Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Sep 2021 18:58

Re: Verhuisplannen

Oef heftig,

Wij zijn helemaal klaar. Nog 1 kast uit elkaar halen maar die komt in een berghok te staan dus was voor vandaag geen prio. Alles wat we verhuisd hebben is opgeruimd en het huis is netjes. Moet nog wel veel wassen maar dat komt doordat wasmachine vrijdag kapot ging. Vandaag is direct de nieuwe geleverd op de juiste plek. Vanavond slapen we op de logeerkamer omdat ons nieuwe bed morgen komt. Verwacht J nog wel een keer of 40 zijn bed uit maar dat hoort er ook wel een beetje bij.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 03 Sep 2021 20:24

Re: Verhuisplannen

Wat ontzettend heftig, Giselle. Hebben jullie er voor gekozen om alvast te verhuizen i.v.m. de start van het nieuwe schooljaar? Dit lijkt me voor de kinderen ook wel pittig! Fijn dat jullie nu in CP zitten, dat lijkt me fijner dan op de camping. Gelukkig ook nog mooi weer, anders zou het helemaal vervelend zijn.

Wanneer krijgen jullie de sleutel van jullie huis?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Sep 2021 08:22

Re: Verhuisplannen

Poeh Giselle, jullie flexibiliteit wordt wel op de proef gesteld. Hoe gaan de meisjes er mee om?

Wij hebben van de week gehoord dat we over twee weken kijkdag hebben. De kijkdag wordt zo’n 8 weken voor oplevering gepland dus we hebben goede hoop dat we half/eind november de sleutel krijgen en met een beetje geluk nog voor het einde van het jaar over kunnen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Sep 2021 10:13

Re: Verhuisplannen

Wat tof Lady, mooi vooruitzicht! Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden tijdens de kijkdag.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Sep 2021 16:07

Re: Verhuisplannen

Ja jullie huis ziet er gaaf uit lady en gaat ook hard!
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Sep 2021 07:37

Re: Verhuisplannen

Scandic schreef:Wat tof Lady, mooi vooruitzicht! Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden tijdens de kijkdag.

Nou we kijken stiekem zelf heel vaak even in het huis, dus wat dat betreft geen verrassingen :smile: . We zijn vooral blij dat het betekent dat de opleverdatum dichterbij komt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Sep 2021 10:10

Re: Verhuisplannen

Lady schreef:
Scandic schreef:Wat tof Lady, mooi vooruitzicht! Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden tijdens de kijkdag.

Nou we kijken stiekem zelf heel vaak even in het huis, dus wat dat betreft geen verrassingen :smile: . We zijn vooral blij dat het betekent dat de opleverdatum dichterbij komt.


Dat gaat bij ons echt niet helaas, bouwplaats is hermetisch afgesloten. Hebben jullie vrienden gemaakt op de bouw? 😋
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Sep 2021 10:43

Re: Verhuisplannen

Scandic schreef:
Lady schreef:Nou we kijken stiekem zelf heel vaak even in het huis, dus wat dat betreft geen verrassingen :smile: . We zijn vooral blij dat het betekent dat de opleverdatum dichterbij komt.


Dat gaat bij ons echt niet helaas, bouwplaats is hermetisch afgesloten. Hebben jullie vrienden gemaakt op de bouw? 😋

Haha nee, dat niet. Maar we kunnen tussen hek doorkomen en hebben een deurklink mee om binnen te komen 😎.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem326

Bericht 10 Sep 2021 10:34

Re: Verhuisplannen

Wat gaaf Lady. Mooie ontwikkelingen allemaal. En voor mijn gevoel gaat het allemaal zo snel. Tenminste in dit topic als je eenmaal een huis gevonden/gekocht hebt. En er komt ongetwijfeld zoveel regel- en kluswerk bij kijken.

Ik heb inmiddels een gesprek gehad met aankoopmakelaar. Volgende week ontvang ik taxatie van mijn huis. Huizen waar ik naar opzoek ben, gaan vanaf 5 ton (niks bijzonders, gewoon een twee-kapper met vier slaapkamers en een tuin). Maar daar wordt dan dus nog op overboden en daar komen ook nog kosten koper bij. En zijn ook niet helemaal af. Dus echt enorm veel geld voor een parttime werkende alleenstaande met drie kinderen (die ook alles behalve goedkoop zijn). Maar goed, ik wil echt mijn kinderen vanaf 8 jaar (ze worden nu 7) echt privacy van een eigen kamer gunnen. Achteraf had ik toch beter niet zo lang een afwachtende houding moeten aannemen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Sep 2021 12:57

Re: Verhuisplannen

HG achteraf is altijd makkelijk praten. Als je in maart 2020 gezegd had dat de woningmarkt er nu zo uit zou zien zou men je echt voor gek verklaard hebben. Het is gewoon echt zo onvoorspelbaar. Ik ga voor je duimen dat er snel een mooi huis voor je komt.

Ik heb vandaag het oude huis schoongemaakt en maandag is het dan echt helemaal afgerond. Hier moeten we nog de lamp ophangen en dat is het. Met het ophangen van de lamp hebben we bewust even gewacht omdat we zeker wilden weten dat de eettafel op die plek zou blijven staan.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Sep 2021 13:29

Re: Verhuisplannen

@ HG, als je 5 ton kunt ophoesten als alleenstaande met 3 kinderen vind ik dat wel knap. Oké, je zult wel wat overwaarde hebben van je huidige woning maar dan nog. Hier wordt het trouwens ook steeds gekker merk ik. Ook hier gaan 2 kappers een geliefde wijk verderop inmiddels ruim over de 5 ton. Laatst stond daar een rijtjeshuis rond de 375k van 110m2. Echt bizarre prijs. Ik heb het er wel eens met mijn broertje over die in die wijk woont en destijds 7 jaar geleden zijn ruime 2 kapper (ver weg het mooiste huis van zijn straat) voor slechts 325k kocht en veel van de prijs afkreeg omdat het al lang te koop stond. We blijven funda gewoon volgen om lekker binnen te kunnen kijken en te kijken wat de prijzen blijven doen. Geen verhuisplannen hier.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 10 Sep 2021 20:52

Re: Verhuisplannen

Hee Lady, wat leuk dat jullie volgende week 'legaal' mogen gaan kijken, haha! Gaat wel lekker opschieten nu hè!

Holly, spannende tijd nu voor je. Achteraf is makkelijk praten, niemand had dit voorspeld joh dus ik zou het je vooral niet kwalijk nemen. Ik hoop zo dat er een mooi huis op je pad komt! Succes met alles!

Olivia, staat jullie huis inmiddels te koop?

Wij zitten ein-de-lijk sinds dinsdagmiddag in het appartement. Jeetje wat een opluchting. Er zijn nog een aantal dingen niet goed hoor, maar een eigen plekje hebben is toch wel erg fijn. Ik merk dat de meiden ook steeds rustiger worden, zij zijn ook 2,5 week van hot naar her gesleept. Ze hebben het wel goed gedaan hoor, lieten het allemaal maar gebeuren. We zijn nu van de camping naar een B&B naar CP naar mijn ouders naar ouders van een klasgenootje van F naar het appartement gegaan. Echt vreselijke weken waren het, nu op adem komen.

We krijgen de sleutel van onze nieuwe woning op 15 oktober, vandaag over 5 weken. Dat gaat nu dus opschieten!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Sep 2021 21:20

Re: Verhuisplannen

Ons huis is vandaag gefotografeerd! Maandag krijgen we de foto's, dinsdag de metingen, dus we zullen half/ eind volgende week op Funda gaan!

Ik ben blij dat de foto's gemaakt zijn. Vond het toch wel stressvol om alles perfect voor elkaar te maken. Dit weekend gaan we de kelder nog even opruimen en dan hebben we even een weekje rust. Hopelijk over 1,5 week de eerste bezichtigingen!

Fijn dat jullie nu in jullie appartement zitten, Giselle! Het klinkt heel stressvol allemaal. Nog vijf weken volhouden en dan hebben jullie een prachtig huis!

HG: Hopelijk komt er snel een fijn huis op je pad. Ik kan me voorstellen dat je je kinderen een eigen kamertje gunt.

Minx: fijn dat jullie in de afrondende fase zijn! Het lijkt me fijn dat je dan echt nog maar op één plek hoeft te zijn. Succes met de laatste dingen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Sep 2021 20:26

Re: Verhuisplannen

Het is klaar! Vandaag het huis over gedragen, ik was daar niet bij omdat ik in een oersaaie training zat. Mijn vriend heeft zich kapot gelachen om de makelaar. Die was vrij direct geweest.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 13 Sep 2021 20:29

Re: Verhuisplannen

Minx schreef:Het is klaar! Vandaag het huis over gedragen, ik was daar niet bij omdat ik in een oersaaie training zat. Mijn vriend heeft zich kapot gelachen om de makelaar. Die was vrij direct geweest.



Oh No! Oersaaie training? Gaat dat gaandeweg de week minder saai worden? 🥰

Toch fijn dat je dus nu 1 huis hebt!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Sep 2021 20:37

Re: Verhuisplannen

Karnemelk schreef:
Minx schreef:Het is klaar! Vandaag het huis over gedragen, ik was daar niet bij omdat ik in een oersaaie training zat. Mijn vriend heeft zich kapot gelachen om de makelaar. Die was vrij direct geweest.



Oh No! Oersaaie training? Gaat dat gaandeweg de week minder saai worden? 🥰

Toch fijn dat je dus nu 1 huis hebt!


Excel training was meer een instructie dan een training, moest hem volgen. 3 uur lang luisteren 🤣🤣
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 14 Sep 2021 08:59

Re: Verhuisplannen

Minx schreef:Het is klaar! Vandaag het huis over gedragen, ik was daar niet bij omdat ik in een oersaaie training zat. Mijn vriend heeft zich kapot gelachen om de makelaar. Die was vrij direct geweest.


Hee wat fijn Minx! Ook weer achter de rug! Moet je nu nog wat dingen doen in het nieuwe huis?

Ik ben hier echt aan het aftellen. Die verhuurders zijn echt vervelende mensen, komen hun afspraken steeds niet na en daar heb ik echt een hekel aan. Zaterdag zou de loodgieter komen maar hij wist niet hoe laat, om half zeven was hij er nog steeds niet en toen hoefde het voor ons niet meer. Hele dikke middelvinger naar die vent, ze regelen het maar als wij uit het appartement zijn.

MAAR het appartement is heerlijk ruim en nu ik het tien keer heb schoongemaakt enzo is het ook gewoon netjes en (redelijk) schoon dus we zitten wel echt lekker nu. Ook midden in het centrum dus alles lekker dichtbij. Ik ken de weg hier al redelijk dus dat is fijn! En ik leer ook steeds meer mensen kennen. Het gaat nog niet echt hard, maar goed het heeft ook even tijd nodig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Sep 2021 10:00

Re: Verhuisplannen

Oh wat irritant zo’n verhuurder. Daar zou ik ook niet tegen kunnen.

Wat we nog moeten:
- een schoenenkast kopen
- nieuwe kast voor in de woonkamer
- nieuwe badkameraccessoires

- verwarmingsbuizen isoleren in de garage
- plakplintjes bij de deuren op de bovenverdieping waar het niet gekit kan worden.
- vriend wil nog dingen kitten 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ (Hij ziet altijd van alles dat ik denk kan daar kit)
- ik wil de zijkanten van de zaagstukken van de plinten nog verven
- de gaten in de garage vol zetten met pur

En dan de tuin…..
een paar enorme struiken uit de tuin halen
Overkapping bouwen
Nieuw terras en de hele lelijke gewassen grindtegels naar voren naar het garagepad wat verbreed moet worden.

De dingen in huis is echt een kwestie van een paar uurtjes werk en ik denk dat dat na volgende week klaar is. De tuin is een een project op zich maar dat we daar nu al over nadenken zegt genoeg.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 15 Sep 2021 12:33

Re: Verhuisplannen

Je bent in ieder geval nog even bezig! Hoe heb je het trouwens opgelost met de kamer van J? Je zat toen te stoeien met de indeling, is dat geworden zoals je wilde?

Deze week heb ik contact met de aannemer. Op 15 oktober, de dag van sleuteloverdracht, wordt de container op de oprit geplaatst, zodat we gelijk ons afval kwijt kunnen. Maandag 18 oktober begint de aannemer, hij is ongeveer twee weken bezig op de begane grond. Ik kan dan boven alles schuren en schilderen en mijn vader komt (helpen met) behangen en de vloeren leggen.
Op 28 en 29 oktober wordt de keuken gestuct, ik hoop dat het snel droogt want op 3 november wordt de keuken geplaatst en voor die tijd wil ik in ieder geval het plafond gesaust hebben en moet de vloer gelegd zijn. Is dat überhaupt haalbaar? Of kan ik beter uit voorzorg het plaatsen van de keuken iets uitstellen? :bounce:

De verhuizer komt op 1 november onze spullen uit het appartement ophalen, op 4 november worden alle spullen uit de opslag naar ons nieuwe huis gebracht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Sep 2021 12:50

Re: Verhuisplannen

Kamer van J heb ik opgelost door als boekenkast geen Billy maar een Eket neer te zetten die komt heel mooi uit onder het schuine dak doordat je de blokken kan stapelen.

Spannend die verbouwing zo. Hoe snel stuc droogt is afhankelijk van hoe dik het er op zit. Hier in huis (droog en zomer) heeft het stuk bij de keuken er een week over gedaan, het stuk waar de haard zat 2 weken. In ons vorige huis zijn er zelfs stukken geweest die 3 weken er over gedaan hebben maar daar was ook een muur dichtgesmeerd dus was echt een flinke laag. Ik zou de stukadoor vragen wat hij inschat.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 16 Sep 2021 09:49

Re: Verhuisplannen

Het plaatsen van de keuken is een week verzet, dat geeft toch net even wat meer ruimte om de rest af te maken. We moeten dan wel een weekje kamperen in ons huis, maar dat heeft ook wel weer iets. En anders maar een paar keer eten bestellen haha. Nog maar vier weken!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Sep 2021 18:54

Re: Verhuisplannen

Lekker, en een weekje overbruggen moet te doen zijn. Een beetje creatief en dan ben je al een heel eind. Heb je wel iets van airfryer oid?
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 17 Sep 2021 08:36

Re: Verhuisplannen

Airfryer hebben we niet, misschien kunnen we die wel lenen ofzo. We kregen iig al van iemand een kookstelletje aangeboden en mochten we meer nodig hebben dan konden we het altijd vragen. Dus dat komt vast wel goed.

Lady, wanneer is jullie kijkdag? Zal eerdaags zijn, denk ik?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 17 Sep 2021 14:03

Re: Verhuisplannen

Giselle, kom maar eten hoor! 😁
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 17 Sep 2021 14:32

Re: Verhuisplannen

Burn schreef:Giselle, kom maar eten hoor! 😁


Oeh, gezellig! Spreken we sowieso een keertje af :heart:
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers