Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Sep 2021 16:04

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bij incidenteel hoesten hoef je kinderen ook niet te testen en inderdaad bij een neusverkoudheid zonder koorts ook niet.

Ik hou mijn kinderen eerst een dag thuis om te kijken of ze wel echt meer dan incidenteel hoesten voordat ik een testafspraak maak.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Sep 2021 17:31

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja maar ik vind het lastig te zeggen wanneer het nog onder incidenteel valt. En als we dan de volgende dag iets hebben afgesproken, ga ik liever gewoon testen om zekerheid te hebben. Maar ben wel zo ontzettend klaar met dit gedoe!
❤ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 30 Sep 2021 13:21

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bah, ik moet straks weer testen. Inmiddels dag 3 dat ik ziek ben, met koorts, hoesten, benauwdheid en neusverkoudheid. Afgelopen keren dat ik zulke klachten had was de test negatief, dus vandaar dat ik niet direct heb laten testen. Plus dochter is ook ziek geweest maar een negatieve test en ik heb dezelfde klachten als zij had. Toch voor de zekerheid vanmorgen een zelftest gedaan, gelijk knalpositief. Iedereen natuurlijk gelijk in de stress. Mijn man die net na 3,5 uur rijden op zijn afspraak was aangekomen kon weer terug naar huis komen, hij was echt NOT amused (zachtjes uitgedrukt). Om half vijf heb ik de afspraak, hopelijk dan ook snel de uitslag.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Sep 2021 14:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik weet niet meer wat precies de reden is, maar een zelftest schijnt bij klachten niet betrouwbaar te zijn. Dus hopelijk zit deze test er naast!

Ben je in die drie dagen dat je al niet fit was wel thuis gebleven?

Ik ben geloof ik voor de 10e keer getest afgelopen maandag. Licht neusverkouden en ivm werk toch maar meteen laten testen. Negatief. Nu met een verkoudheid wel aan het werk, voelt toch ook wel weer gek.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 30 Sep 2021 14:31

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja dat begreep ik ook Jip! Ik hoop dat het inderdaad vals positief is.

Vandaag wordt ook de negende keer dat ik getest word. Ik ben weinig naar buiten geweest, heb alleen de jongste naar school en zwemles gebracht, maar verder vooral in bed gelegen omdat ik me zo lamlendig voel.

Lijkt me inderdaad gek om met een verkoudheid te gaan werken, maar als je een negatieve test had moet het kunnen!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Okt 2021 05:58

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Helaas! Uitslag is positief. En mijn man die gisteren voor de zekerheid even ook liet testen - en eergisteren bij testen voor toegang nog negatief testte - is ook positief getest. Gezellig een Corona maatje 😅
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Okt 2021 07:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh wat shit!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 01 Okt 2021 07:34

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat balen Giselle!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Okt 2021 07:36

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Heel shit! Boodschappen voor volgende week zijn nu online besteld, we hebben alleen geen vriezer en een kleine koelkast dus dat maakt het wel lastiger, daarom ook maar wat conserven besteld, anders weet ik niet hoe ik het moet bewaren. Sinds gisteravond heb ik geen smaak en reuk meer, hele rare gewaarwording!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Okt 2021 07:40

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Je huis is de wereld niet uit voor me, als ik wat kan doen.. laat het me weten!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Okt 2021 07:46

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ahh wat rot zeg Giselle! Sterkte! En accepteer hulp van Burn!
❤ 7 juni 2018
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 01 Okt 2021 08:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Shit! Geen reuk en smaak is bizar he?? Ik kon amper begrijpen/geloven dat ik echt helemaal niks rook en proefde. Was me opeens ook heel bewust van de structuur van dingen die ik at, mijn zoontje liep steeds door met poepluiers, ik twijfelde over broodbeleg of het nog wel goed was etc, koken vond ik heel onhandig. Bah! Hoop dat jullie er een beetje mild doorheen komen. Moeten de meiden ook thuisblijven of is dat inmiddels anders qua regels?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Okt 2021 10:26

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Reva schreef:Shit! Geen reuk en smaak is bizar he?? Ik kon amper begrijpen/geloven dat ik echt helemaal niks rook en proefde. Was me opeens ook heel bewust van de structuur van dingen die ik at, mijn zoontje liep steeds door met poepluiers, ik twijfelde over broodbeleg of het nog wel goed was etc, koken vond ik heel onhandig. Bah! Hoop dat jullie er een beetje mild doorheen komen. Moeten de meiden ook thuisblijven of is dat inmiddels anders qua regels?


Ja ik vind het ook echt heel bizar, snap echt niet hoe! Nu heb ik ook totaal geen eetlust, dus erg veel mis ik niet haha. Ik heb sinds vannacht ook druk achter mijn ogen, dat is wel echt heel naar zeg. De meiden moeten ook thuisblijven inderdaad, de jongste verveelt zich nu al en de oudste ziet het leven niet meer zitten. Die was dit weekend uitgenodigd bij een klasgenootje voor diens verjaardag, zó sneu dit. Ik zou haar het liefst laten gaan mits ze een negatieve test heeft maar ja ... Eerst maar even afwachten wat de GGD zegt, ik verwacht ergens straks een telefoontje van ze.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Okt 2021 11:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hoe zielig het ook is voor je oudste, het lijkt mij dat naar die verjaardag gaan echt niet kan. Ik neem aan dat jullie gewoon al die tijd in contact zijn geweest met de kinderen, dus een eventuele negatieve test lijkt me dan echt een momentopname en geen garantie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Okt 2021 11:24

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Natuurlijk laat ik haar niet gaan, maar het líefst zou ik ... Nou ja ik neem aan dat je de strekking van mijn berichtje wel snapte.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Okt 2021 11:53

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik zit met de GGD aan de telefoon en er worden zulke domme vragen gesteld dat ik er gewoon van moet huilen. Letterlijk.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 01 Okt 2021 11:57

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ach Giselle wat rot! Ook voor jullie oudste.

GGD is kampioen domme vragen stellen, ze vroegen bij ons om de telefoonnummers van de kinderen 😢
⁠♡♡♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Okt 2021 12:02

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat rot Giselle, sterkte! Hopelijk voel je je snel beter.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Okt 2021 12:04

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ah balen Gisele. En sneu voor je dochter. Heb je nu voor de 2e keer corona of ben ik nu in de war. In mijn beleving heb je het al gehad.
Afbeelding
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Okt 2021 12:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja ik had in december een positieve test, alleen had ik toen helemaal geen enkele klacht. Nu dus wel 100% klachten helaas.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Okt 2021 13:13

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ah. Dat is extra balen dan. Hopelijk knap je snel op.
Afbeelding
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 01 Okt 2021 13:18

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Beterschap Giselle, en erg balen voor je dochter.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 01 Okt 2021 13:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Beterschap Giselle! Wat balen voor jullie. Ik heb ook Corona gehad en mijn enige klacht was geen geur. Kwam gelukkig na een week weer terug. Hopelijk blijft alles mild en mogen jullie gauw weer uit quarantaine!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 02 Okt 2021 07:44

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Jip schreef:Ik weet niet meer wat precies de reden is, maar een zelftest schijnt bij klachten niet betrouwbaar te zijn. Dus hopelijk zit deze test er naast!


De reden dat je met klachten geen zelftest moet doen, zit hem in het correct uitvoeren van de test. Een negatieve uitslag kan ook komen door het niet voldoende afnemen van materiaal uit de neus.
Daarom wordt altijd gezegd dat je met klachten een test moet laten doen omdat die test betrouwbaarder is doordat die goed wordt uitgevoerd.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 02 Okt 2021 08:29

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wen schreef:
Jip schreef:Ik weet niet meer wat precies de reden is, maar een zelftest schijnt bij klachten niet betrouwbaar te zijn. Dus hopelijk zit deze test er naast!


De reden dat je met klachten geen zelftest moet doen, zit hem in het correct uitvoeren van de test. Een negatieve uitslag kan ook komen door het niet voldoende afnemen van materiaal uit de neus.
Daarom wordt altijd gezegd dat je met klachten een test moet laten doen omdat die test betrouwbaarder is doordat die goed wordt uitgevoerd.


Oh is dat de reden ja? Nou ik had voldoende materiaal uit m'n neus hoor :laughcry:

Lief al jullie berichtjes! Het lijkt nu steeds een beetje beter te gaan, al krijg ik voor elke klacht die verdwijnt een nieuwe klacht, best vervelend wel! Gelukkig heb ik geen koorts meer, dat scheelt al een hoop.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron