Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bologna

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 06 Sep 2021 20:04

Bologna

Ik heb een tijdje terug in een opwelling vliegtickets en een hotel geboekt naar Bologna.
Hebben jullie tips, aanraders, must see's or do's? Bedankt! Is m'n eerste keer alleen maar kijk er echt naar uit.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Sep 2021 20:13

Re: Bologna

Oooh La Grassa!

Ik vond Bologna geweldig, maar ik heb helaas geen echte concrete tips. Ik was destijds een student en vond het een prachtige stad maar weinig echt gedaan. Maar het is zo'n heerlijk culinaire stad. Lekker eten! En de portici zijn zo mooi.

Ik vond dit trouwens wel mooi om naar toe te wandelen en te zien. Mooi uitzicht:

Sanctuary of the Madonna di San Luca
+39 051 614 2339
https://maps.app.goo.gl/CDiqKwDEK7vnz3BR9

En de universiteit bezoeken als je dat interessant vindt. Is de oudste universiteit van Europa.

Oh en misschien is FICO Eataly wel wat, een soort 'pretpark'/museum voor Italiaans eten, typisch iets voor Emilia Romagna. Als ik nu naar Bologna zou gaan zou ik er zeker heen gaan maar wel beetje met argusogen. Het kan ook maar zo over de top zijn.

FICO World Eataly
+39 051 002 9001
https://maps.app.goo.gl/F4X3CVExvshjf9667
Let's discover the world together.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 11 Sep 2021 20:55

Re: Bologna

Dank je wel voor je uitgebreide reactie, zo leuk! Ik word er helemaal enthousiast van, kijk er echt naar uit om te gaan. Een collega van me gaat binnenkort en ze heeft een kookworkshop geboekt bij iemand thuis, lijkt me ook heel tof.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Sep 2021 09:54

Re: Bologna

Wat leuk Vanya! Veel plezier gewenst. Ik was in september 2019 op stedentrip in Florence, maar omdat het daar zo verschrikkelijk druk was, ben ik een dagje de stad ontvlucht en ben ik in de trein naar Bologna gestapt. Ik was er eigenlijk maar heel even, maar vond het wel een ontzettend leuke en mooie stad. Zeker voor herhaling vatbaar. Veel plezier gewenst.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Sep 2021 13:06

Re: Bologna

Oeh, leuk! Mijn laatste vakantie voor Corona was in Bologna!

Wij zijn boven in de torre degli asinelli geweest, super mooi uitzicht.
Madonna di San Luca is zeker een aanrader (wel een hele klim)!
FICO Eataly inderdaad. Kan je met een fiets doorheen, die kun je daar huren voor heel weinig. En heerlijk gegeten daar (en parmesaan geproefd).
Voor de rest is de binenstad vrij klein maar erg gezellig. Heel veel kleine straatjes met schattige restaurantjes en lekker eten!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 11 Okt 2021 07:02

Re: Bologna

Bedankt voor jullie reacties, dames! Heb er helemaal zin in.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Okt 2021 14:38

Re: Bologna

Laat je ons weten hoe het geweest was?
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 14 Nov 2021 22:18

Re: Bologna

Hey, bedankt nog allemaal voor de reacties! Ik ben eind oktober geweest en heb echt genoten, het was fijn om er even tussenuit te zijn na zo'n lange tijd. Bologna is echt een aanrader en zo'n gezellige en leuke stad. Het alleen op reis gaan vond ik enkel 's avonds wat lastig omdat het dan wel wat eenzamer is op de kamer maar voor de rest enkel genoten.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Nov 2021 08:45

Re: Bologna

Wat fijn Vanya! Wat wordt je volgende (solo) bestemming? :wink:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2021 09:11

Re: Bologna

Wat leuk dat 't zo'n succes was. Kan me wel voorstellen dat je de avonden lastig vond. Ik vind vaak het moment vóór het eten lastig in m'n eentje, dan ben ik moe en borrelen in m'n eentje vind ik dan echt minder leuk.
Maar fijn dat je het verder als zo'n mooie stad hebt ervaren!
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Nov 2021 09:43

Re: Bologna

Wat fijn dat het zo goed is bevallen, Vanya! Voor herhaling vatbaar dus?
De avonden vind ik ook het lastigst als ik alleen op reis ben.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 15 Nov 2021 10:07

Re: Bologna

Leuk om te horen dat je reis goed bevallen is! Ik ben zelf nog nooit alleen op vakantie geweest maar wel vaak alleen moeten reizen voor werk. Ik vind ontbijten in mijn eentje juist altijd minder leuk.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 31 Jan 2022 10:43

Re: Bologna

Bedankt voor jullie reacties! Ben bijna niet hier geweest want veel aan m'n hoofd.
Fijn dat jullie het herkennen van de avonden alleen. Kiezen jullie voor hotel of eerder dan een hostel?

Heb binnenkort een tripje Milaan Bergamo gepland en ook Sofia. Erna zou ik eens wat langer willen gaan ☺️
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jan 2022 10:50

Re: Bologna

Oh Sofia! ❤️ Wel aparte stad maar wel heel tof.
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers