Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Okt 2021 19:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben al 3 weken verkouden, word er echt niet goed van. Hoesten, snotteren en de keelpijn die ik had is gelukkig wel weg inmiddels. Negatief getest dus geen corona, maar wat een gezeur zeg. Ik ga morgen citroen-gembershots maken om mijn weerstand op te krikken, hopelijk helpt het.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Okt 2021 19:34

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Gek virus hoor..want hier heeft het ook 3 weken geduurd.
Eerst verstopte neus, toen oorpijn, toen hele pijnlijke holtes en hoofdpijn. Voelde niet als een typische verkoudheid.
Het zal denk ik voorhoofdsholteontsteking geweest zijn. Maar ben 3 weken slecht geweest.
😩
2016
<<

Linvi

Bericht 17 Okt 2021 20:26

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

De juf van mijn dochter heeft corona gehad en dit hoorde wij pas nadat ze weer beter was. Is het raar dat ik dat gek vindt?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Okt 2021 20:41

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ligt er ook aan wanneer ze klachten kreeg toch?
En wanneer het laatste contact was..
2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Okt 2021 21:45

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Gelukkig negatief, voel me dus 'gewoon' kut..
<<

Linvi

Bericht 17 Okt 2021 22:14

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Salome schreef:Ligt er ook aan wanneer ze klachten kreeg toch?
En wanneer het laatste contact was..


Wanneer ze klachten kreeg geen idee en dus ook niet wanneer het laatste contact was.
Naast de juf waren er ook 2 andere kids die corona hadden in haar klas en de jongen naast wie ze zit zijn broer had corona.
Ik had het persoonlijk graag willen weten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Okt 2021 06:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Linvi schreef:
Salome schreef:Ligt er ook aan wanneer ze klachten kreeg toch?
En wanneer het laatste contact was..


Wanneer ze klachten kreeg geen idee en dus ook niet wanneer het laatste contact was.
Naast de juf waren er ook 2 andere kids die corona hadden in haar klas en de jongen naast wie ze zit zijn broer had corona.
Ik had het persoonlijk graag willen weten.

Oja dan gaat het wel wat verder idd.
Dan zou ik het ook willen weten.
2016
<<

Anoniem323

Bericht 18 Okt 2021 06:34

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat raar linvi!
<<

Anoniem323

Bericht 18 Okt 2021 06:37

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Beau schreef:De R zit in de maand en ik ben gewoon snotterig en kucherig. Mijn man ook. Maar beiden gevaccineerd, dus ga nu echt niet meer testen. Want ik ben de situatie wel zo zat en het niet vaccineren, want Rutte en De Jonge liegen, we zitten onderhand in een dictatuur, blabla, dat ik me niet langer verantwoordelijk voel voor het welzijn van anderen. Egoïstisch? Absoluut. Maar dat zijn zij ook.


Ik vind dit stom, wat denk jij van kinderen die niet gevaccineerd zijn, van mensen die om medische reden geen vaccinatie konden halen of mensen waarbij het immuunsysteem niet goed werkt, mensen waarbij het vaccin niet werkt?
Die laat jij de dupe zijn van jouw gedrag door niet te testen. Dat andere zich niet laten vaccineren moet voor jou geen reden zijn om niet te testen. Kijk naar jouw eigen handelen!

Testen is niet fijn, dat klopt maar dat zorgt er wel voor dat het in kaart wordt gebracht en dat er maatregelen opgevolgd kunnen worden.
Zij zijn verantwoordelijk voor hun handelen, jij voor dat van jou. De keuze waarom iemand niet laat vaccineren is een eigen keuze. De keuze om niet te testen omdat mensen zich niet laten vaccineren is gewoon stom.

Sorry wil het niet zo uiten maar weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden. Maar ik heb van dichtbij gezien wat corona met iemand doet, wat het met families doet en een gemeenschap en het raakt mij als mensen er bewust geen rekening mee houden.
<<

Anoniem319

Bericht 18 Okt 2021 07:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Beau, als jij als je klachten hebt gewoon netje binnen blijft en pas naar buiten gaat als alle klachten 24h verdwenen zijn, dan moet je lekker zelf weten of je wel of niet gaat testen. Al heb je ook mensen kunnen besmetten in de dagen voordat je klachten kreeg. Dus ook niet oke, maar dan laat je nog íéts van verantwoordelijkheidsgevoel zien.
Maar als je doodleuk door denkt te gaan met je leven terwijl je klachten hebt, dan denk ik er hetzelfde over als Calathea.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 20:07

Bericht 18 Okt 2021 08:47

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Eens met de reacties hierboven.

Mijn moeder was vrijdag ook alleen 'snotterig en kucherig'. We dachten ook dat dat wel gewoon de verkoudheid zou zijn die rond lijkt te gaan. Testuitslag zaterdag helaas toch positief. En mijn vader die afweeronderdrukkende medicijnen gebruikt, bleek na zijn vaccinaties geen antistoffen te hebben en loopt nog steeds veel risico. Ik hoop dat dit allemaal goed af gaat lopen.

Edit: mijn vader deed nu dagelijks een zelftest en die van zojuist was positief :cry: komt uiteraard nog een test bij de GGD, maar die gaven sowieso al aan dat het lastig is om elkaar niet te besmetten in 1 huishouden, dus ik ben weinig hoopvol dat het toch negatief is.
Laatst gewijzigd door Firefly op 18 Okt 2021 16:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 18 Okt 2021 10:31

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Linvi schreef:
Salome schreef:Ligt er ook aan wanneer ze klachten kreeg toch?
En wanneer het laatste contact was..


Wanneer ze klachten kreeg geen idee en dus ook niet wanneer het laatste contact was.
Naast de juf waren er ook 2 andere kids die corona hadden in haar klas en de jongen naast wie ze zit zijn broer had corona.
Ik had het persoonlijk graag willen weten.


Kwestie van AVG denk ik, het blijft privé, als ze het niet wil hoeft ze het niet te vertellen. Ook niet over klasgenoten. (In elk geval niet met naam).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 18 Okt 2021 11:47

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zelf heb ik afgelopen zaterdag een zelftest gedaan, omdat ik vrijdagavond erge keelpijn had en daarbij hoesten. Zaterdagochtend nog hoesten en keelpijn, zelftest negatief.
Vorige week wel in contact geweest met positief iemand. Vandaag zat ik op dag 5 na laatste contact met haar, dus nu afwachten op uitslag.
Vanmorgen wel gewerkt, had beleidsplan van te voren gelezen, mag werken als je volledig gevaccineerd bent, wel met mondkap en op dag 5 testen. Beleid dus gevolgd. Wel stond ik vanmorgen vreemd te kijken toen ik collega's zag lopen, die het beleid niet navolgenden 🤷‍♀️
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Okt 2021 11:51

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier is dat beleid ook Saji. Met klachten gewoon komen, ook als je getest wordt. Mondkapje op. En pas naar huis als de test positief blijkt. Bij ons willen er ook veel geen mondkapje op en testen. Want ze zijn toch gevaccineerd.
Ik heb nu dus al meerdere collega's gehad die uiteindelijk toch richting huis vertrokken omdat ze positief waren.
Met als gevolg dat ik dan 5 dagen later wéér mag testen.
Ik heb al meerdere malen gevraagd aan de werkgever of mensen met klachten niet thuis mogen blijven tot dat de uitslag bekend is. Maarja, iedere keer blijven mensen dan 1 dag thuis. Dat tikt aan met zoveel personeel.
Maar het is echt gedoe.
2016
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 18 Okt 2021 12:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nou dat, kan straks iedere week wel testen.
Kinderen 2 weken geleden getest, hadden bij positief klasgenootje gezeten. Ze zijn zowat al 8 weken aan het hoesten, testuitslagen blijven negatief bij hun.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 19 Okt 2021 09:11

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Uitkomst dit topic.. Hihi..
ik ben gevaccineerd, en nu toch Corona opgelopen. Zit nu in isolatie om man en kids niet te besmetten. Zo moeilijk en eenzaam.

Ondanks dat ik dus gevaccineerd ben, heb ik toch best veel klachten en merk ik dat er een aardige aanslag op mijn lichaam gepleegd wordt.
Ik hoop zo dat ik snel hersteld ben.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Okt 2021 09:19

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ah wat balen, Sneeuwwitje! Beterschap!

Ik heb sinds gisteravond keelpijn, dus ga zo maar weer even naar de teststraat.
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 19 Okt 2021 09:28

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Beterschap! Hopelijk voel je je gauw beter.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 19 Okt 2021 19:33

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat balen sneeuwwitje! Waarmee ben je gevaccineerd? Ik hoorde pas ook iemand die gevaccineerd was met Janssen en nu corona heeft waarbij ze druk bij haar ogen heeft en elke x knipperen zeer deed. Klonk ook wel wat heftiger.

Sterkte en beterschap voor jou!
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 19 Okt 2021 22:19

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Beterschap Sneeuwwitje.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 20 Okt 2021 06:36

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Toevallig zijn mijn man en ik vandaag getest en de uitslag is, zoals verwacht, negatief. Het is niet zo dat ik niet test, maar ik word er inmiddels wel moe van. Maar dat is iets anders. Ik word ook moe van mijn man, maar dat komt omdat hij mij de hele nacht al wakker houdt met overgeven. Hij is echt goed ziek, maar geen corona.

Vandaag bijna ruzie met mijn moeder gemaakt. Ze gaat me veel te veel op in de woorden van mijn suffe broertje. Hij is er inmiddels van overtuigd dat als niemand meer test, Corona ook gewoon verdwijnt. Zo werkt het dus NIET. :palm: :cry:

Edit: Beterschap Sneeuwwitje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Okt 2021 07:03

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben gisteren zonder afspraak naar de teststraat gegaan, kon meteen doorlopen en anderhalf uur later had ik de uitslag. 👌🏻 Negatief, zoals verwacht.
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Okt 2021 07:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Beterschap Sneeuwwitje! Mijn man had hetzelfde. Niet echt ziek maar daarna zo energieloos, toch een aanslag op zijn lichaam.

Is dat nieuw dat dat kan Bliss of was dit geen GGD teststraat? Fijn dat het negatief is.
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Okt 2021 07:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Op de site van de GGD Utrecht staat bij welke locaties er inloop zonder afspraak is. Daar kwam ik maandag pas achter. Ideaal! Weet niet hoe het in andere regio's is.
❤ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 20 Okt 2021 07:38

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat is inderdaad ideaal, Bliss. Fijn dat je de uitslag zo snel had en negatief is.

Sneeuwwitje, beterschap!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers