Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 14 Sep 2021 22:33

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Nou ja, het is denk ik lastig te bepalen wat de wisselwerking precies is. Ik lees hier vaak dat O. thuis ook totaal niet doet wat er gevraagd wordt. Als het zijn ouders niet lukt, hoe lukt het dan de juf wel?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Sep 2021 22:38

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik vind het ook niet grappig en zelfs een beetje verdrietig. Ook heel vreemd dat de juf deze situatie niet zelf kan oplossen en dat je hem moet ophalen. Nu krijg jij dat weer in de schoenen geschoven. Ik heb ook weleens een kind dat niet luistert maar dat los je op, daar ben je toch juf voor? En dat bespreek je met ouders maar je laat het kind toch niet meteen ophalen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Sep 2021 22:43

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Maar als het de juf niet lukt om een bloot kind zich aan te laten kleden (en hee als juf ga je natuurlijk geen worsteling aan met een bloot kind), dan is het misschien ook in het belang van het kind geweest om hem op te laten halen. Want inderdaad, je laat een kind niet bloot in de klas zitten.

Ik vind het superkut voor je Marin, hoe moeilijk het allemaal gaat.
Maar de mensen die de juf nu zo negatief neerzetten, dat vind ik ook niet helemaal fair. Wellicht heeft zij hetgeen gedaan wat op dat moment het beste/veiligste was voor hem. We waren er niet bij.
#teammaple🍁
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Sep 2021 22:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Klopt, we waren er niet bij. Zoals jij de situatie schetst kan ik me er iets bij voorstellen (worsteling met bloot kind). Denk je dat hij dat als grapje bedoelt die onderbroek op zijn hoofd en bij een ander kindje? Of is dat puur opstandig zijn? Was hij er zelf nog van onder de indruk later?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Sep 2021 06:16

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wow veel reacties terwijl ik sliep. 😊
Ik kan me het meest vinden in UN's reactie, hoewel ik die van Maple ook begrijp.
En ik vind het ook verdrietig voelen, hoe Lot het zegt. Ik moest niet echt huilen, maar toen ik m'n zus terug belde (daar was ik mee aan het bellen toen de juf tussendoor belde) moest ik echt van dat huilend lachen om uit te leggen wat ie had gedaan.
Dat beeld van een koppig kind met een onderbroek op z'n hoofd is natuurlijk wel enorm lollig, althans, dat vind ik.
Maar de situatie natuurlijk niet. En de juf heeft ongetwijfeld gedaan wat ze kon maar ze zei ook dat ze gewoon echt verder moest. De kinderen moesten al een boekje lezen om te wachten terwijl ze mij belde, maar ze zei ook dat ze toch echt naar de gymzaal moest (ze kleden zich blijkbaar om in het normale lokaal waar O dus zat) want al die kindjes wachten op één jochie dat niet mee werkt, gaat ook niet. Vandaar dat ze denk ik de keuze heeft gemaakt om hem te laten wachten, om ook aan hem beetje te laten merken dat dit niet oké is. Hij zat dus alleen in het lokaal maar de klassen assistent liep rond op de kleuter afdeling dus die hield 'm wel in de gaten en was op de hoogte. Haar heb ik ook nog gesproken en de juf niet meer want die was naar de gymzaal.

Hij gaat nu hele dagen, behalve als het niet gaat om wat voor reden dan ook is de afspraak. Nou dat was dus zo gisteren. Ik vind het dus ook niet gek dat ze me gebeld heeft.
Lot ik denk uit semi grappig rare houding geven uit opstandigheid. En hij kent natuurlijk totaal niet de hoeveelheid aandacht die hij krijgt als er ineens een hele klas naar hem kijkt. Ik weet niet hoe het ging maar kan me zo voorstellen dat een hoop kleuters dan lawaai maken en lachen.
Ik heb er daardoor zelf ook weinig aandacht aan geschonken. Gezegd dat dit niet de bedoeling is, gevraagd waarom hij niet naar gym wilde, maar geen ontzettende nadruk gelegd op de onderbroekenlol zodat hij het niet als zaadje in z'n hoofd plant van leuk gedrag.

Vandaag schoolreisje dus hoop dat dat goed gaat!

Oh en voordat iemand het vraagt: het gesprek met de orthopedagoog via school is aangevraagd. Hopelijk gauw contact. 😊
Laatst gewijzigd door Marin op 15 Sep 2021 06:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 15 Sep 2021 06:18

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik ben een beetje verbaasd om het feit dat mensen hier zeggen: 'Ja wat is dat nou voor juf' zouden jullie het grappig vinden als er een kind in de klas van jullie kind zit die de juf soms maximale aandacht kost en dus de juf daar andere kinderen weer mee 'tekort' doet? Ik denk dat deze juf niet na 1x vragen heeft gebeld. O was wellicht helemaal de boel aan het op stelten zetten, en het duurde te lang, stel je eens voor hoe dat in zo'n klas gaat wat al een losgeslagen chaos is van 4 jarigen die dit reuze grappig vinden. O was dus wel uitgekleedt, want anders gaat je onderbroek ook niet uit. Wat heeft hem doen besluiten dat hij zich gewoon niet wilde verder aankleden in gymkleren? Hij zal op zekere punt toch moeten leren dat hij moet luisteren. Ik ben dan misschien een beetje cru hierin maar ik had hem denk ik maar even laten zitten in de klas terwijl al zijn vriendjes lekker aan t gymmen zijn of hem in de gymzaal laten zitten, dan maar bloot, tot hij zich aankleedt en mee gaat doen. Hij lijkt de consequenties niet te snappen. En daar zou ik als ouder wel echt een rottig gevoel door hebben. Dit is geen aanval hoor Marin, maar een 4 jarige begrijpt al toch best een hoop en ik zou persoonlijk of een andere school zoeken of O's gedrag een beetje gaan laten monitoren want ik, als moeder van echt zelf ook geen heel makkelijk kind, wil jou graag vertellen dat zóveel moeite moeten doen om je kind op school te krijgen (en te houden) of op te voeden niet perse onder normaal vind vallen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Sep 2021 06:21

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Dat is precies wat de juf heeft gedaan ChiQ dus dat vat je goed samen. Je verdere toon vind ik niet zo fijn maar weet dat je het goed bedoelt en zelf bakken vol ervaring met zo'n kind hebt.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 15 Sep 2021 06:55

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik vind het verhaal ook wel verdrietig. De juf zal ongetwijfeld gedaan hebben wat ze kon, maar de uitkomst is wel dat O zijn in heeft gekregen. Hij wou niet gymmen en nu hoefde dat ook niet. Hij wou 's ochtends niet naar school en hij kreeg het ook voor elkaar om opgehaald te worden. En dan vraag ik me af of hij begrijpt wat de gevolgen zijn van zulk gedrag. Dus in dat opzicht had deze situatie wellicht toch anders opgelost moeten worden.
december 2016
juli 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Sep 2021 07:43

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Wat ik me afvraag heb je de juf nog wel gesproken naderhand? Want het lijkt me niet de bedoeling dat dit elke keer zo gaat. Dan kun je ook overleggen hoe de volgende keer te handelen.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Sep 2021 07:53

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Niekske schreef:Ik vind het verhaal ook wel verdrietig. De juf zal ongetwijfeld gedaan hebben wat ze kon, maar de uitkomst is wel dat O zijn in heeft gekregen. Hij wou niet gymmen en nu hoefde dat ook niet. Hij wou 's ochtends niet naar school en hij kreeg het ook voor elkaar om opgehaald te worden. En dan vraag ik me af of hij begrijpt wat de gevolgen zijn van zulk gedrag. Dus in dat opzicht had deze situatie wellicht toch anders opgelost moeten worden.

Maar ook daar zitten meerdere kanten aan. Wij weten niet welke struggle O in z’n hoofd heeft waardoor hij dat gedrag vertoont. Wij zien het gedrag, híj is een jongetje van 4 en zijn gedrag kan een uiting zijn van angst, duizendmiljoen gevoelens die hij niet kan uiten, nouja kan nog wel even doorgaan. Kinderen kunnen soms bijzonder gedrag vertonen en Tuurlijk werkt het bij de meeste kinderen best om wat te pushen of zelfs een beetje te forceren, maar misschien is O niet zo’n kind.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Sep 2021 07:54

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

En dan is het super dat die orthopedagoog er bij komt trouwens! Want dat dit niet goed werkt momenteel is denk ik duidelijk.
Succes Marin!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Sep 2021 07:59

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Dank je UN. En ik vind je echt gegroeid in je reacties de laatste tijd (door je opleiding denk ik). Ze waren altijd al goed maar nu nog begripvoller heb ik het idee. Het leest fijn als ontvanger.

Minx, nee juf niet meer gesproken want die was naar de gymles. Misschien vandaag even maar ze zijn niet zo happig op gesprekjes op het plein, al weet ik eerlijk gezegd niet wat we moeten bespreken want het is niet alsof ik een pasklare oplossing kan geven ofzo. Dan had ik dat allang gedaan natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Sep 2021 08:13

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Kan ook telefonisch na die tijd. Want stel dat dit weer gebeurt wat je niet hoopt natuurlijk zou je ook af kunnen spreken dat jij hem dan helpt en hij dan alsnog meegymt. Kinderen weten vaak precies hoe ze hun zin kunnen krijgen en dit heeft nu gewerkt dus zal wellicht een volgende keer ook werken. Omdat je het nu 1x hebt meegemaakt kun je vooraf wel afspraken maken over hoe een volgende keer te handelen. Want je wil denk ik niet dat dit zijn trucje gaat worden
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Sep 2021 10:12

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ja ik weet het ook niet wat zal werken. Hij krijgt ergotherapie voor het fysieke aankleden. Het zal vast en zeker ter sprake komen, ook met de orthopedagoog. Ben nu even heel moe want vanochtend weer een krijsend en schoppend kind in de armen van juf achter gelaten in het bos op schoolreis. Vond het zo lastig, liep echt jankend weg. Was wel even langer gebleven maar uiteindelijk leek het juf beter als ik juist weg ging. Gelukkig kreeg ik een appje dat het intussen goed ging en hij lekker mee deed dus dat is echt heel fijn en een opluchting.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 15 Sep 2021 10:13

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ach Marin het is ZO heftig en intens moeilijk. Dikke knuffel 😘
⁠♡♡♡
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 15 Sep 2021 10:14

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Dat is fijn Marin, dat hij uiteindelijk rustig werd. Het zal ook zeker niet gemakkelijk zijn en ik hoop dat jullie gauw fijne handvatten krijgen om mee verder te kunnen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 15 Sep 2021 10:16

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ach Marin, dat is ook echt heel rot om zo weg te gaan. Fijn dat de juf dan nog wel even laat weten dat het uiteindelijk goed ging en dat hij lekker mee deed, anders blijf je ook met zo'n rotgevoel zitten.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Sep 2021 11:32

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ach Marin wat een struggle voor alle partijen. Ik hoop dat ze op de school van O hem (en jullie) de juiste begeleiding kunnen bieden. Heb je het idee dat ze hem en jullie een beetje serieus nemen? Dat ze hem willen helpen?
Fijn in elk geval dat de orthopedagoog mee komt kijken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Sep 2021 11:45

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Ik wil je enkel even een dikke knuffel geven Marin!!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 15 Sep 2021 13:18

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

June schreef:Nou ja, het is denk ik lastig te bepalen wat de wisselwerking precies is. Ik lees hier vaak dat O. thuis ook totaal niet doet wat er gevraagd wordt. Als het zijn ouders niet lukt, hoe lukt het dan de juf wel?


Ja dit. Mijn dochter kan ook best onhandelbaar zijn. Dan zou ik haar ook niet aangekleed krijgen. Wat kan je dan van de juf verwachten? Ze moet nog 25 andere kinderen in de gaten houden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Sep 2021 14:15

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Dikke knuffel Marin! Niet fijn dit dag na dag :(.
<<

Anoniem325

Bericht 15 Sep 2021 14:20

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Tabbie schreef:Ik wil je enkel even een dikke knuffel geven Marin!!


Ik ook. Lijkt me best pittig zo. 😘
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Sep 2021 14:24

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Lief dank jullie. Schoolreis is relatief goed gegaan. Hij had wel z'n frietbakje om gegooid omdat hij niet wilde eten maar verder heeft hij redelijk kunnen ontspannen. Deze juf (is andere dan gisteren) kreeg 'm weer fijn rustig.
We zijn ook gewoon allemaal moe in huis door al die slapeloze nachten. Dat helpt niemand natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Sep 2021 14:59

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Oh nee dat helpt zeker niet.
Het is ook vermoeiend om hele dagen naar school te gaan.
Dat merk ik aan T ook echt en die is een jaar ouder. Hij luistert dat ook stukken slechter.
Als je dan ook nog dingen moet doen waar je geen zin in hebt...
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Sep 2021 13:27

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Beetje laat pas dit gelezen, maar wat een lastige situatie Marin! Ik denk niet dat een juf zomaar belt om hem op te laten halen (als in: geen zin om er moeite voor te doen), wat fijn dat je hem wel gewoon kon halen.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers