Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Okt 2021 17:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik sta er wel net zo in als jij hoor Sam. Als iemand mij een pb stuurt, zou ik dat niet zomaar met andere forummers bespreken.
Zal niet beweren dat ik nooit iets aan mijn man vertel, maar die kent die mensen sowieso niet en is het een half uur daarna daardoor alweer vergeten, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Okt 2021 18:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Maar de vraag is toch juist andersom: iemand geeft aan het graag anoniem te doen. Zou je zelf ook voor jou gevoelige informatie zomaar hier met iemand delen?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Okt 2021 19:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ja hoor. Ik heb dat ook al meer dan eens met iemand gedaan. Via pb, dat dan weer wel. En daar heb ik het in deze ook over.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem319

Bericht 10 Okt 2021 20:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Sam schreef:Ja hoor. Ik heb dat ook al meer dan eens met iemand gedaan. Via pb, dat dan weer wel. En daar heb ik het in deze ook over.

Ik zou dat ook wel kunnen doen inderdaad. Maargoed, Biechtje plaatst haar vraag niet voor niets onder het biechtaccount, én geeft aan dat ze er zich niet prettig bij voelt als haar echte naam bekend zou zijn, dus goed mogelijk dat het voor haar sowieso (nog) geen optie is. Ik denk dat het ook wel goed is om niet te makkelijk te denken over wel of niet anoniem zijn. En de ‘geheimhoudingsplicht’ (is die er überhaupt? Nooit wat over gelezen in de voorwaarden?) waar je het over hebt is natuurlijk ook wel een beetje poppenkast. Genoeg mensen die elkaar kennen hier en ik zou, als ik Biechtje was, er niet blind op durven vertrouwen dat mijn verhaal, wat ik niet openbaar zou willen hebben, niet ineens bij andere mensen terecht komt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2021 15:43

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik weet niet zeker of dit de juiste pijler is, maar het gaat over mijn relatie, dus vandaar…

Mijn vriend zijn kies is eergisteren afgebroken toen hij op een hard stukje vlees beet en hij heeft nu dus een gat in zijn mond, wat zichtbaar is.
Er staat al een afspraak bij de tandarts over een paar weken (die stond al voordat dit was gebeurd) en aangezien hij geen pijn heeft, vindt hij het niet nodig om eerder te gaan.

Ik vind het een afschuwelijk gezicht. Toen ik het zag, moest ik huilen. Wat ik natuurlijk weer lullig voor hem vind, want hij zit natuurlijk ook niet op zo’n reactie van mij te wachten.

Ik weet dat het uiteindelijk wel weer goed komt, maar ik vind het echt heel erg onaantrekkelijk en snap niet dat hij er mee rond durft te lopen. Ik had meteen dezelfde dag nog bij de tandarts gezeten als dit bij mij was gebeurd.

En stiekem ben ik ook bang voor wat anderen er van vinden, want het ziet er gewoon niet uit als hij lacht.

Hij blijft volhouden dat het over een paar weken wel kan, maar ik kan er gewoon niet naar kijken. En ik snap niet waarom hij er niet mee lijkt te zitten, terwijl hij er altijd goed verzorgd bij loopt en ook goed voor zijn gebit zorgt en dit dus niet een kwestie van eigen schuld dikke bult is ofzo.

Wat zouden jullie doen? Het zo laten of ruzie er over gaan maken? Hij weet hoe ik reageerde en waarom, maar vind dat ik niet moet zeuren omdat ie al een afspraak heeft staan.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Okt 2021 15:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik zou bij jezelf nagaan waarom je het zo belangrijk vindt wat mensen hier de komende weken van gaan vinden.

Ik zou als iemand al een afspraak heeft staan zeker niet nog gaan drammen voor een eerdere afspraak. Mooie oefening om dit probleem in het juiste perspectief te zien en te relativeren. Zo te zien gaat het je vriend al goed af.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 16 Okt 2021 15:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik zou me niet zo zeer zorgen maken om wat jij of andere mensen het eruit vinden zien, maar meer of dit wel verantwoord is om mee rond te blijven lopen. Mij lijkt dat er nu zeker een verhoogde kans is op infectie en dat wil je lijkt me wel voorkomen. Als ik jou was zou ik er in ieder geval op aandringen dat hij in ieder geval belt om te overleggen of hij hiermee kan wachten tot zijn afspraak.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Anoniem319

Bericht 16 Okt 2021 16:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Barclay, ik neem aan dat de assistente aan de telefoon dat risico wel meegenomen heeft, toen de afspraak gemaakt werd. Lijkt mij tenminste van wel?

Verder eens met June. Misschien geen aantrekkelijk gezicht maar dit soort dingen gebeuren gewoon.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2021 16:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hij heeft niet gebeld.
Die afspraak over een paar weken stond al voordat dit gebeurde, dus hij heeft ook geen assistente gesproken.
En omdat hij geen pijn heeft, vindt ie het dus niet nodig om eerder naar de tandarts te gaan.
<<

Anoniem319

Bericht 16 Okt 2021 16:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Oh dan zou ik hem wel aansporen om te bellen. Volgens mij wordt er per afspraak tijd ingecalculeerd, en zullen ze tijdens die afspraak zeker geen tijd hebben om een afgebroken kies te repareren. Ruzie om maken vind ik niet nodig, maar misschien staat hij er zelf niet bij stil dat er bij de afspraak over een paar weken wellicht geen tijd is om iets aan die kies te doen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Okt 2021 17:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Serieus, huilen? Je vriend is niet levenslang verminkt toch.
Als ik vriend was zou ik mij dus ontzettend storen aan jou reactie, helemaal als je nog verder gaat drammen. Waarom vindt jij het zo’n probleem als je vriend een paar weken voor lul loopt? Alsof daar überhaupt sprake van is. Kijk als je vriend het allemaal wel best vindt en er niets aan wil doen snap ik je frustratie. Maar hij gaat binnenkort naar de tandarts en zal het laten fixen. Die paar weken overleeft hij wel. En jij ook.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Okt 2021 17:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje schreef:Hij heeft niet gebeld.
Die afspraak over een paar weken stond al voordat dit gebeurde, dus hij heeft ook geen assistente gesproken.
En omdat hij geen pijn heeft, vindt ie het dus niet nodig om eerder naar de tandarts te gaan.

Dan is de afspraak toch veel te kort? Dat vind ik dan wel weer onhandig van hem.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

ChiQ

Bericht 16 Okt 2021 21:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wauw! *ik ben even heel verbaasd dat je moet bijna huilen. Waarom? Mag toch even een paar weken zo door het leven? Je moet es weten wat ik allemaal heb gehad waar ik niet knapper van werd.

Nee even serieus, ik zou zeggen: schat bel nou even want wat Maple zegt, er moet voldoende tijd ingecalculeerd worden.. de kies repareren is een mogelijkheid maar wellicht moet hij een kroon ofzo! Moet ie alsnog twee keer straks. Of 3.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2021 06:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik schrok gewoon van hoe het er uit zag.
En ik heb heus niet urenlang ontroostbaar gehuild, maar de tranen sprongen wel in m’n ogen.

Als dat bij mezelf zou gebeuren, zou ik dat net zo hebben omdat het gewoon een rottig gezicht is en ik dat in ieder geval best schrikken vind.
Maar wow, wat fijn dat jullie dan zo koelbloedig zijn bij dit soort dingen en daar minder van schrikken dan ik.

Hij gaat maandag overigens wel bellen om de afspraak die al stond te verlengen. Dus bedankt voor de tips daarover.
<<

Anoniem319

Bericht 17 Okt 2021 06:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik denk niet zozeer dat wij koelbloedig zijn daarin hoor, het is voor mezelf mijn allergrootste angst zelfs. Maar het is wel iets wat kan gebeuren en waar je niet altijd wat aan kunt doen. Daarbij vond ik dat je er zó veel dingen bij haalde (je moest ervan huilen, vindt het verschrikkelijk, afschuwelijk, onaantrekkelijk, kan er niet naar kijken, snapt niet dat hij zo over straat durft en bent zelfs bang wat andere ervan zullen vinden). Die jongen kan er niks aan doen en wat je zelf al zegt: het komt waarschijnlijk gewoon goed. Dus relax! 😊
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Okt 2021 12:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Bij mij is er laatst een vulling uit gekomen. Toen ik de tandarts belde op dinsdag kon ik 2 dagen later omdat er iemand was uit gevallen. Toen ik vroeg of dit kon wachten zei ze zo lang je geen pijn hebt enz kan dit wel een paar weken zo zelfs. Inderdaad wel aangeven ivm de tijd die ingepland is maar verder geen ramp hoor.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Okt 2021 13:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als er een tand afbreekt en je hem in melk bewaard kun je als je snel bent hem nog laten repareren. Of was het stuk kies kwijt? Ik zou dat ook niet leuk vinden en snel willen laten repareren. Begrijp ik goed dat hij een gewone afspraak heeft staan? Ik zou daar altijd even
over bellen bij een controle hebben ze geen tijd om een kies te repareren. Het is geen wereldramp maar een beetje een actieve houding daarin zou ik wel waarderen. Je wilt toch zelf ook dat het snel opgelost is? Een kapotte kies lijkt me ook scherp in je mond.
<<

Anoniem331

Bericht 17 Okt 2021 14:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Mijn man heeft geloof ik nog 1 of 2 kiezen boven en onder. Ik vind er van alles van, maar zijn gebit.
Wanneer het zeer gaat doen zoeken ze vanzelf de tandarts wel op.

Mijn man gaat nu trouwens structureel, en heeft er best in geïnvesteerd sinds we samen zijn. Maar gebeurt er iets dan ga ik hem niet achter z’n broek er wat mee te doen. Daar is hij zelf oud genoeg voor denk ik dan.
<<

Anoniem323

Bericht 17 Okt 2021 18:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Bij mij is er ook een kies afgebroken en ik kon pas over 2 weken want ik had geen tijd. Was geen probleem.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Nov 2021 09:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik heb geloof ik bindingsangst en weet niet zo goed hoe ik uit die cirkel kom. Heel onverwachts iemand leren kennen, totaal verkeerde tijd maar de chemie was blijkbaar toch te sterk maar nu het langer duurt word ik bang en duw ik hem keihard weg. Heel vervelend want ik doe 'm echt pijn hiermee en ben bang dat het straks klaar is (wat ik volledig snap vanuit hem)
Door wat nare ervaringen in het verleden ben ik slecht van vertrouwen geworden, ik wil dit echt niet meenemen naar de toekomst maar helaas lukt het me niet om het los te laten en zit ik in een constante spanning te wachten tot ik gelijk krijg dat het inderdaad weer niet lukt.. self fulfilling prophecy..
Overigens heb ik sowieso moeite met mensen dichterbij laten komen, vind het in m'n eentje allemaal een stuk minder gecompliceerd en veiliger want niemand kan me pijn doen.

Herkenbaar? En hoe heb je het wel gered? Overigens probeert hij echt de gesprekken aan te gaan maar ik heb nooit leren praten over emoties, ren gewoon weg en sla volledig dicht. Het lukt me gewoon niet.

Ik kan het allemaal prima bedenken maar in de praktijk loop ik volledig vast.
<<

Anoniem321

Bericht 01 Nov 2021 09:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Biechtje, kun je het niet zoals je het hier omschrijft uitleggen aan diegene? Dan kunnen jullie misschien samen kleine stapjes maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Nov 2021 10:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ja.. dat wil ik ook proberen. Het stomme is dat we best wel tegenpolen zijn. Hij is extreem extravert, vindt aandacht fantastisch en is ook behoorlijk populair. Ik sta op een feestje in de hoek bij de kat.
Hij is heel open en direct en wil altijd weten wat er in me omgaat maar ik wil dat gewoon niet altijd delen waardoor hij onzeker wordt.
Hij vroeg me gister of ik m'n gedachtes op wil schrijven zodat het voor mezelf wat helderder wordt en dan (als ik dat wil) ze eventueel kan delen met me. Denk dat ik dat sowieso maar ga proberen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 01 Nov 2021 16:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik wilde inderdaad voorstellen om je gedachten op te schrijven. Hopelijk helpt dit jullie!

Ik heb vroeger ook nooit leren praten over mijn gevoel of emoties. Dit heb ik door de jaren heen geleerd bij mijn man. Het is moeilijk maar helpt de ander zoveel om jou te begrijpen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Nov 2021 08:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Fijn dat je man daar zo geduldig in is geweest Viva.

Heb gisteravond toch maar even m'n plannen gewijzigd om naar hem toe te kunnen. Bij binnenkomst begon hij er meteen over.. had blijkbaar 2 nachten slecht geslapen en snapte het allemaal niet zo goed. Ik klapte wel weer dicht, lukte me niet m'n echte emoties te delen maar desondanks wel fijn gesprek gehad en daarna een fijne avond.
Opschrijven lijkt me nog steeds een goed idee.. delen moet ik dan nog even bekijken :)
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 02 Nov 2021 08:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Fijn dat jullie erover hebben kunnen praten! Delen is misschien wel een dingetje maar kan hem wel helpen. Ik gaf mijn man dan het briefje, niet dat ik het weer voor ging lezen oid.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers