Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spiraaltje

<<

Anoniem325

Bericht 10 Jul 2021 16:21

Re: Spiraaltje

Ja die zegt dat bij alle anticonceptie evenveel kans is op depressieve gevoelens. Maar hier in dit topic lees ik weer andere dingen dus vandaar.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Jul 2021 16:43

Re: Spiraaltje

Ik heb sinds april een spiraaltje en was ook bang voor depressieve gevoelens. Ik kan ook echt niet tegen de pil omdat ik daar heel somber en negatief van word. Tot nu toe valt het mij met spiraaltje 100% mee. Ik heb de afgelopen maanden steeds een dag voor mijn menstruatie mij wat neerslachtig gevoeld maar dat vind ik in vergelijking met de pil echt nihil. Ik heb voordat ik mijn spiraaltje liet plaatsen uitvoerig de voors en tegens afgewogen samen met mijn gynaecoloog. Mijn tip is dan ook om met een gynaecoloog te sparren over wat bij jou past. Ik heb ook een mirena trouwens.
<<

Anoniem325

Bericht 10 Jul 2021 17:37

Re: Spiraaltje

Dat zou ik eens kunnen doen Isabel, bedankt voor de tip. Ik heb er wel een beetje angst voor namelijk omdat ik echt heel heftig reageer op de pil. Maar wil wel liefst iets anders als anticonceptie dan alleen condooms.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 10 Jul 2021 19:55

Re: Spiraaltje

Ik zou ook overleggen met de huisarts. Je hebt ook een koperspiraal bijvoorbeeld, die bevat geen hormonen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 30 Jul 2021 08:18

Re: Spiraaltje

Ik had het op de vorige pagina al geschreven maar misschien is de kyleena dan iets voor je. Die heeft nog veel minder hormonen van de mirena.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Sep 2021 21:00

Re: Spiraaltje

Ik ga me ook inlezen over de Kyleena en of dat wat voor mij zou kunnen zijn.
Ik heb vandaag een echo gehad om te kijken of m'n spiraal goed zat (ja) omdat ik intussen zo'n negen maanden klachten heb, veel kramp en vaak wekenlang bloedverlies. Ben er wel klaar mee. De vorige twee spiraaltjes bevielen een stuk beter dan twijfel of ik deze eruit zal laten halen en gewoon een nieuwe Mirena zal laten plaatsen op de gok dat die wel beter valt. Of toch een Kyleena? De pil weer na tien jaar vind ik ook best wel een ding. Of toch dit gewoon maar accepteren? Lastig.
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Sep 2021 21:52

Re: Spiraaltje

Marin, de Kyleena is een lichtere en kleinere variant dan de Mirena, maar wel dezelfde werkzame stof (in mindere mate dus). Lijkt me sterk dat het voor jou verschil zou maken als je die gaat gebruiken. Het klinkt eerder alsof de Mirena niet sterk genoeg is voor je. Ik slik zelf de minipil én heb de Mirena, ivm endometriose was mijn spiraal niet sterk genoeg voor mij. Wellicht is zoiets het overwegen waard? Wat heeft de arts aangedragen qua opties voor je?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Sep 2021 22:08

Re: Spiraaltje

Waarom denk je dat de Mirena niet sterk genoeg is? Door de bloedingen?
Dit is mijn derde Mirena en ik reageer op elke anders tot nu toe. De eerste (pre kids) had ik nergens last van. De tweede (tussen O en M) voelde ik m'n ovulatie erg en dat was pijnlijk, verder niet. En nu (na M dus) heb ik vrijwel constant krampen en dus langdurige (wekenlange) bloedingen. Ik dacht misschien eerst nog een wisselwerking met hormonen ivm borstvoeding maar intussen ook niet meer vandaar dat ik nu maar naar de huisarts ben gestapt en bij de gynaecoloog echo heb gemaakt vandaag. De spiraal zat een beetje laag maar zag er verder keurig uit.
De huisarts gaf als optie deze houden, deze eruit en nieuwe Mirena er in of deze eruit en aan de pil. Laatste twee opties dan het liefst met drie maanden pauze om even rust te krijgen. De Kyleena noemde ze niet maar ken ik van hier.
Ik ben volgens mij vrij vruchtbaar (als in 2x snel zwanger geraakt) dus ik vind helemaal niks wel spannend.
Let's discover the world together.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 17 Sep 2021 10:53

Re: Spiraaltje

Even inbreken hoor maar ik zou de Kyleena niet nemen Marin. Mijn schoonzusje is verloskundige en ze heeft al meerdere vrouwen in de praktijk gehad die door de Kyleena heen zwanger zijn geraakt...
Wat als het lukt
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 06 Okt 2021 18:26

Re: Spiraaltje

pannetoet dan vraag ik em af of er gecontroleerd is of de spiraal goed zit. Als de huisarts hem plaatst is er geen controle met echo en dan hoor je idd dat soort verhalen. Maar als de kyleena echt zo onbetrouwbaar zou zijn ,zou hij toch nooit goedgekeurd zijn?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem332

Bericht 06 Okt 2021 18:32

Re: Spiraaltje

Volgens mij is de kyleena alleen bedoelt voor vrouwen die nog geen kind gebaard hebben.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Okt 2021 07:02

Re: Spiraaltje

Mijn vk heeft hem aan mij geadviseerd na m'n 2e kind en hij doet vooralsnog prima zn werk😁
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem332

Bericht 07 Okt 2021 07:26

Re: Spiraaltje

O wacht ik haal de ballerine en kyleena door elkaar.

Dan was het dat als je goed tegen de mini pil kan, de kyleena geschikt is voor je. Ivm minder hormonen.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers