Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 17 Sep 2021 14:34

Re: Verhuisplannen

Ons huis staat sinds gisteren op Funda en inmiddels zijn er 18 bezichtigingen ingepland. Super spannend allemaal! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat! Ik hoop dat de koper erbij zit en dat de procedure soepel zal verlopen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 17 Sep 2021 14:50

Re: Verhuisplannen

Zo, dat klinkt positief Olivia! Wij hadden 13 kijkers en daar zat ook de koper bij, komt vast goed bij jullie!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 19 Sep 2021 18:17

Re: Verhuisplannen

Giselle schreef:Zo, dat klinkt positief Olivia! Wij hadden 13 kijkers en daar zat ook de koper bij, komt vast goed bij jullie!


Ja, echt bizar! Ik ben benieuwd of er dit weekend nog wat bij gekomen is. Aanstaande dinsdag en donderdag zijn de bezichtigingen gepland. Twee volle dagen! We hebben vandaag dus weer alles schoongemaakt en opgeruimd zodat we morgenavond en dinsdagochtend niet veel werk hebben.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 20 Sep 2021 10:05

Re: Verhuisplannen

En? Zijn er nog meer bezichtigingen bijgekomen, Olivia? Succes met schoonmaken en met de bezichtigingen deze week!
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Sep 2021 15:30

Re: Verhuisplannen

Hallo allemaal!

Wij gaan morgen een bod doen op een huis, of ja, onze aankoopmakelaar doet dit voor ons. Super spannend allemaal maar ik voel toch wel iets van paniek nu. Onze hypotheekadviseur zegt dat wij zeker de hypotheek rond zullen krijgen en de aankoopmakelaar raadde ons daarom aan om zonder voorbehoud van financiering te bieden. Mochten we de beste bieder zijn en als het huis getaxeerd wordt op de waarde die de aankoopmakelaar denkt dat het waard is zullen we een heel groot deel van ons spaargeld kwijt zijn aan het overbod en kosten koper etc. Daarom gaan we niet meer bieden maar we bieden al behoorlijk boven de vraagprijs. We huren momenteel en aangezien we graag willen kopen moeten we met deze huizengekte meedoen.

Maar bieden zonder voorbehoud van financiering voelt voor mij echt niet goed en we gaan dit daarom ook niet doen. De aankoopmakelaar zegt nu dat we dan bijna geen kans maken. Zijn er mensen hier die recentelijk een huis hebben gekocht of verkocht en die wel akkoord zijn gegaan ‘onder voorbehoud van financiering’?

Ik ga me ondertussen al voorbereiden op een teleurstelling!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Sep 2021 15:33

Re: Verhuisplannen

Wij hebben wel gekocht met onder voorbehoud van financiering maar wel met uitleg dat ook als huis getaxeerd wordt onder ons bod we dit gewoon zelf kunnen betalen; ons huis is ook verkocht met onder voorbehoud van financiering.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 21 Sep 2021 17:33

Re: Verhuisplannen

Wij hebben ons huis gekocht onder voorbehoud van financiering, maar wel met een e-mail van onze hypotheekadviseur erbij waarin staat dat we het huis kunnen betalen. Niet met die bewoording natuurlijk 😉

Is dat voor jullie nog een optie, Nien? Je kan het altijd proberen natuurlijk, ik vind het wel een risico hoor om zonder voorwaarden een huis te kopen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Sep 2021 19:03

Re: Verhuisplannen

Wij hebben ook gekocht onder voorbehoud van financiering, met de uitleg dat de financiering geen probleem is, we ook eigen middelen hebben, maar dat het puur is zodat we niet in de shit komen als één van ons in de tijd dat we nog niks geregeld hebben komt te overlijden.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 21 Sep 2021 19:21

Re: Verhuisplannen

Wij hebben pas een huis gekocht met voorbehoud van financiering. Uiteindelijk ook nog bijna gebruik van moeten maken, ondanks de garant vooraf van de financieel adviseur dat het allemaal makkelijk rond te krijgen zou zijn. Ik zou zelf nooit zonder bieden.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Sep 2021 19:31

Re: Verhuisplannen

Het ligt er helemaal aan wat er op je bankrekening staat of je met of zonder voorbehoud van financiering wil en kan bieden. En ook de prijs van het huis en de Max hypotheek. Bied je op een huis dat 2 ton onder je Max hypotheek zit en heb je 2 ton op je rekening dan is het al een veel minder groot risico dan als je 25k onder je Max hypotheek zit met 20k op je rekening. Als je dan 50k moet overbieden terwijl die waarde niet in het huis zit wordt het al een stuk lastiger. Zonder het hele plaatje is het gewoon heel lastig. Doe vooral waar jullie je goed bij voelen. Als jij niet zonder voorbehoud wil bieden zou ik dat ook niet doen. Het brengt toch risico’s met zich mee.
2015 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 21 Sep 2021 19:33

Re: Verhuisplannen

Wij ook onder voorbehoud van financiering en maar €5000 boven de vraagprijs geboden. Hadden een hypotheek nodig van €10.000 onder de vraagprijs, ook dat scheelt weer
30-04-2017
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 21 Sep 2021 20:02

Re: Verhuisplannen

Wij nog geen huis gekocht omdat wij dus wel met voorbehoud van financiering 'moeten' bieden omdat we én starters zijn én allebei ondernemer/zzp-er zijn. Voelt voor mij als veel te riskant, wij hebben best wat spaargeld en ook nog een schenking, maar moeten zoveel overbieden dat we echt wel afhankelijk zijn van wat de taxatie van het huis is. Als de taxatie toch ineens lager uitvalt dan hebben we een probleem..
Is wel balen want hierdoor het ook al 2x niet geworden omdat er dan iemand anders is met vergelijkbaar bod en die zonder voorbehoud biedt
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Sep 2021 19:30

Re: Verhuisplannen

Bedankt voor alle reacties! Vandaag is het bod eruit gegaan onder voorbehoud van financiering maar we hebben er ook bijgezet dat de financiering geen probleem is. Ik vond het risico anders ook veel te groot! De aankoopmakelaar had erbij gezet dat ze met de hypotheekadviseur gesproken had en dat ze dit kon bevestigen. We hebben er ook een persoonlijke boodschap bijgevoegd met een foto van ons op aanraden van de aankoopmakelaar. Ik ben benieuwd wanneer we iets horen al heb ik niet al teveel hoop.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Sep 2021 20:29

Re: Verhuisplannen

Voor wanneer moest je het bod uitbrengen?
2015 💙
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Sep 2021 21:25

Re: Verhuisplannen

Minx schreef:Voor wanneer moest je het bod uitbrengen?


Vandaag om 11u was de deadline.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Sep 2021 07:46

Re: Verhuisplannen

Spannend, Nien! Goed ook van die persoonlijke boodschap! Ik heb toen ook een persoonlijke motivatie bij het bod gedaan en dat was uiteindelijk de reden dat wij het huis gegund hebben gekregen, dus ik hoop dat het voor jullie ook zo uitpakt!
Weet je wanneer je iets hoort?

Olivia, hoe is het dinsdag gegaan? Succes nog vandaag. Is het bieden op inschrijving bij jullie? En hebben jullie al biedingen ontvangen voor zover je weet?
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Sep 2021 06:18

Re: Verhuisplannen

Wij zijn het helaas niet geworden. Het winnende bod was euro 75.000 boven de vraagprijs. Echt bizar! Onze aankoopmakelaar had dit ook niet verwacht en het huis zal hoogstens 10.000 boven de vraagprijs getaxeerd worden. We hebben nu wel echt even een pauze nodig van de huizenjacht, we zijn al zoveel maanden bezig. Even een paar weken geen bezichtigen plannen.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 24 Sep 2021 07:41

Re: Verhuisplannen

75k boven de vraagprijs is echt niet normaal :wtf: Waar staat het huis als ik vragen mag? Ik kan me voorstellen dat je nu je buik er wel even vol van hebt, hopelijk komt er over een paar weken weer een mooi huis voor jullie voorbij dat jullie wel gegund is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Sep 2021 08:01

Re: Verhuisplannen

Gebeurt hier in de omgeving ook wel. Ken mensen die 80 boven de vraagprijs hebben moeten bieden. Als starter kom je er dan echt niet tussen. Snap wel dat je er dan goed ziek van bent.
2015 💙
<<

Anoniem326

Bericht 24 Sep 2021 08:34

Re: Verhuisplannen

Ik vind dat ook niet vreemd. Ik ga ervan uit dat ik minimaal 50k moet overbieden. En als ik het echt graag wil hebben meer moet denken aan 60 tot 70k. Ik heb gesprek gehad met de aankoopmakelaar en mijn huis is getaxeerd. Ik heb nu zo'n 2 ton overwaarde (door waardestijging en aflossing). Dat betekent dat ik de stap naar een groter huis kan maken. Maar goed. Het blijft enorm veel geld. En er is hier in de prijscategorie ook niet erg veel te vinden.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Sep 2021 08:46

Re: Verhuisplannen

Giselle, het huis staat in Den Haag. Een rijtjes huis (wel een hoekwoning). Erg netjes en ruime kamers maar de badkamer en wc’s waren wel al zo’n 15 jaar oud bijvoorbeeld.

HG, het is het nieuwe normaal inderdaad. Toch vind ik het bizar veel geld. Wij hebben altijd gehuurd in Engeland en nu sinds we hier wonen ook natuurlijk dus we hebben geen overwaarde.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 24 Sep 2021 09:18

Re: Verhuisplannen

Nou ja, dat het stelselmatig gebeurt wil niet zeggen dat het normaal is natuurlijk. Het moet blijkbaar wil je kans maken op een woning, maar ik blijf het nog steeds absurd vinden dat woningen die, zoals Nien ook al aangeeft, op maximaal 10k boven de vraagprijs getaxeerd worden, gekocht worden voor 75k boven de vraagprijs. En inderdaad, als starter maak je op deze manier geen schijn van kans.
<<

Anoniem326

Bericht 24 Sep 2021 09:33

Re: Verhuisplannen

Als starter is dit natuurlijk verschrikkelijk. Ik kan me voorstellend dat je daar behoorlijk moedeloos van wordt. Ik weet ook niet in welke prijscategorie je zoekt. Mijn aankoopmakelaar gaf aan dat er overboden wordt vanaf 10% met uitschieters ver daar boven. Ik heb ook twee keer op een huis geboden, waar 65k is overboden. Maar dat viel nog wel binnen de marge tussen de 10 en 15%.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Sep 2021 12:10

Re: Verhuisplannen

Hier in de stad vliegt het alle kanten op. Het verschilt heel erg per wijk en type huis. Maar 40/50k ga ik ook al snel vanuit. Met 10k red je dat vaak niet eens. Starters zijn op dit moment echt bijna afhankelijk van de loting bij nieuwbouw. Of ouders die kunnen ondersteunen.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 24 Sep 2021 13:22

Re: Verhuisplannen

Ons huis is verkocht met 15k boven de vraagprijs, dat van de buren idem. Wij hebben ons nieuwe huis gekocht met bijna 16k boven de vraagprijs. Dat vind ik nog meevallen, hoewel het natuurlijk ook veel geld is. Ik gok dat het vooral in de (grote) steden is waar minimaal 50k boven de vraagprijs geboden wordt.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers