Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wennen op je nieuwe werk

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 03 Okt 2021 12:45

Wennen op je nieuwe werk

Vinden jullie die eerste weken ook altijd zo zwaar? Ik ben al veel van baan gewisseld helaas en moet elke keer toch wel echt een tijd wennen. De eerste dagen kun je amper iets zelf/alleen en je moet alle mensen nog leren kennen. En leren wat de gang van zaken is. Nemen ze wel of geen pauze (bij mijn laatste 3 werkgevers nam ik meestal als enige pauze en dat voelde soms niet fijn), eten ze achter hun bureau? Hoe gaan ze om met overwerken?

Ik begin morgen op mijn nieuwe werk en ik heb er zin in, maar ik kan ook niet wachten tot het een maand verder is en ik wat meer gewend ben.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Okt 2021 12:57

Re: Wennen op je nieuwe werk

Ja, herkenbaar. Ik doe het je niet na zoveel wisselen, mij kost dat veel energie en nog wel langer dan een maand. Veel succes!

Ik ga morgen weer werken na mijn verlof en voelt een beetje hetzelfde 😅.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 03 Okt 2021 13:07

Re: Wennen op je nieuwe werk

Ja duurt ook wel langer dan een maand hoor, maar na die eerste maand is het allerzwaarste er wel vanaf.

Helaas zijn mijn laatste werkgevers gestopt of failliet gegaan, of kon ik niet werken omdat ik geen oppas had (eerste lockdown ontslag moeten nemen) en mijn laatste baan was echt te simpel. Ik hoop echt heel erg dat dit voor langere tijd wordt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 03 Okt 2021 13:09

Re: Wennen op je nieuwe werk

Na mijn verlof had ik dat ook idd! Maar toen vond ik het heel erg fijn dat ik op mijn vertrouwde plekje terugkwam met mijn lieve collega die begreep hoe het voelt als je er 8 tot 15 keer per nacht uit moet en waar ik dus gewoon even kon huilen als dat moest (ik had een depressie).
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 03 Okt 2021 14:37

Re: Wennen op je nieuwe werk

Ik vind het ook best intensief, maar accepteer dat ik daar weinig gedaan krijg en thuis de eerste tijd ook niet echt.

Scheelt wel dat mijn nieuwe werkgever echt wel begrijpt dat zo'n eerste maand wennen is. De eerste weken zitten bomvol gepropt met intro-dingetjes. We zijn met een groepje begonnen, dus hebben ook best iets aan elkaar.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Okt 2021 17:19

Re: Wennen op je nieuwe werk

Ik stuur collega's die voor het eerst op kantoor komen altijd een mail met informatie, waar vind je de koffie, hoe duur is lunch, wat is gebruikelijk om mee te nemen etc. Hoop dat dit nieuwe mensen een beetje helpt ☺️ Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee, maar heb ook niet vaak van bedrijf gewisseld.

Veel succes iig, het komt vast goed!
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Okt 2021 09:16

Re: Wennen op je nieuwe werk

Wij gaan er bij nieuwe collega’s vanuit dat ze de eerste 4 weken echt goed moeten wennen. De eerste week is gewoon echt niet makkelijk. Totaal niet gek dus.
2015 💙
<<

Anoniem326

Bericht 05 Okt 2021 09:21

Re: Wennen op je nieuwe werk

Ik vind juist de eerste paar weken meevallen. Dan heb je nog tijd om kennis te maken, vragen te stellen en het een en ander in je op te nemen. Daarna begint het meestal pas echt. Maar er komen natuurlijk wel veel nieuwe indrukken op je af en het duurt bij mij altijd wel maanden tot een jaar tot ik op sociaal vlak en het reilen en zeilen echt mijn draai heb gevonden. En snel iemand vinden met wie je een klik hebt en waarbij je terecht kan met vragen.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 06 Okt 2021 09:39

Re: Wennen op je nieuwe werk

Ik heb hier persoonlijk geen last van. Vond het altijd fijn om ergens nieuw te starten. Wel kwam ik doodmoe thuis, dit door de vele nieuwe indrukken.
Sinds vorig jaar januari werk ik als inzet. Kwam dus overal. Kon mij op een gegeven moment wel over mijn vermoeidheid heen zetten. Vorig jaar september tot april dit jaar thuis gezeten vanwege mijn rug. Werkte altijd in de ouderenzorg, veel tillen en trekken, advies gekregen geen fysiek zwaar werk meer. Dat was zuur, na 10 jaar ouderenzorg wat anders zoeken, maar wat?
Sinds april werk ik in de gehandicaptenzorg (komt echt niks op mijn rug aan) vanuit de flexpool. Hier dan ook al op verschillende locaties gewerkt, vind het fijn werken. Moet wel zeggen, dit is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers