Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 17 Okt 2021 18:38

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Lady schreef:
Beau, fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Ik meen me te herinneren dat je laatst (werkgerelateerd) in een dip zat maar misschien heb ik dat niet goed in mijn hoofd zitten. Hou het zo goed!


Nee, je hebt het juist. Ik zit in de ziektewet, kamp met een burn-out en heb geen inlener meer. Vroeger zou ik iedereen hebben uitgescholden, compleet van slag geweest, maar mijn man verdient mijn maandloon per week. Dus we zitten goed zo.

Als ik beter ben dan kan ik het uzb bellen en gaan zij op zoek naar een nieuwe baan. Het feit dat het niet echt hoeft, stemt me heel erg gelukkig. Ik wil ook best friet bakken of koekjes inpakken. Het mag allemaal. Zelfs al ik zou besluiten niet meer te gaan werken in loondienst, dan zorgt mijn man voor me. Maar hij vindt het wel belangrijk dat ik sociaal blijf en dan is een baan een leuke afwisseling. Maar nooit meer 40 uur is ook al zo'n opluchting. :D
<<

Anoniem331

Bericht 17 Okt 2021 18:41

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Wat fijn Beau!
<<

Anoniem322

Bericht 17 Okt 2021 20:22

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Wat een heftige dingen! Denk dat dat ook hoort bij het ouder worden.

Mijn leven is totaal anders dan 5 jaar geleden.
Door alles wat mij is overkomen en de veranderingen heb ik begin dit jaar een burn out gekregen. Het gaat gelukkig beter en ondanks dat zijn er ook mooie dingen gebeurd.
Heb ik nu een fijne relatie, een baan waar ik ontzettend op mijn plek zit, nieuwe mensen heb ontmoet, mezelf weer een beetje terug heb gevonden en ben ik trots op mezelf dat ik het toch maar allemaal doe.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Okt 2021 19:22

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Jeetje wat hebben sommige meiden veel meegemaakt zeg. Je krijgt dat via het forum een beetje mee, maar om dan zo’n opsomming te lezen, dan weet je pas dat het wel echt heftig geweest voor sommige hier.

Vijf jaar geleden was ik net moeder van de tweede, bleef ik bewust een jaar thuis met haar. Daarna gesolliciteerd op een functie en aangenomen op een totaal andere functie bij hetzelfde bedrijf (waarvan ik niet zeker wist of ik het nog kon). Inmiddels doorgegroeid naar verantwoordelijke van het team en onwijs blij met mijn baan en collega’s!
Ook ben ik op persoonlijk vlak zo veel gegroeid, sta ik veel sterker in mijn schoenen en kan dingen beter overzien. Ik ben blij met mezelf inclusief alle ‘minpunten’, ik heb deze geaccepteerd en ze horen bij mij. Niet dat het er veel zijn of erge dingen, maar vroeger kon ik me druk maken om mijn bolle buik in bepaalde kleren en nu kan ik ook trots zijn op mijn lijf. Het zorgt al 34 jaar voor me en heeft mij twee fantastische kinderen gegeven.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Okt 2021 08:17

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

5 jaar geleden begon ik een master die vervolgens overging in een PhD jaar later en heb sinds vorige week de Dr titel. Zoon 4,5 jaar geleden geboren. Toen een absolute horrorjaar met huilbaby en geen familie of hulp. Daarvan in een postnatale depressie gezakt met psychoses. Lekker handig midden in een PhD. Ging beter na 6 maanden (toen was zoon 1,5) en toen kreeg hij epileptische aanvallen. Viel ik terug. EMDR therapie en er weer bovenop. Maar dat gaf wel deukje in mijn altijd vrolijke, optimistische, vrije persoonlijkheid. Godszijdank onze relatie altijd sterk gebleven. Laatste 2 jaar vooral in teken van mijn studie en rondkomen met vrijwel geen geld. 2 keer verhuisd, nog steeds geen permanente plek. Maar onwijs goede vrienden gemaakt in onze moeilijke periodes. Nare miskraam vorig jaar die 6 maanden duurde en daar heb ik lichamelijk behoorlijke optater van gehad. Maar nu zwanger en alle klachten zijn weg.
Ben intussen wel weer de vrolijke en optimistische, maar nu wel met nieuwe kennis hoe het voelt om zwaar in de put te zitten, zowel mentaal als fysiek en hoe goed EMDR kan helpen. Helpt me nu weer in mijn werk. Absoluut waard en zou het zo weer doen maar dan liever dat iemand me even waarschuwt ;)

Oh en mijn vader en tante kregen kanker en de behandelingen sloegen aan, maar met COVID en vastzitten in Oz had ik daardoor enorme vlagen van heimwee.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 19 Okt 2021 09:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Loempia

Bericht 19 Okt 2021 08:59

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Mijn leven is de laatste 4 jaar wat turbulent geweest. Er is een naar voorval in de familie geweest, daarna heeft m'n vader een hartstilstand gehad, kreeg ik een relatie waardoor ik slecht in m'n vel zat. Daarna brak ik mijn been, en na 9 maanden brak ik dat been weer opnieuw waardoor ik m'n baan kwijt raakte.
Dit heeft er voor gezorgd dat m'n leven omgegooid is, ik heb nu een gigantisch leuke baan. Veel leuker dan de baan die ik eigenlijk noodgedwongen had.
Ik wist dat ik doorzettingsvermogen had maar dat was zo sterk dat ik 2 maanden na mijn tweede beenbreuk m'n rijbewijs heb gehaald.
Wat er bij mij zelf echt veranderd is, is dat ik besef dat ik echt een sterke krachtige persoon ben. Het heeft mij nog bewuster gemaakt van mezelf en mijn eigen aandeel in alles.
Dus ondanks alle nare dingen kijk ik eigenlijk heel positief terug op de afgelopen 5 jaar.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 19 Okt 2021 10:50

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ik vind het makkelijk om te omschrijven wat er is veranderd. Maar moeilijk om na te denken hoe ik ben veranderd.

Ik ben de afgelopen 5 jaar verhuisd naar de stad, gaan samenwonen en moeder geworden. Ik ben van baan gewisseld en een kattenmens geworden.

Hoe ik ben veranderd vind ik lastiger. Uiteraard heeft het moederschap mij veranderd. Ik zet mijn dochter bovenaan en alles daarom heen is minder belangrijk geworden. Ook de relatie met mijn vriend heeft me veranderd. Ik heb geleerd om (beter) te communiceren en ben rustiger in mijn hoofd.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 19 Okt 2021 12:53

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Wat een leuke, maar soms ook ingrijpende veranderingen allemaal in 5 jaar tijd.

In 5 jaar tijd is onze 3e en 4e dochter geboren, zijn we verhuisd naar ons huis op het platteland met grote tuin, is mijn man qua werk enorm vooruit gegaan, geniet ik nog steeds altijd van elk moment samen met de kinderen, zijn we 5 geitjes/2 konijnen/2 poezen en een hond rijker. Er zijn ook wel wat minder leuke dingen gebeurd, maar over het algemeen kan ik er wel positief op terug kijken. Ik voel me in ieder geval erg gelukkig en dankbaar voor mijn man, kinderen en familie en de manier waarop we leven.

Dat is dan ook mijn antwoord op de vraag: dat ik voornamelijk van heel zoekend naar stabiliteit en geluk naar juist een heel stabiel en gelukkig mens ben geworden. Veel zelfverzekerder en minder bezig met wat andere mensen vinden.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers