Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plannen voor je huis 2021

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jun 2021 17:28

Re: Plannen voor je huis 2021

De plannen zijn nog superpril, we zijn vandaag voor het eerst gaan praten met de hypotheekadviseur, maar we willen een extra kamer op het huis laten plaatsen. Waar nu een kleine vliering zit komt dan een volwaardige kamer van zo'n 24 vierkante meter. Het wordt wel passen en meten met de financiering en het wordt ook even spannend met de vergunning, maar hopelijk gaat dat dan volgend jaar lukken.

Eigenlijk wilden we ook nieuwe kozijnen, maar dat wordt dan later, wel gaan we de huidige kozijnen laten opknappen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2021 20:33

Re: Plannen voor je huis 2021

Wat spannend Susan. Wat willen jullie met de kamer gaan doen?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jun 2021 21:22

Re: Plannen voor je huis 2021

Elliot schreef:
Popcorn schreef:Het verven van je trap, welke verf is daar geschikt voor?

Onze trappen zijn geschilderd met deze:
Sikkens Rubbol BL Rezisto 100% Wit
Afbeelding

Dit is verf op waterbasis waardoor het niet stinkt, snel droogt (bij ons was het na 1-2 uur al mogelijk om weer (voorzichtig) op de trap te lopen. Na twee weken is het volledig uitgehard en krasbestendig. Die twee weken zitten er nu net op en ik ben echt heel tevreden.


Nog een vraag in het verlengde hiervan! Hoeveel verf ben je ongeveer nodig voor een trap?
Mijn man zegt bestel maar 2,5 liter, maar dat lijkt mij wel heel veel?
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 07 Jun 2021 22:23

Re: Plannen voor je huis 2021

1 liter is voor 1 trap zeker genoeg. Ik heb onze zoldertrap 2 lagen gegeven van een blik wat ik al eerder heb gebruikt en er is nog steeds verf over.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Jun 2021 22:26

Re: Plannen voor je huis 2021

1 liter is voor 1 trap echt prima. Konden wij 2 lagen mee doen. Een liter verf is echt serieus veel. Lijkt altijd zo weinig maar is meer dan je denkt.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jun 2021 22:29

Re: Plannen voor je huis 2021

Nou ja dat leek mij dus ook. Zou niet weten waar ik de 2,5 heen moet smeren.

Nog even kleur bepalen en volgende week los. 2 trappen verven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Jun 2021 08:23

Re: Plannen voor je huis 2021

Marin schreef:Wat spannend Susan. Wat willen jullie met de kamer gaan doen?


Y krijgt de nieuwe kamer. Als alles meezit kunnen we van een bescheiden slaapvide een vrij grote kamer maken en zij gaat over iets meer dan een jaar naar de middelbare school, ik vind dat zij dan echt wel een grote kamer nodig heeft en meer privacy. We moeten even kijken of wij dan op haar kamer gaan of dat E die kamer krijgt en wij aan de voorkant gaan slapen. Beide kamers zijn redelijk ruim maar de achterkamer heeft een afwijkende vorm, dus minder handig voor een tweepersoonsbed.

E doet minder op zijn kamer, alleen chillen, slapen en computeren, dus het maakt hem waarschijnlijk niet zo uit.
Laatst gewijzigd door Susan op 08 Jun 2021 09:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Jun 2021 08:43

Re: Plannen voor je huis 2021

Popcorn schreef:Nou ja dat leek mij dus ook. Zou niet weten waar ik de 2,5 heen moet smeren.

Nog even kleur bepalen en volgende week los. 2 trappen verven.


Maar als 1 liter genoeg is voor 1 trap, is 2,5 liter toch handig/ voordeliger als je 2 trappen gaat schilderen?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jun 2021 08:45

Re: Plannen voor je huis 2021

Blue Phone schreef:
Popcorn schreef:Nou ja dat leek mij dus ook. Zou niet weten waar ik de 2,5 heen moet smeren.

Nog even kleur bepalen en volgende week los. 2 trappen verven.


Maar als 1 liter genoeg is voor 1 trap, is 2,5 liter toch handig/ voordeliger als je 2 trappen gaat schilderen?



Klopt. Maar ze moeten beide in een andere kleur ☺️
<<

Anoniem319

Bericht 03 Jul 2021 11:34

Re: Plannen voor je huis 2021

Deze week wat gesprekken gehad en het wordt allemaal steeds concreter. Zoals het er nu naar uit ziet gaan we in het najaar flink verbouwen. In elk geval een nieuwe keuken, een badkamer- en toiletverbouwing en een nieuwe vloer. En als het een béétje mee zit, lukt het financieel ook nog om een lelijke deur+glazen wand tussen huiskamer en hal te laten vervangen voor een mooi stalen schuifdeursysteem.

En dan hopelijk in de loop van volgend jaar een plafondverlaging in de huiskamer en een airco laten plaatsen, maar daar hebben we het nog niet goed over gehad.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 03 Jul 2021 12:14

Re: Plannen voor je huis 2021

Flinke plannen Maple.

Inmiddels is het buitenschilderwerk gedaan. Erg blij mee.

Volgend project is wellicht een soort van louncheplek maken met afdak. Dat heeft geen haast dus zal wellicht volgend jaar gebeuren.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 03 Jul 2021 13:47

Re: Plannen voor je huis 2021

Dat zijn best flinke klussen Maple. Heel leuk!

Het ziet ernaar uit dat we de verhuiswens opzij gaan zetten want de prijzen in het project waar we naartoe willen zijn weer zo gestegen dat we daar niet meer in mee willen gaan. Dus we zitten nu te brainstormen hoe we het hier nog mooier gaan maken.

- zonnescherm achterkant huis (is ondertussen besteld)
- veranda achterin de tuin
- binnendeur beneden vervangen voor een stalen deur
- binnendeuren slaapkamers vervangen voor iets chiquere deuren
- tuin rondom het huis iets veranderen
- traprenovatie (beton look met verlichting) op beide trappen
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jul 2021 15:23

Re: Plannen voor je huis 2021

Inmiddels halverwege het jaar en te voortuin en achtertuin zijn helemaal af! Flinke klus, maar blij dat het achter de rug is. We hebben besloten om vanwege de coronadrukte nog even te wachten met de badkamer en het toilet, ze zijn nog goed (alleen lelijk) dus dat verplaatsen we naar volgend jaar. We zijn nu bezig met een werkplek voor mijn man in de lege kamer naast mijn kantoor.
Over een week heb ik drie weken vrij en dan wil ik de plinten gaan regelen, schilderen en een plan maken voor de slaapkamer. Oh en de bedden van de kinderen komen dan eindelijk, dus de kinderkamers worden ook nog wat aangepakt.

♥♥
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 04 Jul 2021 09:24

Re: Plannen voor je huis 2021

Toffe plannen hebben jullie! Gympie, die traprenovatie klinkt echt gaaf, laat je tzt het resultaat zien?

Elliot, fijn dat jullie tuinen af zijn. Heb je foto’s? Of staan die op je insta? Succes met schilderen volgende week!

Wij hebben ook concrete plannen nu we een nieuw huis hebben. Er komt een nieuwe keuken, muren worden gestuct, overal worden nieuwe vloeren gelegd, de zolder wordt geverfd, onze slaapkamer op de eerste verdieping wordt geverfd. Als er nog budget is wil ik ook een nieuwe voordeur. En als er dan nog wat over is wil ik eigenlijk de voortuin onder handen (laten) nemen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 04 Jul 2021 09:30

Re: Plannen voor je huis 2021

Burn schreef:Wij hebben ook een aantal plannen voor dit jaar.

- Dakraam in badkamer laten plaatsen.
- Zonnepanelen laten plaatsen.
- Nieuwe badkamer
- Waterontharder
- Nieuwe stoppenkast
- En misschien einde van het jaar de babykamer opknappen en ombouwen naar een dreumes/peuter kamer. Maar dat kan ook volgend jaar worden.
- Knieschotten op 2 slaapkamers veranderen.

Wij zijn inmiddels ook begonnen!
De waterontharder is inmiddels geplaatst, de zonnepanelen en nieuwe stoppenkast komen woensdag.
Dakraam en nieuwe badkamer wordt halverwege september.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Linvi

Bericht 04 Jul 2021 09:49

Re: Plannen voor je huis 2021

Wij hebben een huurhuis en daardoor niet zulke rigoureuze plannen als jullie! Inmiddels wonen we hier 3,5 jaar en zijn we zo goed als het hele huis door geweest en sommige dingen gaan we nu toch anders doen omdat het niet bevalt.

Plannen zijn nog, (niet zozeer dit jaar)

* trappengat naar de bovenverdieping behangen en verven.

* gang behang eraf, nieuw behang erop en verven.

* trappengat naar zolder is geverfd maar alles is wit, ik wil nog iets dat dat doorbreekt en weet nog niet op welke manier. De muur van onderaan de trap tot het dak is zo'n 6meter denk ik.

* overgordijnen zou ik wel willen vervangen voor mooie wavegordijnen. (Eerst poes Bo afleren dr nagels erin te zetten)

* grote zweefdeurenkast maken op onze slaapkamer.

* van het kleinste kamertje een relax/game kamer maken.

* langs de zijkant van ons huis is een stuk van 22m2 nog tuin met enkel onkruid. Dat willen we betegelen en een extra schuur maken.

* het grasveld wordt vervangen door kunstgras, we maken het looppad en terras breder en plaatsen aan de zijkant langs de schutting leibomen tegen inkijk vanaf het blok naast ons.

Naast geld wat natuurlijk nodig is moeten we ook kijken wat mijn man aankan ivm zijn spierziekte. Een aantal dingen kan ik heel goed zelf (behangen en verven) maar grote klussen heb ik echt zijn hulp bij nodig.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Jul 2021 13:41

Re: Plannen voor je huis 2021

Pippa schreef:We zijn druk bezig (nov verhuisd en sindsdien in verbouwing) , wat nu nog moet;

- badkamer (is al kaal, moet nog opgebouwd)
- plinten overal (al in huis nog afmaken)
- vloeren slaapkamers (al in huis nog afmaken)
- trappenhuis is half af, nu de rest nog
- trappen wit verven (nu nog vloerbedekking, gaat eraf als verbouwing klaar is)
- voor- en achtertuin
- gang verven met betonverf

En dan alles inrichten met nieuwe meubels en dan willen we niks meer doen en is alles wat je kan bedenken gedaan 🤣


Badkamer = af
Plinten - nog in woonkamer & slaapkamers
Trappenhuis - benedentrap wordt in juli met hout gemaakt! Boven gaan we verven als we ook trap doen
- tuin wordt na de zomer
- gang als alles af is

Tussendoor nog CV laten vernieuwen & gevel hele woning laten reinigen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem319

Bericht 04 Jul 2021 13:46

Re: Plannen voor je huis 2021

Leuk om de plannen van iedereen te lezen!
Hier idd flinke plannen, zie er zo enorm tegenop. Maar wel echt nodig.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 04 Jul 2021 16:28

Re: Plannen voor je huis 2021

Wij willen volgend jaar een pergola met verschuifbare schaduw doeken op ons terras.
Volgend jaar laten we de zolder aftimmeren voor twee extra kamers.

Kleine plannen:
Gordijnen woonkamer als extra bij de duettes.
Een kast met veel opberg ruimte in de woonkamer.
Een hoekje voor L creëren.

Al gerealiseerd dit jaar:
Eetkamer stoelen
Nieuwe bank
Grote kledingkast slaapkamer
Poort in de tuin
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Jul 2021 17:26

Re: Plannen voor je huis 2021

Enige plan dit jaar is een babyhoekje maken.

Heb eindelijk behang uitgezocht, dus zodra dat binnen is kunnen we beginnen.
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:44

Bericht 04 Jul 2021 18:57

Re: Plannen voor je huis 2021

Wij gaan in de woonkamer een muur voor een deel een kleurtje geven en ook de muur achter het aanrecht.
Onze trappen moeten nog geverfd.

Verder gaan we een kast verplaatsen zodat we ruimte krijgen voor een speelhoek voor de kinderen. Zo houden we het hopelijk wat meer opgeruimd, haha.

Dan hebben we ook nog een groot plan voor de zolder. Daar komt zowel op de voor als de achterkant een dakkapel en daarna moet het afgetimmerd worden en hebben we 2 slaapkamers. We hebben vandaag akkoord gegeven op de offerte maar dat gaat dan nog zeker wel een maand of 6 duren voordat we aan de beurt zijn.

Voor de toekomst, waarschijnlijk over 1 of 2 jaar, willen we samen met de buren een garage bouwen, met puntdak, zodat we daar ook nog een mooie ruimte krijgen.
In de tuin willen we nog graag een overkapping.

Nog genoeg plannen dus.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 05 Sep 2021 21:17

Re: Plannen voor je huis 2021

Giselle schreef:Toffe plannen hebben jullie! Gympie, die traprenovatie klinkt echt gaaf, laat je tzt het resultaat zien?


Zeker! Alles is rond, we moeten alleen nog wachten tot januari helaas. Ze zitten propvol.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 05 Sep 2021 21:18

Re: Plannen voor je huis 2021

Gympie schreef:Dat zijn best flinke klussen Maple. Heel leuk!

Het ziet ernaar uit dat we de verhuiswens opzij gaan zetten want de prijzen in het project waar we naartoe willen zijn weer zo gestegen dat we daar niet meer in mee willen gaan. Dus we zitten nu te brainstormen hoe we het hier nog mooier gaan maken.

- zonnescherm achterkant huis (is ondertussen besteld)
- veranda achterin de tuin
- binnendeur beneden vervangen voor een stalen deur
- binnendeuren slaapkamers vervangen voor iets chiquere deuren
- tuin rondom het huis iets veranderen
- traprenovatie (beton look met verlichting) op beide trappen


Voortgang 😄

Zonnescherm hangt.
Stalen deur wordt morgen geplaatst.
Traprenovatie staat gepland voor januari.
<<

carl010-2

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 20 Okt 2021 16:38

Bericht 20 Okt 2021 17:11

Re: Plannen voor je huis 2021

Wij hebben een bestaande woning gekocht en willen het een beetje opknappen. De keuken laten we wrappen, de vloeren gaan we voor een visgraat pvc vloer en daarnaast willen we de woonkamerdeur vervangen. Hier zitten we wel wat in een dubio. We wilden eigenlijk een stalen deur maar is toch best prijzig en moet je voor stucen. Online kwamen wij dan staal look tegen. Dan halen ze die oude deuren eruit en ook die lelijke metalen kozijnen en monteren ze nieuwe deuren met houten kozijnen.

Zijn er hier tips of ervaringen in?


Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 20 Okt 2021 19:46

Re: Plannen voor je huis 2021

Ik heb een stalen deur laten plaatsen in kozijn. Wel gewoon van boven (plafond) tot onder helemaal. Daardoor niet hoeven stucen. Laten doen door GewoonGers. Misschien kan je daar eens kijken.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers