Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dit is allang niet meer zo toch?

<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 20:21

Dit is allang niet meer zo toch?

N is weer eens verkouden, in combi met vier! Tandjes die doorkomen, dus ze heeft er best last van. Nu vertelde een kennis dat ze steeds verkouden is omdat ik haar gewoon mee naar buiten neem, en dat ik juist zoveel mogelijk binnen moet blijven. Maar ik heb juist altijd gehoord van mensen dat je juist naar buiten moet gaan.

Wat doen jullie met verkoudheden, ze hebben het hier zo vaak dat als ik binnen zou blijven ik nooit eer buiten zou komen hahah. Ik neem ze dus gewoon mee naar buiten en jullie?
<<

Anoniem187

Bericht 03 Dec 2013 20:24

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Met binnenhouden bereik je niets.. Ja, een kind zonder weerstand. Dat is ook niets :)
Frisse lucht doet inderdaad wonderen, van binnen zitten word je ook suf etc. Ik weet wetenschappelijk hier niets van, maar het lijkt mij persoonlijk wel gezonder om lekker naar buiten te gaan.
<<

Anoniem171

Bericht 03 Dec 2013 20:25

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Je wordt verkouden van een bacterie of virus en niet van de kou. Wel kan het zijn dat als je de kou ingaat maar je niet warm genoeg aankleed je energie gaat zitten in je lijf op temperatuur houden en er minder voor de weerstand overblijft. Zo heeft mijn kno arts het uitgelegd. Mijn schoonmoeder zei namelijk dat mijn kinderen altijd verkouden zijn omdat het tocht bij ons in huis, daarom heb ik het nagevraagd.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 03 Dec 2013 20:25

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Ik blijf ook echt niet binnen als hij alleen maar verkouden is, warm aankleden en lekker naar buiten. Gaat als juist lekker van open. En je wordt verkouden van een virus, niet van buitenlucht.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2013 20:26

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Een verkoudheid krijg je niet van de kou maar van een virus en dus via andere mensen. En tja als je daar rekening mee moet houden en bang moet zijn dat je kind verkouden wordt kunnen jullie allemaal maar beter niet de deur meer uit gaan :wink:
<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 20:27

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Had ik toch gelijk, had ik er toch om moeten wedden ;)

Ik zei exact hetzelfde over dat het een virus is en niet d kou van buiten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Dec 2013 20:30

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Ik doe gewoon wat ik anders ook doe. Als ze er echt niet lekker van zijn en ze blijven ervoor thuis dan blijven ze wel binnen, maar meer omdat ze dan gewoon een pyjamadagje op de bank hebben dan omdat ik bang ben dat buitenlucht niet goed zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Dec 2013 20:45

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Zolang ze geen koorts hebben ga ik altijd met de kindjes naar buiten. Binnen zitten net meer bacteriën enzo dan buiten...
AfbeeldingAfbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 03 Dec 2013 21:10

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Slakje schreef:Zolang ze geen koorts hebben ga ik altijd met de kindjes naar buiten. Binnen zitten net meer bacteriën enzo dan buiten...


Nou dit idd.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Dec 2013 21:18

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Idd lekker naar buiten gaan. Is toch alleen maar goed. Lekker warm aankledenm zolang ze geen koorts heeft is er niks aan de hand toch.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Dec 2013 21:32

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Ze zeggen niet voor niks dat je in de winter meestal verkouden bent omdat je dan meer binnen zit en daardoor bacteriën zich verspreiden. Lekker naar buiten gaan.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 21:42

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Ik neem ze overigens ook gewoon mee met verhoging/ koorts mits ze nergens last van hebben natuurlijk.

Ze was er zo stellig over dat ik dacht mmm nou of ik word gek of jij hebt het gewoon helemaal verkeerd.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2013 21:47

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Ik neem ze met koorts ook wel mee naar buiten. Niet als ze echt ziek zijn natuurlijk. Maar als ze alleen koorts hebben gaan ze gewoon mee. De boodschappen komen me hier vaak niet aanwaaien.
Er zijn zoveel fabeltjes over verkouden worden, dit is er dus 1 van.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 21:48

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Tangerine idd zolang ze niet ziek zijn neem ik ze gewoon mee naar buiten. Ik merk ook vaak aan ze dat ze het ook juist fijn vinden om buiten te zijn dan, de neuzen gaan dan weer helemaal open.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2013 21:50

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Daarom! Als ik ze bij elke snotneus binnen moet houden komen we er nooit uit! En het is juist zo heerlijk, komen die snottebellen lekker los van. Ga met dit weer ook nooit zonder zakdoekjes weg, want je kunt er donder op zeggen dat het buiten allemaal los komt.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 21:51

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

haha ik sjouw ook altijd heel veel zakdoekjes mee. Wij snotteren gezellig de hele winter namelijk. Het is iedere week hetzelfde patroon, zaterdag worden ze verkouden... paar dagen snotteren, op woensdag neemt het af en dan gezellig donderdag weer naar het dagverblijf met alle gezellige virussen en zaterdags weer verkouden hahaha.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Dec 2013 21:55

Re: Dit is allang niet meer zo toch?

Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als L. echt een keer ziek is, maar ik ben alleen en ik zal toch op de een of andere manier boodschappen moeten doen. Dus ik denk dat als hij ziek is ik hem gewoon lekker warm in de wagen stop en dan toch gewoon boodschappen met hem ga doen. En ik denk eigenlijk niet dat ze daar zieker of juist ziek van worden.

Iemand zei iets over tocht, ik ben opgegroeid in een heel tochtig, koud, vochtig huis en ik had allerlei astmatische klachten, longontstekingen etc. Ik denk toch wel dat het invloed kan hebben op luchtweg problemen. Maar dan wel in combinatie met gevoeligheid.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers