Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overwaarde gebruiken voor verbouwing?

<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 28 Sep 2018 11:12

Bericht 14 Sep 2021 08:58

Overwaarde gebruiken voor verbouwing?

Wij hebben een flinke overwaarde op ons huis zitten. Nu moet ons huis grondig gerenoveerd worden, van dak tot kelder, nieuwe kozijnen, alles isoleren, zonnepanelen etc. etc.

Als wij willen weten wat onze mogelijkheden zijn (kunnen we overwaarde gebruiken, zo ja hoeveel, zo niet waar moeten we naartoe werken, kunnen we iets met de huidige hypotheek etc.), waar moeten we dan beginnen? Een financieel adviseur? De Hypotheker? Onze situatie is niet volledig standaard omdat mijn man ZZP'er is, dat maakt het net wat ingewikkelder allemaal.

We hebben een financieel adviseur maar die man laat het momenteel behoorlijk afweten, dus als dat ons startpunt wordt moeten we eerst op zoek naar een ander :laughcry: Maar ik heb werkelijk waar geen idee hoe te beginnen, dus hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
2009~2011~2014
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Sep 2021 10:05

Re: Overwaarde gebruiken voor verbouwing?

Wij hebben een beetje dezelfde situatie, 3 ton overwaarde op ons huis en een man als zzp'er. Wij hebben contact met de bank opgenomen waar we onze hypotheek hebben en eigenlijk zonder problemen een bouwdepot gekregen.

Je kan het ook via de hypotheekadviseur van toen regelen.
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Sep 2021 10:39

Re: Overwaarde gebruiken voor verbouwing?

Wij zijn toen teruggegaan naar onze hypotheekadviseur. Via hen nieuwe taxatie en op basis daarvan hogere hypotheek afgesloten om verbouwing te kunnen financieren.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Sep 2021 10:55

Re: Overwaarde gebruiken voor verbouwing?

Wij hebben zonder moeite via een hypotheek adviseur de hypotheek 30.000 euro opgeschroefd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Sep 2021 21:12

Re: Overwaarde gebruiken voor verbouwing?

Ik ga me hier ook eens in verdiepen. Onze badkamer en twee wc's zijn behoorlijk aan renovatie toe. @ Lejow: betalen jullie de hele verbouwing daarvan? En hoeveel is je maandelijkse hypotheek daarmee omhoog gegaan als ik vragen mag?
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 26 Sep 2021 21:18

Re: Overwaarde gebruiken voor verbouwing?

Wij hebben dit recent ook gedaan. De hypotheek voor een bepaald bedrag verhoogd. Aan de andere kant konden de rentes op de huidige hypotheekdelen boeteloos een stukje omlaag. Onderaan de streep betalen we nu een paar tientjes meer per maand.

We hebben hiervoor contact opgenomen met de bank waar onze hypotheek loopt en zijn met de adviseur gaan zitten die ons een paar jaar geleden ook heeft geadviseerd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Sep 2021 06:53

Re: Overwaarde gebruiken voor verbouwing?

Bliss, ongeveer 80% kunnen we daarvan betalen.
Omdat we deze rente gelijk weer 20 jaar vast hebben laten zetten, betalen we 100 euro pm meer.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers