Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Loempia

Bericht 15 Sep 2021 16:14

Re: Coronavirus

Luisa, ik wil hier even een kanttekening bij zetten en proberen je gedachten te nuanceren.
Ik als ongevaccineerde vind het prima niet meer spontaan naar de kroeg te gaan, naar een restaurant of bioscoop of waar dan ook. Mij zul je daar überhaupt niet meer zien, uitzondering de kroegen en restaurants die zich al hebben uitgesproken aan uitsluiting niet mee te doen.

Maar voor mijn werk kom ik 3 keer per week in een café, en heb ik 3 verschillende werkgevers. Op zich heb ik niks tegen testen om dit werk te blijven doen. Alleen ik zou dan drie keer per week naar een lokatie uit de buurt moeten rijden, elke keer maximaal 2 uur voordat ik ga werken om mijn werk überhaupt te kunnen doen. Dat gaat me te ver.
Vanmorgen na een slapeloze nacht heb ik dus besloten het besluit van de Tweede Kamer af te wachten en dan met mijn werkgevers en de cafés in gesprek te gaan. Mochten zij die toegangstest eisen betekent dat voor mij dat ik stop met mijn werkzaamheden en iets anders zoek.
Radicaal misschien, maar ik weiger een vaccin te nemen dat zo wordt doorgedrukt aan ale kanten. Ik denk dat er een groep vergeten word, het gaat altijd om even spontaan iets drinken. Dat dat niet meer gaat boeit me nul. Maar er zijn ook nog tig mensen werkzaam in horeca aangelegenheden.
<<

Anoniem319

Bericht 15 Sep 2021 16:38

Re: Coronavirus

Studiebol schreef:Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat je niet zo goed weet wat je er nu allemaal van vind? :-)


Nou dit heb ik dus ook. Ik vind het sowieso ook heel lastig om hier een standpunt in te vinden. Voor mezelf vind ik het geen enkel probleem want ik ben gevaccineerd. Maar voor wat betreft het gehele plaatje: Geen idee. Misschien moet ik hier gewoon ook niks van willen vinden en blij zijn dat het voor mij in elk geval niet aan de orde is. Aan de andere kant: een paar dagen geleden wilde ik mijn QR-code openen, gewoon zomaar even want het kwam ter sprake in een gesprek. Liep de app vast. Meerdere keren, lukte me niet om de code te openen. Ben benieuwd wat er zou gebeuren als ik op dat moment bij de ingang van een restaurant of concertzaal zou staan.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Sep 2021 16:47

Re: Coronavirus

Ik snap heus wel dat het gewoon echt shit is voor niet gevaccineerden. Het is natuurlijk ook het doel om meer mensen zich te laten vaccineren. Of heb jij een betere oplossing om uit deze crisis te komen? nogmaals, feit is dat de ziekenhuisopnames grotendeels niet gevaccineerde mensen betreffen. Deze maatregel is dan ook juist ook om die groep mensen te beschermen. En de zorg.
En ja dat het in jou geval betekent heel vaak testen of niet kunnen werken is zuur, maar zo doorgaan kan je toch ook moeilijk een goed idee vinden?
<<

Loempia

Bericht 15 Sep 2021 17:05

Re: Coronavirus

Ik vind dat eerlijk gezegd een prima idee. Feit is dat we hiermee moeten leren leven en een deel van de maatschappij uitsluiten is niet iets wat ook maar iemand moet willen.
<<

Anoniem319

Bericht 15 Sep 2021 17:09

Re: Coronavirus

Dat er hele sectoren omvallen alleen omdat jij niet wilt testen, Loempia? Dat vind jij een prima idee? Om nog maar niet eens te spreken over die knuffels die zoveel mensen nodig heben gehad maar die niet gegeven konden worden. Ik begrijp niet zo goed hoe je doorgaan op dezelfde voet een goed idee kunt vinden, eigenlijk.
Maar bedankt, ik merk dat ik dus inmiddels wel mijn standpunt weet, haha:)
<<

Loempia

Bericht 15 Sep 2021 17:20

Re: Coronavirus

Ik denk niet dat er sectoren omvallen omdat IK niet wil testen, zou wat zijn zeg!

Maar het was niet m'n bedoeling me te laten verleiden tot een discussie. Vind het echt prima wat iedereen doet. Vrijheid blijheid! Maar wilde alleen aangeven dat het om meer gaat dan een onschuldig kopje koffie op het terras.
<<

Anoniem335

Bericht 15 Sep 2021 17:44

Re: Coronavirus

In Italië moest je ook om binnen te eten of bij elke toeristisch iets te bezoeken je app laten scannen. Ging prima. Had er totaal geen moeite mee.

Omdat het mij niet raakt en het in mijn ogen tijdelijk is zit ik er niet mee.
<<

Anoniem319

Bericht 15 Sep 2021 17:55

Re: Coronavirus

Loempia schreef:Ik denk niet dat er sectoren omvallen omdat IK niet wil testen, zou wat zijn zeg!


Je gaf aan dat je het prima vond zoals de situatie nu is. Maar in de huidige situatie zijn sommige sectoren ten dode opgeschreven.
Ik zal er ook verder niet over doorgaan trouwens, maar wilde dit nog wel even kwijt.
<<

Loempia

Bericht 15 Sep 2021 18:09

Re: Coronavirus

Kexter schreef:In Italië moest je ook om binnen te eten of bij elke toeristisch iets te bezoeken je app laten scannen. Ging prima. Had er totaal geen moeite mee.

Omdat het mij niet raakt en het in mijn ogen tijdelijk is zit ik er niet mee.


Kexter, dat is het punt inderdaad. Voor een hapje of een drankje kun je die afweging prima maken. Je kunt die app laten zien of wegblijven. Ik vind drie keer testen om te kunnen werken echt te ver gaan, dat is misschien wel 6 uur extra per week dat ik dan kwijt zou zijn. Past niet eens in mijn rooster. Waarom zo'n test niet 48 uur geldig maken, dan zou ik twee keer moeten testen, alsnog veel maar daar zou misschien nog een mouw aan te passen zijn.
Maar ook dit is geen punt, ik weiger door groepsdruk iets tegen mijn gevoel in te doen dus dan maak ik mijn eigen afweging. Wilde alleen benadrukken dat het echt voor heel veel mensen iets anders is dan een bioscoopje of drankje doen. Mensen die werkzaam zijn in de horeca, op wat voor manier dan ook worden gedwongen, en dat is fout.
Laatst gewijzigd door Loempia op 15 Sep 2021 18:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Sep 2021 18:12

Re: Coronavirus

Loempia schreef:Ik vind dat eerlijk gezegd een prima idee. Feit is dat we hiermee moeten leren leven en een deel van de maatschappij uitsluiten is niet iets wat ook maar iemand moet willen.


Weet je, ik zou het liefst echt terug naar normaal. Zonder alle maatregelen. Maar dat gaat nu niet gebeuren. Nu zijn we ook niet maatregelvrij, al merk jij daar straks misschien meer van. Dit heeft ook voor veel mensen negatieve gevolgen. Mensen die daar niet zelf voor kiezen, maar gewoon hun werk (willen) doen. Dan vind ik de optie ‘buitensluiten’ persoonlijk beter. Er is een simpele oplossing hè.
Overigens denk ik ook dat je je kan afvragen wie wie nou eigenlijk ‘buitensluit’.
<<

Loempia

Bericht 15 Sep 2021 18:16

Re: Coronavirus

Wat is die simpele oplossing dan Luisa? Zo'n vaccin nemen? Nee, dat is voor mij niet eens een optie. Laat staan een 'simpele' oplossing.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 15 Sep 2021 18:18

Re: Coronavirus

Luisa schreef:Ik vind het eerlijk gezegd gezeik. Zolang de zorg mog steeds onder druk staat en er grotendeels niet gevaccineerde mensen in het ziekenhuis liggen, moeten we nog dergelijke maatregelen nemen. De vaccinatiegraad moet omhoog. Maatregelen om dus met name de niet gevaccineerde mensen te beschermen. En ook zodat de druk op de zorg straks na bijna 2 jaar eens wat minder wordt en reguliere zorg weer meer doorgang kan vinden. Voor de mensen die gevaccineerd zijn lijkt het mij een kleine moeite om de app te tonen. En voor de mensen die niet gevaccineerd zij blijft de mogelijkheid tot testen. Spontaan de kroeg in wordt lastiger, maar dat is een afweging die je maakt.

Ja eens met Louisa. De druk op de zorg is gewoon groot. Ik ken iemand die op de ic werkt en nog altijd zijn er families die beweren dat corona niet bestaat en die boos worden op het personeel dat zij hun familielid ziek maken etc. Dat staat los van die app natuurlijk, maar dan krijgen ze ook dat gezeur nog over zich heen.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 15 Sep 2021 18:49

Re: Coronavirus

Ik ben gevaccineerd dus heb er geen last van, maar toch vind ik die hele Coronapas echt helemaal niks.
Paar maanden geleden werd nog gezegd dat dat absoluut niet zou gebeuren (verplichte pas om binnen te komen) en nu tadaaa…
Ik snap de redenaties waarom wel maar ik kan mij er niet in vinden.
Je hebt ook mensen die geen vaccinatie mogen / waarbij het wordt afgeraden. Maar die vallen nu ook buiten de boot.

Het ergste van dit alles vind ik de tweestrijd onderling overal
Laatst gewijzigd door Radler op 15 Sep 2021 18:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Anoniem315

Bericht 15 Sep 2021 18:50

Re: Coronavirus

Maple schreef:Dat er hele sectoren omvallen alleen omdat jij niet wilt testen, Loempia? Dat vind jij een prima idee? Om nog maar niet eens te spreken over die knuffels die zoveel mensen nodig heben gehad maar die niet gegeven konden worden. Ik begrijp niet zo goed hoe je doorgaan op dezelfde voet een goed idee kunt vinden, eigenlijk.
Maar bedankt, ik merk dat ik dus inmiddels wel mijn standpunt weet, haha:)


Het hele vaccinatie- en testgebeuren is opgelegd door de regering. Je draait nu mijn inziens de boel om. Alsof de ongevaccineerden hier schuld aan hebben. De ongevaccineerden maken niet voor niets die keuze. De overheid dwingt ze in een regime en zet het volk tegen elkaar op. Dat zie ik al in jouw reactie.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 15 Sep 2021 20:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Loempia

Bericht 15 Sep 2021 19:04

Re: Coronavirus

Exogenesis schreef:
Maple schreef:Dat er hele sectoren omvallen alleen omdat jij niet wilt testen, Loempia? Dat vind jij een prima idee? Om nog maar niet eens te spreken over die knuffels die zoveel mensen nodig heben gehad maar die niet gegeven konden worden. Ik begrijp niet zo goed hoe je doorgaan op dezelfde voet een goed idee kunt vinden, eigenlijk.
Maar bedankt, ik merk dat ik dus inmiddels wel mijn standpunt weet, haha:)


Het hele vaccinatie- en testgebeuren is opgelegd door de regering. Je draait nu in mijns ziens de boel om. Alsof de ongevaccineerden hier schuld aan hebben. De ongevaccineerden maken niet voor niets die keuze. De overheid dwingt ze in een regime en zet het volk tegen elkaar op. Dat zie ik al in jouw reactie.


Dat is ook de reden waarom ik ervoor kies niet in die discussie mee te gaan.
<<

Anoniem319

Bericht 15 Sep 2021 19:08

Re: Coronavirus

Exo, ik merk dat ik een beetje moeite heb met jouw reactie, ik krijg het gevoel dat jij denkt dat ik lijnrecht tegenover niet-gevaccineerden sta (of in dit geval Loempia), en niet bereid ben om hun (haar) standpunten te begrijpen. Dit heb je mis. Ik viel alleen over één zin van Loempia. Dat betekent nog niet meteen dat ik (of zij) tegen anderen opgezet ben.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Sep 2021 19:13

Re: Coronavirus

Goed, dan voelt het zo. Bedankt voor je toelichting. Het zegt ook wel iets over hoe ik me voel momenteel vrees ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Sep 2021 19:23

Re: Coronavirus

Ik vind het ook lastig. Ik ben zelf gevaccineerd en zou willen dat iedereen zich zou vaccineren. En eenmaal gevaccineerd kost het me geen enkele moeite om de qr code te laten zien. Als dat betekent dat de maatschappij meer open gaat, vind ik dat het helemaal waard.
Maar ik vind het wel lastig dat je bijvoorbeeld de horeca een bepaald verantwoordelijkheid geeft die zij eigenlijk niet zouden moeten hebben. Ik vind het ook niet gek dat de horeca hier boos op reageert.

Maar ik ben het met Luisa eens dat terug naar oud niet kan en dit op dit moment wel voelt als een stap vooruit naar een maatschappij die steeds meer open kan.

En ik vind het lastig dat je bepaalde groepen mensen hier blijft benadelen hiermee. Niet de goed geïnformeerde mensen die vrijwillig kiezen om niet te vaccineren (dat vind ik zelf ook vervelend maar goed dat is een andere discussie) maar wel de groep mensen die meer moeite hebben om mee te komen in de samenleving. Of bijvoorbeeld de ouderen die niet goed om kunnen gaan met de digitale corona pas of zelfs de mogelijkheid tot een papieren pas te ingewikkeld vinden.
Let's discover the world together.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 15 Sep 2021 19:33

Re: Coronavirus

Hoe zit het dan met mensen die niet gevaccineerd kunnen of mogen worden? Die worden nu ook buitengesloten.

Maken we voor hen een uitzondering? En wie bepaald dan wat de voorwaarden daarvan zijn?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 15 Sep 2021 19:37

Re: Coronavirus

Terug naar het oude kan niet door de druk op de zorg.. dan kun je de discussie daar voor liggende natuurlijk gaan voeren Dat de afgelopen jaren veeeeel te weinig is geïnvesteerd in de zorg, waardoor het natuurlijk heel snel te vol is op de ic's. Maar als dat niet het geval was.. dan zou ik zeggen terug naar het normaal hoe het was, dan is dit een heel vervelend virus waar we mee moeten leven. Het is niet anders. Het klinkt wat hard want ik gun niemand iemand te verliezen maar ook aan de gewone griep gaan best wat mensen dood in een jaar tijd.

Maar ja in die situatie zitten we gewoon niet, dus worden er nu door iedereen keuzes gemaakt. Ik vind het heel vervelend voor de mensen in de horeca en theaters dat zij nu moeten gaan controleren. Ik kan de tegen geluiden die ik daar in hoor, goed begrijpen. En iemand in de horeca kan ook niet gevaccineerd zijn maar die mag dus wel naar zijn werk. Fijn voor die persoon maar het is natuurlijk best krom dat hij daar wel mag lopen en ik eerst iets moet bewijzen

Loempia ik vind het best pittig om te lezen dat het misschien gevolgen heeft voor je werk ik hoop voor je dat het meevalt.
:heart: :heart: 2011
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 Sep 2021 20:23

Re: Coronavirus

Ik heb sinds deze nieuwe maatregelen ook een vervelend gevoel.
Ik heb geen vaccin en wil deze ook liever niet. Dat ik dan niet naar een restaurant of bioscoop kan de komende tijd boeit me vrij weinig. Ik zocht sowieso al weinig drukte op en werk volledig thuis. Die uitjes kan ik wel even missen.

Nu volg ik een studie die in een hotel plaatsvindt. Daar krijg je uiteraard een lunch. Dit is verplicht aanwezig zijn dus geen keuze van uit mijn kant. Een test is maximaal 24 uur geldig vanaf het moment dat je test. Ik moet dus uiterlijk 17:00 de dag van te voren een test doen want anders mag ik die dag niet het hotel in/lunchen. Ik mag blij zijn als ik de testuitslag überhaupt de volgende ochtend heb. Op de website van coronacheck staat volgende: Let op: een door de GGD afgenomen test is veelal niet binnen 24 uur na afname beschikbaar in CoronaCheck.
Hoe moet ik dan mijn studie gaan volgen die dag? Dat is toch niet werkbaar.
Als ze die 24 uur naar 48 uur zetten is het nog enigszins haalbaar.

Uiteraard heb ik de vraag al neergelegd bij de organisatie en zij gaan nu inventariseren wat de verschillende locaties voor regels hanteren, maar ik maak me hier echt druk om.

In het geval van Loempia kan ik me dus ook heel goed voorstellen dat dit veel problemen oplevert en het vaccin als dwang wordt gezien.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 15 Sep 2021 20:52

Re: Coronavirus

Ik baal ook van de nieuwe regels, ondanks dat ik gevaccineerd ben. Op mijn werk (restaurant) hebben we al ontzettend veel annuleringen gekregen, hier in de regio zijn namelijk erg veel mensen niet gevaccineerd. Ik ben ook bang dat het veel discussies op gaat leveren.

Ook heeft mijn vriend nu ruzie met zijn vader, die niet gevaccineerd is. Hij vind het belachelijk dat wij er wel voor hebben gekozen en wil niet geloven dat het een bewuste keuze was maar denkt dat wij zonder na te denken doen wat Rutte en De Jonge zeggen. Afgelopen zondag was hij bij ons thuis toen ik aan het werk was en heeft toen voor de ogen van onze zoon daar een enorm drama van gemaakt. Heel verdrietig, maar voorlopig hebben we even geen contact met hem.
10.04.17
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 15 Sep 2021 21:01

Re: Coronavirus

Ik vind het ook lastig, dat paspoort. Vooral ook omdat altijd gezegd werd/wordt dat vaccinatie geen verplichting zou worden, maar dat wordt het eigenlijk wel zo goed als.

Ik ben nog niet gevaccineerd omdat ik de afgelopen maandag ontzettend beroerd was door de zwangerschap. En zo heeft iedereen zijn eigen reden. Verder houd ik me aan de maatregelen, houd zo mogelijk afstand, ben sinds maart vorig jaar nog geen dag weer op kantoor geweest. Maar ik kan straks niet spontaan met de meiden ergen wat drinken, of naar Ballorig. Want ik ben niet gevaccineerd. Ook mijn dochters worden op die manier buiten spel gezet als ze bij mij zijn. En daar vind ik wel wat van ja..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Sep 2021 21:04

Re: Coronavirus

Hè wat rot dat dat zo met je zoon erbij was Saga. Kan me je frustraties goed voorstellen.
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 15 Sep 2021 21:12

Re: Coronavirus

Ik weet ook nog niet goed wat ik ervan vind. Op zich begrijpelijk dat ze hiervoor kiezen, omdat het voor veel mensen weer allerlei mogelijkheden en meer vrijheid biedt. Maar veel mensen worden uitgesloten en als uitbater van een koffiehuis kan ik beamen dat het ontzettend vervelend is om als portier aan de deur te staan en iedereen te moeten scannen. Dat voelt zo ongastvrij en alle spontaniteit gaat verloren op die manier.

Los daarvan krijg ik echt een 'Big Brother is watching you'-gevoel hierbij. Wij zijn wel gevaccineerd, maar ik vind het oprecht vervelend dat nu bijna al je bewegingen getraceerd kunnen worden. Ik heb bewust nergens klantenkaarten, omdat van mij niet iedereen hoeft te weten wat ik waar koop (ik pin ook bijna nergens, om diezelfde reden dat ik niet wil dat al mijn activiteiten/uitgaven te traceren zijn. Heb ik van mijn vader denk ik, die vond dit vroeger al vreselijk.) Telkens als je uit eten gaat, of een nachtje weg gaat of naar de bios, wordt je code gescand en kunnen je gangen worden gecontroleerd. Noem mij paranoia, maar ik vind het gewoon geen fijn idee.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers