Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 17 Sep 2021 16:23

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja die tentjes zijn geweldig!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Sep 2021 16:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja die tentjes zijn ideaal alleen zou ik ze nooit op een bed zetten. Altijd op de grond. Maar ze zijn wel kleiner dan een campingbedje. Maar campingbedje past vast ook wel op zo'n kamer joh.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 17 Sep 2021 16:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Sogood: ik vind afspreken op vrijdagmiddag sowieso heftig, juist voor mezelf. Ik heb er dan een werkweek opzitten en de kinderen een schoolweek.
Ik heb een keer twee kindjes meegenomen, toen was het allemaal miscommunicatie en verdriet. Maar er is altijd 1 kindje derde wiel aan de wagen in mijn ervaring.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 17 Sep 2021 17:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Wij hebben ook zo’n tent, de peutervariant. Ik zou hem wel altijd op de grond zetten of in het midden van een twee persoonsbed. Maar niet op een eenpersoonsbed.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 17 Sep 2021 17:43

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Misschien kan je het matras en de lattenbodem van het onderste bed aan de kant zetten en het campingbedje daar in zetten? Als er echt niet genoeg ruimte op de kamer is
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 17 Sep 2021 17:46

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Hier komen wel eens 2 kindjes spelen, ligt echt aan de combi of het werkt.

Woensdag hadden beide kinderen een klasgenootje mee, ook bij ons lunchen en toen kwamen daarna ook nog een buurmeisje en -jongetje.
Ze kennen elkaar allemaal al van school. De meiden zitten alle 3 in dezelfde klas, de jongens in groep 2, 3 en 4. En dat ging ontzettend leuk met elkaar
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 17 Sep 2021 17:49

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Bedankt voor alle reacties over de druiven.
Ik kan mij namelijk niet meer herinneren wanneer ik ze voor het laatst heb doorgesneden, maar ga eens opletten hoe dochter haar druiven eet.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2021 18:36

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

ah ok. Dan gaan we toch maar voor campingbedje. Mijn ouders gaan er eerder heen moeten zij maar even zien of het past
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 17 Sep 2021 19:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Mijn 5 jarige krijgt z’n druiven heel mee naar school al zo lang hij gaat.
De jongste krijgt thuis ook hele druiven. Ik heb hem aangeleerd eerst de druif door te bijten, uiteraard zit ik er dan alsnog op m’n neus bij om te kijken of hij dat ook echt doet.

Hier wordt per kind met 1 kind afgesproken en niet met 2. Wel komt het voor dat beide (oudste) jongens iemand te spelen hebben. En dan soms ook nog buurkinderen erbij. Tot nu toe gaat het beter als ze beide iemand hebben dan dat er maar voor 1 een vriendje of vriendinnetje is.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 17 Sep 2021 21:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik snij druiven en tomaatjes al niet meer door voor mijn 2 jarige 🙈 hij verrekt het te eten als dat van hem er anders uitziet dan dat van zijn grote zus. Hij bijt die dingen wel allemaal meteen door en uiteraard laten we hem er niet mee alleen, maar het gaat prima. Ik weet al niet meer wanneer we ermee gestopt zijn voor de oudste.

Wij hebben zowel een campingbed als zo'n tentje, maar dat tentje was altijd alleen maar feest. Onze kinderen associeerden dat niet met slapen ofzo 😅 mijn ervaring is dat zo'n campingbed vaak overal wel past, soms een beetje schuiven, maar dat kwam wel goed. En we hebben ook de wagenbak gebruikt tot een maand of 6 als reisbedje
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Sep 2021 22:09

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja ik snij druiven, tomaatjes en knakworstjes doormidden.

Het gaat toch om de breedte van de druif/tomaat/knakworst. Als je er van boven een hapje afneemt veranderd de breedte toch niet? Of happen jullie kinderen ze dan verticaal door (zoals je ze zou snijden).

Campingbedje zal wel passen hoor!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Sep 2021 05:25

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Lot schreef:Ja ik snij druiven, tomaatjes en knakworstjes doormidden.

Het gaat toch om de breedte van de druif/tomaat/knakworst. Als je er van boven een hapje afneemt veranderd de breedte toch niet? Of happen jullie kinderen ze dan verticaal door (zoals je ze zou snijden).

Campingbedje zal wel passen hoor!


Haha verticaal happen.
Het gaat idd om de breedte dus je moet ze in de lengte halveren.
In groep 1 deed ik het nog wel. Nu zit hij goed stil met het eten dus vind ik het prima. Ik koop wel altijd grote druiven. Die moet hij dan wel kapot bijten.
Pinda's en popcorn geef ik nogsteeds niet.
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Sep 2021 17:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik halveer tomaatjes en druiven nog steeds voor de jongste. Dat doe ik tot en met 7 jaar.
#teammaple🍁
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 10:58

Bericht 18 Sep 2021 18:54

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Mijn oudste is 5,5 en ik snij de druiven nog altijd door en denk dat ik dat nog wel even blijf doen.
💙 2016
💙 2020
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 18 Sep 2021 19:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Blue Phone schreef:
minoessepoes schreef:Naast washandjes gebruik ik ook spuugdoekjes om gezichtjes te poetsen, die maak ik gewoon nat net zoals een washandje ( worden die dingen tenminste ook eens gebruikt).


Als de jongste erg vies is gebruik ik ook een spuugdoekje, even nat maken onder de warme kraan


Mijn jongens zijn 9 en 7 en hier gebruiken ze nog steeds spuugdoekje en hydrofiel om gezichten schoon te maken. Even onder de kraan en poetsen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 19 Sep 2021 08:58

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Mijn dochter hoest sinds 3 dagen vreselijk. Ze stikt ‘s nachts bijna en haar keel doet erg zeer (door dat hoesten natuurlijk). Ze geeft aan dat ze veel slijm in haar keel voelt, dus heb haar matras aan het hoofdeinde al omhoog gezet, maar dat helpt minimaal want ze kruipt ‘s nachts lekker naar beneden. Kan ik haar iets geven om het leed wat te verzachten? Ik heb gekeken voor hoestdrank oid maar aangezien de werking daarvan nooit bewezen is twijfel ik dat te kopen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Sep 2021 09:03

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik weet dat er in Nederland zo'n bekend smeersel is voor op de borst, dat helpt onze zoon vaak. Urban myth of niet, maar ik smeer het ook onder zijn voeten met sokken eroverheen. Een warm bad met magnesium en/of eucalyptus is ook fijn en ik smeer ook wel eens de muren in de douche in met die borstcreme, dan stoomt dat door de badkamer tijdens een hete douche. Er zijn wel slijmoplossende drankjes, maar ik ben net als jij: ik weet niet of dat echt werkt. Maar het verzacht wellicht wel de keel, want die zal wel rauw zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem319

Bericht 19 Sep 2021 09:06

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

De jongste? Ik zweer zelf bij Natterman Bronchicum Extra sterk maar dat wordt afgeraden bij kinderen onder de 12, zit codeïne in. Sowieso wordt dat afgeraden bij vastzittende hoest.

Bij vastzittende hoest gebruik ik altijd acetylcysteïne bruistabletten, dat helpt bij mij veel.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Sep 2021 09:20

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Dat wat Marsy doet doe ik ook bij de kinderen. Werkt gek genoeg echt!
⁠♡♡♡
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 19 Sep 2021 09:54

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Giselle schreef:Mijn dochter hoest sinds 3 dagen vreselijk. Ze stikt ‘s nachts bijna en haar keel doet erg zeer (door dat hoesten natuurlijk). Ze geeft aan dat ze veel slijm in haar keel voelt, dus heb haar matras aan het hoofdeinde al omhoog gezet, maar dat helpt minimaal want ze kruipt ‘s nachts lekker naar beneden. Kan ik haar iets geven om het leed wat te verzachten? Ik heb gekeken voor hoestdrank oid maar aangezien de werking daarvan nooit bewezen is twijfel ik dat te kopen.


Fluimicil werkt tegen slijm die zou je kunnen kopen. Mag je geven vanaf 2 jaar zag ik. Hier zit een werkzame stof in. Fluimucil Drank bevat het werkzame bestanddeel Acetylcysteine. Accetylcysteine breekt taai, vastzittend slijm af, zodat het dun vloeibaar wordt en gemakkelijk kan worden opgehoest.

https://www.kruidvat.nl/fluimucil-drank/p/2597239
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Sep 2021 10:09

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Luuf onder de voeten en sokken aan @Giselle!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 19 Sep 2021 12:56

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Marsy, bedoel jij ook Luuf? Dan haal ik dat zo nog even. En iets van een verzachtende drank kan idd ook vast geen kwaad. Bedankt voor de tips!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Sep 2021 13:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja Luuf of Dampo.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem323

Bericht 19 Sep 2021 19:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Luuf werkt hier ook goed, neefje bleek er allergisch voor te zijn. Benauwdheid werd alleen maar erger. Dus even in de gaten houden.

Ik snij tomaten en druiven nog altijd door als ze naar school zijn. Thuis niet altijd maar dan leer ik ze dus ook echt 1 voor 1 pakken en dan voorzichtig bijten. Ik ben er niet altijd bij dus op zo'n momenten leer ik ze wat ze moeten doen als ze ongesneden druiven krijgen. Maar dus nog niet op school. Ik denk dat ik dat doe tot in groep 4. En daarna denk ik dat ze weinig druiven mee krijgen omdat ze dan eten tijdens het buiten spelen. Dan hebben ze liever handfruit
<<

Anoniem323

Bericht 19 Sep 2021 19:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Afspreken mogen ze alleen op woensdag of vrijdag. Dan maakt het niet uit of er 1 of 2 kinderen komen spelen zolang ze maar samen spelen en broer/ zus niet buiten sluiten.
Als we die week op andere dagen iets hebben, mogen ze niet afspreken en in de ochtend zeg ik ook wel eens dat het niet mag. Als ze te moe zijn, dan gaat het feest niet door.
Er komen hier nog niet veel kinderen spelen, hebben ze beide nog geen behoeften aan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom