Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Nov 2013 07:30

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

In het onderwijs zitten veel vrouwen, maar ik heb toch wel het liefst wat mannen erbij. Die zijn wat nuchterder, minder achter de rug om. Ik merk nu ook in mijn team, dat de sectie waar alleen maar vrouwen zitten, daar zitten te problemen. Terwijl daar waar het gemengd is, daar wordt eerlijk en open naar elkaar toe gesproken en zijn er geen problemen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem321

Bericht 27 Nov 2013 12:40

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Ik heb het liefst een evenwichtige mix van mannen en vrouwen. Ik werk nu voornamelijk met vrouwen, en het vooroordeel wordt bevestigd: er wordt over elkaar geroddeld. Onenigheid blijft lang doorsudderen, wat gepaard gaat met steken onder water, gekonkel etc. Maar toch hebben we het ook wel eens gezellig hoor..
<<

Anoniem29

Bericht 28 Nov 2013 13:18

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Combinatie van beide.

Ik snap echt niet waar jullie al die zeikvrouwen tegen komen. Misschien ben ik een geval apart en zeuren ze niet tegen mij ofzo haha. Maar ik heb nog nooit vrouwelijke collega's gehad die over niets anders praten dan kinderen, zwangerschap etc.

Gewoon algemene gesprekken over het bedrijf, het weer, het weekend etc. Sommige doen dan inderdaad iets met het gezin en andere gaan gezellig borrelen. Maar uren doorratelen over de kroost heb ik nog nooit gehad.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Nov 2013 13:45

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Bij ons zijn het voornamelijk vrouwen (zorgsector)
Ik voel me altijd prettiger bij de mannen. De koks e.d. Ik heb 1 hele leuke homo collega, en dat is al helemaal een ideale combinatie. Doet zijn werk zoals we dat van een man verwachten, aanpakken en niet miepen. Maar als er tijd over is kan hij heerlijk gaan zitten thee leuten, gezellig praatje, en hij is erg zorgzaam.
<<

Anoniem19

Bericht 28 Nov 2013 13:49

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Ik weet het niet, het gaat er gewoon om welke vrouw of man. Ik heb een paar mannelijke collega's die ik echt niet uitttt kan staan, van die joviale types die je een klap op je schouder geven of rare opmerkingen maken over je rokjes, of de hele dag bulderen over voetbal. Alle stereotypes zeg maar :P Maar er zijn ook vrouwen met wie ik niks heb, en vice versa. De collega's met wie ik het meest close ben zijn toch wel vrouwen, ik ga niet zo snel met een mannelijke collega praten over problemen (tenzij het technische problemen zijn ofzo haha, dat is ook wel stereotyp).
<<

Anoniem315

Bericht 28 Nov 2013 13:55

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Ik heb een voorkeur voor mannelijke collega's. Die zijn vaak toch wat rationeler en bovendien korter van stof.
<<

Anoniem17

Bericht 28 Nov 2013 14:08

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Ik heb hetzelfde als Exo. Ik heb op mijn vorige twee banen bijna alleen maar met vrouwelijke collega's te maken gehad en daar was altijd strijd onderling. Van die achterbakse roddeltantes waren het af en toe. Ik werk nu in een gemengd team, maar zit met twee kerels op de kamer en ik vind het heerlijk. Ongecompliceerde humor en ze zeggen gewoon wat ze denken. Veel fijner!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 28 Nov 2013 18:49

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Susan schreef:Ik vind het opvallend dat het zó vaak vrouwen zijn die negatief zijn over vrouwen, dus dat andere vrouwen zeuren, roddelen, miepen, moeilijk doen, gemeen zijn, enzovoort. Ik vraag me af of je jezelf dat dan ook vindt doen in zo'n groep of dat je jezelf dan als een soort uitzondering ziet, de enige die wel relaxed en direct is.
Neuh, ik heb vast ook mijn buien maar ik word vaak chagrijnig omdat een collega of mijn bazin me chagrijnig maakt door gezeur. Ik heb bijvoorbeeld ook ervaring met een mannelijke baas, die was ook betrokken maar op een andere manier. Die ging overal gewoon relaxter mee om. En natuurlijk heb je met mannen vaak andere gesprekken maar die afwisseling vond ik juist altijd zo fijn.
<<

Anoniem187

Bericht 28 Nov 2013 18:57

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Het liefste een combinatie. Maar als ik moet kiezen; mannen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Nov 2013 03:53

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Ik verbaasde mezelf net dat ik daar echt nog nooit over nagedacht heb!! Ik werk nu met eigenlijk alleen maar vrouwen, wat gek, heb ik me nooit beseft. Het maakt mij trouwens niks uit..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 29 Nov 2013 14:20

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Het liefste een combinatie, maar anders werk ik liever met mannen.
<<

Anoniem103

Bericht 29 Nov 2013 15:58

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Ik werk al jaren alleen met vrouwen en vind dat wel prima eigenlijk. Dat gezeur en geroddel valt allemaal reuze mee waar ik werk en gewerkt heb.
<<

Anoniem29

Bericht 29 Nov 2013 18:37

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Ik had 2 mannen als bazen en dat waren echt haantjes. Een van de twee nog 10x erger. Ik vond dat echt vreselijk. De hele ruimte was gevuld met ego als zij binnenkwamen.

Jullie die ervaring niet met mannelijke bazen?
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 29 Nov 2013 21:18

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Jules schreef:Het liefste een combinatie, maar anders werk ik liever met mannen.


Ik ook :)
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 30 Nov 2013 18:11

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Mannen. Ik kan veel beter met mannen. En ik vind vouwen vaak gemeen en achterbaks. Maar dat is hier geloof ik al heel vaak genoemd. En het valt me op dat de gesprekken bij vrouwen vaak maar een paar dingen gaan.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem 47

Bericht 30 Nov 2013 19:09

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Ik vind het leuk om zowel met mannen als met vrouwen te werken. Gelukkig heb ik mannelijke en vrouwelijke collega's. Als ik moet kiezen, ga ik toch voor mannen. Ik vind mannen wat directer en dat kan ik wel waarderen.
<<

Anoniem85

Bericht 01 Dec 2013 14:09

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Bij ons is het 50/50, vind ik prima zo. Ik heb geen voorkeur. Bij ons zijn er geen zeikwijfen die alleen maar zeuren en roddelen. Over zwangerschap en kinderen praten doe ik zelf ook, vind ik leuk, alleen met collega s die ook kinderen hebben. Meerendeel heeft dat niet, dus wordt niet alleen maar daarover gesproken.
<<

Leda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 14 Nov 2013 11:53

Bericht 01 Dec 2013 20:24

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

Na een studie met bijna alleen maar vrouwen, werk ik nu in een bedrijf met alleen maar vrouwen (er werken wel wat mannen in de organisatie, maar op onze vestiging alleen vrouwen). Ik vind het zelf wel jammer. Ik kan het prima vinden met mijn collega's en meestal is het hartstikke gezellig, maar een aantal mannen erbij had ik wel leuk gevonden.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Dec 2013 16:45

Re: Heb jij voorkeur voor vrouwen of mannen als collega?

oasis schreef:
Jules schreef:Het liefste een combinatie, maar anders werk ik liever met mannen.


Ik ook :)


Ja ik toch ook hoor. Ik heb nu een combinatie en vind dat prima.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers