Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 17 Sep 2021 11:58

Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Sinds een maand wonen wij in een andere woonplaats, ver bij onze familie en vrienden vandaan. We moeten hier dus weer nieuwe vriendschappen maken en mensen leren kennen. Maar hoe doe je dat? Ik ben niet de meest uitbundige persoon op aarde, dus ik kijk normaal altijd een beetje de kat uit de boom, pas als ik me ergens op m'n gemak voel durf ik toenadering te zoeken.

Twee weken geleden kreeg ik van een moeder van een klasgenootje van de jongste een appje met de vraag of ik een bakkie wilde komen doen (dat was naar aanleiding van de vraag of iemand slaapplek voor ons had, ze wilde wel helpen maar eigenlijk ook eerst mij/ons leren kennen). Dat heb ik gedaan, was hartstikke gezellig en we (haar man en ik hebben mijn oudste dochter van school gehaald zodat zij ook mee kon eten) hebben daar geluncht en gingen pas tegen etenstijd weg. Ik heb de afgelopen week een paar appjes naar haar gestuurd, daar reageert ze dan wel op, maar ik ben gelijk bang dat het too much is ofzo. Ik wil niet dat ze het idee heeft dat ik me op haar stort omdat zij de enige is die tot nu toe contact heeft gezocht. Gisteren vroeg ik tips mbt een huisarts, daar gaf ze antwoord op, en ik heb daarna gevraagd of ze het leuk vindt volgende week een bakkie te komen doen. Antwoordde ze ook positief op, dus dat voelt dan wel fijn, maar toch blijft die twijfel.

Lastig dit zeg! Hoe doe je dit? Mijn oudste dochter heeft inmiddels 3 vriendinnen (godzijdank), de jongste zwaait intussen onderweg van school naar huis naar ieder kind dat haar gedag roept (hóe doet ze dat :laughcry: ) maar ik zou het toch wel jammer vinden als ik verder geen aansluiting vind omdat ik te verlegen/afwachtend ben.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2021 12:31

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik herken dat wel. Wat bij mij helpt is 'gespeeld' zelfvertrouwen. Ik ben ook onzeker en snel 'bang' dat mensen me niet leuk vinden. Afgelopen week hadden wij bijvoorbeeld een schooluitje waarbij de moeders moesten wachten (corona) en hebben we koffie gedronken. Ik klets dan met iedereen, doe dus alsof ik zelfverzekerd ben, zo ontdooi ik. En heb dan zo'n leuke gesprekken. Veel anderen durven nl ook niet de eerste stap te zetten. Zo heb ik nu al met 2 moeders een afspraak om koffie te drinken.

Op mijn werk werkt dit ook merk ik, spontaan zijn. Mensen kletsen terug tegen je en de volgende keer dat je ze ziet heb je begroeting of een praatje. Doordat ik zie dat dit werkt, geeft het me werkelijk zelfvertrouwen en ben ik steeds minder 'bang' om een gesprek te starten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Sep 2021 22:07

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik merk dat sinds we verhuisd zijn ik steeds meer in spontaan gesprek kom met mensen door mijn zoon. Gisteren op het strand zaten we opeens met 1 andere moeders en kinderen en mijn man had ook al een moeder leren kennen de week ervoor. Hij had haar nummer gevraagd, dat vind ik dan zo leuk dat hij dat gewoon durft, daar ben ik wat meer terughoudend in. En zij appen nu wat heen en weer en morgen gaan we met 2 gezinnen naar het strand, onze kinderen klikten heel erg dus hopelijk wij ook (man heeft wel smaak normaal gesproken). Ik vind het dus veel makkelijker met kinderen dan zonder. En ik ben 3 keer geëmigreerd en in 5 landen overnieuw begonnen, dus wel bekend met tekens nieuwe kring opbouwen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Sep 2021 22:27

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Lastig is dat hè. Ik ben daar ook niet zo goed in. Ik denk dat een hobby zoeken in je nieuwe woonplaats ook wel helpt.

Ik herken het wel. Mijn zoon is binnenkort jarig en zit op het kdv met een kindje uit de straat. Hij zegt dat dat zijn vriendje is daar. Ze zien elkaar ook weleens op straat en heb dus weleens met ouders gekletst. Dat was wel gezellig maar zij zijn ook niet super sociaal of zo (buurvrouw is dat bijv. wel en daardoor verloopt het contact heel makkelijk, die nodigt zichzelf gewoon uit 😂). Mijn vriend zei waarom nodigen we ze niet uit voor het feestje? Ik zie dan allemaal al weer beren op de weg dat ze daar vast geen zin in hebben, geen tijd voor, dat ze zich verplicht voelen etc.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Sep 2021 06:40

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Wij zijn ook een paar maanden geleden verhuisd en hebben met vier verschillende buren/gezinnen in ons rijtje inmiddels een keer geborreld. Soms op ons initiatief, soms op het initiatief van de ander. Het is nog niet meteen dat er vriendschappen uit ontstaan (maar dat zoek ik ook minder, we zijn een stuk minder ver weg verhuisd), maar wel leuke contacten voor een praatje op straat of een keer koffie drinken bij elkaar.

We hebben bij alle buren in ons rijtje een kaartje in de bus gedaan toen we waren verhuisd waarin we ons kort voorstelden. Dat heeft daarbij wel geholpen.

Succes Giselle, het is best lastig op deze leeftijd om echt nieuwe vriendschappen op de toen in alle al bestaande structuren. Maar zeker niet onmogelijk als je er voor open staat en initiatief neemt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2021 07:06

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ah wat vind ik het knap van je meiden dat ze al zo snel contacten hebben gelegd. Fijn hè dat die kinderen dat zo makkelijk kunnen. Konden wij dat maar.
Maar voor hen echt heel erg fijn. Ik denk dat de meeste contacten toch ook via de kinderen zullen komen. Dus ouders van de kinderen.
Ik merk het nu ook. Ik woon al bijna zeven jaar in dit dorp en in het laatste jaar heb ik ineens veel meer mensen leren kennen. Ik ben niet zo koffiedrinkerig met semi bekenden maar ik ken wel ineens als ik in het dorp loop de namen en gezichten van veel mensen. Allemaal ouders. Dus dat balletje is wel echt door school gaan rollen.

Het is nu misschien nog te vroeg maar als de verbouwing klaar is kan je misschien een buurtborrel geven? Hoeft niet ingewikkeld maar gewoon in de tuin of als het tzt niet zulk lekker weer meer is omdat we richting de herfst gaan een winterse borrel meer richting november/december lekker met gluhwein, decemberlekkers, vuurkorven etc. Uitgelezen kans om de buren allemaal beetje te leren kennen.
Wij hadden paar weken geleden zo'n burenborrel van nieuwe mensen in de straat en vond dat heel dapper. En die buurvrouw spreekt me nu telkens aan op straat dat we eens een bakkie moeten doen. Door jou realiseer ik me dat ik daar echt een keer op in moet gaan. Misschien is ze ook wel onzeker erover. Dat ben ik zelf ook want ik vind het zelf ook spannend. Maar het is maar een uurtje als het toch niet klikt en als 't wel klikt is 't een mooi begin.

Wat mij ook wel helpt, en dit is misschien best wel suf, maar ik had via Instagram een heel aantal moeders van school gevonden. Niet bewust gezocht hoor maar zodra ik eentje had toegevoegd kwam ik bij de suggesties andere tegen etc. Die heb ik toegevoegd en ben wat gaan reageren op hun stories, bijv van eentje over hun geweldige zomervakantie. En dat maakte het contact op school wat laagdrempeliger omdat we konden refereren aan de dingen die we op insta van elkaar zagen. En nu durf ik ze wel aan te spreken en weet ik direct hoe ze heten. 😅 Misschien beetje suffe manier, het voelt beetje laf om het zo via internet te doen eerst maar dat is nou eenmaal m'n sterkere sociale kant (hallo forum) dus daar heb ik maar op ingespeeld. Het gaf mij net een steuntje waardoor ik anderen ook aan durfde te spreken irl.

Succes hoor en vergeet niet dat zoiets ook echt tijd kost. Begin met een praatje en een kopje koffie en kijk waar het eindigt. Je hoeft natuurlijk ook niet zestien nieuwe hartsvriendinnen te maken maar het is wel fijn als je gewoon bij iemand in de buurt je ei kwijt kan.
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 18 Sep 2021 15:46

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ah wat lief dat jullie allemaal zo uitgebreid reageren. Sam, dat gespeelde zelfvertrouwen doe ik wel hoor, ik stap nu wel wat makkelijker op mensen af dan ik voorheen deed, dus dat stukje heb ik al gewonnen.

Marsy, ik heb ook juist de hoop dat ik door de kinderen meer aanspraak heb, maar veel moeders hebben het bij school te druk met andere mensen/dingen waardoor ik het lastig vind zomaar tegen iemand te gaan praten.

Teun, goed idee om een kaartje in de bus te doen waarin je jezelf voorstelt, daar ga ik mee beginnen. Wellicht komt daar ook nog wel wat uit. En dan wellicht icm het buurtborrelidee van Marin, wat ik ook echt een leuk idee vind! We hebben er straks ook echt een toffe tuin voor met tuinhuis, dat kan natuurlijk prima door als feestruimte haha. En we willen ook een vuurkorf oid in de tuin zetten, dus kan makkelijk. Dat zie ik wel zitten denk ik. Dan doe ik er wel een RSVP bij want straks zitten ze daar helemaal niet op te wachten en blijf ik met alle boodschappen zitten :eyes:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Sep 2021 16:24

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ja Giselle dat hebben wij hier ook gedaan! We gingen eerst lang verbouwen en woonden er nog niet meteen maar iedereen was wel duidelijk nieuwsgierig dus toen hebben we al snel bij iedereen een briefje door de bus gedaan om ons voor te stellen en om te zeggen dat we na de verbouwing iedereen wilden uitnodigen. Er kwamen toen ook heel veel mensen. Leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2021 18:06

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ja die buren van ons hadden ook een rsvp via WhatsApp gevraagd, logisch ook. En handig, heb je direct alle nummers. En uitnodiging gewoon in de brievenbus gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 18 Sep 2021 20:04

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik zit zelf bij een sportvereniging en de laatste jaren is het een aantal keren gebeurd dat er iemand nieuw bij kwam die hier pas net woonde. Onze groep líjkt op het eerste gezicht misschien echt een vaste groep, maar als iemand erbij komt doet iedereen ook wel moeite om haar een beetje te leren kennen. Mijn tip is dus ook een hobby zoeken en daar dan accepteren dat je wordt opgenomen in de groep. Als er bijv een etentje of borrel is niet denken dat niemand op jou zit te wachten, want dat is júist een kans om mensen te leren kennen. Misschien niet meteen hartsvriendinnen, maar wel mensen die je steeds beter gaat kennen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Sep 2021 21:56

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Giselle, ik heb geen aanspraak met de ouders van kinderen van mijn zoons school, ik zou ze niet eens herkennen denk ik. Bij het ophalen ben ik gefocust op mijn kind dus dan komt er nooit een praatje eigenlijk. Het is meer de speeltuinen (en het strand hier dus) waar ik steeds in gesprek kom met mensen. En dan spreken we wat vaker daar af en zo ontstaat het dan. Je hebt hier trouwens ‘mother groups’ waar je wordt ingedeeld als je een kind krijgt, mensen uit dezelfde omgeving met zelfde leeftijd kind. Wordt de eerste 5 keer ergens georganiseerd en daarna kun je zelf doorgaan. Ik vond in eerste instantie maar stom (ben ook geen studentenvereniging fan, dus voelde hetzelfde) maar mijn beste vriendin en ik hebben elkaar daar ontmoet. Met de rest geen contact meer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 19 Sep 2021 07:26

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Je zou, als dat je leuk lijkt, ook kunnen kijken naar de ouderbetrokkenheid op de school van je kinderen en of je daar ergens in kunt stappen? Klassenouder, lid van de oudercommissie, dat soort dingen.
Misschien is er in jullie nieuwe buurt ook zoiets te vinden, een rol als vrijwilliger ergens ofzo om zo wat meer mensen te leren kennen?

Ik ben van nature ook niet extravert en zelfverzekerd. Ben de hechte vriendschappen die ik eerder had verloren en heb dat tot nu toe niet meer opnieuw op kunnen bouwen. Jammer want contact is wel belangrijk voor me. Heb een sociaal beroep waarin ik dat contacten opbouwen met grootste gemak doe, maar in privéleven... Dus ik heb mezelf wel gepusht om meer te mengen, initiatief te tonen, gewoon eens erop af stappen. Dan veins ik inderdaad dat zelfvertrouwen zoals Sam zegt en dat helpt voor mij ook.
Inmiddels ben ik de buurvrouw die regelmatig wel een praatje maakt of helpende hand biedt, de moeder waarbij speelafspraakjes altijd welkom zijn, de ouder die altijd betrokken is als klassenouder én oc-lid enzovoort. Daardoor heb ik wel meer sociale contacten. Ik merk alleen dat het oppervlakkig blijft. Laatst een superleuk gesprek en echt een klik, maar daarna word ik onzeker en denk 'die zit vast niet op meer contact met mij te wachten'. Ik hoop voor mezelf dat uit die contacten toch ook nog eens wat meer richting vriendschappen groeit.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 19 Sep 2021 11:32

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik snap dat dit moeilijk is, zeker als je ergens gaat wonen waar iedereen al zijn routine en vaste leven heeft. Dan is het gewoon moeilijk om nieuwe vrienden te maken, en zul je inderdaad contacten moeten zoeken via de kinderen of nieuwe hobbies, of kijk hier op het forum of er iemand is die in jouw nieuwe omgeving woont en die het leuk vindt om misschien een keer af te spreken?
Ik wil je enkel als advies geven; twijfel niet teveel aan jezelf, dat is nergens voor nodig. Het is inderdaad even aftasten in het begin, maar als iemand geen behoefte heeft aan contact, dan merk je het vanzelf wel. Dus gewoon rustig aan opbouwen en geniet zonder te veel zorgen van het nieuwe gezellige contact met die andere moeder :-) Misschien is zij ook wel super blij met een nieuw gezicht in de buurt, dat ze er al lang woont betekent niet automatisch dat haar 'vriendenboekje' vol is, zeg maar.

Ik heb zelf overigens veel ervaring met het opnieuw opbouwen van contacten, heb jarenlang geen vaste woon- of verblijfplaats gehad en dat was altijd weer even volle bak contacten proberen op te bouwen als je ergens nieuw aankomt. Ik ben gelukkig niet echt verlegen dus dat scheelt, maar ook ik herken je twijfels hoor. Is gewoon hartstikke normaal. Ik woon nu voor het eerst sinds mijn tienerjaren in een vaste woonplaats, sinds een jaar, en heb dankzij mijn puppy veel nieuwe contacten gemaakt - zonder de hond was dat echt een stuk moeilijker geweest, dan heb je toch minder aanspraak. Dus daarom dat ik denk dat contact leggen via de kinderen en op school ook goed kan werken voor jou. Nu ken ik heel veel buren en mensen in het dorp, en hebben we dankzij de hond ook nieuwe goede vrienden gemaakt, waar we eigenlijk dagelijks contact mee hebben. En ook al wonen zij al jaren hier in het dorp, zij zijn net zo blij dat ze ons hebben leren kennen als andersom!
Succes :-)
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 19 Sep 2021 17:53

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Bedankt ook voor jullie reacties, Char, Lilou en Banana! Ik weet nu wat ik ga doen: we nemen een puppy :love:

Haha gekheid natuurlijk (hoewel ik dan nooit meer stuk kan bij de kinderen), ik denk dat ik vanzelf ook wel mensen tegenkom in de speeltuin in de wijk, goed moment om dan een gesprek aan te gaan. Volgens mij is er ook een leuk en actief wijkteam dat regelmatig evenementen regelt voor de wijk, leuk om daar naartoe te gaan of me daarbij aan te sluiten. Feestjes organiseren vind ik altijd leuk!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Sep 2021 18:22

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik denk dat je het vooral een beetje tijd moet geven, zulke dingen moet een beetje natuurlijk gaan. Heel leuk dat je al een koffiedate hebt gehad en dat er ook alweer een nieuwe afspraak op stapel staat. Ik heb ik onze wijk ook een paar fijne contacten opgebouwd, waarvan twee buurvrouwen echt vriendinnen zijn geworden. Het was in het begin wat af tasten maar de klik was er gewoon en van af en toe even een theetje zien we elkaar inmiddels sowieso wel eens per week voor een theetje of een borrel. Soms met z’n drieën, vaker een op een. Ook via school zul je veel contacten gaan opdoen maar forceren is niet nodig. Je bent een heel leuk mens volgens mij dus daar gaan vanzelf nieuwe vriendschappen groeien. Vertrouw maar op jezelf!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Sep 2021 18:31

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Toen wij hier kwamen wonen, hebben we ook een briefje bij een aantal buren in de bus gegooid om onszelf voor te stellen. Volgens mij stond daar alleen op dat we nog een keer een borrel wilden geven en dat hebben we nooit gedaan. :silent: Klein halfjaar later kwam corona. Nu zijn er in onze straat zo goed als geen mensen van onze leeftijd en ook geen kinderen van de leeftijd van N, dus ik heb er niet zo in geïnvesteerd. We maken af en toe een praatje en er is eens per jaar een straatborrel, komende zaterdag ook weer. Dat is gezellig, maar meer contact hoeft voor mij niet echt. Komt ook wel doordat ik nu juist bij meer vrienden in de buurt ben gaan wonen die ik vrij makkelijk op kan zoeken, en meer tijd heb ik ook gewoon niet.

Wel lijkt het me leuk om wat contacten op te doen als N naar school gaat, dus ik ben benieuwd hoe dat verloopt. Ik praat best makkelijk met mensen, maar echt op iemand af stappen en het initiatief daarin nemen vind ik lastig. Maar ik lees dat jij hier al goed mee bezig bent met koffiedates, dus volgens mij komt het helemaal goed!
❤ 7 juni 2018
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 19 Sep 2021 22:18

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Klopt het dat jij (voorlopig) niet gaat werken Giselle? In dat geval zou je jezelf misschien nog aan kunnen bieden (eventueel vrijwillig) om honden uit te laten om zo wat mensen te leren kennen. Dat is toch wel een makkelijke manier om een praatje aan te knopen.

Wij zijn ook naar de andere kant van het land verhuisd en ik heb vriendschappen opgebouwd met moeders van school maar ook in de speeltuin (een vereniging, niet de buurtspeeltuin) maar dat is misschien met een middelbare schoolganger al wat lastiger en ik weet ook niet of jullie daar een speeltuin hebben waar je lid van kan worden waar de jongste zich nog kan vermaken. En als jullie meiden een teamsport doen, lekker vaak mee gaan en kijken dan leer je de andere ouders ook kennen. En misschien kun je zelf op een teamsport gaan?

En als je het aan durft zou je misschien nog via een "durf te vragen pagina" op fb van jullie woonplaats/omgeving een oproepje kunnen plaatsen met de vraag of er mensen zijn die het leuk vinden om een boekenclub te beginnen, of samen te koken of wandelen of wat je ook maar leuk vindt om te doen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Sep 2021 08:10

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Spannend allemaal Giselle! Ik denk dat je inderdaad via de kinderen wel snel mensen zal ontmoeten en merk je vanzelf of er een klik is.
Een teamsport lijkt me ook een hele goede manier om vrienden te maken. Heb je hobby's?

Ik ben zelf ook net verhuisd (weliswaar zelfde stad maar half uurtje fietsen van oude straat) en heb me de eerste 2 maanden ook behoorlijk eenzaam gevoeld. Zag m'n vriendinnen elke dag dus miste echt dat dagelijkse praatje.
Inmiddels een buurtbbq gehad waarbij ik echt hele leuke mensen heb leren kennen en ik ben een toneelcursus gestart en ga met die groep dinsdag na de les wat drinken.

Ik vind de tip van Sam wel goed.. misschien een beetje eng en uit je comfort zone maar het levert soms ook veel op. Ik heb een meisje in het park om haar nummer gevraagd toen ik met haar aan de praat raakte en nu spreken we regelmatig af om te lunchen of een drankje te doen.
En ik appte m'n buurvrouw hoe haar sollicitatie was gegaan en zij belde me na het gesprek op om bij te kletsen, vond ik ook heel tof van haar!

Succes en veel plezier en geluk in jullie nieuwe (t)huis!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Sep 2021 19:17

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

En misschien net zo een oproep zoals pompoen in het verleden heeft gedaan toen ze ging verhuizen hier op het forum?
Daar is toen best een groep forumsters op af gekomen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2021 19:25

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Via Next door is er bij ons in de buurt ook wel eens zo'n oproepje gekomen. Nou wonen wij in een gemeente waar constant nieuwe mensen komen wonen dus de behoefte was ook groot, veel mensen die reageerden. Er is toen een app groepje gemaakt en twee keer een bijeenkomst geweest, één keertje met een kleiner clubje echt uur de directe buurt bij iemand thuis en één keertje bij een cafeetje.
Daarna kwam corona en hebben we elkaar niet meer gezien maar toch is er een soort handig app groepje ontstaan voor informatie uit de buurt en we groeten elkaar wel als we elkaar tegen komen.
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 21 Sep 2021 09:38

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Signature, klopt dat ik (nog) niet ga werken! Ik kan inderdaad wel iets aanbieden, denk dat dat best gewaardeerd wordt. Hoewel er ook wel wat stugge mensen hier zijn hoor, het is soms lastig ertussen te komen als 'vreemde'.

Feline, ja ik heb wel hobby's, ik houd van lezen en van schrijven. Sporten vind ik ook leuk maar ik heb straks thuis een eigen ruimte om te sporten met een crosstrainer en gewichten enzo, dus ik ga niet ook nog eens ergens anders betaald sporten. Misschien is er wel een wandelclubje ofzo, of kan ik dat oprichten.

Nextdoor kan ik ook wel eens proberen, ik vind het alleen zo'n stomme app haha.

Ik ga in ieder geval briefjes door de brievenbus doen bij een aantal mensen in de straat, kijken hoe dat ontvangen wordt!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 29 Sep 2021 21:02

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Mijn ervaring is dat je echt wel een jaar nodig hebt om te wennen (alle seizoenen). Het najaar is denk ik ook de lastigste periode omdat mensen dan meer binnen leven. Ik woon nu 10 jaar in het Noorden en ben echt volledig ingeburgerd. Mijn werk en de contacten via de kinderen hebben daar de grootste rol in gespeeld.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Sep 2021 06:53

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ik heb ook de ervaring dat het tijd kost.

Zelf zijn wij ook in het najaar verhuisd en leek het alsof er niemand naast ons woonde. Ik zag nooit buren op straat.
De kinderen gingen toen nog naar de crèche en daar had de oudste al snel vriendinnetjes (de jongste was net een half jaar oud). Na een half jaar werd de oudste uitgenodigd op een feestje van een van die kindjes. Dit was met ouder, want ze waren pas 3. Ik ben toen mee gegaan en met die moeder klikte het ontzettend goed en er was nog een moeder daar met wie het klikte. Nu 6 jaar later zijn de kinderen nog steeds dikke vriendinnen, maar wij als moeders ook.

Eenmaal op school komen daar vanzelf wel weer nieuwe contacten bij door het maken van speelafspraken etc.

Al met al heeft het voor mij wel ruim 2 jaar geduurd voordat ik het gevoel had echt thuis te zijn. Toen dacht ik, nu heb ik 1 of 2 mensen die ik kan bellen als er nood aan de man is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 30 Sep 2021 12:27

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Oh jeetje, ja, twee jaar? Poeh, dat duurt wel even dan inderdaad. Ik merk dat het me wel erg aanvliegt de laatste week, dat ik me afvraag waar we in hemelsnaam aan begonnen zijn en of het wel een goed idee was om hierheen te verhuizen. Degene die ik op de koffie had gevraagd zou nog laten weten wanneer ze kon, dat was vorige week en deze week is bijna voorbij en ze heeft nog steeds niets laten weten. De bal ligt nu bij haar, ik blijf het niet vragen, het is graag of niet. Ik hoop dat ik vanzelf iemand tegenkom waarmee het goed klikt, ik ben nu alleen zo bang dat ik heel eenzaam word ofzo, dat er echt niemand is die op mij zit te wachten.

Ik probeer me ook te herinneren hoe het was toen ik als (bijna) 18-jarige verhuisde, toen heb ik volgens mij ook heel lang geroepen dat ik terug wilde en heeft het ook wel een tijdje geduurd voor ik echt vrienden maakte. Voor mijn gevoel was het heel snel, maar het is ook al 18 jaar geleden dus hoe dat precies ging weet ik ook niet meer eigenlijk.

Goed, twee jaar dus. Ik ga het de tijd geven, haha.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 30 Sep 2021 14:36

Re: Nieuwe mensen ontmoeten/vrienden maken

Ah dat komt echt wel goed Giselle! Sowieso zou ik idd een kaartje in de bus doen bij je buren in de straat. Vergeet dan je telefoonnummer niet! Dan kunnen ze je gelijk contacten. En als er een baby in de straat wordt geboren of je ziet dat iemand gaat trouwen, dan is een kaartje ook leuk! Nu is het natuurlijk najaar dus zijn veel mensen binnen. Daarom zou ik met oud en nieuw lekker naar buiten gaan. Dan kan je je gelijk voorstellen als dat nog nodig is.

En via de school van de meiden kom je vanzelf met meer ouders in contact. Niet teveel forceren en denken dat je contacten moet opdoen. Ik zou vooral accepteren dat het nu even leeg voelt maar er is heus niemand die je er niet bij wil hebben of niet op je zit te wachten.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers