Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 29 Sep 2021 08:16

Re: Vragentopic - Wonen

Wij hebben net als Minx ook een combinatie. Buiten ligt een spaghetti mat en binnen een droogloopmat. Hiervoor hadden we alleen een kokosmat liggen en de gang was altijd nat en vies. Nu met deze mattencombinatie blijft het zoveel droger en schoner. Ben er elke dag nog heel blij mee. Ik heb het online besteld bij rubbermatten24.
03/2019
11/2020
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 29 Sep 2021 12:43

Re: Vragentopic - Wonen

Ik heb ook weer een vraag! Ik ben bezig met het inrichten van onze slaapkamer en ik twijfel welke kleur ladekast ik bestel. Op de muur komt deze kleur:

Afbeelding

Ons bed is zwart, evenals onze nachtkastjes. Ik twijfel of ik dan ook een zwarte ladekast zal doen voor de eenheid, of toch een grijze?

Oh ja en hoeveel muren verf ik met die heftige kleur? :eyes: of kan ik het bijvoorbeeld half/half doen? Zoiets:

Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Sep 2021 12:54

Re: Vragentopic - Wonen

Ik hou wel van 'allegaartje' dus ik zou de grijze nachtkastjes nemen en qua kleur kan het allemaal. Ik vind het prachtig om alles te doen, incl de deur maar mijn man vind dat bijvoorbeeld niet zo'n succes dus dan doen we er 2 of 3, afhankelijk hoeveel je van de muur ziet.
Ik vind dan in dit geval (denk ik) 3 gele leuk en 1 donker groene bijvoorbeeld waar je kledingkast staat of als je veel raam en weinig muur hebt.
Maar ik ben er geloof ik nogal heftig in 🙃
30-04-2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Sep 2021 12:56

Re: Vragentopic - Wonen

Heb je veel daglicht in de slaapkamer? Anders wordt het wel erg donker allemaal. En misschien een houtkleurige kast erbij, is warm maar niet donker.

Wat ook wel tof is is om muur achter het bed te verven en dan boven 30cm wit te laten.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 29 Sep 2021 13:06

Re: Vragentopic - Wonen

Lot schreef:Heb je veel daglicht in de slaapkamer? Anders wordt het wel erg donker allemaal. En misschien een houtkleurige kast erbij, is warm maar niet donker.


De kamer ziet er nu zo uit:

Afbeelding

Aan de andere kant van de kamer zit ook nog een raam, dus ik denk dat we qua daglicht wel goed zitten.

Lot schreef:Wat ook wel tof is is om muur achter het bed te verven en dan boven 30cm wit te laten.


Ja dat kan ook inderdaad! Maar je zou dus niet half/half doen?

We doen trouwens deze vloer, dat zal ook nog wel uitmaken voor het geheel natuurlijk:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Giselle op 29 Sep 2021 13:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 29 Sep 2021 13:08

Re: Vragentopic - Wonen

Kees schreef:Ik hou wel van 'allegaartje' dus ik zou de grijze nachtkastjes nemen en qua kleur kan het allemaal. Ik vind het prachtig om alles te doen, incl de deur maar mijn man vind dat bijvoorbeeld niet zo'n succes dus dan doen we er 2 of 3, afhankelijk hoeveel je van de muur ziet.
Ik vind dan in dit geval (denk ik) 3 gele leuk en 1 donker groene bijvoorbeeld waar je kledingkast staat of als je veel raam en weinig muur hebt.
Maar ik ben er geloof ik nogal heftig in 🙃


Hahaha ik denk dat alles wel heel heftig wordt inderdaad. Ik dacht ook aan 3 muren, of alle muren en dan half/half of 30cm zoals Lot voorstelt. Kledingkast zetten we in de studeerkamer want die is te groot voor de slaapkamer. Plus ik vind dat ook niet zo gezellig, zo'n grote kast in je slaapkamer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Sep 2021 13:15

Re: Vragentopic - Wonen

Ik zou met 1 muur beginnen en dan kijken hoe heftig het is. De kleur die wij hebben is serieus zo heftig dat de andere muren niet meer wit maar lichtgroen/blauw lijken. Dan is 1 muur meer dan voldoende.
2015 💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 29 Sep 2021 18:19

Re: Vragentopic - Wonen

Giselle schreef:Ik heb ook weer een vraag! Ik ben bezig met het inrichten van onze slaapkamer en ik twijfel welke kleur ladekast ik bestel. Op de muur komt deze kleur:

Afbeelding

Ons bed is zwart, evenals onze nachtkastjes. Ik twijfel of ik dan ook een zwarte ladekast zal doen voor de eenheid, of toch een grijze?

Oh ja en hoeveel muren verf ik met die heftige kleur? :eyes: of kan ik het bijvoorbeeld half/half doen? Zoiets:

Afbeelding


Even een tipje voor deze kleur verf, je hebt minimaal 3 lagen nodig, wij hebben er geloof ik 4 gedaan. In het begin zie je constant kleurverschillen, oogt hij soms groenig etc en denk je dat het nooit goed komt. Maar gewoon net zoveel lagen doen tot hij egaal wordt, komt echt goed.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 29 Sep 2021 18:37

Re: Vragentopic - Wonen

Sawadee schreef:Even een tipje voor deze kleur verf, je hebt minimaal 3 lagen nodig, wij hebben er geloof ik 4 gedaan. In het begin zie je constant kleurverschillen, oogt hij soms groenig etc en denk je dat het nooit goed komt. Maar gewoon net zoveel lagen doen tot hij egaal wordt, komt echt goed.


Oh joy :omg: ... goed om te weten, haha.
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 29 Sep 2021 19:20

Re: Vragentopic - Wonen

Sawadee schreef:
Even een tipje voor deze kleur verf, je hebt minimaal 3 lagen nodig, wij hebben er geloof ik 4 gedaan. In het begin zie je constant kleurverschillen, oogt hij soms groenig etc en denk je dat het nooit goed komt. Maar gewoon net zoveel lagen doen tot hij egaal wordt, komt echt goed.


Klopt! Wij hebben er 3 lagen op zitten, maar hij was perfect geweest met 4 lagen. Ik overwoog halverwege ook een andere kleur er over heen te doen, omdat ik dacht dat het niet meer goed zou komen.

Wij hebben twee muren gedaan, meer zou te heftig zijn (is een kleine ruimte). Wel een hele gave kleur!
♡2015
♡2018
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 01 Okt 2021 13:52

Re: Vragentopic - Wonen

Wij hebben deze kleur op de achterwand in de keuken en vind hem voor kleine muren mooi, ik weet niet of ik hem op een gehele muur zou willen hebben. Wij hadden ook 4 lagen nodig.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 14 Nov 2021 21:28

Re: Vragentopic - Wonen

Wie weet hoe dit zit;

Wij hebben afgelopen week een woning bezichtigd van kennissen van mijn ouders. De woning komt pas rond Mei/Juni officieel in de verkoop, maar wij hadden mazzel en mochten alvast bezichtigen.
De woning voldoet op alle fronten aan onze woonwensen en staat in de buurt waar we graag willen wonen, dus we zijn enorm geïnteresseerd.
De huidige bewoners vertelden dat ze ons de woning gunnen, dus dat ze (bij een goed bod) serieus overwegen om de woning niet te koop te zetten. Enorme mazzel voor ons, het soort mazzel wat je op deze woningmarkt nodig hebt!

Nu zit het zo; het appartement waar zij heen gaan moet nog gebouwd worden, verwachte oplevering is dec ‘22/Jan ‘23. Voor ons geen probleem op zich.
We willen echter wel een bod gaan doen en willen natuurlijk de boel vastleggen als zij akkoord gaan.

Weet iemand of wij onze woning dan ook direct moeten verkopen? Moet onze nieuwe hypotheek direct rond komen, ook bij een oplevering van een jaar later?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Nov 2021 22:05

Re: Vragentopic - Wonen

Als je alles op papier vast legt, zul je ook hypotheek moeten regelen. Deze gaat in op moment van overdracht. Of je je eigen huis direct in verkoop zet of wat korter op overdrachtsdatum is waarschijnlijk ook afhankelijk van het hypotheekbedrag wat je kunt krijgen en in hoeverre je tijdelijk 2 huizen kan overbruggen.
08/2018
05/2021
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 16 Nov 2021 15:32

Re: Vragentopic - Wonen

Je moet dan een hypotheekofferte hebben met een geldigheid van ongeveer een jaar, dan vallen er al een aantal verstrekkers af. Wij hadden er een nodig van een halfjaar en dat was al lastig. Als de rente in de tussentijd hoger wordt, moet je een soort boete gaan betalen aan de hypotheekverstrekker omdat die geld misloopt door de lange geldigheid van de offerte.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 06 Dec 2021 01:03

Re: Vragentopic - Wonen

Weg
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Dec 2021 11:38

Re: Vragentopic - Wonen

Grr ik ben echt even geïrriteerd vanwege onze schoonmaakster. Ze is zó onhandig! Nu hebben we eindelijk iemand die wél goed communiceert en verder betrouwbaar is, maar haar schoonmaakskills vinden we gewoon niet optimaal en het is nu al meerdere keren voorgekomen dat er iets is gesneuveld. Laatst een plant die ze had omgestoten en die ik weg kon gooien en nu een kerstbal. En regelmatig als ze bezig is horen we "oeps" en dan botst ze weer ergens tegenaan ofzo. Een andere plant is ook al twee keer omgevallen, maar was niet kapot gelukkig. Ik vind het een lieve meid, maar ik overweeg nu toch echt om haar te laten gaan. Laatst met die plant heb ik het nog laten gaan, maar nu met die kerstbal heb ik gezegd dat ik wel even ga kijken voor een nieuwe of ze bood zelf aan om iets te verrekenen bij de betaling volgende week (we betalen om de week voor twee keer). Wat zouden jullie hiermee doen? Ik word onderhand al zenuwachtig als ze komt, omdat ik bang ben dat er weer iets kapot gaat.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Dec 2021 13:38

Re: Vragentopic - Wonen

Hmm ja lastig. Want in principe vallen de bedrijfsongevallen tijdens haar werk onder jouw risico (om het maar even arbeidsrechtelijk te zien), dus ik zou haar niet iets laten betalen maar er wel over nadenken of je met haar wilt blijven werken. Ik zou het denk ik niet doen als ik jou was, gezien je er steeds zenuwachtig van wordt. Dat lijkt me het niet waard en straks gaat er iets kostbaarders stuk.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Dec 2021 13:40

Re: Vragentopic - Wonen

Tja een kerstbal zou ik me persoonlijk niet druk over maken, dat kan gebeuren en is mij zelf ook zeker weleens gebeurd. Een plant snap ik eerder dat je daar van baalt, maar ik zou mijn schoonmaakster en niet om "ontslaan"en ik zou het ook niet verrekenen met haar loon. Ongelukje kan gebeuren. Als het nou wekelijks zo is dat ze iets sloopt a la, maar dit zijn twee relatief kleine dingen, ik zou het nog even wat langer aankijken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Dec 2021 13:58

Re: Vragentopic - Wonen

Ik vind dit op jouw risico. In de horeca moet je als werkgever ook vergoeden wat je medewerker laat vallen. Dat is dan niet aan de medewerker zelf. Maar ook dan kun je natuurlijk bespreken dat je iemand te onhandig vindt voor de functie. Wat ik in jouw verhaal lees, zou voor mij nog geen reden zijn om te stoppen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Dec 2021 14:16

Re: Vragentopic - Wonen

Ik vind eerlijk gezegd dat je nogal overdrijft. En misschien wordt ze zenuwachtig van jullie?

Onze schoonmaakster heeft vandaag onze Bora (4 maanden oud) kapot gemaakt. Heel zuur, maarja, per ongeluk. Ze voelt zich al ellendig genoeg. Wordt wel opgelost.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 09 Dec 2021 15:52

Re: Vragentopic - Wonen

Enerzijds snap ik het wel. Ik zou ook balen als er dingen stuk gaan. Maar ik vind beide dingen nu wel vallen onder ongelukjes.
Anderzijds hier de schoonmaakster wel laten gaan omdat ze gewoon onvoorzichtig met de spullen omging, ook na zeggen. Zo stofzuigde ze bijvoorbeeld de trap zonder hulpstuk, dus allemaal krassen. Ook na aangeven dat ze het hulpstuk moest gebruiken ging ze ermee door. Dan is het wat mij betreft bijna moedwillig. Zo waren er meer dingen en waren we er wel klaar mee.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Dec 2021 15:59

Re: Vragentopic - Wonen

Nouja als ze steeds tegen alles aan botst en er dus elke keer wel wat omvalt of stuk gaat, dan zou ik dat zelf ook wel irritant vinden. Maar wellicht doet mijn schoonmaker dat ook maar zie ik het niet, want ik maak altijd dat ik wegkom als ze er is, anders blijft ze praten. Een kerstbal valt zo uit de boom dus dat zou ik niet gek vinden maar twee keer een plant? Wat doe je dan?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Dec 2021 17:19

Re: Vragentopic - Wonen

Het liefst ben ik ook weg, maar met het thuiswerken is dat steeds geen optie en nu al helemaal niet nu we allebei in de ziektewet zitten. Dus dan krijg je toch van alles mee, ook al bevind ik me altijd op een andere verdieping. Maar we hebben nu ook niet de energie om een nieuw iemand te gaan zoeken noch om het zelf te doen, dus we kijken het nog even aan. Rond de kerst heeft ze wel twee weken vakantie, dus dan moeten we wel zelf aan de bak. Het hielp in elk geval al om het even van me af te typen, want ik vind het dus wel gewoon irritant.

@ Sam: wat is een Bora?
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Dec 2021 18:17

Re: Vragentopic - Wonen

Huh Sam hoe dan? Dat ding steekt amper boven het aanrechtblad uit en ook het filter kun je weinig rare dingen mee doen? Of heeft ze er een kras op gemaakt?
2015 💙
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 09 Dec 2021 18:28

Re: Vragentopic - Wonen

Een Bora is een kookplaat.

Kan me voorstellen dat het wat irritant is, maar kerstbal zou ik niet laten vergoeden ofzo, persoonlijk. Of om deze dingen haar laten gaan. Zou dan in eerste instantie gewoon vragen of ze iets voorzichtiger kan zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers