Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal SLOT 6 nov

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 18 Okt 2021 20:30

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 7+8+9 15

7
Nina houdt Sophies hand vast. Ze ligt op het bed in de verloskundigenpraktijk, het echoapparaat staat naast het bed. Haar buik is ontbloot, Sophie voel Nina’s zweterige hand in die van haar. 'Ben je zenuwachtig?' vraagt ze.
'Stikzenuwachtig,' antwoordt Nina. De verloskundige wast haar handen en gaat dan op de kruk zitten. 'Ik doe wat gel op je buik, eerst kijk ik of het zo lukt om iets te zien. Mocht het niet lukken moet je niet schrikken, als je nog niet zover gevorderd bent in de zwangerschap is het soms nodig een inwendige echo te maken. Weet je hoever je bent?'
'Ik denk een week of acht,' zegt Nina. De verloskundige knikt, spuit gel op Nina's onderbuik en zet dan de echokop erop. Ze duwt wat, Sophie kijkt nieuwsgierig mee op het beeldscherm naast Nina's hoofd. Eerst ziet Sophie alleen een zwarte massa, tot de verloskundige naar het scherm wijst. 'Hier zie je de baarmoeder en daar …,' ze wijst naar een vlekje met armpjes en beentjes. 'Daar is de baby.'
Sophie hoort Nina hard zuchten, ze knijpt in haar hand. 'En dit is heel belangrijk,' vervolgt de verloskundige. Ze laat het knipperende lichtje op het scherm zien. 'Dat is het hartje dat klopt.'
Nina slikt en Sophie ziet een traan over haar wang glijden. 'Is alles goed?'
'Ik moet even het een en ander opmeten, maar op het eerste oog ziet alles er goed uit.' De verloskundige beweegt de echokop heen en weer, zet het scherm af en toe even stil om wat op te meten. 'Ja hoor, helemaal goedgekeurd,' zegt ze uiteindelijk. 'Je bent wel wat verder dan je aanvankelijk dacht, namelijk tien weken en vier dagen.'
'Dan was het gelijk de eerste keer raak,' merkt Sophie op. Nina lacht. 'Blijkbaar.'
De verloskundige geeft Nina wat foto's mee en maakt een afspraak voor de volgende controle. Gearmd lopen ze naar buiten. 'Hoe voel je je?' vraagt Sophie.
'Een beetje gek. Er groeit een mensje in mij. Ik moet er even aan wennen.'
'Je hebt gelukkig nog een paar maanden om het te laten landen.'
Nina legt haar hand even op haar buik. 'Ik was als de dood, weet je dat? Ik durfde het niet te vertellen. Niet aan Sven, niet aan jou. Hoe kon ik dit nou laten gebeuren, waarom ben ik niet voorzichtiger geweest?'
'Je weet toch dat je alles aan mij kunt vertellen?'
'Ja, dat weet ik, maar ik schaamde me. Ik heb altijd een oordeel gehad over vrouwen die ongepland zwanger raakten en alleenstaande moeders, en nu ben ik er zelf een van.'
'Je hoeft je voor mij niet te schamen, hoor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn twijfels had toen je zei dat Sven zo snel al bij je in zou trekken, maar wie ben ik om daar een mening over te hebben? Als je maar gelukkig bent.'
'Tsja, Sven wist niet hoe snel hij moest maken dat hij weg kwam. Ik was er kapot van.'
'Je leek er zo rustig onder.'
'Ik wilde me groot houden, laten zien dat hij me er niet onder krijgt. Ik wil vechten voor die garnaal in mijn buik. Als het moet in m'n eentje.'
'Je hoeft het niet alleen te doen, ik ben er voor je.' Sophie knijpt even in Nina’s arm. 'Ga je alle controles met me mee?' vraagt Nina.
'Als jij dat wil.'
'Dat wil ik heel graag. En ik wil dat je ook bij de bevalling bent. Alleen als je dat ziet zitten natuurlijk.'
'Ik help je erdoorheen, dus ik ben ook bij je bevalling. Dat duurt gelukkig nog even, dan kunnen we ons er allebei op voorbereiden.'
Ze stappen in de auto. Sophie zet Nina thuis af en rijdt door naar haar werk. Hugo is er niet, wat haar verbaast. Sophie checkt de agenda, er staan geen afspraken in. Vreemd, misschien heeft hij weer een privé-afspraak. Ze gaat verder met de dossiers die Hugo haar de dag ervoor heeft gegeven, tussendoor beantwoordt ze telefoontjes en plant ze afspraken in voor bezichtigingen en taxaties. Om iets over half zes staat Sophie op het punt om weg te gaan als de telefoon op haar bureau gaat. Netjes beantwoordt ze het telefoontje. 'Sophie, met Hugo. Ik hoopte al dat je er nog zou zijn. Wil je kijken of het dossier van de Statenlaan nog op mijn bureau ligt? Ik denk dat ik het gisteren vergeten ben mee te nemen.'
'Moment, ik kijk even.' Met de draadloze telefoon in haar hand loopt ze naar zijn kamer. Het dossier ligt op de hoek van zijn bureau, waar Sophie het de dag ervoor heeft neergelegd. Ze brengt de telefoon weer naar haar oor. 'Ja, het dossier ligt hier.'
Ze hoort hem vloeken. 'Zou je het misschien bij me af kunnen gooien?'
Sophie kijkt op haar horloge. 'Ja, dat lukt wel. Wat is je adres?'
Met het dossier onder haar arm stapt Sophie in de auto, legt het op de bijrijdersstoel en stelt de navigatie in. Ze is redelijk bekend in de stad, maar het oude centrum is een groot doolhof voor haar. De aanwijzingen leiden haar naar een mooi, historisch pand. Parkeren is een drama, maar het lukt Sophie toch enigszins in de buurt een parkeerplek te vinden. Bij het appartementencomplex waar Hugo woont zoekt ze Hugo's huisnummer en drukt op de zoemer. Het duurt even voor de deur opengaat. Sophie neemt de lift naar de bovenste verdieping. De deur van Hugo's appartement staat al open, ze klopt op de deur en laat zichzelf binnen. Het appartement is enorm en straalt luxe uit. Hugo daarentegen ziet eruit alsof hij niet geslapen heeft. 'Gaat het met je?' vraagt Sophie.
'Kijk naar me. Zie ik eruit of het gaat?'
Hij pakt twee wijnglazen. 'Wil je?'
Ze knikt, hij schenkt de glazen vol en geeft Sophie er een. Ze drinken in stilte. 'Wil je erover praten?' vraagt ze dan.
'Liever niet,' antwoordt hij. Hij stapt door de openstaande deur het balkon op, Sophie volgt hem. Hij leunt over de balustrade, zijn blik gericht op iets in de verte. Sophie doet hetzelfde, zo staan ze zwijgend een tijdje naast elkaar. Het uitzicht is adembenemend, Sophie kan de hele stad zien vanaf hier. 'Ik heb het dossier op je eettafel gelegd,' zegt ze om de stilte te doorbreken.
'Dank je. Het spijt me dat je helemaal hier naartoe moest komen.'
'Dat geeft niet.'
Weer zeggen ze even niks. Het is niet ongemakkelijk, het is alsof ze allebei aanvoelen dat de stilte even genoeg is. Toch probeert Sophie een onderwerp aan te snijden, om een gesprek op gang te brengen. 'Woon je hier allang?' vraagt ze tenslotte.
'Een paar jaar,' antwoordt Hugo. 'Ik ging hierheen voor een woningopname, werd op slag verliefd en kocht het zelf.'
'Dat is het voordeel van zelf makelaar zijn.'
'Een van de weinige voordelen.'
'Wilde je altijd al makelaar worden?'
'Het was niet mijn grote droom, maar ik ben er ingerold.'
'Door je vader?'
'Ja.' Hij pakt zijn wijnglas op, neemt een slok. 'En jij? Wilde je altijd al iemands personal assistent worden?'
Sophie lacht. 'Nee. Ik wist nooit zo goed wat ik wilde. Mijn ouders vonden het belangrijk dat ik in ieder geval een diploma zou halen, dus ik heb een opleiding gevolgd. Daarna wist ik nog steeds niet wat ik wilde. Het klinkt misschien lullig, maar bij jou solliciteren was niet meer dan een grote gok. Ik dacht dat ik geen schijn van kans maakte. Gelukkig heeft het goed uitgepakt.'
'Soms moet je een gokje wagen. Heb ik ook gedaan.'
'In welk opzicht?'
'Jou aannemen was een gok. Je was niet de beste kandidaat, weet je.'
'Dat had ik ook niet verwacht. Waarom heb je me wel aangenomen?'
'Mensen doen af en toe dingen die misschien niet verstandig zijn om te doen, maar wel de moeite waard. Ik wilde per se dat jij de baan zou krijgen. Alleen papieren zijn niet belangrijk, ik voelde dat er een connectie was tussen ons. Daarom was ik bereid een eventueel risico te nemen.' Hugo draait zich naar Sophie. 'Snap je wat ik bedoel? Sommige dingen zijn elk risico waard.'
Sophie kijkt hem aan, hun ogen ontmoeten elkaar. Hij wendt zijn blik niet af, Sophie reikt voorzichtig naar zijn gezicht, raakt zijn wang aan. 'Sophie, ik …' begint Hugo. 'Ik weet het,' zegt ze zachtjes. Hij sluit zijn ogen, duwt zijn wang zachtjes tegen haar hand. Ze voelt zijn stoppels ruw tegen haar vingertoppen. Zijn ogen openen weer, het is alsof er iets in hem breekt. In een krachtige beweging trekt hij Sophie naar zich toe, drukt zijn lippen op de hare en kust haar lang en hard. Sophie duwt hem even van zich af. 'Hugo, dit is geen goed idee.'
Hij kijkt naar haar, zijn ogen intens. 'Dat weet ik. Het hoeft niets te betekenen.' Hij trekt haar terug naar hem. Ondanks dat hij zegt dat het niets hoeft te betekenen voelt ze de tederheid van zijn kussen. Ze opent haar mond, voelt zijn tong tegen die van haar. Zijn handen liggen om haar middel, stevig genoeg om haar tegen hem aangedrukt te houden. Pas na minuten, die veel langer lijken te duren, laat hij haar los. Hij kijkt haar weer aan, streelt haar wang, zijn gezicht getekend met verwondering, lust en pijn. 'Sophie, wat doe je me toch aan?' fluistert hij. 'Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Nog nooit. Dit is …'
Voor hij verder kan praten legt Sophie haar hand over zijn mond. 'Niet doen. Niet zeggen.'
Hij pakt haar hand en kust haar vingers een voor een. Sophie sluit haar ogen en focust op zijn aanraking. Ineens stopt hij, doet een stap naar achteren. 'Het spijt me, Sophie. Dit kan niet.'
'Heb ik iets verkeerd gedaan?'
'Natuurlijk niet, niet in het minst. Ik wel. Ik had dit nooit mogen laten gebeuren en het mag ook niet weer gebeuren.'
'Waarom niet?'
'Het is ingewikkeld. Vergeet dat dit is gebeurd.' Hij schudt zijn hoofd, lijkt boos op zichzelf. 'Het spijt me,' zegt hij nog eens. 'Het is beter als je gaat.'
Zonder nog iets te zeggen draait Sophie zich om en verlaat zijn appartement. Met bonkend hart staat ze in de lift. Ze voelt zich verward, vraagt zich af wat er zojuist in hemelsnaam is gebeurd. Nou ja, wat er gebeurd is, is vrij duidelijk. Ze weet dat ze Hugo heeft gekust, of hij haar, maar ze snapt niet wat er vervolgens mis ging. Haar lippen branden, haar hart blijft maar bonken, ze voelt nog steeds de stoppels van zijn baard en zijn zachte lippen aan haar vingers. Zou het echt niets betekenen voor hem? Zo voelde het niet. Sophie vraagt zich af wat het voor haar betekent. Ja, Hugo is waanzinnig knap, hij luistert naar haar, ze kan uren met hem praten als ze zou willen. Maar voelt ze iets voor hem? Ze is daar helemaal niet mee bezig, drie weken geleden had ze nota bene nog een relatie. Daar komt bij dat Hugo haar werkgever is, ze kan toch niet met hem aanpappen zonder dat dat problemen oplevert?

Zwijgend schuift ze bij thuiskomst bij haar ouders aan tafel. Ze schept wat eten op, maar eet er vervolgens niet van. In gedachten prikt ze met haar vork in de bloemkool. 'Sophie? Gaat het wel?' Haar vader kijkt haar peilend aan. 'Heb je geen trek?'
'Niet echt,' mompelt ze. Haar ouders kijken elkaar even aan, hun bezorgde blikken ontgaan Sophie niet. Ze heeft geen zin het met hen over de liefdesperikelen, of wat het ook moge zijn, met haar baas te hebben, dus gooit ze het over een andere boeg. 'Nina is zwanger.'
Freek laat zijn vork op zijn bord vallen, Marie verslikt zich bijna in een slok water. 'Zwanger? Hoe kan dat nou?' vraagt Marie. 'Ik neem aan dat je vroeger hebt opgelet bij biologie,' antwoordt Sophie. 'Maar als je echt wil weten hoe het werkt wil ik het je nog wel een keer uitleggen, hoor.'
Freek grinnikt, Marie draait met haar ogen. 'Oké, dat was een stomme vraag. Ze is nog niet zolang samen met de vader van het kind, toch?'
'Ze waren tweeënhalve maand samen, zolang is ze nu ook zwanger. Hij is ervandoor gegaan toen ze hem over de zwangerschap vertelde.'
'Ach, dat arme meisje.'
'Ik help haar zoveel mogelijk. Gisteren ben ik mee geweest naar de echo, dat was zo mooi.' Sophie vertelt enthousiast over het moment waarop ze het hartje zagen knipperen op het scherm. 'Mocht ze hulp nodig hebben zijn wij er ook voor haar,' zegt Marie. 'Ik zal het tegen haar zeggen,' belooft Sophie. Tegen heug en meug eet ze haar bord leeg. Ze kijkt niet uit naar de volgende werkdag, hoe kan ze Hugo na vandaag onder ogen komen? Ze neemt zich voor normaal tegen hem te doen, wie weet waait het dan gewoon over en vergeten ze inderdaad dat die kus ooit heeft plaatsgevonden.

Voor het eerst sinds ze bij het makelaarskantoor werkt gaat ze de volgende dag met lood in haar schoenen naar haar werk. Hugo is er al. Sophie doet haar best zo normaal mogelijk tegen hem te doen. 'Goedemorgen,' zegt ze. Hij kijkt op, glimlacht naar haar. Haar hart lijkt over te slaan, ze denkt weer aan gisteravond, aan zijn mond op die van haar. Focus, Sophie. Je moest het vergeten, doe je best dat dan ook te doen. 'Wil je koffie?' vraagt ze zoals elke ochtend. Hij knikt. Ze brengt hem zijn koffie en gaat aan het werk. Tegen het einde van de middag hoort ze Jill roepen. 'Waar ga je heen? Je mag niet zomaar doorlopen!'
Sophie vraagt zich af wat er aan de hand is. Nieuwsgierig werpt ze een blik in de gang. Tot haar grote schrik en verbazing staat Sander daar. Hij merkt Sophie op en loopt meteen naar haar toe. 'Jou moet ik hebben,' zegt hij. 'Wat doe je hier?' vraagt Sophie.
'Ik wil dat je het filmpje verwijdert.'
'Waarom zou ik?'
'Dat zijn beelden die niemand iets aangaan.'
'Als jij je pik in je broek had gehouden zou dat hele filmpje niet bestaan.'
'Je hebt je punt gemaakt, Sophie. Verwijder dat filmpje.'
'Dat heb ik allang gedaan.'
'Laat zien.'
'Nee.'
'Verdomme, klotewijf! Laat het me gewoon zien!' Sander schreeuwt nu. Vanuit een aantal kamers komen wat collega's aanlopen. Ook Hugo komt zijn kamer uit. 'Wat is hier aan de hand?'
'Bemoei je er niet mee,' snauwt Sander. Hugo kijkt hem met vernauwde ogen aan. 'Je staat hier in mijn bedrijf. Reken maar dat ik me ermee bemoei.' Hugo kijkt mij aan. 'Sophie?'
Sophie kijkt wanhopig naar hem, weet even niets uit te brengen. Sander stormt langs haar heen haar kamer in en zoekt naarstig naar haar mobiele telefoon, waarbij hij alles wat op haar bureau ligt op de grond smijt. 'Waar is die klotetelefoon?' schreeuwt hij. Sophie zegt niets, voelt met haar hand in haar kontzak, waar haar telefoon op dit moment nog veilig verstopt zit. Haar collega's mompelen onrustig. 'Ga allemaal maar weer aan het werk,' zegt Hugo met een dwingende toon in zijn stem. Ze kijken naar Sophie en naar Sander die als een wervelwind haar kantoor doorgaat op zoek naar haar telefoon, draaien zich dan om en verdwijnen weer in hun kamer. Hugo loopt achter Sophie langs, recht op Sander af. 'Oprotten,' zegt hij. Sander staat stil, kijkt naar Hugo met een spottende blik in zijn ogen. 'Wie denk jij dat je bent?'
'Ik ben de directeur van dit bedrijf. Als je niet heel snel opdondert bel ik de politie.'
Sophie durft zich niet te bewegen, blijft in de deuropening staan. 'Sander, ga gewoon weg. Je zet jezelf alleen maar voor schut,' zegt ze.
'De enige die me voor schut heeft gezet ben jij, met dat kutfilmpje van je. Geef me je telefoon.'
'Ze geeft je helemaal niks. Wegwezen, ik zeg het niet nog een keer.'
Hugo's ogen vlammen, Sander trekt zich er niets van aan en loopt dreigend op Hugo af. Zonder te blikken of blozen pakt Hugo hem bij zijn nek en duwt hem de kamer uit. Sander spartelt tegen, maar Hugo houdt hem stevig vast, tot hij hem bij de ingang van het kantoorpand naar buiten duwt. 'Laat ik je hier nooit meer zien. De volgende keer dat je hier ook maar denkt binnen te kunnen komen stuur ik de politie op je af.' Hugo smijt de deur dicht, Sophie ziet Sander eindelijk afdruipen. Hugo komt terug naar zijn kamer en kijkt Sophie aan. 'Sophie. Meekomen.' Hij wijst naar binnen. Ze slikt en stapt zijn kamer in, hij sluit de deur achter haar. 'Hugo, het spijt me,' zegt ze meteen. Hij draait zich naar haar toe. 'Wie was dat en wat wilde hij?'
'Dat was mijn ex-vriend. Ik heb een filmpje van hem gemaakt, hij wil dat ik het verwijder. Wat ik allang heb gedaan, maar hij wil nu met eigen ogen zien dat dat zo is.'
'Wat voor filmpje?'
'Ik heb je toch verteld dat hij een ander meisje lag te neuken toen ik een paar weken geleden thuiskwam? Dat heb ik gefilmd.'
'Jezus. Waarom?'
'Weet ik het. Als bewijs, zodat hij het niet kon ontkennen. Ik heb het naar hem gestuurd met de boodschap dat het voorbij was tussen ons.'
Hugo zucht. 'Zorg dat hij hier nooit meer komt. Ik zit niet te wachten op dit soort onzin in mijn bedrijf.'
'Het spijt me,' zegt Sophie nog een keer, voor ze zich uit de voeten maakt. In haar kamer ruimt ze de bende die Sander heeft gemaakt op. Alle dossiers die op haar bureau lagen liggen verspreid en door elkaar op de vloer, het duurt zeker twee uur voor ze alles weer op orde heeft. Sophie kijkt op haar horloge, het is bijna zeven uur. Tot haar verbazing zit Hugo nog steeds achter zijn bureau. Aarzelend gaat ze zijn kamer weer binnen. 'Moet je niet naar huis?' vraagt ze hem. 'Dat kan ik beter aan jou vragen,' antwoordt hij.
'Ik heb alle dossiers opgeruimd en uitgezocht, alles lag door elkaar.'
Hugo knikt. 'Ga lekker naar huis. Ik zie je morgen, oké?'
Hij kijkt Sophie recht aan, de blik in zijn ogen is zacht, doet haar herinneren aan de avond ervoor. 'Hugo, ik …' begint ze. Hij schudt zijn hoofd. 'Ik zie je morgen, zei ik.'
Sophie kijkt even naar haar voeten. 'Tot morgen,' mompelt ze dan. Ze verlaat zijn kamer en vertrekt naar huis. Daar zoekt ze afleiding bij Nina, eet met haar en haar ouders samen en gaat na het eten anderhalf uur naar de sportschool, om maar niet te hoeven denken aan de avond bij Hugo thuis. Steeds als ze ook maar een klein beetje de aandacht verliest ziet ze hen weer staan op zijn balkon. Ze denkt aan zijn zachte lippen op haar vingers en glimlacht. Wat ze ervoor over zou hebben hem nog eens te zoenen. Wat hem betreft was het eenmalig, maar hoe vaker Sophie eraan denkt, hoe meer ze hem wil.
Laatst gewijzigd door Giselle op 29 Okt 2021 07:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 18 Okt 2021 22:17

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Leuk weer!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 18 Okt 2021 23:01

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Leuk!
Next! 😁😁
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem323

Bericht 19 Okt 2021 06:30

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

😀
Nu kan het wachten weer beginnen! Je schrijft erg pakkend
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 19 Okt 2021 09:31

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Benieuwd weer naar de volgende hoofdstukken.
Vind het leuk geschreven. Iedere keer als er weer een reactie geplaatst is, hoop ik stiekem dat er een nieuw hoofdstuk bij staat.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 19 Okt 2021 13:39

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Zo leuk, kan niet wachten tot het volgende stukje! Enige wat ik even lastig te begrijpen vond is waar opeens de namen Freek & Maria vandaan komen, maar dat zijn Sophie's ouders toch?
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 19 Okt 2021 14:49

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Birdie schreef:Zo leuk, kan niet wachten tot het volgende stukje! Enige wat ik even lastig te begrijpen vond is waar opeens de namen Freek & Maria vandaan komen, maar dat zijn Sophie's ouders toch?


Ik geloof dat ik ze in een eerder hoofdstuk al geïntroduceerd had als haar ouders idd. Ik zal het nog even nakijken als ik tijd heb.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11396

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Okt 2021 15:32

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Heel leuk weer!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem323

Bericht 19 Okt 2021 15:53

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Birdie schreef:Zo leuk, kan niet wachten tot het volgende stukje! Enige wat ik even lastig te begrijpen vond is waar opeens de namen Freek & Maria vandaan komen, maar dat zijn Sophie's ouders toch?


Ja inderdaad, staat een paar hoofdstukken terug
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Okt 2021 16:06

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Ok.. ik ben echt géén lezer.. maar nu wil ik meer :banaan: :banaan:
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 20 Okt 2021 10:24

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Heel leuk weer, kan niet wachten op de volgende hoofdstukken.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2021 12:48

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Oh houd ons niet te lang in spanning hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 893

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 20 Okt 2021 12:52

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Wat moeten we doen om eerder meer hoofdstukken te krijgen?😇
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem323

Bericht 20 Okt 2021 13:51

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Hugo schreef:Wat moeten we doen om eerder meer hoofdstukken te krijgen?😇


Ik denk helpen klussen?

Bij ieder nieuw bericht denk ik dat er weer een nieuw hoofdstuk staat. Helaas helaas
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 20 Okt 2021 14:59

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

Sorry voor dit bericht dan Calathea!

Ik vind het ook erg leuk om te lezen en wacht vol ongeduld af.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 20 Okt 2021 17:39

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

8
Vermoeid wrijft Hugo in zijn ogen. Het is een lange dag geweest. Hij sluit zijn laptop af, maar blijft nog achter zijn bureau zitten. Hij blijft maar denken aan de vorige avond. Waar zat hij met zijn verstand dat hij besloot Sophie zomaar te zoenen? In gedachten herbeleeft hij het moment. Haar zachte vingers op zijn wang, de warmte van haar aanraking. De kus die ervoor zorgde dat hij alleen maar meer van haar wil. Hij schudt zijn hoofd, alsof hij het beeld van haar op die manier uit zijn gedachten kan verdrijven. Langzaam staat hij op, sluit het kantoorpand af en stapt in zijn auto. Hij weet niet waar hij heen wil. Het is het verstandigst om naar huis te gaan, maar dat ziet hij eigenlijk niet zitten. Hij start de auto en begint maar gewoon te rijden. Langs de begraafplaats, langs de kroegen waar hij regelmatig met Boudewijn zit, langs de tapasbar, tot hij uiteindelijk een straat inrijdt en de auto stilzet. Hij kijkt naar het huis waar hij Sophie de week eerder naar binnen zag gaan. Met zijn hoofd tegen de steun van zijn stoel geleund probeert hij te zien wat er in het huis gebeurt. Het licht brandt, hij ziet een man op de bank zitten, dat is vast haar vader. Een vrouw reikt hem iets aan, Hugo neemt aan dat dat haar moeder is. Zou Sophie überhaupt wel thuis zijn? Hugo voelt zich ineens een soort stalker. Staat hij dan, voor haar huis, in de hoop een glimp van haar op te vangen. Waarom doet hij dit? Waarom zet hij haar niet gewoon uit zijn hoofd? Net als hij de motor van zijn auto weer wil starten springt op de eerste verdieping het licht aan. Zijn hart begint sneller te kloppen op het moment dat hij Sophie voor het raam ziet staan. Ze heeft haar telefoon aan haar oor, is druk aan het kletsen en te zien aan haar bewegingen is het een leuk gesprek. Hugo voelt hoe hij glimlacht, ondanks dat hij zichzelf een gluurder voelt kan hij niet stoppen met naar haar kijken. Ze brengt hem in de war, laat hem dingen voelen die hij dacht nooit meer te zullen voelen, die hij eigenlijk ook nooit meer wilde voelen. Hugo schrikt op bij het horen van zijn telefoon. Boudewijn belt. 'Waar ben je?' vraagt hij. 'Dat wil je niet weten,' antwoordt Hugo.
'Als je dat zegt wil ik het juist weten. Vertel, waar hang je uit?'
'Ik sta bij Sophie voor de deur.'
'Wat doe je daar?'
Hugo zucht. 'Weet ik veel. Ik ben maar gewoon een stuk gaan rijden en ik eindigde hier.'
'Kijk niet raar op als ze je uitmaakt voor stalker, vriend.'
'Ik weet het, ik snap mezelf ook niet. Wat de fuck gebeurt er met me?'
'Weet ze het? Dat je voor haar valt, bedoel ik.'
'Vast. Ik ben zo stom geweest haar te zoenen gisteravond.'
Boudewijn buldert van het lachen. 'Kon je het nog?'
'Heel leuk.'
'En nu?'
'Nu niks. Ik heb gezegd dat het nooit had mogen gebeuren en dat het ook nooit meer mag gebeuren.'
'Jij bent echt een idioot.'
Hugo zegt niks, kijkt nog steeds naar Sophie voor het raam. Het telefoongesprek dat ze even daarvoor voerde is kennelijk afgelopen. Ze kijkt uit het raam, even vergeet Hugo dat hij nog aan het bellen is. 'Kom anders hierheen, dan drinken we wat en verzinnen we samen hoe jij het aan gaat pakken met Sophie,' stelt Boudewijn voor. Hugo bedankt voor zijn aanbod. 'Het is beter als ik naar huis ga.'
Ze beëindigen het gesprek, Hugo start de auto en rijdt naar huis. De dagen die volgen zijn volgepland met afspraken, telefoontjes, bezichtigingen en vergaderingen. De enige gesprekken die Hugo met Sophie voert zijn zakelijk, wat het makkelijk maakt geen stomme dingen te zeggen of te doen. Tot nu heeft ze niet meer geprobeerd het over het moment op zijn balkon te hebben, zoals ze dat wilde doen na de aanvaring met haar ex-vriend. Op dat moment vond Hugo het overigens verdomd moeilijk om streng tegen haar te doen, liever had hij haar vastgepakt en haar verteld dat hij haar wel zou beschermen. Hugo móest op dat moment wel uitdragen naar de rest van de medewerkers dat dat soort dingen niet geaccepteerd wordt op kantoor, ook al weet hij heus wel dat Sophie er niks aan kon doen dat haar ex-vriend haar op haar werk op kwam zoeken. Het maken en delen van dat filmpje was overigens wel echt een stom idee van haar, ook al begrijpt hij haar achterliggende reden.

De volgende dag begint Hugo weer vroeg met werken. Door een late hittegolf is het benauwd en snikheet buiten, de airco in het kantoorpand doet goed z'n best waardoor het binnen een stuk aangenamer is dan buiten. Ook Sophie is vroeg vandaag. Ze brengt Hugo koffie, bij het aangeven van de mok raken hun vingers elkaar kort. Met een lichte blos op haar gezicht trekt ze haar hand terug. Hugo kijkt haar na terwijl ze zijn kamer uitloopt. Ze draagt een jurkje met aan haar voeten bijpassende espadrilles, haar lange slanke benen zijn gebruind. In de deuropening draait ze zich om, Hugo slaat zijn ogen neer in de hoop dat ze hem niet zag staren.
‘Hugo, over vorige week ...’ begint ze. ‘Zeg maar niks,’ antwoordt Hugo.
‘Jawel. Ik heb eerlijkheid nodig.’
‘Wat bedoel je?’
‘Ik denk dat je precies weet wat ik bedoel.’
Hij kijkt naar zijn handen, ze komt dicht bij hem staan met haar handen steunend op zijn bureau en kijkt doordringend naar hem. Hij kijkt naar haar op ‘Sophie, alsjeblieft. Dit is al moeilijk genoeg.’
‘Het hoeft niet moeilijk te zijn. Ik weet dat je het wil, we willen het allebei. Het lijkt onvermijdelijk.’
Hij kijkt weer naar haar. ‘Het kan gewoon niet. Vergeet vorige week. Het was een vergissing.’
‘Je kunt me niet zomaar zoenen en achteraf zeggen dat het een vergissing was. Ik ben geen stuk speelgoed, ik heb ook gevoelens.’ Ze verheft haar stem, slaat zijn hand weg als hij naar haar gezicht reikt. ‘Waarom doe je zo moeilijk?’
Hij voelt dat hij haar op deze manier alleen maar van zich afduwt. Kon hij het maar zeggen, kon hij maar eerlijk zijn. ‘Het spijt me, Sophie,’ zeg hij. Ze bijt op haar lip, draait zich dan om en verdwijnt uit zijn kantoor zonder hem nog een blik waardig te gunnen. Het lijkt wel uren te duren voor de werkdag voorbij is. Om half zes stapt Hugo in de auto en rijdt rechtstreeks naar Boudewijn. Hij doet de deur open, Hugo hoeft niets te zeggen. Boudewijn geeft hem een glas whisky, dat hij zwijgend leegdrinkt. Boudewijn schenkt het gelijk weer vol. ‘Wil je erover praten?’ vraagt hij.
‘Er valt niks te praten. Ik ben gewoon een klootzak.’
‘Wat heb je gedaan?’
‘Ik heb haar vanmorgen verteld dat ze die kus moest vergeten.’
‘En wat maakt je dan precies een klootzak?’
‘Sophie begon erover, vanmorgen op kantoor. Ik heb haar afgekapt, gezegd dat ze het moet vergeten, dat het een vergissing was.’
‘Dus jij kust haar zomaar en verwacht dan dat zij begrijpt dat het allemaal te moeilijk is voor je.’
‘Nee. Dat verwacht ik niet van haar. Sterker nog, ik begrijp dat ze nu boos op me is.’
‘Is ze dat?’
‘Ze sloeg mijn hand weg en heeft de rest van de dag niks meer tegen me gezegd, dus ja, ik denk wel dat ze boos is.’
De whisky begint langzaam te landen. Hugo voelt dat hij wat rustiger wordt, al is het in zijn hoofd nog steeds een grote chaos.
‘Hier. Drink nog wat, slaap er een nachtje over. Morgen praten we verder.’ Boudewijn schenkt hem weer bij, Hugo slaat de drank in een keer achterover. ‘s Nachts slaapt hij op de bank. De volgende morgen wordt er vroeg op de deur gebonkt. Hugo vraagt zich af wie er in godsnaam op dit tijdstip aan de deur staat. Slaperig doet hij open. ‘Boudewijn Zwarts?’ vraagt de man voor de deur.
‘Nee, dat is mijn maat, ik haal hem even.’
‘Laat maar, ik ben er al,’ antwoordt Boudewijn achter me. ‘Wat is er aan de hand?’
‘Meneer Zwarts, we verzoeken u mee te gaan naar het politiebureau.’
‘Waarom?’
‘Er is aangifte tegen u gedaan.’
‘Voor wat?’
‘Verkrachting.’
‘Daarvoor heb ik al een tijdje vastgezeten.’
‘U begrijpt het niet, meneer. Er is door een andere vrouw ook aangifte tegen u gedaan.’
Luid vloekend gaat Boudewijn met de agenten mee, machteloos kijkt Hugo toe hoe hij in de auto wordt gezet en ze met hem wegrijden. Wat een puinhoop. Hugo belt Hendriks, vertelt hem wat er is gebeurd en of hij hem op de hoogte wil houden. Hugo weet dat alles wat tussen hem en Boudewijn besproken wordt vertrouwelijk is, maar hij hoopt dat hij hem toch af en toe kan laten weten hoe het met Boudewijn gaat. Hugo sluit het appartement van Boudewijn af met de reservesleutel die hij al sinds jaar en dag heeft en stapt piekerend in de auto. Hij begrijpt niet wat er gebeurd is, Boudewijn kan het niet gedaan hebben. Maar hoe kan het dan dat nu twee verschillende vrouwen aangifte tegen hem hebben gedaan?

Bloedchagrijnig arriveert Hugo maandagochtend op kantoor. Hij heeft slecht geslapen en maakt zich zorgen om Boudewijn. Hij heeft nog niks van hem of zijn advocaat gehoord. De koffiemachine vult uiterst traag zijn mok. Het gaat natuurlijk even snel als normaal, maar nu stoort het Hugo dat het zo langzaam gaat. In de deuropening loopt hij bijna tegen Sophie aan. ‘Goedemorgen,’ zegt ze opgewekt. Hugo zegt niets. ‘Gaat het wel goed?’ vraagt ze. ‘Lijkt het erop dat het goed gaat?’ snauwt Hugo. Direct heeft hij spijt, hij ziet de gekwetste blik in haar ogen. Ze pakt koffie en gaat zonder verder nog iets te zeggen naar haar kamer. ‘Sophie,’ zegt Hugo nog. Ze reageert niet en slaat de deur achter zich dicht. Dat heeft hij ook weer fantastisch aangepakt. Hugo wacht een half uur en klopt dan op haar deur. ‘Binnen,’ hoort hij haar zeggen. Hij opent de deur en sluit hem direct weer achter zich. Sophie kijkt hem afwachtend aan. ‘Sorry,’ zegt hij.
‘Waarvoor?’
‘Voor net. Ik had niet zo tegen je uit mogen vallen.’
‘Oké. En verder?’
‘Verder niks.’
Ze staat op, komt vlakbij hem staan en pakt zijn hand vast. ‘Noem je wat er tussen ons is niks?’
Hugo slikt, maar trek zijn hand niet los. Hij houdt haar stevig vast. Ze zet nog een stap dichterbij en drukt haar lippen op de zijne. Hij laat het toe, al drukken haar lippen pijnlijk hard tegen die van hem. Dan wendt hij zich af. ‘Sophie ...’ begint hij.
‘Niet weer zeggen dat het je spijt. Stop daar nou eens mee,’ bijt ze hem toe. Ze wendt haar blik af, kijkt uit het raam. Ze probeert de pijn en vernedering op haar gezicht niet te laten zien. Dan draait ze zich weer terug naar hem. Hij ziet tranen in haar ogen opwellen en legt zijn hand op haar wang om met zijn duim een traan weg te vegen. Ze pakt zijn hand vast, houdt hem tegen haar wang gedrukt. ‘Verdomme, Sophie.’ Hij geeft toe en trekt haar naar zich toe. Hij kust haar zacht en lang. De deur van het kantoor vliegt ineens open, geschrokken springen Hugo en Sophie bij elkaar vandaan. ‘Stoor ik?’ Een knappe vrouw met een enorme decolleté walst de kamer binnen. Ze wordt op de voet gevolgd door een jongere vrouw, iets jonger dan Sophie, die ongelooflijk op de vrouw voor haar lijkt. De vrouw geeft Hugo op beide wangen een zoen en kijkt vervolgens Sophie aan. ‘Jij bent nieuw?’ vraagt ze. Sophie knikt. ‘Nou ja, ik werk hier nu een paar maanden, echt nieuw ben ik niet meer.’
‘Het is de eerste keer dat ik je zie, dus voor mij ben je nieuw. Ik ben Tamara Wilms. Aangenaam.´ Sophie mompelt haar naam en schudt de uitgestoken hand van Tamara, waarbij de armbanden om de pols van de imposante vrouw vrolijk rinkelen door de beweging. Tamara wijst achter zich. ´Dit is mijn dochter Zoë.’ Zoë steekt haar hand op bij wijze van groet. ‘Tamara, wat een aangename verrassing,’ zegt Hugo. Alles goed met je?’
‘Prima,’ antwoordt ze. ‘En met Zoë?’ vraagt Hugo door, terwijl hij Zoë aankijkt. Tamara antwoordt voor haar dochter. ‘Ik heb haar net opgehaald uit de kliniek. Maar ik kom hier niet om over mij en mijn dochter te praten, lieverd. Luister, ik heb een fantastische job voor je. Je weet dat enorme huis van mij, aan het water? Dat wil ik verkopen. Jij bent de beste makelaar, dus jij moet het doen.’
‘Natuurlijk, met alle plezier,’ antwoordt Hugo. ‘Zullen we daar een afspraak voor maken? Loop maar even mee naar mijn kantoor, dan doen we dat gelijk. Sophie, kan Zoë even bij jou blijven?’ Hugo dwingt Tamara met zijn hand op haar rug de kamer van Sophie uit en maakt een soort verontschuldigend gebaar naar Sophie. Sophie grinnikt wat, kijkt Zoë aan. ‘Wil je wat drinken terwijl je op je moeder wacht?’
Zoë schudt haar hoofd. ‘Wil je even gaan zitten?’ Sophie wijst naar de stoelen aan de andere kant van haar bureau. Zoë knikt en gaat zitten. Er hangt een ongemakkelijke stilte. Sophie ziet Zoë’s blik naar de foto op haar bureau gaan. ‘Leuke kat,’ zegt ze.
‘Dank je,’ antwoordt Sophie.
‘Je vraagt je zeker af waarom ik in een kliniek zat.’ Het is duidelijk geen vraag. Sophie kijkt haar aan. ‘Je hoeft het niet te vertellen als je dat niet wil,’ zegt ze. Zoë haalt haar schouders op. ‘Ik ben psychisch in de war.’
‘Dat lijkt me moeilijk. Heb je baat bij de hulp?’ vraagt Sophie. Weer haalt Zoë haar schouders op. ‘Het zou beter zijn als ik ouders had die er voor me zouden zijn. Mijn moeder werkt de godganse dag en mijn pa is een gestoorde junk. Als het dan even slecht met me gaat gooit mijn moeder me weer in de kliniek.’
‘Het spijt me dat te horen.’
‘Mijn moeder zou op zoek moeten naar een goede man. Ik ben altijd een beetje jaloers op van die perfecte gezinnetjes, weet je wel? Ik wil dat ook.’
Sophie weet niet zo goed hoe ze hier nu op moet reageren. ‘Je bedoelt dat je op zoek bent naar stabiliteit?’
‘Ja, dat. Dat je weet wat je hebt en dat je altijd iemand hebt om op terug te vallen. En een vader die geen achterlijke junk is en alleen leeft voor drugs en zo vaak mogelijk stoned zijn.’
Sophie knikt peinzend, kijkt op bij het horen van een klop op de deur. ‘Zoë, ga je mee?’ Tamara Wilms staat in de deuropening. ‘Hopelijk was ze niet lastig,’ zegt ze tegen Sophie. Sophie schudt haar hoofd. ‘Totaal niet, leuk juist om haar te leren kennen.’
Zoë springt op. ‘Doei,’ is alles wat ze nog tegen Sophie zegt. Sophie kijkt hoe Zoë achter haar moeder aan naar buiten verdwijnt. Hugo komt naast haar staan. ‘Heeft ze je een beetje met rust gelaten?’ vraagt hij haar. Sophie fronst haar wenkbrauwen. ‘Volgens mij is dat meisje behoorlijk de weg kwijt.’
Hugo knikt. ‘Ze komt al vijftien jaar bij ons over de vloer. De eerste keer dat ik haar zag was ze negen, ze was toen al onhandelbaar. Tamara heeft haar handen vol aan Zoë. Het is een lief meisje, maar ze is inderdaad behoorlijk in de war.’
Hij legt een hand op Sophies schouder. ‘Even wat anders. Er is iets dat ik je moet laten zien.’ Sophie kijkt hem niet-begrijpend aan. ‘Kom.’ Zonder verder iets te zeggen of toe te lichten pakt hij zijn jas en beweegt zich naar de centrale hal. Sophie snelt achter hem aan en stapt bij hem in de auto. Gedurende de hele rit zeggen ze beide niets. Sophie kijkt uit het raam, vanuit zijn ooghoeken kijkt Hugo naar haar. Hij parkeert zijn auto bij de begraafplaats. Ze stappen uit, Sophie kijkt om zich heen. ‘Wat doen we hier?’ vraagt ze.
‘Loop maar mee.’
Hugo pakt haar bij de hand, verstrengelt zijn vingers met de hare en leidt haar over het pad langs de graven tot hij stil blijft staan. Sophie leest de tekst op de grafsteen van het graf waar ze voor staan.

‘Nooit meer je armpjes om me heen
nooit meer jouw schaterlach
Nooit meer jouw kusjes voor het slapen gaan
nooit meer feest op jouw verjaardag.

In liefdevolle herinnering aan mijn stoere zoon Sem Versteeg

Geboren op 2 september 2010, overleden op 29 augustus 2014.’


Sophie kijkt Hugo aan. ‘Is dit ...?’
Hij knikt. ‘Dit is het graf van mijn zoon.’
‘Het spijt me.’
‘Dank je.’
‘Ik wist niet dat je een zoon had. Was je ook getrouwd?’
‘Ja.’ De gedachte aan Linda is bijna ondraaglijk. Het beeld van het lichaam van Sem verschijnt weer, Hugo doet zijn best de tranen weg te slikken. ‘Hee, het is oké,’ zegt Sophie. Ze pakt zijn hand vast, haar hand voelt warm in de zijne. ‘Wil je vertellen wat er is gebeurd?’
Hugo knikt langzaam. ‘Niet hier.’
Ze blijven nog even zwijgend bij het graf staan. Sophie heeft zijn hand nog steeds vast, ze lijkt niet van plan hem los te laten. 'Ga je mee?' vraagt hij. Hugo neemt Sophie mee naar zijn huis. Binnen gebaart hij naar de bank, waar Sophie gaat zitten. Hij pakt een doos van de plank in zijn kledingkast en zet deze op de salontafel. In de doos zitten de spullen van Sem die Hugo niet weg wilde doen. Het pakje dat hij aankreeg na zijn geboorte, het boekje van het consultatiebureau, zijn favoriete speelgoedauto en natuurlijk alle foto's van hem. De foto's waar hij samen met Linda opstaat heeft Hugo naar haar ouders opgestuurd, die wilden zij graag hebben. Hugo pakt een fotoalbum uit de doos en slaat het open. 'Kijk, hier hield ik hem voor het eerst vast. Ik dacht dat mijn hart zou ontploffen, onvoorstelbaar hoe zo'n klein wezentje je hele wereld op z'n kop kan zetten.'
Hugo slaat langzaam de bladzijden om, laat foto's zien van Sems eerste verjaardag, en van de tweede en derde. 'Dit was de uitnodiging voor school. Hij kon niet wachten tot hij mocht gaan, had het er al maanden over. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.'
'Hoe is hij overleden?' vraagt Sophie zacht. Het duurt even voor Hugo antwoord geeft. Hij probeert het genuanceerd te brengen, maar het is onmogelijk dit met enige nuance te vertellen. Sophie geeft een kneepje in zijn hand. Hugo slikt, geeft dan antwoord. 'Sem is vermoord.'
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 20 Okt 2021 17:40

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 10+11 18

1 september 2014

De bel gaat. Ik sleep mezelf van de bank en open de deur. ‘Jill?’ zeg ik verbaasd. Verlegen kijkt ze me aan. ‘Ik hoorde wat er is gebeurd met je vrouw en zoontje. Sorry dat ik zomaar langskom, maar ik wilde je zeggen dat ik het heel erg voor je vind.’ Ik knik. ‘Dank je. Wil je binnenkomen?’ Eigenlijk heb ik geen zin in mensen om me heen, maar ik wil niet ondankbaar overkomen, dus houd ik de deur voor haar open. Ze volgt me de woonkamer in. ‘Hugo, ik weet echt niet wat ik tegen je moet zeggen.’
‘Dat geeft niet.’
‘Mag ik je een knuffel geven?’ Zonder mijn antwoord af te wachten slaat ze haar armen om me heen en trekt me tegen zich aan. Overrompeld door het gebaar blijf ik staan, mijn handen onhandig halverwege haar rug. Het duurt even voor ze me los laat. Ze kijkt me ernstig aan. ‘Kan ik iets voor je doen? Boodschappen? Koken? Wassen? Wat dan ook?’
Ik schud mijn hoofd. ‘Boudewijn zorgt prima voor me.’
‘Ben je al thuis geweest?’
‘Nee. Dat is op dit moment de laatste plek waar ik wil zijn.’
‘Ik kan het voor je opruimen als je wil. Het is misschien fijner als je in je eigen huis kunt zijn.’
‘Dat is lief aangeboden, Jill, maar ik wil niet in het huis zijn waar ik mijn dode vrouw en kind gevonden heb. Het is te snel.’
‘Sorry. Ik begrijp het.’ Jill bijt even op haar lip. ‘Mocht er iets zijn dat ik voor je kan doen, laat het me dan weten, oké?’
Ik knik. ‘Dank je wel, ik waardeer het enorm.’
Ze knikt even. Bij de voordeur kijkt ze nog even om. ‘Wanneer is de uitvaart?’ vraagt ze. ‘Donderdag,’ antwoord ik.
‘Vind je het goed als ik kom?’
‘Natuurlijk, graag zelfs.’
‘Ik zal er zijn.’ Ze opent de deur en verdwijnt naar buiten. Ik schenk een glas whisky in en laat me op de bank zakken. Er komt zoveel hulp, vooral uit onverwachte hoek, dat had ik van tevoren nooit kunnen bedenken. Alle buren zijn al een keer aan de deur geweest, sommige voor een praatje, anderen om te vertellen hoe erg ze het voor me vinden en net als Jill aanbieden mijn huis schoon te maken, ik heb complete maaltijden gekregen zodat zowel Boudewijns koelkast als vriezer vol staan en we de komende twee weken niet hoeven te koken. Sowieso staat mijn hoofd niet naar koken, of überhaupt naar eten. Bij de gedachte aan voedsel komt mijn maag al in protest, het enige waar ik aan denk is mijn dode vrouw en mijn dode zoon. Zij waren alles voor me, nu ben ik alles kwijt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Okt 2021 20:14

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 12+13 20

Je hebt een fijne schrijfstijl, Giselle!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem323

Bericht 20 Okt 2021 20:26

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 12+13 20

Weer een mooi stuk.
Jill is nog niet eerder voor gekomen toch? Zij komt nu nieuw in het verhaal?

Het eerste hoofdstuk dat je vandaag geplaatst hebt roept wat vragen op.
Het is de dag na de kus maar dan vertelt vanuit Hugo maar bij het vorige hoofdstuk was je bij sophie al een week verder. In mijn hoofd klopte het niet helemaal maar ik weet niet misschien ben ik de enige die dat heeft?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Okt 2021 20:28

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 12+13 20

Ah goed dat Hugo het heeft vertelt aan Sophie. Ik leef helemaal mee.

Calathea, nee hoor Jill was er vanaf het begin bij! Werkt bij het kantoor.
En dat van die tijd had ik ook ja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 20 Okt 2021 20:44

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 12+13 20

Ow ja klopt, nu weet ik het weer. Kreeg het ook zo snel niet gevonden. Maar nu is het weer duidelijk, bedankt!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 20 Okt 2021 21:01

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 12+13 20

Oh ja die tijdlijn loopt niet helemaal lekker, zie ik. Ik ga daar ff naar kijken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Okt 2021 21:32

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 12+13 20

Heerlijk om te lezen. Leef nu al met Hugo mee. Al vind ik t stiekem jammer dat ik nu al weet dat het om Hugo's gezin gaat.
<<

Linvi

Bericht 20 Okt 2021 23:31

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 12+13 20

Heb het weer met heel veel plezier gelezen! Kijk nu al uit naar de volgende hoofdstuk(ken).
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 893

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 21 Okt 2021 06:40

Re: Verliefd onder voorbehoud - vervolgverhaal Deel 12+13 20

Heerlijk weer!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Salome