Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 17 Sep 2021 08:36

Re: Coronavirus

Nee ik snap dat gevoel eerlijk gezegd best wel.

(En ik gok zomaar dat men dat hier van jou wel / eerder snapt maar van loempia niet)
Juli 2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Sep 2021 08:54

Re: Coronavirus

Ja, maar dát snap ik eerlijk gezegd wel. Als je eenmaal ziek bent, zeker als het mild is, hopen dat dat het dan maar is, want dan heb je het maar gehad en weet je dat het mee bleek te vallen, dat vind ik vrij logisch. Nog niks hebben (en dus nog maar moeten afwachten hoe het uitpakt bij je) en dan hopen dat je het krijgt vind ik totaal iets anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 17 Sep 2021 09:17

Re: Coronavirus

Saji schreef:Respecteer ieders keuze, ookal wijkt hij af van de jouwe.

Ik snap wel dat het mensen tegen de borst stoot als zij 2à3x p.w, of vaker, moeten testen. Wat als de test uitslag niet binnen 24 uur in jouw bezit is? Ik heb namelijk al aantal keren meegemaakt, zowel privé als werk, dat de uitslagen na 40 uur binnen kwamen. Om dan te zeggen, dan zou jij je moeten laten vaccineren, want dan zit je niet in deze situatie, vind ik ongepast.
Iemand die gevaccineerd is, heeft daar voor gekozen, net als de ongevaccineerden.
Respecteer dat.


Ik snap niet zo goed hoe het kan dat zo veel mensen desinformatie verspreiden en niet het verschil kennen tussen testen bij de GGD bij klachten en testen via testen voor toegang voor toegang tot evenementen en nu ook horeca e.d. Bij die laatste variant krijg je binnen twee uur de uitslag met bewijs van negatief testresultaat. En ja dat gaat vast ook wel eens mis maar in het overgrote deel van de tests heb je dus heel snel resultaat. Nu drie keer gedaan en drie keer binnen een uur resultaat.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 17 Sep 2021 12:17

Re: Coronavirus

Nee ik snap oprecht niet dat mensen hopen dat ze het virus krijgen. Maar ik heb dan ook Corona gehad en ik was die persoon met milde klachten. 1 dag flinke hoofdpijn en een milde snotneus (hooikoorts is 10 keer erger). Maar inmiddels 10 weken verder en ik ben inmiddels kapot. En dat gevoel is niet te vergelijken met de nasleep van een griep zoals loempia eerder aangaf.

Ik ben beperkt in mijn doen en laten als ik naar de supermarkt loop moet ik maar hopen op een goede dag zodat ik heen en weer kan lopen zonder op een bankje of muurtje te moeten gaan zitten. En voor de beeldvorming ik woon op maximaal 7 minuten lopen en dan loop ik met een slakkengang. De week voordat ik Corona kreeg maakte ik dagelijks een wandeling van minimaal een uur en 2,5 uur was ook geen probleem.

Dagelijks lig ik rond 9 uur in bed en dan is het gewoon klaar. Ik heb geen energie meer over in mijn lijf tegen die tijd. Heb hartkloppingen en ben wat kort van adem en dan valt het nog mee als ik anderen om me heen hoor.

Ik had ten tijde van mijn besmetting net 2 weken (ben binnen 14 dagen besmet geraakt) ervoor mijn eerste vaccinatie waar ik zo naar uit had gekeken juist vanwege gezondheidsredenen want ik was al bang voor klachten op de lange termijn ook al ben/was ik geen risicogroep. Ik ging alleen naar mijn werk in die tijd en kwam alleen bij mijn ouders en broer en sprak met 1 vriendin af maar dan altijd buiten. Geen feesten etc en dat was ook niet mijn motivatie om me te laten vaccineren.

Hopelijk gaat de 2e vaccinatie die ik onlangs heb gekregen me helpen en zo niet dan zal ik helaas toch naar de huisarts moeten om te bekijken of er ondersteuning is bij mijn klachten.

Dus ja voor iedereen die zich afvraagt of ik het raar vindt dat ze hopen dat ze het virus krijgen zodat ze niet hoeven te testen dat vind ik raar.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Sep 2021 12:54

Re: Coronavirus

Eens met Siem, het is gewoon echt roulette en er zijn echt veeeeeeel meer mensen met lansier klachten dan geregistreerd staat. Wij zitten bijvoorbeeld nog steeds met vermoeidheidsklachten allebei. En dan ben je 9 maanden verder. Het is niet heftig genoeg om er mee naar de huisarts te gaan. Mijn rusthartslag ligt nog steeds hoger. Corona is gewoon geen grap.

En ik denk dat je het beter om kan draaien ipv het zien als we worden gestraft voor het niet nemen. Nee dit zijn de regels en als er geen vaccin was geweest waren die er voor iedereen geweest. Maar door het vaccin kies ik voor meer vrijheid.
2015 💙
<<

Anoniem323

Bericht 17 Sep 2021 17:47

Re: Coronavirus

Minx schreef:En ik denk dat je het beter om kan draaien ipv het zien als we worden gestraft voor het niet nemen. Nee dit zijn de regels en als er geen vaccin was geweest waren die er voor iedereen geweest. Maar door het vaccin kies ik voor meer vrijheid.


Dit vind ik heel mooi gezegd
<<

Anoniem315

Bericht 18 Sep 2021 10:55

Re: Coronavirus

Sommige mensen hebben niet de keuze voor een vaccinatie. Dus die sluit je dan wel uit, vergeet dat alsjeblieft niet.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Sep 2021 11:32

Re: Coronavirus

Hoe groot is dat percentage eigenlijk?
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 18 Sep 2021 11:42

Re: Coronavirus

Als ik alleen al in mn werk kijk best veel cliënten die het om medische redenen (liever nog) niet mogen / wordt afgeraden.
Juli 2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Sep 2021 11:43

Re: Coronavirus

Ik denk dat dat een kleine groep betreft Exo. En wat mij betreft krijgen die mensen een uitzonderingspositie. Maar je kan je denk ik ook afvragen of het voor die mensen niet sowieso verstandiger is zich niet in menigten te bevinden. Dat wil zeggen tot de vaccinatiegraad hoger is.

Ik merk dat ik dus steeds minder respect kan opbrengen voor mensen die ervoor kiezen niet te vaccineren. Komt door van die domme statements van bn’ers als Doutzen en Tim Douwsma. Wat Maple volgens mij ook al zei, dat aannemen van een slachtofferrol wekt mijn irritatie op. En ik snap ook oprecht niet waarom je dit vaccin niet zou willen (medische redenen uitgezonderd). Bang voor nevenschade/lange termijn bijwerkingen? Inmiddels is er toch al veel onderzoek gedaan en bekend over de werking van het vaccin. Hoe groot is de kans dat er nog iets gaat komen? En dat dat dan ook nog echt iets ernstigs is? Erger dan wat je aan het corona zelf kan overhouden? Rationeel gezien snap ik het gewoon niet die angst, laat staan andere redenen die ik voorbij hoor komen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Sep 2021 12:02

Re: Coronavirus

Luisa schreef:Ik denk dat dat een kleine groep betreft Exo. En wat mij betreft krijgen die mensen een uitzonderingspositie. Maar je kan je denk ik ook afvragen of het voor die mensen niet sowieso verstandiger is zich niet in menigten te bevinden. Dat wil zeggen tot de vaccinatiegraad hoger is.


Denk dat het voor veel van die mensen een uitkomst zou zijn als iedereen die zich wel kan vaccineren dat ook doet.

Sluit me ook aan bij de rest van je verhaal.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 18 Sep 2021 12:08

Re: Coronavirus

Ik ben wel benieuwd wanneer er sprake is van contra-indicaties voor het nemen van een corona vaccinatie, kan er online niet zo snel iets over vinden. Welke ziektebeelden sluiten het nemen van een vaccinatie uit?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Sep 2021 12:16

Re: Coronavirus

Joey schreef:
Luisa schreef:Ik denk dat dat een kleine groep betreft Exo. En wat mij betreft krijgen die mensen een uitzonderingspositie. Maar je kan je denk ik ook afvragen of het voor die mensen niet sowieso verstandiger is zich niet in menigten te bevinden. Dat wil zeggen tot de vaccinatiegraad hoger is.


Denk dat het voor veel van die mensen een uitkomst zou zijn als iedereen die zich wel kan vaccineren dat ook doet.

Dat denk ik ook. De vaccinatiegraad zou dan waarschijnlijk zo hoog zijn, dat een toegangssysteem helemaal niet meer nodig is.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Loempia

Bericht 18 Sep 2021 13:20

Re: Coronavirus

Maar de vaccinatiegraad is toch al 82 procent? Hoe hoog wil je het hebben?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Sep 2021 13:37

Re: Coronavirus

Volgens mij is de vaccinatiegraad rind de 70%. In Denemarken wel iets van 85%, daar laten ze de maatregelen dan ook los.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Sep 2021 13:40

Re: Coronavirus

Van het RIVM

Vaccinatiecijfers 30 augustus t/m 5 september 2021
Tot en met zondag 5 september zijn in Nederland naar schatting ruim 23,1 miljoen vaccinaties toegediend. Daarvan zijn ruim 12,6 miljoen eerste vaccinaties en ruim 10,5 miljoen tweede vaccinaties. Naar schatting heeft 85,4% van alle 18-plussers een eerste vaccinatie ontvangen en is 77,1% volledige gevaccineerd. Van iedereen boven de 12 jaar heeft 83,1% een eerste vaccinatie ontvangen en is 74,3% volledige gevaccineerd.
<<

Loempia

Bericht 18 Sep 2021 13:43

Re: Coronavirus

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Sep 2021 13:53

Re: Coronavirus

Maar dat zijn dus de cijfers van 18+. Ik dacht dat betrouwbaarder is om met 12+ te rekenen, juist omdat veel jongeren dus besmet raken.
O sorry, Joey noemt de 12+ cijfers wel.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 18 Sep 2021 14:59

Re: Coronavirus

In de eerste cijfers hadden ze niet meegenomen dat sommigen maar 1 vaccinatie hoeven (ivm corona gehad of Janssen), het percentage ligt nu boven de 80%.

Ik vind dat je je niet hoeft te vaccineren voor een ander, het is ieders vrije keuze om dit wel of niet te doen en voor mij voelt die corona pas in de horeca echt niet goed. Het lijkt eerder een manier om meer mensen zich toch te laten vaccineren dan dat het over veiligheid gaat.

Ik ben voorstander van dingen loslaten, zoals in Denemarken.
En ja, dan mogen ook mensen zonder vaccinatie gewoon weer alles. Maar zo werkt het toch zo vaak in het leven, ik vind het eigenlijk een beetje flauw dat je het ongevaccineerden niet gunt omdat jij wel een prik hebt gehaald.
Ik ben wel gevaccineerd, maar begrijp ook best de keuze om het niet te doen.
Ik sta ook niet achter de vaccinatie van gezonde kinderen onder de 16, de verkapte verplichting voor ze om het te doen omdat ze anders steeds moeten testen, en dat voor iets wat voor hun leeftijdscategorie echt zo heftig niet is.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Loempia

Bericht 18 Sep 2021 15:12

Re: Coronavirus

MrsMath, bedankt voor je antwoord. Vooral over het niet gunnen. Ik snap die redenatie aan de ene kant wel (m'n vader had het al eerder over jaloezie maar toen begreep ik het nog niet, na een opmerking van Maple wel) , maar inderdaad zo werkt het zo vaak niet in het leven.
Ik begrijp nu echter wel die felheid van sommige mensen waardoor die verdeeldheid zo goed zichtbaar wordt. Ik ben echt oprecht benieuwd waar dit heen gaat, ik denk en hoop dat het een wassen neus gaat zijn en iedereen toch nog overal welkom gaat zijn. En dan hoop ik daarna dat deze maatregel snel voorbij is en iedereen daarna een drankje kan doen met elkaar.
De vaccinatiegraad is erg hoog en er lagen nog niet eerder zo weinig mensen met corona op de IC, dus wie weet.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Sep 2021 15:42

Re: Coronavirus

Ik zie echt niet in wat dit met wel of niet gunnen of jaloezie te maken heeft.
<<

Loempia

Bericht 18 Sep 2021 15:45

Re: Coronavirus

Luisa schreef:Ik zie echt niet in wat dit met wel of niet gunnen of jaloezie te maken heeft.


Als je even terug leest wordt het letterlijk gezegd.
Ik hoop heel erg, dat het overgrote deel van Nederland er zo in staat als hoe MrsMath het onder andere schetst. En als ik in mijn omgeving kijk is er niemand die zo fel is als hier op het forum. Werkelijk niemand.
Dus dat maakt dat ik er langzaam toch wat rustiger onder ben. Hopelijk blijft dat ook zo na volgende week 🙈
<<

Anoniem323

Bericht 18 Sep 2021 21:22

Re: Coronavirus

In het theater hier in de buurt mocht je al eerder niet naar binnen zonder corona pas. Ze hadden niet volledig de zaal vol maar ze wilden ook niet de zaak op slot gooien voor een uitbraak.
Ik ben deze week geweest, prima geregeld. Alles op ruime afstand, wandelpaden, rij voor rij weer naar buiten.
Er was niemand die hier moeilijk deed over de corona pas. Iedereen liet hem zien, er was 2x over gemaild van tevoren dat het verplicht was, waar je kon testen als het nodig was en het was perfect.
Ik twijfelde eerst of ik wel wilde gaan maar ben blij dat ik gegaan ben.
Hier in de regio ligt de percentage van 2 vaccins rond de 70% dacht ik maar ben wel blij dat ze het zo goed hebben gedaan.
<<

Anoniem323

Bericht 18 Sep 2021 21:27

Re: Coronavirus

Mrs math ik ben er nog niet voorstander van om alles los te laten. Juist voor de kinderen niet. Dan is er een groter risico dat ze het krijgen. Ze hebben al zoveel mee gemaakt, ik wil dat ze gewoon naar school kunnen blijven gaan, dat hebben ze nodig
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Okt 2021 18:52

Re: Coronavirus

Ben ergens een beetje bang voor wat er komen gaat qua maatregelen. Niet zo zeer voor de maatregelen maar eerder voor de reacties. Al is het natuurlijk geen verrassing dat dit ging gebeuren.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers