Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn dochter is een papa’s kindje

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Okt 2021 14:25

Mijn dochter is een papa’s kindje

De titel zegt het al. Mijn dochter is 15 maanden en zit zo ongeveer aan haar vader vastgeplakt. Als ik een dag alleen met haar ben gaat het op zich prima. Maar als mijn vriend thuis is besta ik niet meer. Daar kan ik op zich best mee leven, maar in het openbaar wordt het nu wel een beetje gênant. Als mijn vriend even wegloopt is het huilen of ze rent achter hem aan.

Ik kan het op zich prima relativeren, het zal wel een fase zijn en ik voel me niet heel erg afgewezen. Maar ik vind het soms wel lastig om mee om te gaan. Vandaag hadden we een verjaardagsfeestje en ze heeft eigenlijk de hele tijd bij haar vader gezeten. Ik weet zeker dat als hij er niet was ze wel met de andere kindjes zou gaan spelen en meer los zou komen.

Hebben jullie tips? Mijn vriend niet meer meenemen is ook niet altijd de meest gezellige optie. Maar als hij wel mee is dan wijkt ze niet van zijn zijde.
Of is dit nu ook gewoon iets wat je moet uitzitten?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Okt 2021 14:44

Re: Mijn dochter is een papa’s kindje

Hier op die leeftijd ook een papa's kindje, tot een jaar of 2 denk ik. Inmiddels niet meer. Uit mijn ervaring denk ik dus dat het iets is wat je uit moet zitten.
Van bijv dat verjaardagsfeestje vraag ik me af hoe erg dat is dat ze dan niet speelt, tenzij je vriend het vervelend vindt dat ze de hele tijd bij hem zit :). Bij mij dochter is het heel wisselend of ze in een grotere groep wel of niet gaat spelen. Als ik denk dat ze een zetje nodig heeft, speel ik eerst even mee en dat werkt soms. Als ze liever de hele tijd bij ons zit, vind ik dat ook prima. Komt vanzelf (weer) denk ik dan.

Edit: volgens mij heeft je dochter ook nog helemaal de leeftijd waarin verlatingsangst erg aanwezig kan zijn. En is het dus vast een fase :smile:
Laatst gewijzigd door Joey op 09 Okt 2021 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 Okt 2021 14:46

Re: Mijn dochter is een papa’s kindje

Heel herkenbaar dit. Onze oudste was een enorm papa's kindje. Hij deed alles met papa en nog steeds is hij wel veel op papa gericht. Hij is inmiddels 8 en gaat nu natuurlijk meer zijn eigen gang en gaat ook graag met zijn vriendje spelen.

Toen hij kleiner was probeerde mijn man hem wel aan te moedigen met andere kinderen te spelen bijvoorbeeld in de speeltuin.
Ook op verjaardagen probeerde we hem wel met de andere kinderen te laten spelen. Soms lukte dat, soms lukte het kort en kwam hij al snel terug.

Ik zou de volgende keer dan je man even mee te sturen naar de andere kinderen. Je dochter zal dan hopelijk zien dat het met andere kinderen ook leuk is en dan langzaam haar daarin stimuleren.
Ze is nu ook nog jong natuurlijk. De komende tijd zul je haar daarin moeten begeleiden.
Of de fase papa's kindje weggaat durf ik je niet toe te zeggen. Hier is het pas minder geworden naar mate hij echt ouder werd en ziet dat het met vriendjes spelen eigenlijk leuker is dan met je vader. Als hij pijn heeft of iets dergelijks of boos is dan zal hij altijd nog naar papa toegaan en niet zo snel naar mij.
Ik heb het maar geaccepteerd. Onze dochter grijpt sneller naar mij dus het is nu redelijk verdeeld hier thuis.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Okt 2021 14:55

Re: Mijn dochter is een papa’s kindje

Goede vraag stel je Joey. Ik ben bang dat ik eerlijk moet bekennen dat ik het niet zo leuk vind als ze zo plakt. Vooral omdat zoals vandaag andere kindjes van haar leeftijd wel lekker aan het rennen zijn. Dan voelt het toch een beetje alsof mijn kind anders is. En daar zit misschien nog wel mijn diepere angst. Goed om dat los te koppelen. Dank je wel.

Aww Miccie, gelukkig heb je je dochter nog. ;) Goede tip om haar er meer in te begeleiden en met haar mee te gaan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Okt 2021 17:59

Re: Mijn dochter is een papa’s kindje

Hier is papa spelen en mama zorgen. Dat merk je echt, maar ik snap het ook wel. Verder heeft hij echt fases dat hij enorme verlatingsangst heeft. Dus dat zou ook zomaar kunnen. Hier was de situatie wel vaak dan omgekeerd, maar ik mocht dan niet eens naar de keuken lopen of iets.
<<

Anoniem323

Bericht 09 Okt 2021 18:15

Re: Mijn dochter is een papa’s kindje

Mijn nichtje had dit ook net zo erg. Ze accepteerde het wel als papa mee ging spelen en dan verder koffie drinken met de belofte dat hij weer terug kwam.
Mijn zus vond het makkelijk. Bij de oudste was het andersom en zij kon nooit rustig zitten dus nu kan zij ik haar gemak koffie drinken😂
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 09 Okt 2021 20:05

Re: Mijn dochter is een papa’s kindje

Hier ook een dochter dat echt een papa's kindje is. Het is de hele dag door PAPAA PAPAA en zit ook hele tijd aan hem vast geplakt. Maar daardoor kan ik wel rustig bij de visite zitten ofzo 😂
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Okt 2021 14:41

Re: Mijn dochter is een papa’s kindje

Haha ja heet heeft ook zeker voordelen!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy