Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reizen met je partner

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Dec 2013 14:32

Re: Reizen met je partner

- Gaan jullie vaak op reis/vakantie?
Een grote reis gaan we volgend jaar voor het eerst samen maken maar we zijn regelmatig weekendjes of langere periode samen weggeweest.
- Wat voor reizen maken jullie dan?
We zijn niet echt steden bezoekers, meestal gaan we vrienden/familie bezoeken in een ander land (zoals Duitsland, Belgie, Rome en Perugia toen we nog in Nederland woonden) of gaan we hier bij vrienden logeren die meer dan 5 uur rijden van ons vandaan wonen. Ook zijn we wezen snowboarden). Volgend jaar gaan we Thailand helemaal bekijken en verder weer vrienden bezoeken in Italie, Londen en Barcelona en Brzaillia. Volgend week gaan we bijvoorbeeld met vrienden kamperen, doen we ook regelmatig. Is hier natuurlijk ook anders.
- Gaan jullie saampjes op reis of met anderen? Waarom?
Allebei wel
- Gaat dat helemaal goed zonder ruzie? :wink:
100%, wij maken nooit ruzie haha
- Wie bedenkt waar jullie heen gaan?
Dat gebeurt ons eigenlijk meestal, we worden uitgenodigd en dan gaan we meestal wel. Thailand was wel mijn idee.
- Wie doet het meeste aan de voorbereiding?
Ik heb als hobby alles uitpluizen, dus mijn vriend laat me daarin. Behalve als het vrienden gerelateerd is, dan regelt hij alles.
- Wie betaalt? :wink:
We sparen gezamenlijk voor reizen en reisjes op een reisrekening, en daar gaat het vanaf. Die rekening is 50/50
- Wie pakt de spullen in?
Ik. Ik heb het talent heel snel en zorgvuldig in te pakken en heb graag het overzicht. Ik vraag hem zijn spullen klaar te leggen op het bed die hij mee wil nemen en de rest pak ik.
- Houden jullie van dezelfde dingen op reis? Wat doen jullie zoal, en doe je dat samen of doet ieder meer z'n ding?
Hebben precies dezelfde mening en interesses, dus daar is nooit twijfel over.
- Wat was jullie mooiste reis samen?
Ik vond Perugia vorig jaar echt geweldig. We sliepen elke dag op de bonnefooi bij iemand anders of compleet vreemde mensen. Het was zo vrij en gezellig, echt heerlijk.
- Wat voor reisdromen hebben jullie nog samen?
We willen graag Noord Amerika zien, of misschien wel tijdje wonen mits mogelijk. Ook Scandinavia en tijdje in Afrika werken (niet paar weken maar paar jaar). Ach, we zijn kinderen van de wereld, misschien wonen we volgens jaar wel ergens anders haha. Hier in Oz wil ik nog de Whitsundays zien en Uluru, daar ben ik nog niet aan toegekomen.
- Show je leukste vakantiefoto (of twee) samen! Of 5 :angel:
Perugia, we werden kleddernat van die fontein achter ons en de fotograaf schoot maar niet op met de foto:
Afbeelding

Fantastische dag bij het strand net buiten Rome:
Afbeelding

Hier deden we net alsof we ons dood verveelden in Brugge (sorry voor strakke broek vriend haha):
Afbeelding
En deze een dag erna:
Afbeelding

En laatste, tijdens ons laatste weekendje weg paar weken geleden, bij een fijne waterval (het was heet!):
Afbeelding

Sorry voor het spammen!!! Ik heb zoveel leuke foto's haha..
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 02 Dec 2013 00:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Dec 2013 16:46

Re: Reizen met je partner

Ohhh vooral die 2e is heeeel leuk Marsy!! Wij hebben ook zo'n foto als de 3e, hoe sneu achteraf maar toch wel weer grappig. Alleen deden wij niet alsof we ons verveelden maar alsof we heel verdrietig waren, want hey, we waren op Pere Lachaise in Parijs :nerd:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 01 Dec 2013 17:30

Re: Reizen met je partner

Marin schreef:Vragenlijstje over reizen met je partner (of gezinnetje natuurlijk, maar net wat van toepassing is)

- Gaan jullie vaak op reis/vakantie? Ja ongeveer 2x per jaar een langere vakantie. Ongeveer 2 a 3x per jaar een weekend.
- Wat voor reizen maken jullie dan? Stedentrips, familie bezoekjes. Op langere vakanties meestal een combi van natuur, cultuur, steden en strand.
- Gaan jullie saampjes op reis of met anderen? Waarom? We gaan meestal samen, maar we zoeken vaak familie op. Dat is onze enige mogelijkheid om onze familie te zien omdat ze allen niet in Nederland wonen.

- Gaat dat helemaal goed zonder ruzie? :wink: Ja we hebben op vakantie juist nooit ruzie. Dan hebben we tijd en genoeg slaap, dus ook minder irritaties.
- Wie bedenkt waar jullie heen gaan? 1x per jaar gaat onze vakantie naar familie. Dan komt het idee niet vanuit ons, maar omdat er een bepaalde gelegenheid is waar we bij willen zijn. Overige vakanties bedenken we samen. We hebben een bucket list waar we uit kiezen.
- Wie doet het meeste aan de voorbereiding? Ik
- Wie betaalt? We betalen beiden 50/50
- Wie pakt de spullen in? Ieder pakt zn eigen spullen in.
- Houden jullie van dezelfde dingen op reis? Wat doen jullie zoal, en doe je dat samen of doet ieder meer z'n ding? We houden van dezelfde dingen. We willen graag het land en de cultuur ontdekken en proberen met locals aan de praat te raken. We plannen eigenlijk niks van te voren. We kijken als we daar zijn waar we zin in hebben en wat anderen daar ons adviseren.
- Wat was jullie mooiste reis samen? Dat vind ik heel moeilijk.
- Wat voor reisdromen hebben jullie nog samen? Heel Zuid Amerika doorreizen, Zuid Afrika, Noord Amerika doorreizen met een auto, Japan en Maleisë.
- Show je leukste vakantiefoto (of twee) samen! :heart:
<<

Anoniem40

Bericht 01 Dec 2013 22:36

Re: Reizen met je partner

- Gaan jullie vaak op reis/vakantie? In de laatste 4 jaar zijn we 3 zomervakanties samen weg geweest en verder eigenlijk vrij weinig. Kerstvakantie doen we altijd afzonderlijk van elkaar, we bezoeken dan allebei onze eigen familie.
- Wat voor reizen maken jullie dan? De laatste vakanties waren natuurvakanties in Noorwegen. Ik houd heel erg van stedentripjes, maar dat doen we eigenlijk nooit samen.
- Gaan jullie saampjes op reis of met anderen? Waarom? Samen of alleen, eigenlijk nooit met anderen. Al denken we erover om in februari met mijn familie op wintersport te gaan.
- Gaat dat helemaal goed zonder ruzie? Ja, eigenlijk wel. Tot nu toe hebben we geen grote ruzie gehad op vakantie.
- Wie bedenkt waar jullie heen gaan? Ik doe een voorstel en mijn vriend vindt dat meestal wel leuk. Hij komt ook wel eens met ideeën, maar niet vaak.
- Wie doet het meeste aan de voorbereiding? Ik
- Wie betaalt? We betalen beiden 50/50
- Wie pakt de spullen in? Allebei onze eigen spullen en meestal hij de gezamenlijke spullen als tent enzo. Ik ben daar te chaotisch voor en pak normaal gesproken een half uur voordat we weg moeten.
- Houden jullie van dezelfde dingen op reis? Wat doen jullie zoal, en doe je dat samen of doet ieder meer z'n ding? Ja, we houden wel van dezelfde dingen. Veel wandelingen en natuur. Ik hou ook van musea en dan gaat hij met lichte tegenzin mee.
- Wat was jullie mooiste reis samen? Liften van Trondheim naar Tromsø in Noorwegen. Tentje mee, geen plan, gewoon gaan!
- Wat voor reisdromen hebben jullie nog samen? Op wereldreis; Zuid-Amerika, Antarctica, Afrika, Azië en Australië. Het plan is om in januari 2015 weg te gaan.
- Show je leukste vakantiefoto (of twee) samen! Ik geloof niet dat we veel foto's samen hebben...
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Dec 2013 23:52

Re: Reizen met je partner

Zora schreef:Ohhh vooral die 2e is heeeel leuk Marsy!! Wij hebben ook zo'n foto als de 3e, hoe sneu achteraf maar toch wel weer grappig. Alleen deden wij niet alsof we ons verveelden maar alsof we heel verdrietig waren, want hey, we waren op Pere Lachaise in Parijs :nerd:


Ja, ik vind dat dus ook juist grappig: andere foto's dan waar we dolgelukkig breed glimlachend opstaan haha. We hebben thuis een 'memorywall' met alle foto's van alle leuke herinneringen, daar staan dus ook dat soort foto's op.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Dec 2013 23:56

Re: Reizen met je partner

Ik vul 'm even in voor het verleden dan maar.

- Gaan jullie vaak op reis/vakantie? Nee, eigenlijk gingen we maar één keer per jaar, soms een stedentripje tussendoor.
- Wat voor reizen maken jullie dan? Heel verschillend, van stedentripjes tot weekjes Terschelling tot een rondreis per trein van een maand door Zuid-Oost Europa tot een zonvakantie in Griekenland.
- Gaan jullie saampjes op reis of met anderen? Waarom? Wij gingen het liefst met zijn tweeën, we vonden het heerlijk om echt even tijd voor elkaar te hebben.
- Gaat dat helemaal goed zonder ruzie? :wink: We hadden op vakantie echt zélden ruzie! Het was net alsof we dan weer de rust hadden om echt op elkaar in te tunen en aan te voelen wat de ander nodig had.
- Wie bedenkt waar jullie heen gaan? Ikke natuurlijk. Mijn man was echt volkomen lui op dat gebied, hoewel hij wel vaak wensen had, maar dan ging ik het uitzoeken.
- Wie doet het meeste aan de voorbereiding? Ja dat deed ik ook, ik ben nogal een controlfreak dus ik zocht altijd alles tot op de bodem uit, las vast de reisgidsen door, bedacht dan vast wat ik wilde zien. Om vervolgens ter plekke alles toch lekker helemaal anders te doen!
- Wie betaalt? :wink: Wij samen, hoewel ik vaak zijn deel ook moest 'voorschieten'.
- Wie pakt de spullen in? Ieder op zich maar ik pakte wel de gezamenlijke spullen in
- Houden jullie van dezelfde dingen op reis? Wat doen jullie zoal, en doe je dat samen of doet ieder meer z'n ding? Ik ben wel iets avontuurlijker ingesteld dan A. was maar als ik twee weken in een hotel in Griekenland zit ga ik om lui in het zwembad te hangen en als ik aan het rondreizen ben wil ik veel zien. Wij waren verrassend goed op elkaar ingesteld op reis. Allebei gek op de zee en op de lange treinrondreis hadden we op dezelfde momenten behoefte aan helemaal niets, luieren in de hotelkamer etc. Op reis deden we altijd álles samen, niet bewust, gewoon uit behoefte.
- Wat was jullie mooiste reis samen? "By far, onze treinrondreis door Hongarije, Roemenië, Turkije, Griekenland en Italië per vouwfiets!"
- Wat voor reisdromen hebben jullie nog samen? Van reizen samen blijft het bij dromen, we wilden graag nog eens een reis op vouwfietsjes maken, maar hee, met kind is dat toch een stuk minder handig en in mijn eentje helemaal. Ik droom nu van een mooie verre reis samen met L. als hij iets ouder is, iets georganiseerds denk ik want ik houd niet zo van alleen zijn.
- Show je leukste vakantiefoto (of twee) samen! :heart:[/quote]

Niet persé de mooiste of zo, maar wel een heerlijke herinnering. Samen genieten op Terschelling vorig jaar, niet veel later bleek hij ernstig ziek te zijn maar daar wisten wij toen gelukkig nog niets van:

Afbeelding

En deze, van onze treinrondreis. Dit is in Istanbul:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pompoen op 02 Dec 2013 11:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Dec 2013 00:14

Re: Reizen met je partner

Oh Pompoen, helemaal onder de indruk van je krachtige omschrijvingen... :hug: :cry:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 03 Dec 2013 08:27

Re: Reizen met je partner

- Gaan jullie vaak op reis/vakantie?
We gaan in de zomer vaak wat langer weg (3/4 weken). Daarnaast doen we wel eens een stedentripje en zijn we op wintersport geweest (wel met familie/vrienden)
- Wat voor reizen maken jullie dan?
De langere vakanties die we doen, zijn kampeervakanties. We hebben door Italië en Zweden/Noorwegen rondgetrokken. Afgelopen zomer hebben we in Frankrijk 2 weken op 1 camping gestaan, na de Vierdaagse hadden we geen zin meer om teveel te verkassen ;)
- Gaan jullie saampjes op reis of met anderen? Waarom?
Vooral samen! Wintersport was met vrienden/familie omdat dat deels traditie was en een jaar met mijn ouders, omdat zij ons mee hadden gevraagd
- Gaat dat helemaal goed zonder ruzie? :wink:
Vaak wel. Zelfs het opzetten/afbreken van de tent gaat goed, bij een graadje of 35 :P Vorig jaar in Italië hebben we één dag een soort ruzie gehad. We waren toen aan het eind van onze vakantie, die duurde gewoon te lang en vriendin ging zich vervelen.
- Wie bedenkt waar jullie heen gaan?
Wij samen! Gelukkig zijn we het daar vaak wel over eens.
- Wie doet het meeste aan de voorbereiding?
We bekijken samen alle campings waar we naar toe willen. Mocht er gereserveerd moeten worden, dan ben ik meestal degene die dat doet. Ook aanbetalingen en paklijsten bijhouden is meer mijn ding :). Auto inpakken doet mijn vriend dan weer!
- Wie betaalt? :wink:
Wij samen, het gaat van onze gezamenlijke rekening af :) Als we persoonlijke dingetjes kopen, of souvenirs voor bepaalde mensen, dan kan het zijn dat we wel onze eigen portemonnee trekken.
- Wie pakt de spullen in?
Ik :) Ik leg vaak alle stapeltjes klaar en kijk ook wel mee bij mijn vriend of hij alles heeft ;) Ook alle kampeerspullen etc. pak ik in.
- Houden jullie van dezelfde dingen op reis? Wat doen jullie zoal, en doe je dat samen of doet ieder meer z'n ding?
We doen eigenlijk altijd hetzelfde, vinden ook hetzelfde leuk. Wisselen vaak een cultureel dagje af met een actiever dagje en daarna weer een luierdagje. Enige verschil is dat mijn vriend echt niet van lezen houdt, waar ik rustig uren voor de tent kan zitten met een boek. Dan gaat hij soms even een rondje hardlopen of muziek luisteren :)
- Wat was jullie mooiste reis samen?
Tot nu toe vond ik de rondreis door Italië het mooist, leukst en gaafst om samen te doen! Hebben toen steden bezocht, aan het strand gelegen, gewandeld... Echt van alles wat! Zou graag nog een keer terug willen.
- Wat voor reisdromen hebben jullie nog samen?
Onze huwelijksreis, naar Sint-Maarten, juni volgend jaar. Graag zouden we ook nog eens naar Nieuw-Zeeland en Australië willen. Maar stiekem kijken we ook al uit naar een kampeervakantie, waar dan ook, met 1 of meer kids :angel:
- Show je leukste vakantiefoto (of twee) samen! :heart:
Frankrijk 2013
Afbeelding
Afbeelding

Italië 2012
Afbeelding
Afbeelding

Zweden/Noorwegen 2010
Afbeelding
Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 03 Dec 2013 14:43

Re: Reizen met je partner

- Gaan jullie vaak op reis/vakantie? Wij gaan elk jaar op vakantie en meestal nog een aantal weekendjes weg.
- Wat voor reizen maken jullie dan? Dat is wisselend. Meestal doen we een combinatie van een rondreis met daarbij nog wat dagen ontspanning aan het strand/zwembad.
- Gaan jullie saampjes op reis of met anderen? Waarom? Eigenlijk altijd samen. We gaan wel eens weekendjes weg met familie/vrienden maar echt voor meerdere weken eigenlijk altijd samen. We hebben één keer een groepsrondreis gedaan maar we vinden het toch wel leuker om samen ergens naartoe te gaan.
- Gaat dat helemaal goed zonder ruzie? :wink: Wij maken wel eens ruzie op vakantie haha. Ik heb altijd veel moeite om aan een andere cultuur/klimaat/omgeving te wennen en heb snel last van heimwee. Ik ben daardoor aan het begin van een reis/ vakantie wel wat prikkelbaarder dan thuis. Maar na een dag is dit weer over.
- Wie bedenkt waar jullie heen gaan? Meestal komt mijn man met een idee, maar soms ook ik.
- Wie doet het meeste aan de voorbereiding? Mijn man. Ik zoek voornamelijk uit wat ik graag wil zien/doen en hij stippelt dan de hele reis uit.
- Wie betaalt? :wink: Wij betalen samen.
- Wie pakt de spullen in? Ik zoek het bij elkaar, hij doet het in de koffers :wink:
- Houden jullie van dezelfde dingen op reis? Wat doen jullie zoal, en doe je dat samen of doet ieder meer z'n ding? Wij houden op zich wel van dezelfde dingen alleen wil mijn man vaak meer zien dan ik. Ik heb meer behoefte aan een combinatie van inspanning en ontspanning en hij kan uren blijven rondlopen zeg maar. En ik houd meer van winkelen haha.
- Wat was jullie mooiste reis samen? Mexico (rondreis) en Marrakech
- Wat voor reisdromen hebben jullie nog samen? New York, Sri Lanka, Malediven
<<

Anoniem80

Bericht 03 Dec 2013 16:32

Re: Reizen met je partner

- Gaan jullie vaak op reis/vakantie? Altijd als we op reis gaan
- Wat voor reizen maken jullie dan? Stedentripjes, weekendjes weg, (gezins)vakantie
- Gaan jullie saampjes op reis of met anderen? Waarom? Eigenlijk altijd samen of met de kinderen erbij. Alleen festivals met vrienden, maar dat is niet echt reizen. Waarom? Het komt toevallig steeds zo uit.
- Gaat dat helemaal goed zonder ruzie? :wink: Wij hebben nog nooit ruzie om een of op reis gehad
- Wie bedenkt waar jullie heen gaan? Samen meestal.
- Wie doet het meeste aan de voorbereiding? Weekendjes meestal ik, grotere reizen samen
- Wie betaalt? :wink: Samen, van onze gezamenlijke rekening
- Wie pakt de spullen in? Ik de koffers, hij zijn cameratas
- Houden jullie van dezelfde dingen op reis? Wat doen jullie zoal, en doe je dat samen of doet ieder meer z'n ding? We doen eigenlijk altijd samen dingen. We houden van de natuur, dingen bezichtigen, dierentuin. Soms doe ik iets wat ik minder leuk vind, omdat hik het heel graag wil. en andersom komt dat ook wel voor.
- Wat was jullie mooiste reis samen? Ik denk ons rondje westkust USA in 2007, dit was onze eerste grote vakantie samen. Maar eigenlijk alle USA reizen! En ons weekje Rome als huwelijksreis niet te vergeten.
- Wat voor reisdromen hebben jullie nog samen? Met een camper en de kids door heel Amerika reizen.
- Show je leukste vakantiefoto (of twee) samen! :heart: Die heb ik zo niet'hier en hij wil niet met zijn foto op ' forum.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers