmorgen heb ik de eerste aflevering van maid willen kijken, huilend afgezet want ik vond het zo zielig. Ik voelde de pijn en onmacht.
Een enge film heb ik nooit meer gekeken maar wilde er toch weer een kijken. Iedere 10 minuten ging hij op pauze omdat ik het spannend vond en halverwege helemaal uit gezet. Ik kon het niet aanzien!
Mijn fitbit dacht dat ik aan het sporten was want ik kreeg actieve zones erbij 😂

Maar ook gewoon een zielig verhaaltje en ik huil al. Vooral als er kinderen in voor komen, dan kan ik echt flink de tranen laten lopen.

Als mijn kinderen iets liefs doen, schiet ik ook meteen vol.

Is dit herkenbaar voor iemand? Wordt dit nog ooit beter of heeft er iemand tips?
Ik wil niet om ieder scheet huilen!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Okt 2021 20:15

Re: Emoties sinds moeder zijn

Eng kan ik nog steeds handelen maar zielige dingen, en dan vooral met kinderen, echt totaal niet meer. Maid durf ik niet te kijken, weet nu al dat ik dat te erg vind, the missing ben ik weken van slag van geweest. Ik denk dat het wel beter wordt, mijn moeder zegt dat iig 😇

Ik hoef er trouwens niet om te huilen, maar ik voel me er niet bepaald ontspannen bij dan iig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 21 Okt 2021 20:20

Re: Emoties sinds moeder zijn

Oh mijn oudste is 12 (bijna 13) en ik heb dat nog zo vaak! Gratis er bij gekregen, wil niet geloven dat het nog weer weg gaat.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 21 Okt 2021 20:47

Re: Emoties sinds moeder zijn

Wel herkenbaar, hoewel ik Maid dan wel weer gewoon kan kijken, haha.
Ik merk dat ik ook wat angstiger ben geworden of zo. Dingen die ik eerst zo deed, kan ik nu soms zomaar spannend vinden. En onze jongste die de trap op loopt met 2 treden tegelijk vind ik doodeng.. Dat soort dingen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Okt 2021 20:52

Re: Emoties sinds moeder zijn

Hier ook herkenbaar. Ik kan de spanning in thrillers en horrorfilms niet aan. Maid heb ik wel gekeken, maar regelmatig even op pauze gezet. Ik huilde vroeger nooit, tegenwoordig ben ik echt een zachtgekookt ei. Ik ben ook veel angstiger geworden in het dagelijkse leven.
<<

Anoniem334

Bericht 21 Okt 2021 21:07

Re: Emoties sinds moeder zijn

Ja herkenbaar hoor. Ik neem toch veel minder risico's in mijn leven. Rij voorzichtiger bijvoorbeeld. Maar ook zou ik nu niet meer zo snel een activiteit doen zoals bungee jumpen of dat soort dingen. Ik zie meer gevaar. Net als nu met de storm, ben ik bang dat er een boom op mijn huis valt. Of dat er brand uitbreekt en ik niet bij mijn kind kan komen. Hij is een paar weken geleden in de vijver gevallen (gelukkig was mijn man er snel bij), maar ook die vijver vind ik maar iets ontzettend engs nu.

Als er iets op TV is met kindjes die afzien kan ik daar niet naar kijken. Van die reclames voor ondervoedde kindjes, vluchtelingenkindjes... ik zap alles weg. Dan maar een struisvogel, ik kan dat gewoon echt niet meer aanzien.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 22 Okt 2021 06:17

Re: Emoties sinds moeder zijn

Oh heel herkenbaar. Toen ik de sequel serie van the shining, nou daarin zit ook een scène met een jong kind en ik heb er nog steeds weleens nachtmerries van en als ik het vertel moet ik ook flink huilen!

Sowieso moet ik nu bij alle erge dingen met kinderen of pnd huilen.

Dus zeker herkenbaar !
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Okt 2021 07:26

Re: Emoties sinds moeder zijn

Ook hier heel herkenbaar.

Kan om alles veel makkelijker huilen. Zelfs met bepaalde liedjes kan ik het niet droog houden 🤷🏼‍♀️

Daarnaast ben ik me ook veel meer bewust van eventuele gevolgen en soms wat angstiger (dat hangt ook zeker af van hoe ik zelf in m’n vel zit)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 22 Okt 2021 09:11

Re: Emoties sinds moeder zijn

Meld zich, ook hier na de geboorte van de oudste een zacht ei geworden. Horror kijk ik sowieso al niet voor de geboorte van kinderen, maar alles waar kinderen bij betrokken zijn en het loopt niet goed af, brok in de keel.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2021 09:13

Re: Emoties sinds moeder zijn

Ik merk dat ik me vooral veel kwetsbaarder voel. Ik denk veel meer na voordat ik iets dat meer 'risicovol' doe.
En ik ben echt een emotioneel persoon geworden. Had ik nooit. Vind ik eigenlijk juist wel mooi.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Okt 2021 10:32

Re: Emoties sinds moeder zijn

Ik had er tijdens mijn zwangerschap behoorlijk last van maar was ook enorm bang mijn baby te verliezen tijdens de zwangerschap.

In mijn werk kom ik dagelijks kinderleed tegen en daar kan ik nog steeds goed tegen merk ik. Al doe ik nu tijdelijk geen casussen met baby’s. Enge films kijken net na de bevalling vond ik absoluut niet fijn. Nu heb ik er geen moeite meer mee.

Ik heb enorme angsten gehad dat onze zoon zou komen te overlijden met name door warmtestuwing. Dat heb ik nu gelukkig niet meer. Sowieso ben ik niet heel bang meer dat hem iets overkomt iig ik denk er nooit aan.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Okt 2021 07:38

Re: Emoties sinds moeder zijn

Oh hier ook erg herkenbaar! Niet alleen bij films enzo, maar ook bij bruiloften en andere grotere evenementen waar mensen vrolijk en blij zijn. Zelfs laatst bij de marathon hier in de stad, waar iedereen die lopers dan enthousiast aan het aanmoedigen is 🙈 ik kan er echt niks aan doen dan!
december 2016
juli 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Okt 2021 08:03

Re: Emoties sinds moeder zijn

Oh daar kan ik ook een brok van in m’n keel krijgen Idd Niekske, sinds ik kinderen heb! Ook bij de intocht van Sinterklaas ofzo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 23 Okt 2021 08:44

Re: Emoties sinds moeder zijn

Zo herkenbaar! Ik kan geen horrorfilms meer kijken en in alle andere films schrik ik me echt rot om de meest onbenullige dingen.
Nieuwsberichten over nare dingen die met kinderen zijn gebeurt kan ik niet meer lezen.

Maar ook met leuke dingen springen de tranen in mijn ogen. Zo mocht zoon twee weken geleden mee in een tractor rijden en zelf sturen toen hij met zijn vader bij een weiland stond te kijken. Mijn vriend stuurde daar een filmpje van want ik was aan het werk. De tranen sprongen in mijn ogen omdat ik dat zo gaaf vond voor zoon haha.
10.04.17
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Okt 2021 09:26

Re: Emoties sinds moeder zijn

Zora schreef:Oh daar kan ik ook een brok van in m’n keel krijgen Idd Niekske, sinds ik kinderen heb! Ook bij de intocht van Sinterklaas ofzo.


Ja precies, dit ook! Zelfs als het alleen op tv is 🤣
december 2016
juli 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Okt 2021 17:02

Re: Emoties sinds moeder zijn

Haha Ja hoor daar doen we niet moeilijk over 🤪
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Okt 2021 17:08

Re: Emoties sinds moeder zijn

Jaa ik heb dat bijv zelfs al als ik groep 8 weg zag gaan voor hun schoolkamp. 🙈
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Okt 2021 18:16

Re: Emoties sinds moeder zijn

Haha ik heb dat altijd al gehad. Het komt nu alleen nog dichterbij. Ik had laatst EHBO voor werk en dan moet je een baby(pop) reanimeren. Daar moet ik niet van huilen maar vind dat niet heel prettig.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 23 Okt 2021 19:52

Re: Emoties sinds moeder zijn

Zo herkenbaar! Maid kijk ik ook en ik moet er ook van huilen. Of als de harmonie voorbij komt. Of als ik een schoolklas iets zie voordragen. Of de intocht van Sinterklaas, boem maar op. Laatst had ik het zelfs toen we met de gymles van mijn dochter iets deden wat ze heel leuk vond. Ik voel me dan dus echt voor paal staan, haha.

Mijn zus heeft het ook en haar oudste is 15, dus ik vrees dat het niet meer over gaat.

Sinds mijn vader is overleden, is het nog erger.

Ik heb ook ineens wat hoogtevrees en durf echt veel minder. Wel fijn dat het zo herkenbaar is.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 24 Okt 2021 00:04

Re: Emoties sinds moeder zijn

Lot schreef:Haha ik heb dat altijd al gehad. Het komt nu alleen nog dichterbij. Ik had laatst EHBO voor werk en dan moet je een baby(pop) reanimeren. Daar moet ik niet van huilen maar vind dat niet heel prettig.

Poeh ja, daar werd ik ook echt helemaal naar van, toen ik laatst herhaling had.
10.04.17
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 24 Okt 2021 08:36

Re: Emoties sinds moeder zijn

Haha ja herkenbaar. Bij eng heb ik het niet maar zielig, lief en leuk ervaar ik sterker dan eerst. Maid heb ik wel gekeken maar met een veel akeliger gevoel dan vroeger.
<<

Loempia

Bericht 24 Okt 2021 14:04

Re: Emoties sinds moeder zijn

Ik kan echt werkelijk om van alles janken. Dus heel herkenbaar. En mijn zoon is 15 dus denk dat het niet meer goed komt. (hij lacht me ook constant uit trouwens)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 24 Okt 2021 16:12

Re: Emoties sinds moeder zijn

Ja, herkenbaar. Al ben ik altijd wel gevoelig geweest. Maar sinds ik moeder ben merk ik dat emoties meer aan de oppervlakte zitten. Ik word sneller door iets geraakt; door muziek, door een uitspraak, door iets wat ik zie of door iets wat een ander doet. Niet altijd persé met huilen, maar ik kan dan ook een brok in mijn keel voelen van ontroering of buikpijn bij spanning / heftige dingen. Ik kom net als Fantine regelmatig kinderleed tegen in mijn werk en daar kan ik opzich wel goed mee om gaan, maar ook daarin merk ik dat er sinds ik moeder ben een extra laagje bij is gekomen. Vaak werkt dat ook positief mee. Mijn emoties laten zich minder goed verstoppen als voorheen. Ik kan uitbundiger zijn als ik blij ben, maar bijvoorbeeld ook beter boos zijn of voor mezelf / anderen opkomen. En tja, als ik vaker huil om suffe dingen, so be it dan maar.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 25 Okt 2021 10:51

Re: Emoties sinds moeder zijn

Ja herkenbaar, ik jank ook eerder om dingen en dan vooral om mooie dingen als iemand iets wint bv ofzo en dat deed ik vroeger echt nooit. Maid wekte vooral irritatie bij mij op overigens, ben er halverwege aflevering 3 maar mee gestopt, wat een deprimerende serie. Gedurende je leven verander je nu eenmaal. Ik eet nu bv andere dingen als vroeger, ga anders met bepaalde zaken om en reageer anders in situaties. Denk dat je er weinig aan kunt veranderen. Je voelt nu eenmaal wat je voelt. Lijkt me ook niet helemaal juist om dat uit te willen schakelen of te willen onderdrukken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Okt 2021 10:58

Re: Emoties sinds moeder zijn

Ik ben altijd al een jankerd geweest, dus weet eigenlijk niet of het erger is geworden sinds ik moeder ben. Ik denk zielige onderwerpen m.b.t. kinderen me nu wel meer raken.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers