Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juridisch loket

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Mei 2021 13:14

Re: Juridisch loket

Nee, dat denk ik niet. Want de normale factuur kwam gisteren ook en hij is ook terug te zien in ons online dossier.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Mei 2021 11:10

Re: Juridisch loket

Lady, hoe is het afgelopen met de factuur?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Mei 2021 11:16

Re: Juridisch loket

Het bleek gelukkig toch een foutje te zijn!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Mei 2021 12:57

Re: Juridisch loket

Oh fjew!
Nou ja, foutJE.. Zeg maar gerust FOUT!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Mei 2021 13:10

Re: Juridisch loket

Ja inderdaad, en dan net voor het Hemelvaartsweekend. Maar ze voelde zich er zelf ook erg vervelend door, haha.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 21 Mei 2021 13:35

Re: Juridisch loket

Gelukkig maar. Ik had het ook erg bijzonder gevonden om zonder context zo’n rekening te sturen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Mei 2021 14:23

Re: Juridisch loket

Gelukkig Lady! Zou ik inderdaad ook echt gek gevonden hebben.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 05 Okt 2021 17:03

Re: Juridisch loket

Ik zit met wat vragen over erfrecht/erfenis/testament. Is er iemand die mij daarmee kan helpen en die ik een pm mag sturen?
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Okt 2021 08:04

Re: Juridisch loket

Niekske schreef:Ik zit met wat vragen over erfrecht/erfenis/testament. Is er iemand die mij daarmee kan helpen en die ik een pm mag sturen?


Niemand?
december 2016
juli 2019
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 08 Okt 2021 09:04

Re: Juridisch loket

Ik heb er jaren geleden tijdens mijn opleiding les over gehad en recenter privé ook ervaring (en toen veel over opgezocht). Je mag mij een berichtje sturen om te kijken of ik kan helpen en anders ben ik in mijn zoektocht misschien een bron tegen gekomen waarnaar ik je kan verwijzen.
03/2019
11/2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Okt 2021 10:03

Re: Juridisch loket

Mijn personen-, familie- en erfrechtcolleges zijn al een tijdje geleden maar ik wil ook best even met je meedenken!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Okt 2021 20:30

Re: Juridisch loket

Ik heb er privé wel paar keer mee te maken gehad (overlijden binnen familie) en ook het een en ander over uitgezocht.
08/2018
05/2021
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Okt 2021 13:18

Re: Juridisch loket

Dankjewel, ik ga jullie een PM sturen!
december 2016
juli 2019
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Okt 2021 14:20

Re: Juridisch loket

Niekske schreef:Dankjewel, ik ga jullie een PM sturen!


Inmiddels een heel lang antwoord teruggestuurd :smile:
08/2018
05/2021
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Jan 2022 17:52

Re: Juridisch loket

Ik heb een vraag over hoe het zit als ik een tekening van iemand wil gebruiken in een publicatie.
Via pb kan ik meer uitleggen
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Feb 2022 20:33

Re: Juridisch loket

Hi! Ik heb even een vraag. Ben nogal geïrriteerd namelijk. Ik zou met een vriendin twee jaar geleden naar een festival gaan, maar dat ging natuurlijk niet door. Toen zou het vorig jaar zijn, weer uitgesteld, eerst naar september en toen naar komende juni. In augustus konden we eventueel voor een voucher of refund kiezen, maar we hebben besloten toch nog te willen gaan. De line-up leek ons leuk. Nu zag ik bij toeval vorige week een advertentie op Insta voorbijkomen van het festival en de line-up is ineens veranderd! Sowieso hadden ze later nog een extra dag toegevoegd, maar nu hebben ze de artiesten van die twee dagen door elkaar gegooid en sommige helemaal weggehaald en vinden we elke afzonderlijke dag niet meer leuk genoeg om nog te gaan. We willen dus ons geld alsnog terug, want dit is niet waarvoor we hebben betaald. Hier doen ze echter moeilijk over, ze zeggen dat we in augustus ons geld terug hadden kunnen krijgen, maar nu niet meer. Maar de line-up is daarna pas veranderd en dit is bovendien ook niet eens naar ons gecommuniceerd! Dat is toch geen normale gang van zaken? Volgens mij moeten we gewoon ons geld terug kunnen krijgen en ik wil er desnoods rechtsbijstand voor inschakelen, maar dat is misschien niet de moeite voor in totaal honderd euro ofzo. Maar kan iemand hier iets zinnigs over zeggen misschien?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem327

Bericht 09 Feb 2022 20:39

Re: Juridisch loket

Om welk festival gaat het, hebben ze de voorwaarden rondom ticketverkoop niet op hun site staan? Mogelijk behouden ze zich het recht voor dit soort zaken te kunnen wijzigen.
Los van de juridische mogelijkheden: de festivalbranche heeft het echt enorm zwaar de afgelopen twee jaren, en nog steeds. Boeken van (internationale) bands en mogelijkheden voor de organisatie zijn echt zo beschadigd en minimaal, dat je blij mag zijn dat er festivals zijn die het überhaupt overleven. Ik zou het alleen al daarom gewoon laten passeren. En dan lekker gaan en gewoon enorm veel lol hebben na dit twee jaar te hebben moeten missen, of je ticket op de swap zetten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Feb 2022 20:47

Re: Juridisch loket

Daar heb je wel weer een punt natuurlijk, en ik ben ook helemaal vóór het steunen van de cultuurbranche als groot concert- en festivalliefhebber. Maar hier irriteert het me dus gewoon dat ze dit wijzigen zonder er verder iets over te zeggen. Nou, ik ga er nog eens een nachtje over slapen.
❤ 7 juni 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 09 Feb 2022 21:00

Re: Juridisch loket

Bliss, heb je na de wijziging in september nogmaals de optie gehad om je geld terug te krijgen? Want in principe is dat weer een nieuwe datum die dan niet doorgaat. Niet dat ik enig idee heb of je daar dan sterk in staat.
Ook ik ben het eens met stukje evenementenbranche die het zwaar heeft. En ben ook helemaal voor sponsoren, maar het is wel vreemd als eerst nogmaals de datum gewisseld wordt en daarna ook nog eens de line-up. Ik zou daar zeker wel wat over zeggen. Nee heb je, ja kun je krijgen? En anders misschien tegen die tijd proberen de kaartjes te verkopen?
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Feb 2022 21:19

Re: Juridisch loket

Ja toen duidelijk werd dat het in september niet doorging, hadden we die optie volgens mij. Maar toen wilden we nog wel gaan, omdat we nu eenmaal eindelijk weer eens naar een festival wilden. Maar nu de line-up is veranderd, ben ik minder enthousiast. Wat ook meespeelt is dat ik nog allerlei dingen op de planning heb staan die steeds worden uitgesteld en dat veel dingen nu in dezelfde periode worden ingehaald. Het is nu in juni en dat is sowieso al een drukke maand.

Verkopen op Ticketswap kan inderdaad wel, dat gaven ze wel als optie. Maar het gaat mij om het principe dat ze iets veranderen zonder dat te melden en dan geen mogelijkheid bieden om het geld terug te krijgen. Maaaaar het argument dat ze het al zwaar genoeg hebben gehad neem ik ook serieus. Dus ik ga het nog even bespreken!
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Feb 2022 16:02

Re: Juridisch loket

Ik denk, in z’n algemeenheid, dat een festival in de voorwaarden heeft staan dat de line-up kan veranderen. Als er een band bijvoorbeeld om een of andere reden niet kan dan moeten ze de line-up kunnen wijzigen zonder dat mensen hun geld terugvragen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 21 Apr 2022 10:30

Re: Juridisch loket

Onze keuken is in november 2021 gemonteerd. Er zijn een aantal problemen geweest, hoop gedoe gehad, meeste is nu opgelost. De warmhoudlade deed het vanaf het begin al niet, daar is in januari een monteur voor geweest. Deze monteur heeft de lade eruit gehaald, die lade staat nu in onze berging. Al sinds eind januari. We zijn nu dus drie maanden verder, ruim vijf na het plaatsen van de keuken en we zijn het wel zat. Wanneer we bellen of mailen naar de serviceafdeling krijgen we te horen dat er een onderdeel besteld is en dat ze daar nog op wachten, punt. Maar nul excuses of nul compensatie oid (ook niet voor de andere zaken die gespeeld hebben). Kunnen wij ze in gebreke stellen?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 21 Apr 2022 17:41

Re: Juridisch loket

Nu ben ik niet echt juridisch onderlegd, maar kijk ik veel Rijdende Rechter en Mr. Frank Visser en daarin wordt vaak gezeurd om het gebrek van ingebrekestelling. Kun je gewoon zelf schrijven, zolang het maar duidelijk is dat het om een ingebrekestelling gaat. En daarin moet je een termijn stellen. Binnen 2 weken wil ik dat... (en niet alleen een antwoord haha. Want dan krijg je, is in bestelling. Komt wel.)

Mocht het dan verder escaleren, dan staan jullie ijzersterk.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Apr 2022 19:50

Re: Juridisch loket

Je kunt zelf een aangetekende brief schrijven met dat wat Beau zegt. Op internet zijn best veel standaardbrieven te vinden. We hebben afgelopen jaar mijn moeder daarbij geholpen nav plaatsen van dakraam en opeens stond er zo iemand op de stoep!
08/2018
05/2021
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 21 Apr 2022 20:18

Re: Juridisch loket

Aangetekend kan ook. Volgens Mr. Visser en Mr. Reid is post genoeg.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom