Overwerken en extra werken
Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe baan. Leuk en gezellig, klein team. Mijn baas is veel onderweg dus weinig op kantoor. Nu is de vader van mijn baas strategisch actief en neemt hij waar voor mijn baas ivm haar vakantie.
Er zijn een paar dingen die ik lastig vind. Allereerst had ik een 35 u contract, mijn baas had de fout gemaakt lunch tijden niet mee te rekenen en daar kwamen ze mu achter dus moet ik vanaf nu half uur extra op kantoor zijn dus nu vanaf half 10 tot 5. Dit snap ik wel.
Mijn collega en ik hebben 1 sleutel. Zij vertrekt ivm post elke dag om 16.45. Dus dan ga ik ook 9/10 keer weg tenzij mijn baas er is. Nu is zij op vakantie en kwam haar vader er dus achter dat ik tot kwart voor 5 werk. En nu wil hij had ik dit inhaal omdat mijn werktijden tot 5 uur waren. Nu moet ik dus 3 maanden een kwartier inhalen. Ik vind het raar dat ik dit moet inhalen en de lunch niet.
En er stond in het contract (en mondeling aangegeven) dat er beurzen en events zijn. Dit hoort bij de functie en indien deze uren door de weeks vallen horen ze bij de functie. Nu doen ze maar 2 events en 2 beurzen per jaar, maar toch. Maar in december moet ik dan 10 uur overwerken voor het event. Zij zeggen het is aangegeven, over een half jaar is het minder dan 1,5 u per maand dus voor ons niet veel.
Wat vinden jullie hier van?