Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekendje Haarlem

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 17 Aug 2021 15:21

Weekendje Haarlem

Binnenkort ga ik met vriendinnen een weekend weg. We hebben net een hotel geboekt vlakbij het centrum van Haarlem. Nu zat ik al een beetje rond te kijken wat we allemaal kunnen doen, maar misschien heeft hier iemand nog leuke tips om te doen en tips voor leuke restaurantjes/koffietentjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Aug 2021 15:44

Re: Weekendje Haarlem

Uiteraard! ☺️
Ik heb laatst veel tips aan Auxo gegeven via Insta. Zij vroeg naar tips om te doen en 'niet te ingewikkelde' restaurantjes. Als je 't niet erg vind kopieer ik die even en voeg daarna nog wel wat toe aan koffietentjes.

Oude kerk op de Grote Markt kan je bezoeken. Net buiten 't centrum heb je ook de grote Bavo Kathedraal, die kan je ook bezoeken en is prachtig. Het Teylers Museum is ook een bezoekje waard. Is nu een vogel expositie. En je hebt veel veel hofjes. Er is een hofjes wandeling (via de vvv denk ik beschikbaar) maar je kunt ook op Google maps een aantal vinden.

Lunch is leuk bij Hofje Zonder Zorgen, dat zit aan het Proveniershofje, sowieso één van de mooiste hofjes.

En Cafe Brinkmann is zo'n echt klassiek grand café op de grote markt dus dat is dan misschien ook wel wat voor jullie. ML is een sterren restaurant maar ze hebben ook een bistro met een 'gewoon' terras vlak onder de kerk. Dat is ook een aanrader.

Diner kan leuk zijn bij café Colette of Toujours. Of BastiJan of Jacobus Pieck zijn ook goeie oude restaurants met niet te ingewikkelde kaart.
Spaarne66 eventueel ook. (lunch en diner).

De Dakkas is ook wel een tof restaurant of bar om wat te drinken. Wat hipper maar wel met tof uitzicht over de hele stad op 't dak terras. Zit bovenop parkeergarage de Kamp. Wel grappig!

Verder kan je evt via Greenjoy een bootje huren en op 't spaarne en de kanalen varen.

Leuke straatjes zijn:
Kleine Houtstraat (de grote Houtstraat is de grote winkel straat dus die is niet zo bijzonder. De Kleine is juist leuk vol kleine winkeltjes).
De lange Veer straat (zitten veel restaurantjes).
Anegang en Warmoesstraat
Gierstraat
Barteljorisstraat (ja die uit monopoly) en de kruisstraat en de Zijstraat.

Toevoeging voor jou:

By Lima is leuk voor lunch.
Goeie koffietentjes zijn Vascobelo, Mogador, Mica, Blender.

Leuk voor diner zijn ook Diga (echt goed Italiaans), Nolita pizzabar (leuke hippe pizzabar), als je iets meer upscale wil is Frenchie, Bodega, Fishbar Monk leuk.

Oh de Jopenkerk is trouwens ook leuk! Een oude kerk ongebouwd tot bier brouwerij. Leuk voor de borrel!

Ach, ZO veel. En dan kan je natuurlijk ook evt nog naar Zandvoort, wandelen in de waterleidingduinen en naar strandtent.

Als je meer specifieke tips wil geef je maar een gil.

Wanneer gaan jullie? Hoop niet weekend van 4/5 sep?
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Aug 2021 16:23

Re: Weekendje Haarlem

Ik krijg spontaan zin in een weekendje Haarlem Marin 😃
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 17 Aug 2021 17:46

Re: Weekendje Haarlem

Wauw wat een tips! Aantal dingen was ik al tegen gekomen (de kathedraal, die kas bovenop de parkeergarage en die omgebouwde kerk tot bierbrouwerij). De hofjes en de kleinere winkeltjes buiten de grote winkelstraat lijken mij ook erg leuk. Ga de tips met de meiden bespreken. Gaan in oktober dus hebben nog even. Bedankt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Aug 2021 18:29

Re: Weekendje Haarlem

Leuke tips Marin!! Kleine kanttekening trouwens voor jou als reisleidster 😉 de grote kerk op de Grote Markt is de oude Bavo. De kathedraal op de Leidsevaart is de Nieuwe Bavo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Aug 2021 19:08

Re: Weekendje Haarlem

Zora schreef:Leuke tips Marin!! Kleine kanttekening trouwens voor jou als reisleidster 😉 de grote kerk op de Grote Markt is de oude Bavo. De kathedraal op de Leidsevaart is de Nieuwe Bavo.


Echt? Zo heb ik ze nog nooit genoemd zien staan! Weer wat geleerd! Ik ken ze wel als kerk versus kathedraal. Toch? Of de Grote of St Bavo is die op de markt en de ander de Koepel Kathedraal. Lekker verwarrend haha. En ik ga volgende week naar een concert in de kerk (al had ik stiekem liever de kathedraal gehad).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 17 Aug 2021 19:55

Re: Weekendje Haarlem

Ik heb inderdaad veel aan de tips van Marin gehad!
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 17 Aug 2021 20:55

Re: Weekendje Haarlem

Ik heb net ook een nachtje weg geboekt voor mijn man zijn verjaardag in Haarlem!

Ga de tips ook even doornemen 😁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Aug 2021 21:10

Re: Weekendje Haarlem

Jaa klopt Marin!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Aug 2021 21:11

Re: Weekendje Haarlem

Wat leuk! Het is zo'n heerlijke stad. Waar slapen jullie?

(ik weet dat ik import ben hoor maar ik voel me hier na bijna 7 jaar echt zo thuis nog steeds)
Let's discover the world together.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 18 Aug 2021 13:57

Re: Weekendje Haarlem

Wij bij van der Valk.

Ik heb er electrische fietsen bij gehuurd en wou graag eerst naar zee om daar te lunchen.

Daarna naar Haarlem stad.

Maar even kijken als het haalbaar is
<<

Anoniem325

Bericht 18 Aug 2021 14:30

Re: Weekendje Haarlem

kippie schreef:Wij bij van der Valk.

Ik heb er electrische fietsen bij gehuurd en wou graag eerst naar zee om daar te lunchen.

Daarna naar Haarlem stad.

Maar even kijken als het haalbaar is

Prima hotel, wij sliepen daar ook.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2021 16:37

Re: Weekendje Haarlem

Klinkt als leuk plan Kippie. Hopelijk werkt 't weer beetje mee!
Let's discover the world together.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 27 Aug 2021 13:00

Re: Weekendje Haarlem

Ik ben samen met mijn man maandag spontaan naar Haarlem geweest. Op de heenweg in de auto heb ik jouw tips doorgenomen Marin, thnx!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Aug 2021 13:18

Re: Weekendje Haarlem

Leuk! En had je er wat aan en wat hebben jullie gedaan? Maandag is wel altijd een lastige horeca dag vind ik.
Let's discover the world together.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 21 Sep 2021 12:49

Re: Weekendje Haarlem

Nog even een vraagje..

Gezocht een restaurant
Waar je goed en veel kan eten haha.. mijn man is daar van.
Hij houd totaal niet van lif lafjes er moet lekker bord vol vlees.
Of onbeperkt kleine hapjes ofzo kunnen bestellen..

Niet dat hij na die tijd weer naar de mac moet.. :palm:

Wie heeft een tip
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Sep 2021 13:00

Re: Weekendje Haarlem

Wilma en Albèrt is echt zo'n klassiek steak house dus qua vlees zit je daar wel goed:

Steakhouse Wilma & Albèrt's
023 532 1256
https://maps.app.goo.gl/k4T6VEgDtqjPLSRy5

En Restaurant Morris is misschien ook wel wat, stuk hipper maar ook wel erg gericht op vlees.

Restaurant Morris
023 532 7034
https://maps.app.goo.gl/JARpALMe3CmFY4c57

Die twee komen bij mij naar boven maar misschien heeft iemand anders nog een goeie toevoeging.
Let's discover the world together.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 21 Sep 2021 17:51

Re: Weekendje Haarlem

Jin Lai, dat is zo'n all you can eat wereldrestaurant. Ligt wel buiten het centrum, maar is goed te bereiden daar vanaf.
Of La Cubanita misschien? Wij hebben laatst bij Tong AH gegeten in Overveen. Daar kun je vanaf Haarlem centraal zo één halte verder komen.
2009
2011
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 21 Sep 2021 19:36

Re: Weekendje Haarlem

Je hebt ook een restaurant van de Beren in Haarlem.
En Tatsu, all you can eat sushi.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 22 Sep 2021 20:16

Re: Weekendje Haarlem

Niet onaardig bedoeld naar de eerdere reacties, meer de Beren en Jin Lai ga je niet heen als je lekker wilt eten🙄🤭 naar mijn mening dan haha, ik vind dat allebei echt vreetschuren.

In het centrum kan ik aanraden;
De Kale Pater
El Pincho (tapas, erg lekker)
Wilma en Albert
Fortuyn
Ome Pietje
Specktakel
Bistrobar Indonesië is onze favoriet, maar dat is Indonesisch, ik weet niet of jullie daar van houden?

Wilma&Albert en De Kale Pater zijn wel echt de restaurants waar je terecht kunt voor een écht lekker stuk vlees.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 22 Sep 2021 20:21

Re: Weekendje Haarlem

En nog een kleine aanvulling…. In alle gevallen sla je het toetje over, want die haal je natúúrlijk bij de Dessertbar in de Warmoesstraat😊

Oh en mocht je naar Ome Pietje gaan, de scroppino is daar echt God-de-lijk! Het liefst sla ik een hele emmer van dat spul achterover
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 23 Sep 2021 07:55

Re: Weekendje Haarlem

Bedankt voor de tips.

Het is Wilma & Albérts geworden.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers