Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2021/2022 mama's

<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 04 Sep 2021 10:35

Re: Winter 2021/2022 mama's

Nien, wat leuk dat je zo veel naar de baby kan kijken en fijn dat alles goed is!

Fientje, fijn dat je al kan gaan kennismaken, en dat je nu volledig gevaccineerd bent! Hopelijk heb je baat bij de bekkenfysio. Sterkte!

Hier gaat het voor mijn gevoel opeens hard. 25 weken, baby beweegt volop, buik begint te groeien, we hebben hier in huis wat dingetjes aangepakt en de 'babyhoek' klaargemaakt, er missen nog wel wat items maar het grootste werk is gewoon al klaar. Ik heb mijn grote bestelling uit Nederland ontvangen en de kleertjes zijn gewoon TE cute, geweldig! Ik heb digitale kraamzorg geregeld, we zijn op zoek naar poetshulp rond die tijd, en ik heb gisteren de kliniek bezocht waar ik van plan ben te bevallen dus dat geeft ook meer een idee van wat me te wachten staat. De naam staat eigenlijk al maanden vast, ik had nog gevraagd in het meisjesnamen topic of iemand tips heeft want ik vind het gewoon leuk om erover na te blijven denken, maar we komen niks leukers tegen dus ik denk dat ik mijn berichtje weer weghaal. Kortom, alles prima en daar ben ik dankbaar voor!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Sep 2021 07:15

Re: Winter 2021/2022 mama's

Hoe is het hier met iedereen? Wat een rust in dit topic, haha.

Banana: wat leuk dat jullie al zo lekker bezig zijn! Wat voor dingen heb je besteld? Ben benieuwd naar fotootjes, haha.
Naam dus al geregeld en digitale kraamhulp! Hoe werkt dat?

Ik had gisteravond de intake van de kraamzorg. Zo voor een derde is dat toch al een stuk minder spannend, haha.
Verder hebben we nog eigenlijk net niks geregeld.. We moeten in huis nog super veel doen qua kamers, nog geen idee voor een naam.. Gelukkig hebben we nog een maand over 4, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 13 Sep 2021 20:47

Re: Winter 2021/2022 mama's

Daar was ik weer een keer!

Banana, wat goed dat jullie alles aan het regelen zijn. Ben heel benieuwd wat voor leuks je allemaal hebt "gekregen".
Ben je blij met de kliniek? Valt er überhaupt iets anders te kiezen? Ben je verplicht te bevallen in een ziekenhuis?

Arwyn, wat vroeg voor de intake, of niet? Hahah! "Een stuk minder spannend bij de derde." Je hoort het vaker he? Ik ervaar het nu bij de tweede niet helemaal zo, helemaal nu mijn buik sneller groeit dan bij de eerste! Vind het wel jammer dat je nog niet veel ziet; plussize zwanger zijn is gewoon anders, vind ik.

Donderdag en gisteravond in het ziekenhuis geweest voor een extra check. Ik heb ontzettend last van hartkloppingen, oorsuizen en af en toe harde buiken. Bleeeegh! Ben er doodmoe van. Gelukkig waren alle uitslagen van mezelf en van de baby goed, maar toch...Vandaag, op aanraden van de verloskundige, niet gaan werken en dat helpt wel.
Binnenkort een afspraak bij de cardioloog.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 14 Sep 2021 06:20

Re: Winter 2021/2022 mama's

Arwyn, wow dat is inderdaad al vroeg die intake van de kraamzorg, maar wel fijn toch! En snap dat je het bij de derde iets minder spannend vindt, ik zie kraamzorg een beetje als 'de instructiehandleiding van de baby' en vandaar dat ik het gewoon digitaal heb geregeld, zodat ik iemand heb om vragen aan te stellen en zodat ik zeker weet dat ik niets over het hoofd zie. Ik heb de ballen verstand van baby's en wil niet een foutje maken of zo, dat ze iets tekort komt. Gelukkig is er veel op internet te vinden maar je zou maar net iets niet weten! En dat heb je bij een derde natuurlijk niet op die manier, dan weet je al hoe het is om voor een baby te zorgen :-)
Wat moeten jullie nog allemaal precies doen qua kamers? Succes met alles, en met het zoeken van een naam ;-) :D

Oh foto's vind ik lastig, maar ja, echt gewoon veel leuke kleertjes en zo :D En zelfs schoentjes en sandalen, en een badpak haha. Tsja ze wordt wel een tropische baby natuurlijk, dus daar moeten we op voorbereiden :D
Wat betreft kliniek ben ik tevreden, ik heb bij mijn gynaecoloog keuze uit twee klinieken waarvan 1 grote bekende en een kleinschaligere, en omdat ik veel goede verhalen heb gehoord over de ervaring in die kleinere, heb ik die gekozen. En ja, hier is het normaal om in een ziekenhuis te bevallen, omdat we hier niet zo'n systeem als in Nederland hebben met verloskundigen, iedereen loopt direct bij gynaecoloog. En in Nederland kun je vaak heel snel in het ziekenhuis zijn, hier duurt dat toch wel ongeveer een half uurtje vanaf waar we wonen, dus dat risico wil je dan niet lopen (zegt mijn gynaecoloog).

Fientje, wat leuk om te merken dat je buik sneller groeit dan bij de eerste, dat maakt het toch ook allemaal wat 'echter' of niet dan :D En geniet er nog even van dat je het nog niet heel erg ziet of merkt, het lijkt me best vervelend om een buik te hebben die in de weg zit, ik begin mijn buik nu ook echt te merken (26 weken). Of hoe vond je dat bij de eerste, juist leuk misschien? Ben allang blij dat ik nog gewone kleding aan kan en zo (al zitten sommige dingen wel strak natuurlijk).
Maar wat vervelend al die kwaaltjes, bah! Snap dat je daar doodmoe van wordt. Gelukkig is alles goed met jullie beiden, maar hoop dat je rustig aan kan blijven doen. Sterkte!!
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 15 Sep 2021 19:18

Re: Winter 2021/2022 mama's

Aaahww, badpakje voor de kleine meid, Banana! Gaaf!
Goede keuze; die kleinere kliniek. Dat zou ik dan ook gedaan hebben, denk ik. En het lijkt me heel fijn dat je op afstand toch even een kraamverzorgster hebt die even met je mee kan denken: goed gedaan!

Ja, mijn buik is wel echt al groter dan bij de eerste, ik merk dat ook echt, maar doordat ik behoorlijk plussize ben, zie je er niks van. Soms vind ik dat wel jammer, want ik wil pronken. Maar ach.

Ik ga morgen even langs de huisarts om te beperken wat ik zal doen met werk, want dat ik nu een week niet gewerkt heb, merk ik wel goed. Ik kan me nu meer overgeven aan de vermoeidheid en dat is wel prettig.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 17 Sep 2021 12:09

Re: Winter 2021/2022 mama's

Ja, echt te schattig :D Verheug me om haar erin te zien!
En ik merk dat ik echt gerustgesteld ben en mentaal meer klaar voor de bevalling nu ik de kliniek gewoon even gezien heb, zodat ik weet wat ik kan verwachten. Ik heb ook documentaires gekeken over vrouwen die onder dramatische omstandigheden bevallen in the middle of nowhere in Colombia en Centraal Afrikaanse Republiek, moest ervan huilen en het was echt heftig, maar zoiets maakt me dan nog extra dankbaar voor het leven dat we hebben, de medische hulp die beschikbaar is en de kansen die wij en onze babies hebben in het leven. Ook daarom voel ik me minder bang voor de bevalling, als die vrouwen dat kunnen doorstaan, dan kan ik dit toch zeker wel ;-)

Kan me voorstellen dat je het soms jammer vindt dat je buik voor anderen misschien nog niet echt zichtbaar is. Maar je krijgt vast en zeker nog genoeg de kans om te pronken! :D En heb het idee dat het toch nooit goed is voor anderen; buik is te groot of te klein, altijd wel op iets aan te merken. Merk dat ik het ook een vreemde gewaarwording vind dat iedereen je lichaam zo nauwkeurig bestudeert; iedere keer kijken of je al gegroeid bent of niet. Niet per se prettig.

Wat zei de huisarts, kun je op deze manier minder of helemaal niet blijven werken? Hoop dat de vermoeidheid ook een beetje beter wordt met de tijd!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 28 Sep 2021 15:44

Re: Winter 2021/2022 mama's

Hoe is het nu Fientje, ben je wat minder gaan werken? En helpt dat?
Hoever ben je nu?

Banana: Dat je nog gewone kleding aan kan joh! Dat kon ik met 12 weken al niet meer, haha.
Fijn dat de kliniek er zo goed uit ziet. Toch wel prettig om te weten :)

Hier gaat het z'n gangetje. Morgen 25 weken alweer.
Zijn inmiddels druk bezig met de slaapkamers, zodat dat op tijd klaar is. Nieuwe vloer er in, moeten nog behangen, er zijn nog geen gordijnen.. Maar we komen er wel, haha.
Helaas wel echt last van m'n bekken, maar ik hoop dat dat niet erger wordt. En dat het na de bevalling weer over gaat, haha. Dan komt het allemaal wel goed!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 28 Sep 2021 19:30

Re: Winter 2021/2022 mama's

Arwyn, wat goed dat jullie lekker bezig zijn met de slaapkamers. Kan maar af zijn!
Jammer van je bekken. Balen! Ik loop bij een bekkenfysio, helpt echt goed. Je kan er maar vroeg bij zijn.
Ik ben nu 21 weken.

Ik werk inmiddels halve dagen, na 2 weken thuis te zijn geweest. Maandag voor het eerst een halve dag en morgen weer 1. Ik vind het wel fijn, geloof ik.
Donderdag de 20 weken echo gehad. Alles wat ze konden zien zag er goed uit. Ze konden alleen het hartje, lipjes, profiel en mijn placenta bij de baarmoedermond niet goed zien. Daar moesten we vanmiddag voor terugkomen. Het was fantastisch! Want ze konden nu alles wat ze nog moesten bekijken goed zien. We konden de baby zelfs even zien duimen. Omg! Zo schattig! Haha!
En wat we wel heel grappig vonden: net als zijn oudere broer heeft ook deze meneer een vergrote galblaas. Zo apart! Kan verder geen kwaad, maar wel echt broers dus!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 30 Sep 2021 08:06

Re: Winter 2021/2022 mama's

Arwyn, nou geen spijkerbroeken of zo hoor, haha! Maar wel gewoon de meeste shirts, en ook gewoon jurkjes en leggings en jogging broeken. Lang leve Corona, dat soort dingen is nu toch 'in de mode' (of niet?) :D. Nu ruim 28 weken en de buik is echt wel aanwezig, deze week echo gehad en baby wordt op 1,4 kg geschat dus iets bovengemiddeld, en het wordt hier ondertussen weer erg warm dus ik ben veel aan het zwemmen geweest - in bikini voel ik me wel echt heel erg zwanger! Fijn dat jullie goed bezig zijn met de slaapkamers, is een fijn gevoel als dat straks klaar is, en niet last minute hoeft! Wat super balen van je bekken, ik hoop dat je ook misschien naar de fysio kan en dat dat helpt voor jou?
En trouwens, jullie hebben nog altijd die envelop van de geslachtsecho niet opengemaakt, toch? Wat een geduld :D

Fientje, fijn dat je die halve dagen wel prima vindt, ben je er toch even uit en dan is het niet te intensief. Wat goed dat je lekker twee echo's hebt gehad, en dat alles er goed uitziet natuurlijk! Geweldig nieuws! Is toch ook altijd een bijzonder moment he, om een glimp op te kunnen vangen van de baby in je buik. :love:
Zo leuk, een klein broertje met dezelfde maat galblaas :D :love:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Okt 2021 10:37

Re: Winter 2021/2022 mama's

Fientje: Die slaapkamers zijn nog lang niet klaar hoor, haha. Maar de vloer op zolder ligt er in en we zijn bezig met gordijnen.
Volgende stap wordt onze spullen naar zolder, dan kunnen we bezig voor de jongste. Nu met m'n bekken niet echt zin in een slaapkamer op zolder, maar het is even niet anders, haha.
Ik ga al een maand ongeveer naar de bekkenfysio. Ga er maar vanuit dat dat helpt 😉
Hoe bevalt het halve dagen werken voor jou, heb je er baat bij? Ik ga juist weer volle dagen werken. Wil graag 4 weken van tevoren met verlof en dat kan niet als je in de ziektewet zit.
Grappig zeg, galblaas broertjes dus! Is dat een genetisch iets dan misschien, dat een van jullie dat ook heeft?

Banana: Handig dat het daar nu juist warmer wordt! Ik zit me dus al echt te bedenken wat ik straks in de winter aan moet met die dikke buik en daarna. Dat was ik de zomer makkelijker, haha.
Met 28 weken nog je eigen shirts aan vind ik alsnog knap hoor! Alles is hier veel te kort, haha.
De envelop is trouwens al wel open hoor, het is weer een meisje! De oudste vond dat wel heel jammer voor papa, ze had voor hem heel erg gehoopt op een jongetje. Was er gewoon even sip van zelfs! Nu vindt ze het helemaal prima gelukkig :)

Hoe is het verder met de zwangere dames? Rustig topic is dit!

Ik heb morgen voor het eerst een suikertest. Ben 's ochtends nog steeds wel wat misselijk, dus ben heel benieuwd of ik hem binnen ga houden 😅
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 14 Okt 2021 14:26

Re: Winter 2021/2022 mama's

Arwyn, wat leuk nog een meisje! Gelukkig is je oudste er nu ook enthousiast over, kinderen kunnen zo grappig en eerlijk zijn over geslachtsvoorkeur :D En papa, moest die zelf ook even slikken of geen voorkeur? Hoe is je suikertest gegaan? Hopelijk komt het ook allemaal goed met je bekkenklachten en nu op de zolder gaan slapen, doe maar rustig aan de trap op en niet te veel zelf je spullen naar boven tillen!
Ufff ja ik kan me goed voorstellen dat het in de winter echt een stuk lastiger is qua kleding! Nu met 31 weken zit de buik er duidelijk wel, er zijn ook wel shirts die nu te kort zijn, maar ik heb nog genoeg normale kleding die wel gewoon past, dus daar ben ik blij om. Nog maar een paar weken, het aftellen kan beginnen...
Heb trouwens leuke jurken gekregen van de buurvrouw die ik aan kan doen voor onze fotoshoot binnenkort, eigenlijk helemaal geen zin in om zo'n fotoshoot te doen maar aangezien vrijwel niemand me zwanger ziet denk ik dat ik er spijt van krijg als ik het niet doe. Hopelijk wordt het leuk en niet te cheesy.
Verder begin ik me enorm te verheugen op het ontmoeten van de baby, het is bijna zover! Al denk ik dat die laatste loodjes wel zwaar gaan wegen, te zien aan hoe het nu al gaat :D

Inderdaad een super rustig topic dit... Geen nieuws is goed nieuws, zeggen we dan maar!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Okt 2021 21:31

Re: Winter 2021/2022 mama's

Leuk, een shoot! Ik heb daar van tevoren meestal ook niet zo'n zin in, maar naderhand wel blij dat ik de foto's heb, haha. Van tevoren kan ik me zo lekker druk maken over wat ik aan moet 😅

Joh, jij bent dus gewoon al (bijna?) 32 weken! Gaat hard hoor. Hier morgen 28, ook al best een eindje eigenlijk, haha.
We zijn inmiddels wel lekker bezig met de voorbereidingen. Kasten staan allemaal op de goede kamer en het nieuwe behang zit erop. Volgende stap wordt denk ik ons bed naar boven en alles van de jongste naar haar nieuwe kamer. En een naam bedenken, whaha. Lastig!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 20 Okt 2021 08:48

Re: Winter 2021/2022 mama's

Sorry voor m’n stilte, nogal overweldigend met werk, overdragen, grote broer etc. Ik werk nog vandaag en morgen een paar uur en dan verlof!!! Ben morgen alweer 34 weken….
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem334

Bericht 21 Okt 2021 20:43

Re: Winter 2021/2022 mama's

Pippa geniet van je verlof! Laatste loodjes morgen.
Arwyn, ook zo'n struggle met de naam? Wij zijn ook nog enorm aan het twijfelen. Nu ben ik vandaag een naam tegen gekomen waarvan ik denk 'dit is DE naam', maar ik moet mijn man nog mee krijgen haha!
Banana, ik vind deze truitjes heel fijn: https://www.zalando.nl/pieces-maternity ... 2-m11.html Ik heb er daar 2 van, qua prijs goed te doen en ze zitten gewoon comfortabel en nog vrij sierlijk.

Ik ben sinds gisteren 25 weken. Alles is hier dus goed en rustig, deze zwangerschap is echt het tegenovergestelde van de vorige keer. Heb eigenlijk vrijwel geen last. Soms vergeet ik gewoon dat ik zwanger ben. Wel veel harde buiken de laatste twee weken, maar het is dan ook heel druk op mijn werk. Gelukkig vanaf morgenmiddag Herfstvakantie en dan zit er een rustigere periode aan te komen. Het mannetje begint flink te bewegen, houdt me in de nachten toch wel al goed wakker door flink rond te stampen (op mijn blaas voornamelijk). Over 3 weken hebben we nog een controle echo voor mijn placenta previa risico, maar ik ga er van uit dat hij tegen die tijd genoeg is opgeschoven/meegegroeid naar boven.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 23 Okt 2021 08:02

Re: Winter 2021/2022 mama's

Arwyn, ik vind het ook hard gaan opeens, bij jou ook! Fijn dat jullie goed opschieten met de voorbereidingen, ben je er mentaal al klaar voor om naar boven te verhuizen? :-) Schiet het al een beetje op met een naam bedenken?

Pippa, geniet van je verlof!

Nixi, hopelijk gaat je man ook inzien dat de naam die je gevonden hebt 'DE naam' is :D
Bedankt voor de link, maar aangezien Zalando niet in mijn land bezorgt en het hier zomer is, denk ik niet dat ik ga bestellen ;-) Morgen 32 weken maar ik red het nog altijd met mijn eigen kleding.
Wat fijn dat je nauwelijks last hebt, geweldig!!

Hier weinig nieuws, het begint echt heet te worden en de buik groter, dus veel lopen en zo wordt wel redelijk vermoeiend. Heb vooral last van mijn handen, blijkbaar is dat ook normaal om dat carpaal tunnelsyndroom te krijgen van het vele vocht vasthouden, hebben jullie daar ook last van? Verder verheug ik me nu gewoon enorm op december :D
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Nov 2021 08:24

Re: Winter 2021/2022 mama's

Alweer bijna 2 weken met verlof Pippa! Ben je een beetje aan het chillen tussendoor, of had je de week helemaal vol gepland?
Hoe gaat het verder met je, houd je het allemaal nog een beetje vol of wordt het inmiddels wat zwaarder? Verschil wel hè, met een eerste keer.

Nixi: En, zijn jullie inmiddels uit de naam? En hoe is het verder met je? Fijn dat je weinig/geen klachten hebt, lekker houden zo! 😊

Banana: Alweer ruim 33 weken! Dan gaat het opeens nog best snel hè. Als je eenmaal bij de 30 bent is het laatste stukje toch wel aangebroken. Is het erg warm daar en is dat voor jou nog te doen?
Ik heb niet echt last van vocht vasthouden, had ik bij m'n eerste 2 ook niet. Maar ik hoor het heel veel, dus het is idd niet vreemd. Wel vervelend dat je zo'n last hebt van je handen!

Hier gaat het z'n gangetje. Vandaag 30 weken, nog 6 weken tot m'n verlof, haha. Klinkt lang en kort tegelijk.
Naam zijn we nog niet uit, ik heb gewoon geen idee! Hele lijstjes al, maar niks waar ik super enthousiast van word.. En man blijft eigenlijk op 1 naam hangen. Dat vind ik wel een leuke, maar het is echt zo'n top 5 naam en dat vind ik dan toch weer minder leuk.. En dan moeten we ook nog een tweede naam 😅 De andere 2 zijn vernoemd naar de opa's en oma's, de vernoemingen zijn nu een beetje opa. Ooms/tantes zijn er 4 dus is niet te doen, net als met overgrootoma's. Gelukkig hebben we nog even ervoor.
Slaapkamers zijn nu zo goed als klaar, moeten alleen de bedden en kleding nog verhuizen. Wachten we expres nog even mee, omdat dat mij weer trappen lopen scheelt. Begin december is vroeg genoeg 😊
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem334

Bericht 03 Nov 2021 19:34

Re: Winter 2021/2022 mama's

Banana, ook hier geen vocht vast houden dus kan je daar ook niet bij helpen! Klinkt wel heel vervelend, kan fysio niet iets doen met een soort massage?

Arwyn, hier ook nog steeds geen naam hoor. De naam die ik wilde wordt het dus niet. Hij wil ook geen vernoemingen als 2e en 3e naam terwijl ik dat wel wil want dat hebben we bij onze eerste zoon ook (de oma's dus nu wil ik de opa's). Hij blijft met de zelfde namen komen die ik niet mooi vind. Heeft er ook maar 3: Enzo, Harm of Rico. Sorry nee die worden het gewoon echt niet. En alles waar ik mee af kom is niet goed.

We hadden vorige week eindelijk een naam waar we over eens waren... komt zijn schoonzusje op de koffie en die zegt 'ja alles is goed behalve naam x, want zo ga ik mijn kind later noemen of het nu een jongen of een meisje is'. En dat was dus onze naam. Dus nu is de discussie of we die naam nog willen doen. Ik wil namelijk niet van te voren haar inlichten, maar ik wil ook niet meer wijzigen omdat we er dus écht niet uit komen nu. Plus ze is nog niet zwanger, weet nog niet zeker of en wanneer ze een kind wil en wie zegt er dat ze dan die naam nog wil? Vorige keer mocht ik ons kind ook geen Nathan of Ethan noemen zei ze omdat ze die namen zelf wilde. Dus sorry, ik neem het niet zo serieus op, maar vind het wel vervelend nu om de betreffende naam toch te gaan kiezen.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 07 Nov 2021 16:58

Re: Winter 2021/2022 mama's

Hi ladies!

Arwyn, fijn dat alles z'n gangetje gaat, jij kunt ook al aftellen tot aan je verlof! Wat doe je eigenlijk, is je werk zwaar? En het lijkt me ook zo'n andere ervaring om een baby erbij te krijgen als je al een gezin met twee kinderen hebt, van de ene kant fijn dat je de ervaring hebt maar van de andere kant lijkt me dat moeilijk om de aandacht te verdelen. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn!
En ben ook benieuwd welke naam jullie gaan kiezen :-) Het is ook moeilijk he?! Ik had het met mijn vriendin over namen, en zij heeft een paar maanden geleden een dochter gekregen en ze twijfelde tussen twee namen, en de naam die het uiteindelijk niet geworden is noemde ik bij mijn man, en hij vond die eigenlijk ook meteen leuk... Dus we denken er nu aan om dat als tweede naam te geven, en ik moet er wel om lachen dat hij de naam wil geven want ik had niet verwacht dat hij zo'n 'hippie-naam' leuk zou vinden, en dat ik er dan juist over zou twijfelen! :D Maar goed, de roepnaam staat in ieder geval al maanden vast, die vinden we allebei gewoon super leuk en dat is al een wonder. Ik weet trouwens ook niet hoe jouw andere kids heten dus ook geen idee wat jullie smaak is :-)
Oh en ik snap dat je de trappen zoveel mogelijk wil vermijden, voor zo lang als het kan! Ik kook vaak een hap mee voor de buurvrouw en normaal ren ik even naar beneden om dat af te geven, gisteren zei ik voor het eerst 'Wil je het anders even komen halen als ik je app'. :D
Ik vind overigens ook dat het super snel gaat nu, nog maar 6 weken tot de uitgerekende datum, ik vind het behoorlijk spannend en ook ivm corona - ik hoor geruchten dat als je positief test dat je dan serieus ergens alleen, zonder man, moet bevallen in een quarantaine publiek ziekenhuis, dat lijkt me echt een nachtmerrie, ik wil gewoon echt NIET zonder man bevallen. Dus maar duimen dat alles goed gaat en ik ben voorzichtig, voor zover dat mogelijk is.
Wat betreft het vocht vasthouden, de warmte zal ook niet helpen daarmee, het is sinds kort ook weer echt heet, de zomer is echt aangebroken. Die handen zijn echt klote ja, maar goed, iedereen heeft z'n eigen battles :-)

Nixi, thanks voor de tip, geen idee of dat zou helpen, van wat ik op internet zie moet het maar gewoon op een gegeven moment weer over gaan. 's Nachts en 's ochtends is het echt niet te harden maar gedurende de dag is het gewoon draaglijk, dus ik kom de dagen wel door. Tsja!
Jammer dat jouw naam ge-veto'd is, welke naam is dat of wil je dat liever niet delen? Enzo, Harm en Rico, tsja, als jij het niet wilt dan wordt het dat inderdaad sowieso niet!
Aaaah de discussie over de naam die je schoonzusje heeft genoemd, dat is dan weer zo'n dilemma, snap dat je het niet zo serieus neemt (en terecht zoals ik het lees) maar snap ook dat het dan vervelend voelt om de naam toch te kiezen. Succes :-)
<<

Anoniem334

Bericht 09 Nov 2021 12:32

Re: Winter 2021/2022 mama's

Nou ik denk dus dat we gewoon de naam van schoonzus kiezen, die hadden we immers al gekozen. Eventueel ben ik bereid om er nog een kleine aanpassing aan te doen (roepnaam blijft wel het zelfde gewoon).

Ik had zelf eigenlijk de naam Lowen willen geven. Ineens kwam die in me op en dat was hem gewoon. Maar mijn man krijg ik er dus niet in mee. Jammer, maar de naam die we nu kiezen met eventuele aanpassing komt ook een beetje hier in de buurt. Ik probeer nu van me af te zetten dat zij die naam heeft genoemd. Heb net ook een geboortekaartje ontworpen met de naam die we 'gekozen' hebben EN de twee extra vernoemingsnamen die ik er toch doorheen wil drukken. Ik ga proberen te onderhandelen dat wat op het kaartje staat alleen maar officiële naam is en de roepnaam toch een naam is die mijn man heeft gekozen (en waar ik dus meteen mee akkoord was). Misschien krijg ik het op die manier wel onderhandeld.

Ondertussen zijn we bezig met het kamertje. Schoonvader heeft eindelijk de commode en het bedje opgehaald zodat deze overgespoten kunnen worden en in elkaar kunnen worden gezet. Ik heb één van de hertjes binnen (grote deco knuffels), en heb deze houten boom besteld:
https://www.wall-art.nl/Woonaccessoires ... gKZyfD_BwE
Ben benieuwd of die mooi gaat zijn. Verder heb ik ook via Vinted een handgemaakte set met slaapzak, dekentje, doekjes en slabbetjes besteld met ongeveer deze print, maar dan ook met egeltjes er op:
https://media3.kleinezebra.com/144378-h ... motief.jpg
Ben er helemaal verliefd op!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Nov 2021 13:50

Re: Winter 2021/2022 mama's

Misschien zijn de egel hydrofiel doeken van de action ook leuk voor jou 🤗

Maar heel mooi, lijkt op wat wij als babyhoekje hebben.
<<

Anoniem334

Bericht 09 Nov 2021 19:58

Re: Winter 2021/2022 mama's

Tabbie schreef:Misschien zijn de egel hydrofiel doeken van de action ook leuk voor jou 🤗

Maar heel mooi, lijkt op wat wij als babyhoekje hebben.

Haha, ja was ik ook over aan het denken, maar ik heb ze nog niet gespot en ook geen idee hoe ze er uit zien.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 12 Nov 2021 17:57

Re: Winter 2021/2022 mama's

Snap dat jullie gewoon de naam houden die jullie al gekozen hadden, en ik zou dat zelf daarna nog wel benoemen, van oh wat toevallig dat je de naam noemde die wij al gekozen hadden, niet dat ze denkt dat ze jullie op ideeën heeft gebracht ;-)

Lowen is leuk! Maar ja, man moet het inderdaad ook leuk vinden, blij dat jullie toch iets hebben gevonden waar jullie allebei enthousiast over zijn! Geboortekaartje helpt er ook bij vind ik, om het 'echt' te zien.

Super leuk ook die houten boom! En leuk hè, alles klaarmaken voor de baby :love:
<<

Anoniem334

Bericht 12 Nov 2021 19:57

Re: Winter 2021/2022 mama's

Ja echt leuk, het begint nu wat echter te worden ook weer.

Vandaag echo gehad. Placenta is mooi omhoog gegroeid. Ze moest vaginaal kijken omdat het hoofdje al zo laag ligt dat hij voor de ingang ligt Voetjes liggen ook precies waar ik ze aanwees, want ik voel hem altijd op de zelfde plek. Hij groeit goed, maar er is wel iets te weinig vruchtwater. Bij 32 weken nog een echo dus om dit te checken en als hij op het einde minder gaat bewegen en groeien betekent dat weer een inleiding. Ik hoop dus dat bij 32 weken alles in orde blijkt! Ze kon wel al heel duidelijk zien dat hij haar heeft, dat is al anders dan onze eerste zoon, die was kaal tot 9 maanden ofzo.

Hoe is het met alle anderen?
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 24 Nov 2021 10:10

Re: Winter 2021/2022 mama's

Hallo dames, hoe gaat het met jullie? Hier alles goed en alles super oncomfortabel! Pfffff :D Morgen weer controle bij de gynaecoloog.

Nixi, wanneer krijg je die 32 weken echo? Hopelijk is alles gewoon goed. En wat grappig dat je nu al weet dat hij haar heeft!

Hier is het nog maar minder dan een maand tot de uitgerekende datum, spannend hoor... Ik vind het zo'n vreemd idee dat er gewoon een volgroeide baby in me zit, ben ook zooo benieuwd naar haar nu! <3
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Nov 2021 10:11

Re: Winter 2021/2022 mama's

Jaa gek hè Banana? Ik ben vandaag 39 weken zwanger, vind het zelfs bij tweede kind nog onwerkelijk dat ze af in m’n buik is haha!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers