Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

<<

Anoniem326

Bericht 30 Sep 2021 16:12

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik zou het de tijd geven. En niet denken in termen van graag of niet. Gewoon kijken wat er de komende maanden gebeurt. Je zal op verschillende momenten mensen ontmoeten. En als het je onrustig maakt is het misschien een idee om contact te zoeken met de klassenouder. Vorig jaar heeft een moeder contact met mij opgenomen (ik ben klassenouder) omdat ze nieuw was in het dorp en nog niemand kende en opzoek was naar nieuwe contacten. Ik heb toen een keer met haar afgesproken (eerlijk gezegd geen vervolg aangegeven, omdat ik daar geen tijd voor heb en al moeite heb om mijn bestaande vriendschappen bij te houden/ en ook niet echt een super klik voelde). Maar ik heb haar toen wel veel kunnen vertellen over sportclubjes, leuke dingen in de omgeving etc.

De meeste nieuwe contacten doe ik op via mijn kinderen (dus halen en brengen naar school en speelafspraakjes, klassenouder zijn) en via mijn werk. Ik vind iedereen aardig. Maar ik heb niet met iedereen een klik. Dus ik denk dat je het niet kan forceren. Ik zou de komende maanden afwachten wie er allemaal op je pad komt en als er dan één leuk contact tussen zit dan vind ik dat al heel wat. Mensen ontmoeten is een ding, maar echt een vriendschap tot stand brengen is wel wat anders. Dat kost ook tijd. Ik denk dat het wel goedkomt als je het wat tijd geeft. En niet de verwachting hebt dat je binnen een half jaar een aantal nieuwe vriendschappen hebt gemaakt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 30 Sep 2021 18:09

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Wij gaan ook verhuizen (wel binnen het dorp) en hadden op de bouw van ons nieuwe huis een kaart van onze nieuwe buren (die waren eerder klaar en wonen er al), met telefoonnummer en de uitnodiging om eens langs te komen. Dat hebben we gedaan en dat was erg gezellig. Denk dat ik dat ook ga doen als we er wonen!

Ik ben zelf ook niet heel outgoing en ik zou eigenlijk ook wel graag wat meer contacten willen. Soms heb ik dan een tijdje leuk contact met een andere moeder, maar dan voel ik me teveel en durf ik niet te vragen of ze eens af wil spreken. Gek eigenlijk dat we daar toch zo snel onzeker over zijn hè?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Sep 2021 23:11

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik hoorde gisteren een moeder Nederlands met haar kinderen praten in de speeltuin. Gek genoeg herkende ze mij wel: met zonnebril, haar vast én mondkapje op (ik werk voor de Ned school hier) maar ze kwam mij niet bekend voor. Voelde me net 16jarige toen ik om haar nummer vroeg voor een kop koffie na de lockdown maar ze was enthousiast, dus dat gaan we doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 01 Okt 2021 06:30

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Wij zijn 6 jaar geleden verhuisd, maar in dit dorp kom je niet snel tussen de contacten. Wij zijn daarom nog erg georiënteerd op ons oude woonplaats, 5km verderop.

Mijn vriend is een gesloten persoon, dus zal nooit snel een praatje maken met onbekenden.
Ik zit sinds afgelopen week bij de oudervereniging van school. Puur om het feit dat ik mij weer meer tussen de mensen wil geven, omdat wij in een buitengebied wonen met weinig tot geen voorzieningen.

De meiden zitten op zwemles, dorpje hier 20 minuten vandaan, zij hebben daar vriendinnetjes gemaakt. En ik spreek de ouders dan weer geregeld. Nu moet ik wel zeggen, de meiden zwemmen 2x p.w maar de woensdags is de leukste groep.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Okt 2021 11:07

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Pffff vandaag grijpt het me allemaal nogal aan, zeg. Jeetje, ik zit alleen maar te janken, voel me echt ongelooflijk eenzaam en alleen. Ik weet dat het allemaal nog maar net begint, dat we feitelijk nog midden in de verhuizing zitten, maar jeetje wat heb ik dit onderschat. Nu hebben er ook nog wat mensen afgezegd die ons zouden komen helpen met klussen, dat helpt ook niet mee. M'n moeder doet stom en dat blijf ik me aantrekken, ik voel me echt nooit goed genoeg voor haar. En als ik me niet goed genoeg voel voor haar, hoe moet ik me dan goed genoeg voelen voor een ander?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Okt 2021 11:22

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ach, dikke knuffel voor jou Giselle!

En trost je een beetje.. hier kwam uiteindelijk niemand helpen en na 6 jaar tijd zijn nog niet al mijn vriendinnen hier geweest. Maar met kinderen is contact maken echt wel makkelijker en het komt echt goed.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 13 Okt 2021 11:37

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Wat een rotgevoel, Giselle! Sprak je in je oude woonplaats wel vaak met mensen af? Of is het meer het idee dat het nu minder makkelijk kan?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Okt 2021 11:45

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ja, ik denk het laatste. Maar ik denk dat een deel van de emotie ook komt doordat ik nu in een vreemd huis zit dat niet van mij is, ook absoluut niet zo voelt. Ik hoop heel erg dat, als we straks in ons eigen huis bezig zijn en het stukje bij beetje wordt zoals we willen, het dan allemaal wat minder zwaar voelt. Dan zitten we ook echt in een buurtje, leren we daar ook mensen kennen dus dat zal dan ook wel schelen.

Oh en ik HAAT het als m'n moeder me gewoon weer in de tang heeft, zelfs als ik 200 km bij haar vandaan woon.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 14 Okt 2021 14:53

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Gisele, om je even een oppepper te geven - wij hebben wel eens samen een theetje gedronken toch toen je hier wat kleren kwam halen? Gespeeld of niet, maar daar had je echt een ontzettend leuke, gezellige, vlotte babbel! Helemaal niks mis mee!

Ik ben 15 jaar geleden ook hierheen verhuisd, en ben gewoon dingen gaan ondernemen in mijn eentje - dingen die ik leuk vond, en zo vond ik dus ook mensen met dezelfde interesses.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Okt 2021 16:11

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Je bent natuurlijk komende weken druk met je huis.
Maar misschien vindt je het wel leuk om daarna een keer samen naar tuincentrum H te gaan samen ?
Leuk voor kerst en wat planten voor je nieuwe huis!
Nu hoop ik dat ik goed ingeschat heb waar je nu woont 🙈
Klopt het dat we dezelfde voornaam hebben?
Dan kun je mij wel vinden via je insta.
Laatst gewijzigd door Salome op 14 Okt 2021 16:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 14 Okt 2021 16:16

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Nouuu wat lief, Salome! Ik woon vlakbij H. inderdaad, dus dat lijkt me superleuk. Ik hou van kerstshoppen :love: Woon jij in H.? Geen idee of we dezelfde voornaam hebben haha! Ik zal eens kijken of ik je kan vinden.

Parel, m'n geklets was absoluut niet gespeeld, haha. Ik praat wel makkelijker als ik me op m'n gemak voel, dus dat is dan weer een compliment voor jou.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Okt 2021 16:19

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Nee ik woon 20 minuten rijden van H...
Maar dat is niet zo ver dus.
2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 14 Okt 2021 16:24

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ah ja, voor mij is het 17 minuten dus dat is voor ons allebei dan even ver. Volgens mij heb ik je gevonden op insta, ik had wel door dat je iemand van hier moest zijn, maar ik had je nog niet aan je forumnaam gekoppeld :palm:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Okt 2021 16:27

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik stuur je een bericht
2016
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 14 Okt 2021 17:00

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Nou, Giselle, die steek ik dan weer in mijn zak!
Wat verdrietig ook van je moeder, ik herken dat gevoel wel, ik heb dat met mijn vader (en het is nu heel duidelijk dat ik dus echt niet goed genoeg voor hem ben, want we hebben inmiddels al een jaar of 10 geen contact). Maar, wat mij heel erg helpt is houden van jezelf.

Om hem even naar mezelf toe te draaien, als ik opnieuw zou kunnen beginnen - lijkt me dat fantastisch.
Mocht je ooit al eens voor iets of iemand een masker op hebben gezet, AF DOEN. Nu is de kans om jezelf te worden, te zijn en te blijven. Doe alleen maar dingen die je zélf leuk vindt, je hoeft niet meer te gaan kantklossen omdat je zogenaamde vriendin dat als hobby had, nu mag je (bijvoorbeeld) lekker gaan koken!

Ben je dól op Nederlandstalige muziek, maar luisterde je vanwege je omgeving alleen maar naar Heavy Metal omdat hún dat leuk vonden? Gauw jezelf worden!

Zo is het met alles, eerst jezelf gelukkig maken voordat je een ander gelukkig kunt maken. Dan ga je stralen en genieten van het leven en maakt het niet uit waar ter wereld je bent!

Succes! En als je je eens verdrietig of alleen voelt, mag je me altijd appen voor een peptalk! Ik channel graag mijn inner Ratelband voor je!
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers