Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Diamond painting

<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 17 Sep 2021 20:45

Diamond painting

Een aanrader of afrader?

Voor in de herfst/ winter in de avonduren ter ontspanning.

Ik twijfel nog om een pakketje te bestellen ergens.
<<

Anoniem319

Bericht 17 Sep 2021 20:48

Re: Diamond painting

Je kunt gewoon een pakketje bestellen en kijken hoe je het vindt, toch?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2021 21:11

Re: Diamond painting

Ik vond het helemaal niks. Die kleine steentjes allemaal. Ik doe zoiets nu via een app op de tablet dat vind ik wel leuk om te doen.

Vriendin van mij vind het geweldig om te doen.

Zag trouwens vandaag bij de action verschillende setjes liggen voor weinig
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11572

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Sep 2021 21:55

Re: Diamond painting

Ik vind het wel lekker om te doen als ik bij mijn ouders ben. Thuis gun ik mezelf de tijd niet. Van te voren ff alles in doosjes doen. Van die pillendozen met 28 vakjes werkt fijn. Dan loop je ook niet met die zakjes te priegelen.
2015 💙
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 18 Sep 2021 18:19

Re: Diamond painting

Ik ben ooit begonnen met een kleine, goedkoop gekocht bij Action geloof ik. Dat beviel me goed en nu koop ik ze overal en nergens. Maar ik zou ff klein beginnen. Zijn wellicht niet de mooiste, maar kun je wel kijken of je het wat vind.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Sep 2021 21:22

Re: Diamond painting

sarah1985 schreef:Ik vond het helemaal niks. Die kleine steentjes allemaal. Ik doe zoiets nu via een app op de tablet dat vind ik wel leuk om te doen.

Vriendin van mij vind het geweldig om te doen.

Zag trouwens vandaag bij de action verschillende setjes liggen voor weinig


Welke app is dat?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Sep 2021 11:58

Re: Diamond painting

Ik vind het leuk.
Als het je leuk lijkt zou ik gewoon een keer een setje kopen. Action heeft het regelmatig (ik zag op Facebook leuke kerstplaten voorbijkomen) en Wibra ook. Kost bijna niks dus mocht het niet bevallen dan is het ook geen ramp.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 20 Sep 2021 11:50

Re: Diamond painting

Ik vind het heerlijk om te doen, alleen weet ik niet wat ik ermee moet als het af is, want de afbeeldingen zijn vaak toch wel vrij kitsch. De hoeveelheid plastic die je eigenlijk verspilt stond me ook tegen, dus ik hou het maar bij borduren.
<<

Anoniem325

Bericht 20 Sep 2021 11:51

Re: Diamond painting

Ik vind het leuk, ik word er heel rustig van. Heb het sinds ik moeder ben alleen bijna niet meer gedaan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Sep 2021 10:32

Re: Diamond painting

Fantine schreef:
sarah1985 schreef:Ik vond het helemaal niks. Die kleine steentjes allemaal. Ik doe zoiets nu via een app op de tablet dat vind ik wel leuk om te doen.

Vriendin van mij vind het geweldig om te doen.

Zag trouwens vandaag bij de action verschillende setjes liggen voor weinig


Welke app is dat?

Cross stitch
Afbeelding
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 21 Sep 2021 11:00

Re: Diamond painting

Ik heb een super mario bestelt + een pikachu van ongeveer een tientje per stuk incl verzenden.

Wil dan wel leuke platen om op te hangen :-)
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 21 Sep 2021 13:10

Re: Diamond painting

Derpy schreef:Ik vind het heerlijk om te doen, alleen weet ik niet wat ik ermee moet als het af is, want de afbeeldingen zijn vaak toch wel vrij kitsch.


Moest hier stiekem wel beetje om lachen.
Ben met 1 voor kerst bezig, niet met sneeuwpop ofzo, maar 1 met kandelaars in houtlook 50x70cm
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 21 Sep 2021 15:45

Re: Diamond painting

Derpy schreef:Ik vind het heerlijk om te doen, alleen weet ik niet wat ik ermee moet als het af is, want de afbeeldingen zijn vaak toch wel vrij kitsch. De hoeveelheid plastic die je eigenlijk verspilt stond me ook tegen, dus ik hou het maar bij borduren.

Met je laatste zin helemaal eens. Ik heb het nog niet gedaan, lijkt mij wel heerlijk rustgevend werk, maar daarna zou ik het weggooien en daarvoor vind ik het echt veels te veel plastic. Daarom blijf ik ook borduren.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 21 Sep 2021 17:12

Re: Diamond painting

Derpy schreef:Ik vind het heerlijk om te doen, alleen weet ik niet wat ik ermee moet als het af is, want de afbeeldingen zijn vaak toch wel vrij kitsch. De hoeveelheid plastic die je eigenlijk verspilt stond me ook tegen, dus ik hou het maar bij borduren.


Oh, dat vind ik ook wel een goeie en heb je zeker gelijk in! Maar borduren lijkt me (veel) ingewikkelder :palm:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Sep 2021 18:07

Re: Diamond painting

Agnes. Borduren valt echt wel mee. Je moet het even doorhebben als je een tel patroon hebt. Maar daarna is het heerlijk ontspannen. Je kan misschien kijken naar een simpel klein werkje om mee te beginnen. Ik heb het als kind geleerd met een gekleurd linnen, waarbij je dus de kleur moest combineren. Puur om de kruisteken te leren. Daarna over gegaan op telpatronen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 21 Sep 2021 20:41

Re: Diamond painting

Agnes, hier ook een borduurster, maar het valt echt wel mee. Het belangrijkste is goed tellen en de kruisjes de goede kant op.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 21 Sep 2021 21:33

Re: Diamond painting

Helemaal mee eens, het valt echt mee! Ik zou zeggen; probeer eens een klein en simpel werkje.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Sep 2021 11:28

Re: Diamond painting

Haha jullie zijn wel erg overtuigend! Ik zou wel zo'n voorbedrukt borduurwerkje willen proberen. Iemand van jullie tips waar ze leuke kleine voorbedrukte borduurwerkjes verkopen?
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 22 Sep 2021 13:01

Re: Diamond painting

Ik zelf bestel wel eens bij https://www.peddles.nl/. Bij https://irisborduurt.nl/ kan je ook selecteren op borduurwerken voor beginners. Ik bestel zelf ook wel eens op ali express. Daar kan je selecteren voor voorbedrukt doek.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Sep 2021 13:54

Re: Diamond painting

En een punch needle set?
2016
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Sep 2021 20:53

Re: Diamond painting

Salome schreef:En een punch needle set?

Ik moest eerst even zoeken wat het was. Maar dat ziet er echt super tof uit! Ik heb gelijk al een punchnaald besteld en ga nog even wat andere spullen ervoor kopen. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden! Thanks voor de tip :smile:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 22 Sep 2021 21:05

Re: Diamond painting

Het wordt steeds bekender geloof ik.
Ik vind het er zelf ook tof uitzien.
Vriendin van mij is er erg fanatiek mee.
2016
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 22 Sep 2021 21:12

Re: Diamond painting

Dat ziet er ook heel tof uit. Ik kende het ook nog niet. Ik benieuwd wat je er van vindt Agnes.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Sep 2021 11:54

Re: Diamond painting

Agnes schreef:
Derpy schreef:Ik vind het heerlijk om te doen, alleen weet ik niet wat ik ermee moet als het af is, want de afbeeldingen zijn vaak toch wel vrij kitsch. De hoeveelheid plastic die je eigenlijk verspilt stond me ook tegen, dus ik hou het maar bij borduren.


Oh, dat vind ik ook wel een goeie en heb je zeker gelijk in! Maar borduren lijkt me (veel) ingewikkelder :palm:


Valt best wel mee! Een voorbedrukt patroon is eigenlijk hetzelfde als hoe diamond painten werkt. Ik zou beginnen met een kleintje met niet te veel confetti (elk steekje een andere kleur) of met een voorbedrukte, zoiets bijvoorbeeld: https://irisborduurt.nl/product/floral- ... orbedrukt/
Ik vind voorbedrukte zelf irritant, maar als je 't nog nooit hebt gedaan is het misschien wel fijn. Als je zelf garen en stof koopt, zijn er op Etsy ook heel veel leuke patronen te vinden voor een paar euro.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 25 Sep 2021 19:56

Re: Diamond painting

Tauriel schreef:Dat ziet er ook heel tof uit. Ik kende het ook nog niet. Ik benieuwd wat je er van vindt Agnes.

Ik hoop niet dat ik het topic nu verpest, maar goed hierbij mijn 'verslag':P

Ik moest wel echt even zoeken hoe dat punchen nou moest. Kreeg het eerst echt niet voor elkaar. Maar inmiddels heb ik het door en gaat het best goed!

Afbeelding
Dit moet het worden

Afbeelding
En zover ben ik nu
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers