Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Container schoonmaken

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 16 Sep 2021 12:09

Container schoonmaken

Hoe doen jullie dat en hoe vaak?
Ik veel te weinig, hier wordt er meestal meteen alweer iets in gegooid zodra hij weer achter het huis staat.

Vanochtend maar even goed schoongemaakt dus. Een paar emmers heet water erin en even laten weken, toen met een harde bezem de bodem gedaan (kokhalzend, wat een stank).

De opgedroogde maden er allemaal af en uit gepoetst (bah bah bah) en daarna een fles azijn erin en nog wat emmers water. Nog eens met die bezem en toen met de tuinslang half vol laten lopen en nog eens poetsen. Tussendoor elke keer leeg gegooid (kan hem mooi in het steegje poetsen en hem daar op de kop boven het putje zetten).

Nu laat ik hem drogen in de zon en dan doe ik er zo’n grote plastic zak in. Hopelijk scheelt dat wat voor de volgende keer. Wat een rotklus.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 16 Sep 2021 13:15

Re: Container schoonmaken

Ik betaal een containerreiniging bedrijf om dat voor mij te doen. Voor 66 euro wordt in een jaar 10 keer de groene bak en 4 keer de duo bak papier/plastic gereinigd (restafval gaat in ondergrondse container)

Even googelen of er ook zo'n bedrijf in je omgeving zit?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 16 Sep 2021 13:18

Re: Container schoonmaken

Ik laat dat ook doen. Ik vind het echt te ranzig om dat zelf schoon te maken. Heb een abonnement bij clean profs, die doen de rest en de gft 12 keer per jaar. De plastic doen zij helaas (nog) niet. Die blijf nog wel aardig schoon gelukkig.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 16 Sep 2021 13:19

Re: Container schoonmaken

Daar zat ik idd aan te denken voor als we straks verhuisd zijn. Komen ze dat aan huis doen en hoef je er niet voor thuis te blijven?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 16 Sep 2021 13:21

Re: Container schoonmaken

Nee, je laat de kliko in mijn geval op de leegdag tot 19.00 uur ‘s avonds aan de weg staan. En dan komen zij langs nadat de kliko geleegd is. De kliko’s die ze moeten schoonmaken zijn te herkennen aan stickers die je erop plakt.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 16 Sep 2021 13:22

Re: Container schoonmaken

Bij ons precies zo
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Sep 2021 14:52

Re: Container schoonmaken

Bij ons is dat dus niet, mijn man doet het. Ik de groene container heb ik tegenwoordig van die biozakken, scheelt echt al een stuk!
⁠♡♡♡
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 16 Sep 2021 16:25

Re: Container schoonmaken

Die heb ik er nu ook een in gedaan. Gelukkig is de maden tijd wel weer een beetje voorbij. Echt zo smerig vind ik dat!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Sep 2021 16:46

Re: Container schoonmaken

In de groene container doe ik ook altijd een biozak. Die zakken zijn er in verschillende maten. Dat scheelt zoveel!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Sep 2021 16:48

Re: Container schoonmaken

Ik heb dat echt nog nooit gedaan. 🙈
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Sep 2021 16:53

Re: Container schoonmaken

Marin schreef:Ik heb dat echt nog nooit gedaan. 🙈


Ik ook niet! 😅

Het kan mij eigenlijk ook weinig schelen hoe die containers er van binnen uit zien.. Ze staan hier ook niet vlak bij huis of terras oid, dus ik heb er geen last van als ze vies zijn of ruiken
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Sep 2021 16:56

Re: Container schoonmaken

Ik ook niet. Onze overbuurman doet het na elke lediging. Hij doet het dan op straat en gooit het water in een put. Vet fanatiek vind ik dat.

Volgens mij heeft vriend het weleens gedaan en hij gooit altijd wat azijn in de groenbak als hij leeg is tegen maden. Verder staat de bak buiten dus als hij vies is heb ik er geen last van. Je hebt hier ook zo’n bedrijf dat het voor je wil doen maar vind dat wel duur hoor.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2021 17:01

Re: Container schoonmaken

Mijn man doet dat. Ik denk na 2 keer legen even schoonmaken. Als je dat nu bij houdt dan word het ook niet weer zo vies.
<<

ChiQ

Bericht 16 Sep 2021 17:47

Re: Container schoonmaken

Verschrikkelijk! Ik ben best een prinses (mocht iemand dat nog niet weten hier🤣)maar dit ding maak ik met trots schoon. Zo satisfying😂. Ik spuit hem eerst met hoge druk uit, dan een halve fles bleek erin. Kan me niet schelen hoe slecht dat is, en dan stinkt ie gelijk niet meer! En dan doe ik er kokendheet water emmers is en dan laat ik het weken. En dan leeggieten in de put en dan opnieuw ff hogedruk erop. En dan drogen. Dan issie nieuw!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 17 Sep 2021 08:54

Re: Container schoonmaken

Wij hebben onze containers ondergronds op de hoek van de straat.
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat ze schoongemaakt werden..maar mijn eigen groenbak en de duobak zet ik op hun kant na een leegbeurt en gooi er heet water in.
In badhoevedorp-city is een parkeerterrein waar ik niet eens mn tuut meer neerzet,omdat de maden met de containers weglopen.
Daarom is er altijd plek natuurlijk.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 17 Sep 2021 09:21

Re: Container schoonmaken

Dames die een biozak in de groene container doen; hoe blijft ‘ie bij jullie zitten?
Ik heb het al een aantal keer geprobeerd, maar zodra ik dan iets in de container gooi, dan trekt het de zak naar beneden (ondanks dat ik ‘m probeer vast te houden) en heb ik er dus niks meer aan. Wat doe ik verkeerd?

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 17 Sep 2021 09:58

Re: Container schoonmaken

Ik heb voor de groen-prullenbak een bio zakje. Die gooi ik eens per dag of per twee dagen weg.
Een of twee keer per jaar reinigen we de container met de hogedruk.
De plastic en papiercontainer blijven hier eigenlijk heel schoon. Die doen we dus nooit.
Restafval gaat in de ondergrondse
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5681

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Sep 2021 20:25

Re: Container schoonmaken

Mijn ouders zetten die zakken vast met wat knijpers aan de rand. Tegen de tijd dat de container geleegd wordt halen ze de knijpers eraf.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 17 Sep 2021 20:43

Re: Container schoonmaken

In de warmere maanden, april- september maak ik hem meestal schoon na 1 of 2x legen. Hangt ervan af hoe vies hij is en of er maden ingezeten hebben. Gewoon tuinslang erop, paar emmers heet water, azijn en borstelen en afspoelen. Legen boven de put achter in de tuin. Als hij droog is doe ik altijd 1 of 2 oude kranten onderin, dat scheelt een hoop achterblijvend vuil onderin.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2021 21:12

Re: Container schoonmaken

Wij hebben sinds een paar jaar nieuwe containers en hebben die nog nooit schoongemaakt. Elke keer denk ik moet nodig maar dan zit er al weer wat in.
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Sep 2021 21:21

Re: Container schoonmaken

Gympie schreef:Ik laat dat ook doen. Ik vind het echt te ranzig om dat zelf schoon te maken. Heb een abonnement bij clean profs, die doen de rest en de gft 12 keer per jaar. De plastic doen zij helaas (nog) niet. Die blijf nog wel aardig schoon gelukkig.


Hier ook cleanprofs. Zelfde constructie.
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 17 Sep 2021 21:23

Re: Container schoonmaken

Ik maak eigenlijk alleen de groen container schoon. In de zomer bijna iedere week en in de winter een stuk minder. Ik spuit ‘m dan schoon met de hogedrukspuit voor onze oprit. Recht ervoor zit een putje en daar loop dan gelijk het vieze water in. Als er echt nog resten inzitten kiep ik ‘m eerst leeg in de struiken naast ons huis. Maar meestal hoeft dat niet.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen nooit hun kliko schoonmaken eigenlijk. Dat ding meurt toch een uur in de wind als je dan de klep open doet? Vooral als het heel de week warm is geweest en er maden inzitten. 🤢
<<

Anoniem323

Bericht 23 Sep 2021 03:23

Re: Container schoonmaken

Mijn man maakt hem schoon nadat hij geleegd is. Wij zetten hem ongeveer 3x per jaar aan straat. Ik had hem liever vaker aan straat gehad maar wij hebben zo'n grote en hij zit nooit helemaal vol.
Hij spuit er met de slang in en gaat er met een borstel door. Volgens mij geen schoonmaakmiddel. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31