Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Al dat speelgoed overal

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Okt 2021 07:53

Re: Al dat speelgoed overal

Oh dat is top! Op zolder hebben we geen plaats meer voor het keukentje. Maar kan er wel bakken in zetten. Thanks!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Okt 2021 07:54

Re: Al dat speelgoed overal

De grote dingen staan overigens wel gewoon zo in de kamer, naast de bank (v tech ijscowagen en een whiteboard). Wordt wel veel gebruikt hier. Breek er wel elke dag zowat mijn nek over.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Okt 2021 08:14

Re: Al dat speelgoed overal

Die Variera's zijn slecht te verkrijgen momenteel, maar ik heb gisteren van die klapkratjes van Hema (kleine versie) gekocht en die ga ik gebruiken voor in het keukentje. Ga er vanmiddag mee aan de slag. Ben de hele week al aan het puinruimen en weggooien en heb nu de smaak te pakken.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Okt 2021 08:21

Re: Al dat speelgoed overal

Alexis schreef:. Breek er wel elke dag zowat mijn nek over.


Is dat niet ook een beetje een mindset? Goed tuurlijk is al dat speelgoed overal irritant omdat je er idd echt over kan struikelen. En het oogt onrustig. Maar is het niet ook een beetje gewoon een kwestie van accepteren dat je een klein kind hebt dat beneden speelt, daardoor speelgoed hebt, uitzicht hebt op een groter huis (kleine heads up, blijft een rommel, wordt niet magisch beter) en gewoon accepteren dat het rommelig is en verder praktisch mogelijk opruimen zoals die bakken en manden. Het is hier ook altijd een rommeltje met speelgoed. Maar dan bedenk ik maar dat er gespeeld wordt, ontdekt wordt, geleerd wordt. Het is maar droog spul.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 01 Okt 2021 08:29

Re: Al dat speelgoed overal

Ik zou dan gewoon wegdoen waar ze niet meer mee speelt. In je eerste bericht geef je aan dat je dochter dat niet wil, later zeg je dat die spullen weggegeven worden. Ik weet dus niet wat er nu met speelgoed gebeurd waar niet meer mee gespeeld wordt maar ik weet uit ervaring dat kids toch maar met bepaalde spullen spelen en de rest pas naar omkijken als je het weg wilt doen. Als je er plek voor hebt zou je alles kunnen bewaren natuurlijk maar je kunt je afvragen voor wie je dat doet (andere kids zijn er mss wel blij mee) en je geeft aan dat het te krap is allemaal. Ik zou zeker nu de feestdagen eraan gaan komen, alles uit gaan mesten. Hoeft echt niet lang te duren volgens mij. Heb je weer wat ruimte en overzicht en plek voor nieuwe kadootjes straks. Voordeel is ook dat je straks geen spullen hoeft uit te zoeken en te verhuizen die toch niet worden gebruikt. Kratjes, kasten, alles gaat een nog opgepropter gevoel geven. Ik zou er al helemaal voor passen om stoelen vol te gaan leggen met spullen als oplossing.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Okt 2021 09:06

Re: Al dat speelgoed overal

Ik vraag me wel af wat jullie dan weg kunnen doen haha, zoon heeft best veel speelgoed maar speelt echt overal mee 🤓 ja de baby spullen of houten speelgoed waar hij te groot voor is, staan in dozen voor z’n zusje, maar verder is alles geliefd haha.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 01 Okt 2021 09:19

Re: Al dat speelgoed overal

Pippa schreef:Ik vraag me wel af wat jullie dan weg kunnen doen haha, zoon heeft best veel speelgoed maar speelt echt overal mee 🤓 ja de baby spullen of houten speelgoed waar hij te groot voor is, staan in dozen voor z’n zusje, maar verder is alles geliefd haha.


Je vult het zelf al in toch? De spullen die jij bewaart voor een jonger zusje die gaan hier gewoon weg. Daarnaast lijkt me dat je gewoon ook rekening houdt met wat je kwijt kunt. Ik woon erg klein, kom denk ik niet eens aan 60m2. Als het dan om bv kadootjes gaat dan druk ik mensen altijd op het hart niet met hele grote dingen aan te komen. Mensen die hele poppenhuizen aan haar kado willen doen, superleuk maar echt geen plek voor. Zo probeer ik het wel in de hand te houden zodat we niet dichtgroeien hier. Mijn dochter heeft ook best veel (vooral door veel kadootjes met de feestdagen en verjaardag) maar ik kan het kwijt. Maar als ik er kritisch naar ga kijken dan kunnen er echt wel dingen weg waar ze minder mee speelt. En ja, als je het dan weer boven water haalt dan vind ze het helemaal geweldig maar ik stop het gewoon in een doos en stuur het naar een vriendin die haar kids er dan weer blij mee maakt. Dat doe ik zo'n 3 keer per jaar denk ik. Als ik er geen plek voor zou hebben dan zou dat proces een stuk sneller gaan :smile:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Okt 2021 11:56

Re: Al dat speelgoed overal

Ik vind dat je ruim woont ja. Wij wonen. Er zijn drietjes op 84m2 en ik krijg al het speelgoed prima opgeruimd. Ik heb een paar vilten manden en verder heeft echt alles een vaste plek. S avonds gaat dus de trein in mand 1, de spellen in het tv meubel, de puzzels ook in het meubel op de andere plank, de toet toet gaat in een bak onder zijn bureautje en ga zo maar door. Ook met ramen kun je dingen. Kwijt, maar daaronder een mooi bureau of wat dacht je van lage vakkenkasten. Hierin kun je kisten of dozen kwijt met het speelgoed. Beetje montesorri stijl.

Er zijn echt genoeg opties en al veel goede tips aangegeven. Wel denk ik dat het daar bij slim is om te kijken naar je spullen en hoe je dat beter kan indelen. Wil best met je kijken, maar aangezien jullie ook gaan verhuizen, misschien beter om in je nieuwe huis echt een leuke speelhoek te maken en genoeg opbergruimte voor het speelgoed.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 01 Okt 2021 13:57

Re: Al dat speelgoed overal

Ik heb geen idee of dit bij jullie kan bij de eettafel, maar Elliot hier van het forum had een super toffe eetbank in haar vorige huis van opbergbakken van de Ikea.
Zoiets wil ik zelf ook graag nog hebben, lijkt me ideaal om al die grote auto's van mijn zoon in kwijt te kunnen die nu niet in zijn speelgoedkast passen.
10.04.17
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Okt 2021 14:28

Re: Al dat speelgoed overal

Ja dronkentaart baby speelgoed, maar zoon is bijna 4 en dan zeggen mensen uitzoeken voor feestdagen, hoe dan, want alle Duplo, treinen, Duplo treinen, playmobil wordt enorm mee gespeeld 🤓
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 01 Okt 2021 15:32

Re: Al dat speelgoed overal

Maar je hebt het dan toch al uitgezocht? Of zie ik dat dan verkeerd? Ik doe dingen weg waar mijn dochter niet naar om kijkt, op uitgekeken is, te groot voor is of als het stuk is. Jij houdt de dingen apart waar hij te groot voor is. Als jij vindt dat hij speelt met wat er nu ligt en daar is plek voor, dan is er toch geen probleem? Mijn dochter doet het liefst niks weg. Als het aan haar had gelegen had ik nog al haar babyspeelgoed hier liggen. Ja, dat past dus niet. Wat ik al zei, ze krijgt vaak zoveel kadootjes met verjaardagen enzo, dat hou ik toch niet tegen. Met het een speelt ze dan wel en het ander niet dus daar maak ik dan een ander weer blij mee. Wat stuk is dat gaat weg (ook al wil ze dat soms zelfs niet) en dingen als bv puzzels die zijn leuk maar op een gegeven moment ook wel te makkelijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Okt 2021 15:33

Re: Al dat speelgoed overal

Pippa schreef:Ja dronkentaart baby speelgoed, maar zoon is bijna 4 en dan zeggen mensen uitzoeken voor feestdagen, hoe dan, want alle Duplo, treinen, Duplo treinen, playmobil wordt enorm mee gespeeld 🤓


Mooi toch, die overgang komt vanzelf, dan wordt de duplo ineens Lego. Dan kun je het opruimen al zal in jullie geval de baby het overnemen. Maar dat merk je snel genoeg. Als ik hier de duplo midden in de woonkamer zet weet ik zeker dat J er mee gaat spelen. Terwijl hij er op zijn kamer niet naar omkijkt en daar de Lego en de Kapla pakt.
2015 💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers