Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eind winter, lente baby’s 2022

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Sep 2021 15:52

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Maar waarom mag er geen onderzoek gedaan worden naar het geslacht in Nederland ? Dat is puur omdat ze niet willen dat je daarop gaat selecteren.

Laat ik het zo zeggen dan: in buurlanden ed kan je wel het geslacht via de nipt horen. Alleen in Nederland niet.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 17 Sep 2021 17:51

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Ik heb mijn vorige zwangerschap met 16 weken een vruchtwaterpunctie gehad en toen mochten ze me wel het geslacht vertellen adhv de chromosomen. Wel een beetje verwarrend dat het dan weer wel mag.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 17 Sep 2021 21:17

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Taeda omschrijft het goed, in NL is de insteek heel erg dat je een onderzoek doet om de medische redenen. Een vruchtwaterpunctie krijg je niet zomaar, dat is aeen bij bepaalde indicatie. Daarom kan dan wel geslacht gedeeld worden (plus die onderzoeken zijn later dus vaak geslacht al zichtbaar). Het is niet dat ze bang zijn voor meer afbrekeningen (zullen we het zwangerschapsbeeindiging noemen? Ook al is abortus technisch correct, ik weet vanuit lotgenoten hoe kwetsend dat wordt ervaren) maar dat de keuzeberedenatie moet zijn bij het medische onderzoek dat je het vanuit medische gronden doet, en ja dat is anders dan in omliggende landen. Maar er zitten überhaupt grote verschillen. In Belgie kan je ook met hele andere termijnen een zwangerschap nog stoppen (bij medische gronden).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 20 Sep 2021 14:28

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Even spuien hoor. Ik ben zo ontzettend moe en misselijk steeds. Wat ellendig dit. Hoop dat deze weken voorbij vliegen. Volgende week op vakantie, ik ga daar helemaal niks doen denk ik (haha, met een peuter van 2,5 jaar 🤣). Voel me ook echt een saaie moeder, maar kan het even niet opbrengen allemaal.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Sep 2021 23:08

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Oh Gympie, wat naar! Gewoon je partner wat meer aan het werk, jij groeit een kleine!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Sep 2021 10:37

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Haha ja, doet hij ook 🙌🏻.
Vandaag heb ik volgens mij een wat betere dag (tot nu toe).
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 21 Sep 2021 13:45

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Oh, ellendig die misselijkheid Tabbie. Had je er bij de eerste zwangerschap ook zoveel maar van?

Hier begint de misselijkheid een heel klein beetje af te nemen, ik heb nog wel steeds medicatie tegen het spugen, maar dat werkt nu een stuk beter dan een paar weken terug.

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor de NIPT, hoe lang duurde bij jullie de uitslag? Drie weken voelt zo lang, ik hoop dat de uitslag er eerder is.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Sep 2021 14:18

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Je bedoelt mij denk ik ;). Maar bij m’n dochter had ik dit ook. Was alleen vergeten hoe naar het was. Het thuiswerken scheelt wel een hoop. Ik ben net even gaan douchen tussendoor, deed me wel goed. Als ik op kantoor had moeten zitten had ik het niet lang verborgen kunnen houden. Vanmorgen sloot ik ook de teammeeting af waarbij we allemaal even aan konden geven wat we te doen hadden en hoe het ging. Toen ging ik uit de meeting en zei hardop, en ik voel me kotsmisselijk en doodmoe maar dat kan ik niet zeggen 😂.

Ik had 3 jaar terug met een week volgens mij uitslag. Weet niet hoe dat nu is, maar heb volgens mij nog nooit gehoord dat iemand echt 3 weken moest wachten. Spannend hoor! Fijn dat de misselijkheid wat afneemt ook.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Sep 2021 15:52

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Wat leuk marsy een meisje. Zo fijn voor jullie.

Wij hebben geen nipt gedaan. Maar een geslachtsbepaling echo. Nou ja dat was niet de juiste uitkomst achteraf haha. Die vrouw deed toen heel toevallig ook de 20 weken echo en die was echt verbaasd ze dacht echt 2x een meisje gezien te hebben. Maar bleek toch een jongetje ook na de geboorte een jongetje. Een volgende keer gaan wij niet z'n pret echo doen dan wachten we netjes tot de 20 weken echo.
Afbeelding
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Sep 2021 16:17

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Heel herkenbaar Gympie. Ik heb zo weinig energie en voel mij soms echt tekort schieten naar mijn dochter. Gelukkig gaat ze op elke week op donderdag naar de ene oma/opa en op vrijdag naar de andere opa/oma. En ik het weekend proberen we als gezin wel wat te doen. Komende zaterdag bijvoorbeeld naar sprookjeswonderland. Maar de maandag en de dinsdag zit ik veel op de bank en dat vind ik wel eens jammer naar mijn dochter toe.

Wij hadden de nipt uitslag binnen een week terug Maan! (Donderdag prikken, woensdag uitslag)

Hier is de ergste misselijkheid in de ochtend gelukkig voorbij. Ik kan mij wel nog opeens wat flauw voelen. Gisteren kon ik bijvoorbeeld het koken niet afmaken. Moest dan even gaan zitten. Over twee weken hebben wij de 20 weken echo. Daar kijken wij echt naar uit 😍.

Ik zal vanavond kijken of ik de tabel aan kan passen zodat Maan er ook in staat.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Sep 2021 20:36

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

De tabel bovenaan pagina 5 is weer aangepast. Maan staat er nu ook tussen.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Sep 2021 23:55

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Bij mij precies een week Maan. Wachten is zoooo irritant, maar uiteindelijk snel gegaan.

Gympie: dat thuiswerken was voor mij ook uitkomst, ik weet echt niet hoe ik het anders had moeten doen. Nu gaf ik een lecture en ik plande altijd zo dat ik elke 20 min een korte opdracht voor de studenten had, zodat ik even kon staan, ademhalen, slokje thee en weer door. De hele tijd praten en misselijk zijn is hel. En ben natuurlijk leerkracht en al mijn lessen zijn online. Nu ben ik niet misselijk meer dus kan gelukkig weer uren achter elkaar.

Haha Sarah: dat is ook lastig, van 1 naar ander. Zou dat zelf heel moeilijk vinden. Nipt is duur maar ben wel blij dat dit bij ons niet gaat gebeuren.

Summerlovin: dat tekort schieten herken ik. Gelukkig was man thuis, want: lockdown. Hij begint over 2 weken weer 3 dagen per week. Maar nu kan ik ook weer. Ik kook thuis nooit, dus hoef gelukkig niet te dealen met keukengeuren (alhoewel: als hij eieren bakt voor lunch heb ik liever dat hij het buiten op de bbq doet, die lucht verdraag ik echt niet!). Bij zoon moest man veel in de logeerkamer want hij stonk altijd zo (niet echt, maar ja, zwanger hè?). Vooral als hij wijn had gedronken. Daar heb ik nu helemaal geen last van.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 22 Sep 2021 12:07

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Marsy, ik heb inderdaad ook dagen dat ik heel veel moet praten. 4 x een uur ofzo op een dag. Vandaag ook zo. Lig nu dus tussendoor even lekker op de bank 👌🏻.
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 24 Sep 2021 11:16

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Hi allemaal!

Weer even een update van mijn kant. Wij hebben afgelopen dinsdag de 13 weken echo gehad en alles was goed. Zo blij! Er waren geen afwijkingen te zien. Ik vond het ook echt weer heel mooi om te zien allemaal.
De verloskundige belde zojuist en vertelde dat Nipt geen afwijkingen aan gaf (voor de 3 hoofd chromosomen). Ik heb maandagochtend bloedgeprikt dus heb de uitslag over 5 dagen. Erg snel!

Verder ben en blijf ik zooo ontzettend moe. Ik ben gelukkig niet misselijk. Maar ik moet wellicht tijdelijk even wat minder werken. De verloskundige gaf ook aan dat het niet niets is wat we de afgelopen maanden qua zwangerschappen en miskramen hebben beleefd. En ook natuurlijk de spanning dat het nu wel goed zou gaan…. Nou ja maar even zien. Ik schiet ook te kort voor onze zoon maar gelukkig doet hij nog leuke dingen met papa en opa’s en oma’s

“Sterkte” allemaal met misselijkheid. Hopelijk is het snel over.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 24 Sep 2021 13:06

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Wat een fijn bericht, Lovely! (op de moeheid na)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 24 Sep 2021 23:32

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Ah wat fijn Lovely! Jullie maken dat ik ook een 13 weken echo wil haha. Zo fijn dat nu alles op groen staat. Ik herken de moeheid ontzettend, word er soms beetje moedeloos van (ha!). Werken en lockdown is echt pittig vind ik. Nog 3 weken, dan gaat het hier (hopelijk) weer open. Ben echt toe aan even eruit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Sep 2021 10:09

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Fijn bericht Lovely! Denk goed om jezelf hoor! Heb je al iets geregeld met je werk?

Wat zitten jullie lang in lockdown Marsy! Sinds wanneer is dit al? Mag je zoontje wel naar school?

Hier weinig nieuws te melden. We kijken ontzettend uit naar volgende week dinsdag! Verder wordt mijn misselijkheid eindelijk minder.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Sep 2021 10:20

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Jaaah volgende week alweer, soms vind ik wel dat de weken omvliegen hoor!

We zitten al 14 weken in lockdown dus 16 in totaal als we eruit komen. Eerste 6 weken zoon thuisgehouden maar ik geef online lectures aan vele hinderden studenten en het ging gewoon niet. Een uur kon ik hem nog wel met snacks en een uur tv vermaken maar toen hij keer binnenkwam omdat ‘hij moest poepen’ was toch wel de druppel. Hoe lief mijn studenten ook zijn, dat kan gewoon niet haha. Dus toen 2 dagen naar school.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 28 Sep 2021 12:36

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Wat een lange lockdown Marsy! Ik kan mij goed voorstellen dat het werken met je zoon thuis geen houdbare situatie was. Gelukkig kan hij nu een paar dagen naar school.

Ik vind de tijd ook zo snel gaan. Deze zwangerschap lijkt voorbij te vliegen. Gewoon alweer 18 weken zwanger! Bij mijn dochter ging het voor mijn gevoel een stuk minder snel.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 28 Sep 2021 20:05

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Mag ik ook hier aansluiten? Volgens eigen berekening 1 juni uitgerekend.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 28 Sep 2021 20:13

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Van mij wel!

Hoe gaat het nu Gympie? Nog steeds zo misselijk en moe?
Wat fijn dat de 13 weken echo goed was Lovely!

Ik vind het ook heel snel gaan summerlovin! A.s. dinsdag al de 20 weken echo. Verder gaat alles hier zijn gangetje. 2 weken geleden is de dakkapel op zolder geplaatst zodat we nu aan de slag kunnen om daar een kamer te maken voor de jongste.
Verder baal ik een beetje dat mijn vermoeidheid nog niet helemaal weg is maar ik probeer het maar te accepteren.
Hoe gaat het met de rest?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Sep 2021 23:11

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Zeker Anousch!! Zoooo leuk voor je.

Ik ben ook nog zo moe Rayna, echt wel nodig dat dit beetje beter wordt..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Sep 2021 06:39

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Tuurlijk Anousch, gezellig!

Rayna, dan hebben wij op dezelfde dag de 20 weken echo! Ik blijf ook erg moe hoor. Inderdaad vervelend. Vandaag een lange werkdag voor de boeg met vanavond nog een informatieavond. Dus zie daar dan best tegenop.
Hopelijk zijn we allemaal snel van onze vermoeidheid af!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 29 Sep 2021 16:11

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Spannend de 20 weken echo dames!

Ik word een beetje gek van alle negativiteit van mensen... na een traject van 2 jaar ben ik NU zwanger, maar mensen blijven zeggen "hopelijk blijft het goed gaan" ... waarom kunnen ze niet zeggen leuk gefeliciteerd? Spannende tijd ofzo...

Nu heb ik aangegeven dat ik wil genieten van het nu zwanger zijn en niet zo stil wil staan bij het feit dat het mis kan gaan.. maar dan krijg je alleen maar 'zo bedoelde we het ook niet' , zucht...
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 29 Sep 2021 21:11

Re: Eind winter, lente baby’s 2022

Summerlovin, dat gevoel van tekort schieten herken ik wel. Je kunt er even zo weinig aan doen, gewoon accepteren dus. Is de informatieavond inmiddels achter de rug? Ik ben gisteren naar de informatieavond geweest, HD gisteren een drukke dag met werk en ‘s avonds nog weg, vandaag gelijk weer een hele slechte dag met spugen. Vreselijk.

Marsy, pittig zo’n lockdown, gelukkig is het einde in zicht. Lesgeven met een kind om je heen kijkt me praktisch onmogelijk. Hebben jullie ook iets van noodopvang of bedoel je dat je zelf naar school bent gegaan om daar je lessen te geven?

Wat fijn dat alles goed is, Lovely. Een hele opluchting, al kan ik me voorstellen dat het alsnog niet zorgeloos is. Voor onze derde dochter heb ik drie miskramen gehad, waarvan één keer na twee goede echo’s, de zwangerschap van onze jongste is nooit meer zorgeloos geweest en zelfs na de bevalling ben ik nog een tijd bang geweest haar kwijt te raken. Het heeft echt moeten slijten.
Ik hoop dat het jou wel lukt om te genieten van deze tijd, ook met die vreselijke moeheid.

Rayna, de 20-wekenecho alweer bijna. Gaat echt snel. Heb jij ook een echo gehad met 13 weken of viel je toen net buiten de nieuwe regels? Balen dat de moeheid vooralsnog niet minder wordt, hopelijk komt dat nog.

Anousch, welkom! Wat zijn mensen soms onbeholpen hè? Ook al bedoelen ze het goed, dat soort opmerkingen voelen toch niet prettig.
Ik herken het doen van stomme opmerkingen ook wel helaas. Bij ons is het de vierde en het valt op dat sommige mensen niet eens meer feliciteren. Bijna iedereen heeft na de aankondiging een opmerking gemaakt in de trant van ‘vier, jee, niets voor mij hoor’ en er zijn ook meerdere familieleden geweest die mijn man gevraagd hebben of hij dit ‘ook wel wilde en of hij er wel blij mee was’ (en mij vervolgens niet feliciteren). Overigens kondigde mij m’n vriend het nieuws aan met ‘heugelijk nieuws’, dus hoe het dan in je opkomt om te vragen of hij er wel blij mee is…

Hier was de NIPT ook goed! En de echo met 13 weken ook, erg blij mee. Durf nu pas iets meer bezig te zijn met het feit dat er echt een kindje bij komt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers