Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Droogbloemen

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Feb 2021 13:30

Droogbloemen

N.a.v. de posts in het ‘waar wordt je blij van topic’ start ik hier een apart topic voor droogbloemen. Ik kon mijn enthousiasme niet kwijt in één post.

Omdat in de Flow van deze maand een artikel stand over droogbloemen, ben ik met een snoeischaar naar buiten gelopen om te kijken of er iets in de tuin te vinden was aan verdroogde dingen. (Tuin is 2H groot) ik werd niet teleurgesteld.
Deze lampionplant vond ik prachtig. Er zaten nog drie van dit soort lampionnen aan.
Afbeelding
Ik had nog een gaaf varenblad gevonden.
Afbeelding

Daarna kwam ik mijn schoonmoeder tegen die ook enthousiast werd en alvast wat dingen uit haar eigen huis voor ons pakte.
Deze statice (eleganza, maar die achternaam krijg ik niet op Google gevonden)
Afbeelding
Geen idee welke naam deze hebben. Hier kwam mijn schoonmoeder ook mee aanzetten. (Soort gipskruid misschien?)
Afbeelding
Vaasjes en houder zijn van Kleine knoest.

Kortom ik ben om, ik ga binnenkort wat zaadjes bestellen en wil wat in de volle grond zaaien en misschien ook in bakken op het terras.
Nog meer mensen die hier vrolijk van worden?

Edit:
Het lijstje met droogbloemen:
Bloemen: lavendel, zinnia, stroblond, gipskruid, duizendblad, ridderspoor, wilde peen, kamille.
Blad: eucalyptus, salie, rozemarijn, varen, berk, eik
Mooie zaden of zaaddoosjes: judaspenning, lampionplant , slaapbol, bevertjes-/trilgras, prachtriet, duifkruid, venkel, sierui, juffertje in het groen.
(In de Flow staan ook allemaal tips en andere leuke artikelen, dus meer ga ik niet overtypen)

Maar als je bij een zadenwinkel (zoals deze https://www.vanderplanckewinkel.nl/) dus zoekt op ‘droogbloem’ of ‘drogen’ dan kom je ook bij planten die geschikt zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Feb 2021 15:25

Re: Droogbloemen

Leuk, ziet er mooi uit, vooral die kleine vaasjes met roze bolletjes. (weet ook niet wat het is hoor).
Ik vind het nu in de winter mooi om in de tuinen te kijken bij mensen als ik langs loop wat voor gedroogde bloemen en zaadhoofden er nog zijn. Ik vind die tere hortensia's waar je bijna als kant doorheen kan kijken zo mooi.
En toevallig zag ik vanochtend een mooi takje, leek wel gedroogde lavendel maar dan dikkere bloemetjes op de grond liggen. Niet opgeraapt maar het viel me wel op.
Ik ga in de tuin ook wat bloemen planten die mooi zijn in de winter.

Droogbloemen in huis heb ik dan eigenlijk weer niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem336

Bericht 19 Feb 2021 17:23

Re: Droogbloemen

Leuk! Ik heb van mijn moeder een droogboeket gekregen, en als kerstpakket ook een boeket uitgekozen. Inmiddels ben ik zelf ook bezig om wat bloemen te drogen. Gipskruid, en *naam kwijt*. Wil idd ook wat bloemen in de tuin, welke ik kan drogen. van het weekend ga ik aan de slag met mijn tuinplan, even zien waarvoor ruimte is.


Dus ik volg!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 19 Feb 2021 20:47

Re: Droogbloemen

Leuk leuk!

Gipskruis vind ik zo mooi! Ook jouw roze bloemetjes.
Daar wil ik nog zaad voor kopen, even kijken waar ik voordelig kan bestellen nu met de winkels dicht.

Ik wil mij er nog niet te veel in verdiepen, omdat ik dit jaar al een grote planning heb qua bloemen en moestuin.
Van de bloemen heb ik sowieso lavendel, zinnia, korenbloem, kamille, salie, rozemarijn en siergras al.
Maar gok dat ik er mij misschien komend winter goed in ga verdiepen voor het jaar erop. Daarom volg ik dit topic graag alvast. Ik vraag mij wel af of gedroogde kamille mooi wordt.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 19 Feb 2021 21:44

Re: Droogbloemen

Oehhh leuk topic! Ik heb afgelopen jaar veel bloemen in mijn bloemenpers gedaan en daar kaartjes mee gemaakt of in fotolijstjes gedaan(Zal morgen even foto's toevoegen).
Maar nu wil ik wel een stapje verder en ook echt bloemen drogen. Dus ik lees mee!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 19 Feb 2021 21:58

Re: Droogbloemen

Tof Gijs! Drogen lijkt mij ook leuk. Als kind deed ik dat met bladeren.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Feb 2021 12:58

Re: Droogbloemen

Marin, die hortensia’s hebben wij ook buiten staan. Dat je alle nerven kunt zien, prachtig! Bedankt voor je compliment over de onbekende bloemetjes. (Wie weet reageert Thunder hier nog eens met het antwoord)
Leuk Elja! Die boeketten vind ik ook prachtig. Hoe lang blijft jouw boeket goed?
Nou, wolf dat klinkt al als een tuin waar je komende winter ook veel uit kan halen! Maar leuk dat je volgt!
Gijs, wat leuk dat je werkt met de bloemenpers. Ik heb er ook een staan, maar nooit wat mee gedaan. Hoe lang laat jij bloemen erin zitten? En welke soorten zijn daar mooi voor?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Feb 2021 13:12

Re: Droogbloemen

Gijs. schreef:Oehhh leuk topic! Ik heb afgelopen jaar veel bloemen in mijn bloemenpers gedaan en daar kaartjes mee gemaakt of in fotolijstjes gedaan(Zal morgen even foto's toevoegen).
Maar nu wil ik wel een stapje verder en ook echt bloemen drogen. Dus ik lees mee!


Oh wat leuk, zo'n bloemenpers had ik als kind. Komen ineens allemaal herinneringen boven. 😍

Ik vind deze kaartjes ook zo mooi. Hier hebben wij onze geboortekaartjes laten drukken. Dit zijn dus echte bloemen ook.

https://www.instagram.com/p/CLfLEd0Dcux/?igshid=wsj2y7ivmxx7
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Feb 2021 13:18

Re: Droogbloemen

Hier ben ik! Ik kan het niet goed zien op je foto, Soleil, maar ik denk ook wel aan gipskruid.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Feb 2021 13:32

Re: Droogbloemen

Haha Cool! Dank je wel! Ik ga het zo nog navragen bij mijn schoonvader.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Feb 2021 13:43

Re: Droogbloemen

Ik zocht in de Google Lens app naar die roze bloemetjes en kwam toen op " Bruidssluier
Gypsophila paniculata 'Flamingo'" uit. Zo op de foto vind ik dat er wel op lijken.
10.04.17
<<

riekjemariekje

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 18 Okt 2021 20:06

Bericht 18 Okt 2021 20:12

Re: Droogbloemen

Droogbloemen zijn zo mooi.
Wist je dat je zelf droogbloemen ook makkelijk kunt drogen.
Ik las een blog over zelf bloemen drogen
Sindsdien pluk mooie bloemen en droog die zelf in de meterkast.
Laatst een bos rozen gekocht, ze hebben een paar dagen gestaan en toen opgehangen om te drogen.
Ik kan ze met 2 weken denk ik wel gaan gebruiken.
Ik wil een herfstkrans gaan maken.

Aangepast wegens reclame. ^BF

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers