Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijstje: tante of oom worden

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Nov 2020 14:57

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Streng vind ik niet. Ik lees van hem hier een afwachtende houding, terwijl hij wel iets wil. Daar krijgt ie tips op: communiceren wat je wilt, belangstelling tonen, niet afwachten en van alles gaan bedenken.
#teammaple🍁
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 12 Nov 2020 15:40

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Urban Naked schreef:Streng vind ik niet. Ik lees van hem hier een afwachtende houding, terwijl hij wel iets wil. Daar krijgt ie tips op: communiceren wat je wilt, belangstelling tonen, niet afwachten en van alles gaan bedenken.

Eens. En ook als de band niet top zou zijn (al krijg ik die indruk niet), dan is het alsnog één van de twee dit wel graag wilt (lees Fred) en daarom geven wij het advies om zelf contact op te nemen. Ik zou het als kersverse ouders ook fijner vinden om van mensen de vraag te krijgen, dan dat ik zelf mensen moet benaderen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Nov 2020 15:48

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Echter als je jarig bent nodig je zelf mensen uit en bij een geboorte gaat het net andersom.
Terwijl als volgend jaar het kind 1 jaar zal worden wel een uitnodiging krijgt. Ik weet dat het zelf benaderen van de ouders bij een geboorte vast een traditie is, maar gezien de omstandigheden corona en de overleden oma vind ik het juist nu wel lastig om te doen. Zeker ook omdat ik had vernomen van mijn ouders dat de kraamverzorger absoluut niet blij was dat mijn ouders en de ouders van vrouw van mijn broertje dezelfde dag en een dag later al kwamen kijken.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Nov 2020 15:50

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Echt gewoon vragen Fred.

Onze dochter was ziek en wij kwamen pas na een dikke week thuis uit het ziekenhuis. Achteraf hoorde ik dat veel mensen zo laat een afspraak maakten voor kraamvisite omdat ze dachten dat wij rustig aan wilden doen.
Terwijl we juist heel graag visite wilden! Als mensen gewoon hadden gevraagd waren ze van harte welkom. Nu was ik al zowat weer aan het werk en wilden veel mensen nog komen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 12 Nov 2020 15:52

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Dat is een maand terug Fred. Die kraamverzorgster is er nu niet meer.
Als je ze nou benaderd, hoor je vanzelf wel of ze bezoek willen ja of nee.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Nov 2020 15:58

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? Op mijn 35e van een nichtje. Mijn 'stiefneefje' reken ik dan niet mee.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) Nee, zijn niet gelovig.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Nee. Ik weet niet hoe ze dat geregeld hebben.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Een loopfietsje, een hoes voor de stokke newborn set, een knuffelkonijn met haar naam er op.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? Ik had zelf een dochtertje van anderhalf toen.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen) Ik ben in het begin de volgende dag op kraamvisite geweest, twee weken later met mijn dochtertje en weer twee weken later een halve dag geholpen. Daarna werd het wat minder, omdat het 1u15 rijden is.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? nee

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? 2 nichtjes, 1 overleden neefje en stiefneef
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Nov 2020 16:11

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Overigens zou ik zelf gewoon appen of bellen dat je heel graag je neefje wil bewonderen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem295

Bericht 12 Nov 2020 16:31

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:Echter als je jarig bent nodig je zelf mensen uit en bij een geboorte gaat het net andersom.
Terwijl als volgend jaar het kind 1 jaar zal worden wel een uitnodiging krijgt. Ik weet dat het zelf benaderen van de ouders bij een geboorte vast een traditie is, maar gezien de omstandigheden corona en de overleden oma vind ik het juist nu wel lastig om te doen. Zeker ook omdat ik had vernomen van mijn ouders dat de kraamverzorger absoluut niet blij was dat mijn ouders en de ouders van vrouw van mijn broertje dezelfde dag en een dag later al kwamen kijken.

Even hierop inhakend: Op geboortekaartjes zie je vaak teksten als: 'Wil je beschuit met muisjes komen eten, laat het van tevoren dan even weten'. Met andere woorden: Het is juist vrij gangbaar dat het voor kraamvisite juist andersom gaat. Vrij logisch ook, een verjaardag wordt normaliter op één moment gegeven en dar volgt dan een uitnodiging voor. Kraamvisite gaat vaak verspreid over een hele lange tijd, dus logischer dat daar geen uitnodiging voor volgt. Ik dnek dat dat niets te maken heeft met traditie, maar gewoon met het feit dat kraamvisite verspreid met de tijd langs komt en de ouders simpelweg niet iedereen daarvoor kunnen gaan bellen.
Wat staat er op het geboortekaartje van jouw neefje over langskomen op kraamvisite?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 12 Nov 2020 16:40

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Inderdaad, om er voor te zorgen dat er niet teveel kraamvisite ineens komt en de ouders ook wat ontzien worden (slapeloze nachten en zo) is het gebruikelijk om zelf te bellen en te horen wanneer je kunt komen.
Daarbij zal naaste familie eerder op visite komen dan vrienden en andere familie.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem296

Bericht 12 Nov 2020 20:26

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred bel/app je je broer dan ook niet om te vragen hoe het met je neefje gaat? Of om z'n vrouw te condoleren?
Als ik niks van m'n broer zou horen een hele maand terwijl ik net m'n eerste kind heb gekregen zou ik daar niet heel blij mee zijn. Ik zou 'm echt even bellen!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 12 Nov 2020 21:57

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Als ik het topic terug kijk zeggen meerdere dames je op 16 oktober om te bellen om te vragen of je langs kunt komen. Dat advies krijg je nu weer. Duidelijker kun je het niet krijgen, toch?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Nov 2020 02:00

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Vandaag pakketje binnen. Zat erg mooi verpakt en gelijk gebeld. Volgend weekend kan ik op bezoek komen.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2020 09:15

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Leuk, Fred!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Nov 2020 09:24

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ja leuk!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Okt 2021 11:59

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Inmiddels is mijn neefje 1 geworden en heb ik hem een v-tech autootje waar toevallig ook zijn naam op stond cadeau gegeven. Grappig is ook dat het autootje geluid maakt en dan ook nog eens zijn naam zegt.

De verjaardag zelf was op de familie van haar kant na wel leuk.
Haar familie praat namelijk nauwelijks. Zelfs niet als je over een hobby van henzelf of hun vakantie begint. Als het ware zit je dan een paar uur stil bij elkaar, dus dan ga je uiteindelijk maar met je eigen familie praten ook al komt dat wellicht wat asociaal over.

Door het jaar heen heb ik hem maar enkele keren gezien. Voornamelijk bij mijn ouders. Hij woont op bijna een uur rijden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Okt 2021 18:47

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Vind je het jammer dat je hem weinig ziet Fred? Wat gebeurt er als je voorstelt elkaar te zien?
#teammaple🍁
<<

Anoniem319

Bericht 13 Okt 2021 19:43

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik vind het jammer te lezen dat je hem nog maar zo weinig gezien hebt, ondanks dat je op nog geen uur rijden van elkaar woont. Minder dan een uur rijden zou toch te overzien moeten zijn.

Maar gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je neefje! Leuk cadeautje heb je uitgezocht.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Okt 2021 20:51

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Oh jammer dat je hem zo weinig ziet Fred!

Ik verwacht een nieuw neefje begin van het jaar. Kijken we erg naar uit ❤️
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Okt 2021 11:15

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

@ UN... Van beide kanten komt er eigenlijk nooit een voorstel om elkaar te zien. Dan wordt het dus voornamelijk bij verjaardagen dat we elkaar zien.
Of ik het jammer vind is dubbel. Op de leeftijd die hij nu heeft is het voor mij persoonlijk ook niet zo interessant, want meer dan hem effe vasthouden kan ik er toch niet mee. Het wordt pas leuk als die bordspellen kan spelen.

@ Karnemelk... Leuk! Wordt het je eerste neefje of nichtje?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2021 11:29

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Als ie net één is kan je al wel met 'm spelen hoor! Oké geen Carcassonne of whatever floats your boat maar beetje begin sorteer en puzzelwerk kan prima. Lijkt me juist leuk als oom om die ontwikkeling vanaf 't begin mee te maken, dan zie je die groei ook echt daarin.

Jammer dat je elkaar niet heel veel ziet. Ik zou de telefoon pakken en een appje sturen voor ergens dit weekend of volgend weekend of wanneer je ook maar kan. Soms moet je dat ook gewoon maar doen dan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 14 Okt 2021 11:41

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik hoop eigenlijk gewoon maar dat die bordspellenopmerking een grapje was. Het is juist superleuk om een band met je neefje op te bouwen, en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Maar goed, ik weet verder ook niet hoe de band tussen jouw en je broertje is.
Hoewel, de band tussen m'n vriend en zijn broertje is ook niet megamega close ofzo maar mijn vriend probeert toch wel heel regelmatig even naar het hoge noorden te gaan voor o.a. zijn nichtje. Het gaat allemaal zo snel.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Okt 2021 11:52

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Nou ja, Fred en zijn broer doen het zo en vinden het blijkbaar niet superleuk of heel belangrijk. Dat moeten ze lekker zelf weten wat mij betreft. Wij hoeven toch Fred er niet van te overtuigen hoe leuk het kan zijn? UN vroeg heel terecht of hij het jammer vindt. Dat valt dus mee, dus dan is er volgens mij geen probleem of reden om uit te gaan leggen waarom het wel jammer is.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Okt 2021 11:53

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Nou ik kan me best voorstellen en zie dat bij meer mensen dat die niet zo veel met baby's en jonge kinderen hebben. Dat vind ik niet zo gek hoor. Dus dat Fred uit kijkt naar een leeftijd wanneer bordspellen gespeeld kunnen worden snap ik heel prima. Maar op niveau kan je best al beetje communiceren met die kleine dreumessen. Dat weet jij als geen ander natuurlijk Maple dus dat hoef ik niet tegen jou te zeggen haha maar wel tegen Fred ter illustratie dat dat best al kan. Ik heb net met m'n dochter een 'steekspel' gedaan met bloemen bouwen en dat was ook leuk (nou ligt met kinderen spelen mij ook maar goed even ter illustratie dus).
Ik hoop voor je Fred dat je dus wel die band vast beetje op kan bouwen! Is toch leuk maar snap prima dat je uitkijkt naar een wat hoger niveautje.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Okt 2021 12:38

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Bedenkt voor de reacties. Ik denk ook dat als jezelf kinderen hebt je meer een band met kinderen van anderen (oa familie) wilt opbouwen cq belangrijker vind. Omdat ik zelf geen kinderen heb zou het wellicht kunnen dat ik dat gevoel minder heb ontwikkeld dan als ik wel kinderen had. Dat is uiteraard een aanname, maar wellicht is het zo.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Okt 2021 12:41

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik heb zelf geen kinderen en ik geniet heel erg van alle kinderen in mijn omgeving, maar ik denk dat iedereen gewoon anders is. Ik ken ook genoeg mensen die eigenlijk alleen hun eigen kinderen echt leuk vinden.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers