Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Staking kinderopvang

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 13 Sep 2021 20:09

Staking kinderopvang

Morgen staakt onze kinderopvang. Dat hebben ze op 8 juli ook gedaan. Vervelend voor ons, maar ik snap het wel. Ik heb alleen het idee dat het niet zo erg leeft als wanneer er leraren staken ofzo. Ik lees er maar weinig over. In mijn omgeving hoor ik ook niemand over dat hun opvang staakt, dus ik heb niet het idee dat het een enorme grote actie is. Of heb ik het mis?

https://www.ad.nl/binnenland/morgen-sta ... ~ae1c4a06/
december 2016
juli 2019
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 13 Sep 2021 20:21

Re: Staking kinderopvang

Ik wist het niet. Onze opvang staakt niet in ieder geval. Vorige keer ook niet.
<<

Anoniem319

Bericht 13 Sep 2021 20:27

Re: Staking kinderopvang

Er zijn maar een beperkt aantal locaties aangewezen die mogen staken. Een tijdje terug is er idd ook gestaakt, toen waren het andere locaties.

Onze locatie staakt niet en sowieso staak ik zelf ook niet. Er wordt gestaakt voor een betere CAO maar veel van de punten waar iedereen (ikzelf ook) tegenaan loopt, is niet aan de werkgevers om te veranderen, maar aan de overheid.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 13 Sep 2021 21:16

Re: Staking kinderopvang

Bij ons wordt er ook gestaakt, de vorige keer niet. We merken er alleen niks van omdat we op dinsdag geen opvang afnemen. De TSO wordt opgevangen door de docenten. We hebben er wel een brief over gehad dat dit dus ten koste gaat van het leren, maar in de praktijk zullen we daar niet veel van merken.
Als de TSO niet doorgegaan was, had ik de oudste wel voor de lunch opgehaald en niet meer teruggebracht.
<<

Brooke

Bericht 14 Sep 2021 06:45

Re: Staking kinderopvang

Hier wordt wel gestaakt, net als bij de vorige staking. De opvang is dan ook gesloten vandaag en de vorige keer ook al. De vorige keer was het op een dag dat dochter normaal ook zou gaan naar de opvang, maar nu valt het op een dag dat ze niet gaat, dus gelukkig geen hinder ervan dit keer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Sep 2021 06:56

Re: Staking kinderopvang

Onze BSO staakt helaas en we kunnen even niks regelen met werk dus T kijkt de hele middag filmpjes vrees ik 😓
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2826

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Sep 2021 07:54

Re: Staking kinderopvang

Wat vindt je dat de overheid moet veranderen Maple?

Hier wordt niet gestaakt.
<<

Anoniem319

Bericht 14 Sep 2021 08:16

Re: Staking kinderopvang

Voornamelijk de leidster/kindratio, minder kinderen op de groep. Het is nu niet werkbaar zo druk, dat vind ik voor mezelf niet eens zo erg, maar ik vind het heel erg ten nadele gaan van de kwaliteit. Op dit moment is het bijna fabriekswerk bij ons. Nu zou mijn werkgever natuurlijk ook kunnen zeggen dat ze de groepen niet zo vol meer plannen, maar wettelijk gezien mág het, en het zijn inkomsten dus ik begrijp helemaal dat ze een kind dan niet op de wachtlijst gaan plaatsen (die nu sowieso al lang is) terwijl er wettelijk gezien plek is.

Daarnaast zijn er ook zoveel eisen waar we aan moeten voldoen, niet allemaal even reeel. Dat is de wet IKK, daar zou nog heel wat aan verbeterd kunnen worden. Kan nu niet uitgebreid uitleggen over wat die wet dan precies inhoudt want ik moet zo weer aan de slag :)
<<

Anoniem319

Bericht 14 Sep 2021 08:19

Re: Staking kinderopvang

Als kanttekening wil ik nog wel toevoegen dat veel organisaties werken met een jaarurensystematiek, en met 5 dagen oer week beschikbaar zijn (ookal heb je een contract van 16, 24 of 32 uur) en dat dat voor veel werknemers ook een reden is om te staken. Mijn werkgever doet dat niet dus dat maakt ook dat ik een staking niet nodig vind. Bij mij word de werkdruk echt gemaakt door de van hoger hand opgelegde regels/wetten/eisen.
<<

Anoniem319

Bericht 14 Sep 2021 08:28

Re: Staking kinderopvang

Het allerfijnst zou ik vinden als er een enorme campagne zou komen om het vak pedagogisch medewerker te promoten. Want alles hangt ook samen met het enorme personeelstekort. Je kunt prachtige nieuwe dagverblijven uit de grond stampen om wachtlijsten weg te werken, maar er is geen personeel. Het jammere is alleen dat je pas na 3 jaar de vruchten plukt van zo'n campagne, de opleiding duurt 3 jaar.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 14 Sep 2021 13:32

Re: Staking kinderopvang

Precies wat jij zegt zegt de vaste leidster van onze dochter ook.
Zij is ook staken en zei al dat er misschien niemand aanwezig was om 0700 en ik tot 0730 zou moeten wachten.

Ik vind het een goede zaak. Is best heftig als je hoort hoeveel kinderen er op een persoon mogen komen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Sep 2021 15:18

Re: Staking kinderopvang

Maple schreef:Voornamelijk de leidster/kindratio, minder kinderen op de groep. Het is nu niet werkbaar zo druk, dat vind ik voor mezelf niet eens zo erg, maar ik vind het heel erg ten nadele gaan van de kwaliteit. Op dit moment is het bijna fabriekswerk bij ons. Nu zou mijn werkgever natuurlijk ook kunnen zeggen dat ze de groepen niet zo vol meer plannen, maar wettelijk gezien mág het, en het zijn inkomsten dus ik begrijp helemaal dat ze een kind dan niet op de wachtlijst gaan plaatsen (die nu sowieso al lang is) terwijl er wettelijk gezien plek is.


Hier ben ik het volkomen mee eens.
Ik ben erg voor kinderopvang, het sociale aspect ervan, de voorbereiding op school en gelijke kansen die het voor kinderen kan bieden. Maar als je op een peutergroep 1 op 8 moet draaien, dan kun je gewoon geen goede kwaliteit bieden. Onze opvang is echt heel fijn, breng m'n peuter er graag heen, de leidsters doen erg hun best en zijn heel geschikt. Maar de vele voordelen die kinderopvang naast verzorging en met anderen spelen kan bieden, heb je gewoon nauwelijks als je voor zoveel kinderen tegelijk moet zorgen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 15 Sep 2021 13:01

Re: Staking kinderopvang

Ik sluit me hier ook bij aan, lastig dat het iets is waar de werkgevers eigenlijk niks aan kunnen doen. Gisteren hoorde ik er nog kort iets over op de radio, dat het op malieveld wel een festival leek, er was een DJ en mensen waren aan het dansen. Ik vond het een stom nieuwsbericht, dat is toch niet de media aandacht die je wil hiervoor? Maar dat is dus een beetje wat ik aanhaalde, weinig/vreemde berichtgeving en dan vraag ik me af of zo'n staking wel zijn doel zal bereiken.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem319

Bericht 15 Sep 2021 13:05

Re: Staking kinderopvang

Ik vraag het me ook af.

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers