Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf aan- en uitkleden.

<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 01 Dec 2013 13:57

Zelf aan- en uitkleden.

Mijn zoontje heeft een gruwelijk hekel aan om zich zelf uit- en aan te kleden.
We hebben al van alles geprobeerd, maar het is iedere keer een drama.

Iemand nog tips?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Dec 2013 15:00

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Weet je ook wát hij vervelend vindt? Vindt hij het vervelend dat hij het MOET, of voelt het naar (strakke opening over z'n hoofd), of is hij zo gewend dat jullie het doen dat hij niet kan wennen aan een nieuwe situatie? Of nog iets anders? Als je weet waar het vandaan komt kunnen we beter met je meedenken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem20

Bericht 01 Dec 2013 21:24

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Wat vindt hij vervelend?
De oudste trekt hier wel onderbroek sokken en broek aan, maar rest doen wij.
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 21:25

Re: Zelf aan- en uitkleden.

R kan sinds kort zelf aan- en uitkleden. Alvast ter voorbereiding op school ;) maar hele strakke dingen krijgt hij uiteraard ook niet voor elkaar.

Werkt het miet om een leuk liedje aan te zetten oid?
<<

Anoniem28

Bericht 01 Dec 2013 21:39

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Onze dochter heeft er soms gewoon geen zin in, dan vindt ze het wel makkelijk dat één van ons het doet. Soms probeer ik haar verbaal wat te stimuleren, of doe ik één kledingstuk aan, maar soms help ik haar ook gewoon met alles.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 01 Dec 2013 22:11

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Hij heeft er geen zin in en vind het wel makkelijk als wij het doen.
Op Kdv moet hij het ook zelf doen en weigert hij ook soms. De leidsters doet dit niet en om er voor te zorgen dat hij het wel kan 'moet' hij het van ons ook thuis. Uiteraard zijn er vele momenten dat ik hem help.

Ik ben ook blij met jullie reactie's! Hij is dus niet de enige peuter die niet staat te jubelen dat hij zijn kleren aan moet doen :redface:
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 01 Dec 2013 22:15

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Bij mijn kleuter gaat het ook nog steeds met een hoop gezucht en gesteun en gepuf hoor! Het liefst laat hij mij alles doen en heb ik elke ochtend weer dezelfde discussie!
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem75

Bericht 01 Dec 2013 22:31

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Hij kan het wel maar meestal doe ik het gewoon. Geen getreuzel en zo is hij tenminste snel aangekleed voor als hij bijv. 's ochtends naar de psz moet.
<<

Anoniem 42

Bericht 01 Dec 2013 22:56

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Ik ken echt geen kind dat dit met enthousiasme zelf doet eigenlijk :). Ik heb nu met mijn dochter van vier de afspraak dat ze dit op schooldagen zelf (snel) doet en als tegenprestatie doe ik het dan op niet-schooldagen of doet ze het dan op haar eigen slakkentempo. Het duurt dan echt een uur voor ze haar kleding aan heeft, sok uit - in een boekje kijken - andere sok uit - zusje kietelen - pyamabroek uit - boterham eten enzovoorts.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 02 Dec 2013 07:18

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Dat slakkentempo is herkenbaar Twellie :) Hier vond ze het alleen leuk om zichzelf aan te kleden, toen ze het net kon. Inmiddels zou ze volgens mij liever in haar pyjama naar school gaan dan zichzelf aankleden ;-) Als we snel moeten zijn, help ik haar meestal wel. Dan doet zij bijvoorbeeld haar trui aan, terwijl ik haar in haar broek help of zoiets. Anders duurt het echt een eeuwigheid!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem115

Bericht 02 Dec 2013 07:38

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Ik heb juist een kind die de kleding uit mijn handen trok met de mededeling : zelluf doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Dec 2013 18:13

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Misschien een idee om er een keer een timer op te zetten, en dat hij een sticker/andere beloning krijgt zodra hij zijn eigen tijd verbetert? En zodra het een schappelijke tijd is: een beloning als hij de tijd haalt.
#teammaple🍁
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 02 Dec 2013 19:59

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Een van de leidsters op het kdv begon er laatst ook over tegen mijn man. Nu is F pas 2,5 dus ik vind het niet echt nodig dat hij zichzelf kan aankleden en uitkleden. Wat is de leeftijd dat kindjes dit meestal doen? En waarom wordt dit eigenlijk een soort van gepusht? Ik zie er op dit moment het nut niet van in om er een drama van te maken.
<<

Anoniem115

Bericht 02 Dec 2013 21:35

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Vanaf 3,5 jaar doet mijn zoon het echt zelf.
Met 4 moest het hier ook wel omdat hij na gym zichzelf moet kunnen aankleden.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Dec 2013 21:49

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Chipa, ik vroeg me exact hetzelfde af.
Het was eigenlijk nog niet echt in me opgekomen om haar dit bewust te leren op deze leeftijd... Heel erg misschien. Ik ben al lang blij als ze überhaupt kleding aan heeft. Laat staan dat ze het ook nog zelf zou moeten doen... :thumbdown:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Dec 2013 09:39

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Mijn zoontje is anderhalf en die spoor ik wel echt aan om z'n jas en schoenen zelf uit te doen. Aandoen is nog te moeilijk maar hij kan wel zelf z'n schoenen gaan pakken als ik het hem vraag. Ik heb maar zo in m'n hoofd dat het daardoor straks makkelijker zal zijn :)
#teammaple🍁
<<

Rietje

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 13 Sep 2013 15:26

Bericht 03 Dec 2013 16:21

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Mijn dochter wil het juist allemaal zelluf doen. Zondag had ze haar broek verkeerd om aan gedaan, ik heb het maar zo gelaten.
Ik vind het soms eigenlijk lastig dat het zelf wil doen, vooral haar trui dat kan ze nog niet. Ze wil het alleen eerst zelf proberen om er naar 20 min achter te komen dat het niet lukt.
<<

Anoniem24

Bericht 03 Dec 2013 16:40

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Jans schreef:Chipa, ik vroeg me exact hetzelfde af.
Het was eigenlijk nog niet echt in me opgekomen om haar dit bewust te leren op deze leeftijd... Heel erg misschien. Ik ben al lang blij als ze überhaupt kleding aan heeft. Laat staan dat ze het ook nog zelf zou moeten doen... :thumbdown:


+1

J is daar ook echt nog niet aan toe, ze kan haar broek zelf uit doen als er elastiek in de taille zit maar dan moet het al een wijde broek zijn... Verder komt ze (nog) echt niet hoor.

Misschien binnenkort toch maar eens gaan oefenen.
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Dec 2013 16:55

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Hier wisselt het. Ze doet het op het moment graag zelf, en wat haar dan lukt mag ze zelf doen. Dingen als de knoop van een broek doe ik dan. En soms heeft ze gewoon even geen zin en dan doe ik bijna alles. Ik oefen er in elk geval nog niet bewust mee, maar omdat ze toch uit zichzelf vaak wil proberen vind ik dat nu ook nog niet nodig. Als ze bijvoorbeeld naar de wc gaat, doet ze inmiddels ook zelf alles uit en weer aan.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 20:46

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Ik ben het vanaf ongeveeer 3.5 jaar wel gaan oefenen met hem. Jas al veel eerder maar daar heb ik een trucje voor, jas op de grond, aan de kant vd muts staan, handen in mouwen over hoofd heen en aan! Ik vind het wel belangrijk dat hij zich grotendeels kon aankleden voordat hij naar school gaat.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Dec 2013 20:48

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Onze jongste is nu 3 jaar en 4 maanden, en begint er nu zelf mee.
De oudste doet het al tijden zelf. Of ze nu zin heeft of niet, ze kan het, dus 'moet' ze.
<<

Anoniem20

Bericht 03 Dec 2013 20:51

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Wel handig trucje overigens wat die kleintjes op het kdv leren, om de jas aan te doen. Was er zelf niet op gekomen :)
<<

Anoniem16

Bericht 03 Dec 2013 20:53

Re: Zelf aan- en uitkleden.

Ja he, en ik leer het ze dus ook zo. Ideaal ze vinden het zelf ook leuk trouwens.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers