Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar andere woonplaats verhuizen

<<

Anoniem332

Bericht 11 Okt 2021 20:26

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Toen ik daar nog woonde had ik het gevoel beperkt te worden. Er hangt in West-Friesland een bepaalde mentaliteit, nuchter, bokkigheid, ijverig. Waar ik toen moeite mee had.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Okt 2021 20:29

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Summerlovin schreef:
JaneDoe schreef:
H.


Wat leuk, daar woon ik ook!
Ik ben hier dan wel geboren en opgegroeid. Dus misschien heb je aan mijn mening niet veel. Maar ik vind het hier heerlijk wonen! Ook mij mag je een pb sturen hoor! Gaat het om een project in de draai of elders?


Nee nieuwer, noordelijker over het spoor 😛
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 12 Okt 2021 08:13

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik ben toen ik 20 was verhuisd naar een plaats 50 minuten verderop van mijn geboorteplaats toen ik samen ging wonen met mijn man. Eigenlijk miste ik het toen al maar toen ik kinderen kreeg vond ik het helemaal vervelend om niet in de buurt te wonen.
Vorig jaar (15 jaar later) zijn we verhuisd naar mijn geboorteplaats en ik voel me meteen weer helemaal thuis, ik heb het echt gemist. Voor mijn kinderen heeft het ook zo ontzettend veel meerwaarde om bij mijn ouders in de buurt te wonen. Mijn dochter gaat bijna elke dag wel even langs bij opa en oma, zo heerlijk dat dat gewoon kan nu.

Hier dus ook niet echt een positieve ervaring met verder weg gaan wonen. Maar ik denk dat dat heel erg per persoon verschilt. Succes met een keuze maken!
2010 2012
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 12 Okt 2021 20:03

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Dank voor al jullie reacties en ervaringen.
We hebben besloten om donderdag in ieder geval de afspraak bij de makelaar door te laten gaan.
Op basis van wat hij ons vertelt en wat er allemaal wel of niet mogelijk is aan de woning gaan we de knoop doorhakken.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Okt 2021 20:08

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik ben 11 jaar geleden voor de liefde ruim een uur van m’n familie / ouders / vrienden vandaan gaan wonen en heb inmiddels m’n hele leven hier dus wil hier niet meer weg, met nieuw huis kopen dus naar ons leven gekeken en verder niet naar (de) familie. Maar ik ben niet anders gewend, dus kan me voorstellen dat als er al kinderen zijn en je oppas hebt etc je wel moet schakelen op zo’n moment, maar ik vind een half uur niet echt ver of onoverkomelijk, maar dat komt misschien omdat m’n ouders ruim een uur, m’n zusje ruim een uur en zus op 40 minuten afstand wonen en ik ook niet beter weet.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Okt 2021 20:13

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Spannend Jane Doe! En goed om in elk geval een beter beeld bij de woning te krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 12 Okt 2021 20:49

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Ik ben van h.I.ambacht naar Goeree Overflakkee verhuisd en wil niet meer van het eiland af. Mochten we ooit nog een keer verhuizen (sinds 2010 op Flakkee en vorig jaar verhuisd een plaatsje verder ook op Flakkee).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Okt 2021 20:58

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Wij wonen ook een uur van onze familie vandaan. Nu we kinderen hebben vind ik het wel soms jammer dat we ver weg wonen, maar het is ook niet onoverkomelijk. Wel vind ik het jammer dat je niet even spontaan langs kunt gaan bijvoorbeeld,of alleen even snel een kopje thee drinken en weer naar huis. Onze ouders zijn natuurlijk geen vaste oppas maar zouden dat ook niet zijn als we dichterbij zouden wonen (wel voor incidentele dingen uiteraard), daarvoor zou het bij ons dus niet uitmaken. Maar een half uur zou ik dus juist vlakbij vinden en dan zou ik er juist heel makkelijk wat sneller heen gaan. Ik vind het dan ook grappig te lezen dat mensen een kwartier verderop als heel ver ervaren. Als mijn ouders aan de andere kant van de stad zouden wonen was ik ook al bijna een kwartier onderweg en dat zou ik dus echt heel dichtbij vinden.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Okt 2021 11:57

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Wij zijn eerst vanuit Engeland naar mijn geboorteplaats verhuisd (twee maanden bij mijn ouders gewoond) en nu wonen wij 2,5 uur rijden van mijn geboorteplaats en familie vandaan. We zijn in februari verhuisd en ik vind het erg lastig dat we zo ver van mijn familie vandaan wonen. Ik mis het spontaan langsgaan bij mijn ouders of vriendinnen. Ook vind ik het jammer dat mijn dochtertje mijn familie zo weinig ziet. Een treinreis van 2,5 uur vind ik normaal prima, lekker met een boek erbij maar met een verveelde dreumes is het echt niet te doen. We huren nu maar zijn ook op zoek naar een koopwoning maar echt veel dichterbij gaan wonen zit er niet in vanwege ons werk.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Okt 2021 19:18

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Hebben jullie inmiddels een beslissing genomen JD?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 17 Okt 2021 21:14

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Oh helemaal vergeten hier even te melden!

We zijn donderdag naar de afspraak met de makelaar geweest, maar hebben aan de hand daarvan besloten om af te zeggen.
Niet zozeer door de afstand, maar meer omdat de woning toch niet genoeg aan onze wensen bleek te voldoen. Zo blijkt er niet te mogen uitgebouwd, wat wij wel met tenminste 2,5m wilde doen om er zo qua leefruimte beneden ook echt op vooruit te gaan. Daarnaast is er vastgelegd dat er geen schuttingen tussen de huizen mogen worden geplaatst, maar alleen een groene afscheiding van Max 1,40 hoog. En er mag geen poort geplaatst worden om de tuin af te sluiten, alleen een laag hekje. Met het oog op privacy en inbraakpreventie is dit iets waar we ons ook niet echt in konden vinden.
Tel dit op bij de twijfel die we toch al een beetje hadden, en de keuze was toch snel gemaakt.
<<

Anoniem323

Bericht 18 Okt 2021 05:32

Re: Naar andere woonplaats verhuizen

Dat is stom, heb je totaal geen privacy in de achtertuin.
Fijn dat jullie een beslissing hebben genomen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers